Chì sò stati i cuntributi di Galileo Galilei?

I cuntributi di Galileo Galilei eranu veramente vitali per u sviluppu di a fisica, l'astronomia è a scienza in generale; postu chì ancu questu hè cunsideratu u babbu di a scienza, chì secondu i studii era un fisicu, ingegnere, matematicu, astronomu è filosofu chì hè natu in Italia u 15 ferraghju 1564.

Galileu era un omu cattolicu secondu u muvimentu di a Rinascita, chì era interessatu micca solu à i campi di a scienza, ma ancu à e spressioni artistiche. Inoltre, hè cunsideratu chì questu era fundamentale per a rivoluzione scientifica, postu chì hà sfidatu l'antiche teorie sia di a scienza sia di a religione; induve quest'ultima hè stata a causa di a so chjusura è di a morte successiva, postu chì malgradu esse cattolicu questu ùn era micca un prublema per ellu è u so mudellu copernicanu di l'universu.

Cuntribuzione à a teoria copernicana

Galileo Galilei

In i tempi antichi, assai prima di Galileu, si pensava solu chì Diu avia creatu l'Universu è dunque i circadori pensavanu solu à studià ciò chì ci era. Sicondu e teurie di Aristotele è Ptolomeu, in leia cù a Chjesa Cattolica, a terra era à u Centru di l'Universu è ancu se quessa ùn spiegava micca tutti i fenomeni osservati da i studienti, era una teoria valida finu à l'arrivu di Copernicus, Galileo, Johannes Kepler è Tycho Brahe.

Galileo hà cuntribuitu à a teoria copernicana (E pianete giranu intornu à u sole) e scuperte offerte da u so telescopiu novu migliuratu, cum'è l'osservazioni ch'ellu hà fattu di a Luna, di Ghjove, di Venere, è ancu di u sole. Chì l'aiutò à creà un testu chì spiecassi cumu travagliava l'universu è quale era u locu di a terra in questu.

Rivuluzione scientifica

cuntribuzioni galileo galilei

Unu di i cuntributi di Galileo Galilei A più notevuli era a so attitudine versu a Chjesa cattolica di vulè andà un passu più luntanu è dimustrà chì u mudellu o a teoria chì si avia avutu annantu à l'Universu ùn era micca curretta, quantunque costessi.

Questu, assemi à a so arrestazione, hà facilitatu a strada per altri scienziati per aderisce è separassi da a Chjesa cattolica, producendu una rivoluzione scientifica chì hà permessu u sviluppu di a scienza à una velocità assai più grande ch'è in tempi precedenti; raghjoni perchè in pocu tempu avemu riesciutu à ghjunghje induve simu oghje. Dunque, a cuntribuzione di Galileo Galilei à u mondu mudernu hè a più grande di tutte.

Libri Galileo Galilei

In l'anni di vita di Galileu, hà publicatu una seria di libri nantu à diversi campi, cum'è a fisica o l'astronomia. Frà elle pudemu truvà "U Messagheru Siderale" da u 1610, "L'operazioni di a bussula geomitrica è militare" da u 1604, "Discorsu nantu à e cose chì flutanu nantu à l'acqua" da u 1612, "Dialoghi nantu à i dui più grandi sistemi di u mondu" da 1631 è "Dui novi scienzi" di u 1638.

  • U messageru siderale si tratta di e scuperte chì u scientistu hà fattu di a luna.
  • L'operazioni di a bussula geometrica è militare Cunsistia in a spiegazione di u scientistu di l'esperimenti è l'applicazioni da aduprà in u campu tecnulugicu.
  • U libru di discorsu nantu à e cose chì flutanu nantu à l'acqua, Piuttostu, si trattava di un'inchiesta chì circava di verificà a teoria di Aristotele, chì era vera.
  • Dialoghi nantu à i dui più grandi sistemi in u monduSi trattava di i sfarenti punti di vista nantu à e teurie di l'Universu di l'epica; specificamente ci eranu trè, a teoria copernicana, quella chì ùn ci credia micca è quella imparziale. U libru si sviluppa cun una persona per ogni pensamentu.
  • Finalmente Dui novi scienzi avia u scopu di fà un riassuntu nantu à e scienze di u muvimentu è di a forza, chì facianu parte di u Cuntribuzioni di Galileo Galilei à a fisica.

Lege di u muvimentu

A prima lege di u muvimentu di Newton hè stata l'ughjettu di studiu da Galileo, chì hà capitu chì i corpi ponu accelerà à listessa velocità indipendentemente da a so massa o dimensione; cusì u muvimentu era solu nantu à a velocità è a direzzione di un corpu.

D'appressu à Galileo, u muvimentu hè statu pruduttu grazia à l'applicazione di una "forza" è chì s'ellu ùn facia parte di u sistema, u corpu seria in "riposu". Inoltre, hà ancu cunclusu chì l'uggetti sò capaci di resiste à i cambiamenti in u so muvimentu, per quessa hà scupertu "inerzia".

Scuperta di Galileu

Aghjurnamentu di u telescopiu

Ancu se questu omu ùn hà micca inventatu u telescopiu, hà riesciutu à migliorallu considerablemente. In quelli anni, esistia dighjà un telescopiu capace di ingrandà trè volte, ma Galileo hà sappiutu aghjustà i lenti per uttene un ingrandimentu di trenta volte.

U primu telescopiu hà fattu i tituli in u 1609 è ghjustu un annu dopu, stu scentificu avia creatu più di cinquanta esemplari (micca tutti funziunali). Inoltre, accoglie ancu l'immagine trasmessa da questu strumentu, postu chì prima era vista capovolta.

Satelliti di Saturnu

I cuntributi di Galileu sò stati estremamente varii, postu chì in questu casu hà osservatu i satelliti di Giove (li hà vistu per a prima volta in ghjennaghju 1610) attraversu u so telescopiu, cridendu chì si trattava di stelle in un primu tempu ma dopu hà capitu chì eranu i so satelliti, chì più eranu vicini à a pianeta, più rapidu si movianu.

E fasi di Venere

Fasi di Venere cuntribuitu da Galileo GAlilei

Hè à u principiu di u 1600 quandu Galileo Galiei hà scupertu e fasi di Venere. A verità hè chì avia dighjà osservatu l'astri è Ghjove o Saturnu. Tuttavia, in questu casu hè statu capace di verificà chì ci era una serie di fasi chì coincidianu cù quelle di a luna. In questu modu, hè un altru di i grandi contributi di Galileu postu chì affermanu, una volta di più, u Teoria copernicana. Per più di 1500 anni, a teoria hè stata creduta chì sia u sole, e pianete è a luna eranu quelli chì giravanu intornu à a terra. Dunque quandu e fasi di Venere sò state scoperte, hè statu vistu chì tuttu ciò chì si pensava ùn era micca cumpatibile cù sta scuperta.

Lune di Giove

E cosiddette lune di Giove sò state scoperte in u 1610 è di sicuru, da Galileo Galilei. Eranu i quattru satelliti più grandi chì avia sta pianeta: Io, Europa, Ganimedes è Callisto. Ancu s'ellu hà inizialmente designatu cù numeri. Galileu hà vistu trè punti è u ghjornu dopu hà scupertu chì ci era quattru. Ùn pudianu micca esse stelle perchè giravanu intornu ad elli.

Macchie di u sole

E macchie solari à quell'epuca sò state studiate da un grande numeru di scentifichi è circadori, dunque questa attribuzione hè data erroneamente à Galileo perchè hà adupratu e scuperte di altri scienziati per attribuirli è cusì guadagnà popolarità è u rispettu di i monarchi.

Tuttavia, hà cuntribuitu ancu à u studiu di elli, chì inseme cù l'altri inchieste li anu permessu di rinfurzà a teoria copernicana, postu chì sti lochi eranu un'indicazione chì a terra girava intornu à u sole.

U pendulu

Un'altra di e cuntribuzioni di Galileo Galilei era u pendulu, postu chì da giovanu osservava e campane di a cattedrale di Pisa è cumu oscillavanu grazia à u muvimentu pruduttu da i currenti d'aria.

L'hà creatu in u 1583 è pruvendu u so pulse hà sappiutu scopre a "lege di u pendulu". Chì hè un principiu chì hè sempre adupratu oghje, chì dice chì, indipendentemente da a distanza chì un pendulu si alluntana da u so equilibriu, ùn varieghja micca in a so oscillazione.

Studi di luna

l studi lunari da Galileo Galilei sò trà i so cuntributi i più impurtanti in astronomia è in scenza in generale, postu chì u so muvimentu è e so caratteristiche eranu l'ughjettu di studiu. Da quì hè nata a teoria chì u nostru satellitu era di a nostra stessa natura (hà osservatu muntagne è crateri in ellu), ciò chì li dava più ragioni per crede in a teoria copernicana.

Termoscopiu

Trà l'invenzioni più eccezziunali truvemu u termoscopiu, postu chì era u primu di u so genaru è questu sirvutu per a creazione di u termometru chè no cunniscimu oghje. L'invenzione hè stata fatta in u 1592, quandu Galileo hà adupratu un picculu bichjeru d'acqua attaccatu à una pipa chì avia una palla di vetru viota à a fine. Questu hà travagliatu secondu a temperatura è a pressione, postu chì un risultatu puderia esse ottenutu cù l'unione di i dui fattori.

Ancu se u termoscopiu ùn avia micca a capacità di dà una misura esatta nantu à a temperatura, puderia indicà i cambiamenti di a stessa; Dunque ancu se ùn pare micca un grande affare oghje, à quellu tempu era una scuperta innovativa chì hà permessu u sviluppu di i strumenti di misura di l'anni dopu.

Metodulugia scientifica

Galileo Galilei hè ancu cunsideratu u babbu di u metudu scentificu, ch'ellu hà prisentatu in u periodu di cunservatisimu di a religione cattolica è chì, à u so tornu, ùn avia nisuna relazione cù e teurie di Aristotele.

A scuperta hè stata fatta quandu Galileu hà adupratu prove matematiche in alcune di e so scuperte o inchieste; chì hè cunsideratu un strumentu di ricerca. Malgradu ùn l'avè menzionatu (ci sò dubbiti per quessa), questu hà servitu per u sviluppu più tardu di u metudu scentificu.

Anelli di Saturnu

Anelli di Saturnu

Hè statu u primu astronomu à vede Saturnu da a Terra. Investigendu, hà scupertu qualcosa chì li hà attiratu l'attenzione. Ùn era altru chè l'anelli di Saturnu. Ancu se forse u fattu cum'è tale ùn hè micca una cuntribuzione da mette in risaltu, vale a pena di dilla.

Lege di Fall

Ancora una volta in u campu di a fisica, stu scentificu hà innuvatu dimustrendu chì a forza hà causatu accelerazione è micca velocità cum'è Aristotele hà dettu in l'antichità; ciò chì li hà permessu di capisce chì a forza di gravità hè una forza custante è chì produce un effettu di accelerazione custante nantu à i corpi chì falanu versu a terra.

I cuntributi di Galileo Galilei ùn sò micca veramente incredibili per u tempu in u quale era, ma anu ancu servutu di basa per u sviluppu di a scienza da quellu seculu finu à l'oghje. Dunque, questu hè un caratteru di a storia chì hè difficiule à dimenticà, postu chì hà dedicatu tutti l'anni di a so vita à queste scoperte chì sò cusì impurtanti per a sucietà muderna è a scienza.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

16 cumenti, lasciate i toi

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   Juan dijo

    Woou ùn sò micca cumu ringraziallu seriu per u vostru. U sforzu vale assai
    .infurmazione m'hà aiutatu assai è grazie per u sforzu grazie chì avete fattu

    1.    Juan dijo

      Tutte queste idee mi anu benefiziu in a ricerca chì facia, vi ringraziu per tuttu

    2.    Cazzo dijo

      ciao no mames sì una lesbica cazzo cù pene in mani

  2.   Ivett dijo

    Assai interessante mi hè piaciutu

  3.   ISIDRO VILLAMIL dijo

    LETTURA CHAT A PAGINA RAPPURTA DI QUESTU PERSONAGGU, UNU SI PERPLEXE DI A SÚ GRANDE SABBIAIA. Dapoi u tempu di a so esistenza, i so insegnamenti è i so cunsiglii restanu validi

  4.   Michell Banegas dijo

    Mi hà aiutatu assai :)

  5.   morena dijo

    cusì bè

  6.   herson yahir dijo

    L'infurmazioni m'anu aiutatu assai

  7.   Mario a maraviglia dijo

    Mi hà aiutatu un minutu à a scola è aghju avutu duie volte di più i duveri. ??

  8.   Jenny gazca dijo

    Mi hà servutu assai, a classa di fisica serà oramai più ligera, grazie per i vostri sforzi

  9.   paari dijo

    Grazie per questu chì hà fattu valere 1000

  10.   anònimu dijo

    Mi piace assai l'infurmazioni è m'hà aiutatu à ringrazià vi.

  11.   speranza dijo

    Questa informazione mi pare cunfusa: satelliti di Saturnu

    I cuntributi di Galileu sò stati assai varii, postu chì in questu casu hà osservatu i satelliti di Ghjove

  12.   Marvin dijo

    Grazie mille per l'infurmazioni

  13.   Tupac sambrano dijo

    haha mandà: v

  14.   Jery ​​Antonio Ortuño Rodríguez. dijo

    Hè statu un documentu strasurdinariu di u travagliu chì stu straordinariu geniu hà lasciatu à a pusterità chì hà cuntribuitu assai à l'umanità è à a scenza muderna è chì m'hà aiutatu enormamente per un'inchiesta chì l'Università Galileo m'hà lasciatu quì in Guatemala nantu à a vita è l'opera di Galileo Galilei. Hè assai grata à questu postu.