Chì hè u ciculu di vita di u pruduttu è chì sò e so tappe?

In u marketing, u ciclu di vita di u produttu face parte di l'utili o elementi di supportu, induve permette una valutazione di i prudutti o elementi chì una sucietà hà in u mercatu, vale à dì, questu strumentu si riferisce à quandu una sucietà valuta i vostri prudutti una volta chì anu avutu statu lanciatu nantu à u mercatu.

Eseguisce sta valutazione hè una tecnica vitale per piglià u cuntrollu di u marketing di una cumpagnia, postu chì in questu modu hè pussibule uttene figure pertinenti cù e quali basassi quandu si analizanu e strategie aduprate in e campagne prima è dopu u so lanciu.

U termine hè statu inventatu da Theodore Levitt (economistu americanu è prufessore di Harvard) in u 1965, riferendusi à a so sfruttamentu per uttene più benefici. Tuttavia, dopu à u mudellu iniziale di Levitt, diverse variazioni emergenu chì sò state publicate da altri prufessiunali in u campu, cum'è Wasson.

Cumu hè divisu u ciclu di vita di u pruduttu?

I prudutti passanu sempre per e stesse tappe o fasi, indipendentemente da a nicchia di mercatu chì a sucietà copre. Specificamente, sò divisi in quattru fasi, a prima essendu a intruduzioni, u secondu si riferisce à u criscenti, attraversendu u maturità è finisci in l'imminenti pendita.

Tuttavia, ogni pruduttu hà a so propria esperienza in ognuna di e tappe; ciò chì significa chì a struttura ferma (cum'è avemu dettu). Inoltre, u periodu di tempu varia ancu secondu l'articulu, induve alcuni ponu stà in una fase per più (o menu), per esempiu, un pruduttu chì dura più anni in a fase di maturità, ma genera un redditu costante o passivu; mentre un altru matura rapidamente è a calata hè cusì rapida.

Fase introduttiva

L'introduzione si riferisce à quandu u pruduttu hè lanciatu nantu à u mercatu per a prima volta, induve hà generalmente vendite basse perchè hè in a so fase iniziale (ancu se ci sò eccezioni) è un investimentu in campagne di marketing chì permettenu à u pruduttu di esse fattu cunnosce à u so publicu di destinazione, indipendentemente da a dimensione di a nicchia.

Una introduzione curretta hè effettuata quandu a sucietà hà realizatu in precedenza i studii di mercatu currispundenti per prevede u so comportamentu. Solu cusì puderete tene contu di l'aspetti essenziali per a sopravvivenza di u pruduttu.

Hè ancu impurtante nutà chì postu chì hè un novu pruduttu cù vendite basse, i costi di marketing sò generalmente più alti di i benefici. Malgradu questu, deve esse investitu per prumove è publicità. Solu in questu modu si pò uttene un equilibriu chì più tardi, se hè statu fattu in u modu currettu, cumincierà à riflette benefici più grandi.

Sicondu studii, per via di a so bassa prufittuità, a maiò parte (circa 70%) di i prudutti ùn passanu micca a fase d'introduzione, vale à dì, ùn riescenu micca à lancià. Dunque, a ricerca previa hè essenziale per superà sta tappa è cumincià à percepisce i benefici.

Fase di crescita è turbulenza

Ci sò prudutti chì passanu per un periodu di turbulenza, in u quale si semplicemente crollanu da un ghjornu à l'altru, ma questu ùn significa micca chì u mudellu di cummerciale o a nicchia ùn sia più prufittabile (ancu cù parechje eccezioni), ma solu per un tempu .

S'ellu ùn hè micca u casu, seria normale per u u ciclu di vita di u pruduttu passerà per u periodu di crescita, chì si ghjunghje una volta superata una di e fasi più difficiule (introduzione), chì permette u sviluppu di u pruduttu gradualmente è cun ellu, aumentendu e vendite à una velocità più grande.

À questu stadiu una di e caratteristiche più cumuni da apprezzà sò l'incrementi di vendita, l'arrivu di novi cuncurrenti, prudutti simili cù più benefici, a prumuzione si concentra nantu à attirà u pruduttu da a marca, frà altri; chì offre a capacità di spianà a strada per a maturità di u pruduttu in u mercatu.

Fase di maturità

À questu stadiu, u pruduttu passa per un periodu in quale normalmente a crescita di e vendite cumencia à rallentà. Tuttavia, hè a fase à a quale ogni impresa vole ghjunghje cù una normalità totale. Inoltre, sta tappa dura generalmente di più cà l'altre è hè quandu e tecniche di marketing è di publicità ponu esse messe in pratica, postu chì sò presentate sfide piuttostu difficili.

À questu stadiu, a maiò parte di l'imprese ghjunghjenu à un "limitu" di produzzione, induve hè ancu stata perfezionata è cerca di riduce i costi in certi aspetti per mantene i profitti equilibrati.

Cusì basicamente u pruduttu hè prufittu ancu se micca in modu esageratu cum'è in crescita, ma i benefici sò sempre percepiti è dinò, l'investimentu ùn hè micca cusì forte, ciò chì permette di distribuisce boni dividendi.

Un'altra caratteristica di a tappa di Maturità di u ciclu di vita di u pruduttu hè u fattu chì u numeru di concorrenti aumenta, i prezzi di vendita ponu diminuire per via di a concorrenza è un grande sforzu deve esse fattu per dimostrà à u publicu di destinazione chì u pruduttu di a cumpagnia hè megliu cà l'altri.

Fase di calata

Infine, una tappa chì nisuna cumpagnia ùn vole ghjunghje hè a pendita, in quale e vendite di prudutti cumincianu à calà significativamente è hè cunsiderata a surtita da u mercatu, di solitu per via di esse obsoleta o di bassa prufittuità per via di saturazione di u mercatu.

In questa fase e tecniche aduprate si focalizanu nantu à l'offerta di sconti, offerte, riprogettazioni di prudutti, frà altri; chì farà più faciule per sbarrazzassi di u pruduttu, perchè i clienti perdenu spessu l'interessu chì esistia à l'iniziu.

Ancu se a maiò parte di l'imprese ùn volenu micca ghjunghje à questu stadiu, hè praticamente inevitabile per parechje ragioni, chì secondu Walker, Staton è Etzel sò i seguenti:

  • Ùn ci hè micca bisognu di u pruduttu.
  • U publicu di destinazione si stanca di u pruduttu.
  • Un pruduttu megliu o à prezzu più bassu vene nantu à u mercatu.

Queste sò e fasi o fasi di u ciclu di vita di u pruduttu, chì speremu chì sò stati abbastanza dettagliati per a comprensione di tutti i nostri lettori. Tuttavia, simu disposti à risponde à tutti i cumenti cù qualsiasi domanda o preoccupazione nantu à u sughjettu.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.