5 chjave per aumentà a vostra Intelligenza Emutiva

Prima di cunnosce queste 5 chjave per aumentà a vostra intelligenza emotiva, vi invitu à vede questi 5 minuti di geniu puru è un sensu di l'umuri.

In questu video ci mostranu in un modu assai divertente e funzioni di i dui emisferi cerebrali, unu chì tratta di a funzione raziunale è l'altru di a funzione emotiva:

Intelligenza Emutiva Pò esse definitu cum'è a capacità di capisce è gestisce in modo efficace i propri sentimenti è ancu quelli di l'altri. Hè assolutamente essenziale in a furmazione, u sviluppu, u mantenimentu è a valurizazione di e relazioni persunali strette. A differenza di IQ, chì ùn cambia micca significativamente per tutta a vita, a nostra Intelligenza Emozionale pò evoluzione è aumentà cù u desideriu di amparà è cresce.

Avà prisentanu 5 chjave chì ponu migliurà l'intelligenza emotiva:

1) A capacità di trattà cù e proprie emozioni negative.

"Diventemu ciò chì pensemu". - Ralph Waldo Emerson

Forse nisun aspettu di l'Intelligenza Emozionale hè più impurtante di a nostra capacità di gestisce in modu efficace e nostre proprie emozioni negative, quelle chì ci sopraffanu è influenzanu u nostru giudiziu. Per cambià u nostru sintimu di una situazione, duvemu prima cambià a manera di pensalla.

2. A capacità di stà calmu in situazioni di stress.

A maiò parte di noi sperimentemu un certu livellu di stress in a vita. Quandu simu sottu pressione, u più impurtante da tene à mente hè di stà calmu. Eccu alcuni consejos rapidu:

A. Sì vi sentite arrabbiati è arrabbiati cun qualchissia, prima di dì qualcosa chì puderete dopu pentisce, piglià un soffiu prufondu è cuntate finu à 10 pianu. In a maiò parte di i casi, quandu avete toccu 10, averete trovu un modu megliu per cumunicà u prublema. Sè site sempre scumbattutu dopu à cuntà à 10, pigliate un pocu di tempu se hè pussibule è tornate à ellu dopu avè calmatu.

B. Se vi sentite nervosu è ansiosu, splash your face with water cold and go for a spin. A temperatura fredda pò aiutà à riduce u livellu di ansietà. Evite e bevande caffeinate chì ponu stimulà a vostra nervosità.

C. Se vi sentite paurosi, depressi, o scoraggiati, pruvate fà esercizi aerobici vigorosi. A vostra fiducia in sè cresce mentre sperimentate a vitalità di u vostru corpu.

D. Se vi sentite sopraffatti, confusi, senza ispirazione ... entre in cuntattu cù a natura. Truvate una vista panoramica ammirate a so bellezza mentre fighjate prufondu. Sviutate a vostra mente. Vultarete cù una nova perspettiva.

3. A capacità di leghje signali suciali

"Ùn vedemu micca e cose cume sò. Avemu vistu e cose cum'è simu ". - Anais Nin.

E persone cun un altu livellu di Intelligenza Emozionale sò generalmente più precise in a so capacità di percepisce è interpretà altre espressioni emotive, fisiche è verbali. Sapenu ancu cumunicà in modu efficace per chiarisce e so intenzioni. Eccu un coppiu di suggerimenti per aumentà a precisione di lettura di i segnali sociali:

A. Di fronte à un fattu cunfusu, pudemu avè almenu 2 interpretazioni pussibuli prima di tirà cunclusioni. Per esempiu, chjamemu u nostru amicu è ùn risponde micca. Puderaghju pensà chì u mo amicu ùn mi richiama micca perchè mi ignora o possu cunsiderà a pussibilità ch'ellu sia statu assai occupatu. Quandu evitemu di persunalizà i cumpurtamenti di l'altri, li pudemu percepisce in modu più ughjettivu è riduce a pussibilità di malintesi.

"Un sguardu negativu da un'altra persona pò significà solu chì sò stinziati". - Daniel Amen

B. Chiede chiarimenti quandu hè necessariu. Se necessariu, cunsultate cù l'altra persona per spiegà perchè si comportanu cum'è si facenu. Dumande cume: "Sò curiosa, mi pudete dì perchè ...", è evità l'accuse è i prucessi legali. Paragunate e parolle di quella persona à u so linguaghju corporeu per a cunsistenza.

4. A capacità di esse assertivu quandu hè necessariu.

"Per esse quellu chì simu ci vole à pudè parlà apertamente di e cose chì sò impurtanti per noi". - Harriet Lerner

Ci hè mumenti in a vita di tutti noi quandu hè impurtante stabilisce i nostri limiti currettamente per chì a ghjente sappia induve simu. Queste ponu include l'eserciziu di u nostru dirittu à esse in disaccordu (senza esse dispiaciuti), dicendu "innò" senza sentimu culpevule, stabilendu e nostre priorità è pruteggenduci da ogni coercizione è attaccu.

Un metudu da cunsiderà per sprime emozioni difficiule hè a tecnica XYZ: "Mi sentu X quandu fate Y in Z".

5. A capacità di spressione emozioni intime in relazioni intime o persunali.

A capacità di sprime emozioni intime in modu efficace hè essenziale per mantene relazioni persunali strette. In questu casu, "efficacemente" significa spartà sentimenti intimi cun qualcunu in una relazione adatta, in un modu chì hè costruttivu è esse capace di risponde affirmativamente quandu l'altra persona face u listessu.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

9 cumenti, lasciate i toi

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   Sergio dijo

    Cita: »Se vi sentite arrabbiati è arrabbiati cun qualcunu, prima di dì qualcosa chì puderete dopu dispiacere, fate un respiru prufondu è cuntate lentamente finu à 10.»
    Sicondu ciò chì aghju lettu chì i cunsiglii sò equivalenti à reprimà l'emozioni cù tuttu u negativu chì questu implica. Saria megliu di cunsiglià chì, se vi sentite arrabbiati è arrabbiati, duvete sprime apertamente senza fà male à nimu. In più, più cunniscenze avete, menu avete a probabilità di arrabbiatevi è di arrabbiatevi, postu chì quandu si scopre un sbagliu hè tutta una questione di agisce calmu è temperatu per correggerlo. Ciò chì pensu hè di un tema chì basta à scrive un libru sanu ma questu hè solu un cummentariu è hè per quessa chì ùn la sviluppu micca più luntanu, (ùn serà micca chì si sentinu fastidiosi è arrabbiati cun mè).
    Saluti.

    1.    Daniel dijo

      Salute Sergio, ti ringraziu assai per u vostru cummentariu.

      Hè assai intelligente ciò chì prupunite ma tenite à mente chì quandu una persona hè duminata da a rabbia ùn hè micca capace di agisce cun temperanza, dunque quelli 10 secondi servenu per calmà un pocu è dì ciò chì si sente, cumu si prupone, ma senza perdendu i ghjurnali.

      Un salutu cordiale.

      1.    Sergio dijo

        Bonghjornu Daniel.

        Iè, ai a raghjò. U testu dice chjaramente di vultà nantu à u tema dopu avè calmatu. Hè per quessa chì hè cunveniente per esse in guardia è micca ghjunghje à un puntu di furia assai intensu perchè cum'è ùn pudete micca avè temperanza per via di rabbia eccessiva, per via di questu ùn pudete micca ricurdà boni cunsiglii cum'è quellu presentatu in l'articulu. Ma questu hè ancu digià suggeritu da questu postu quandu dice chì a nostra intelligenza emotiva pò evoluzione è aumentà cù u desideriu di amparà è cresce; allora possu solu ringrazià vi assai per trattà questioni cum'è queste è per avè rispostu à mè.
        Saluti.

  2.   Ruth Lizbeth Aveiga dijo

    ARTICULU EXCELLENTE ME MI AJUTU MOLTU IN U MEU FACCIU DI U MAESTRU

    1.    Daniel murillo dijo

      Grazie Ruth, sò felice chì sia statu utile.

  3.   gesù dijo

    Bonghjornu! PREGUNU SI QUALCUNU DI TI DICI QUALCOSA DI COSU RIPENTI, PER NON AVE CUNTATU FINO A 10, O QUELLU CONSIGLIU È PER E PERSONE CHE PARLANU SENZA PENSIÀ, SOLO PER L'ATTU DI PARLÀ, È ESSERE PER VOI PER VOI. Aghju 58 anni è ùn aghju mai dettu nunda chì sia pente. SAPU CHE OGNU TESTU HÈ UN MONDU, È OGNU PIGLIA U PIÙ BELLU. GRAZIE.

  4.   Anita Maria Aquino Gurmendi dijo

    leghjite hè un articulu per tutti

  5.   Claudia dijo

    Articulu assai bellu, i cristiani chjamanu intelligenza emozionale autocontrolu ... Sò assai divertente per a formula (XYZ) Mi sentu X quandu fate Y in Z.

  6.   bruttu gu dijo

    L'intelligenza emotiva per me si sviluppa cun persone cun gruppi è deve esse lì tuttu u tempu cum'è essendu l'assulutu avà.
    Sfortunatamente ci sò persone chì ùn puderanu micca sviluppà questu per paura.
    Travagliu da guida turistica è sò assai attente ma hè un travagliu cutidianu per perseverà ciò chì un gruppu vole o individualmente cumu si sentenu.
    Ma uttene u tuttu in sè per unisce à ciò chì vogliu cum'è un bonu serviziu hè un pocu stancu.
    ma in listessu tempu u cunfortu cunfortu chì tutti accunsenu è sò soddisfatti.
    Hè ancu veru chì u mondu hè ciò chì pensate ma attenti à e passioni è l'ego.
    chì vi acceca è vi face zordo.
    Se mi sbagliu, ùn la pigliu micca cum'è amparera è l'aghju integrata.
    grazi