Chì sò i currenti filosofichi principali?

I currenti filusofichi sò discipline chì anu uriginatu cù l'anni in a storia di a filusufia. Ci hè da nutà chì quessi regulanu l'azzioni o u "modu di campà" di una persona, in certi casi l'applicazione di una dipende ancu da a cultura in cui opera l'individuu.  

Ognunu hà u so periodu d'urigine, è ancu un autore chì hà datu cuncettualizazione è riflessione à l'idea, questu essendu chjave in u furmazione di currenti. Ancu se ponu esse un numeru numeru è attualmente anu varie interpretazioni, ci sò alcune chì sò pionieri è si distinguenu, sia per ciò chì significanu sia per u so filosofu creativu.

Un altru fattu curiosu è impurtante da mette in risaltu hè chì nurmalmente i currenti filosofichi si sò fatti in gruppi di pensatori chì sò stati chjamati à turnu "scola filosofica", questu per via di a necessità di raggruppassi per sparte caratteristiche simili è coincide in u modu di pensà è cusì esse carattarizatu sottu un nome o etichetta chì li raprisenta.

Per esempiu, in u muvimentu filusoficu Da 'l'illustrazione', accaduta à u XVIIIu seculu è chì si basava nantu à a messa in risaltu di a forza di a ragione, u currente filosoficu di u razionalisimu formulatu da René Descartes hè uriginariu è hè statu carattarizatu da a negazione di tuttu ciò chì tocca à i sensi, da crede li soggettivi è ingannevoli; pusiziunendu sopra à elli a ragione cum'è una fonte di cunniscenza di a scienza esatta.

Benintesa ci sò currenti chì palesanu cumpletamente u cuntrariu di quellu espostu prima. Un'altra di e scole di pensamentu eccezziunali hè l'anarchisimu, chì secondu l'autori hè uriginatu micca solu in u quadru di l'idee di i Lumi ma ancu da a Rivuluzione francese. Stu ghjudiziu si basa nantu à una urganizazione suciale libera è micca da parte di u Statu postu chì ùn credenu micca in u putere è a duminazione di un omu nantu à un altru omu; essendu ancu fidu i credenti in a razionalità umana è cumu influenza u vostru prugressu.

Più tardi, più currenti filosofichi è i so omologhi anu cuminciatu à esse formulati, vale à dì, un altru pensamentu chì rifutaria, permettendu di prevede e credenze è e dumande di i pensatori. Dopu à u muvimentu di l'illuminazione, hè natu u gruppu di u `` positivisimu '' chì durò un annu, da u 19u à u 20u seculu è hà soprattuttu espostu chì u spiritu umanu avia digià superatu trè stati chì includevanu u statu teologicu, metafisicu è pusitivu. Vale à dì, ricusendu per a maiò parte di u spirituale, eranu contru à l'idee, discutenduli cun fatti, mettendu u sperimentale piuttostu chì u teoricu sopra.

Questa hè solu una piccula rivista è idea da mette in cuntestu nantu à ciò chì sò i currenti è u modu in cui sò accaduti, però, sò assai più di questu.

I currenti filosofichi i più impurtanti

Empiricismu

Un tale currente hè natu à l'età muderna è hè un tiuria di a cunniscenza, in quale hè dichjaratu chì tuttu l'apprendimentu si faci da l'esperienza, dendu ricunniscenza à a percezione sensoriale in a creazione di idee. U so sustegnu più impurtante era David Hume.

Vale à dì chì un tale termine vene da u grecu ??????????? (verbatim, experience) è a traduzzione latina hè sperienza, derivatu da a parolla sperienza.

Un altru di i so derivati ​​hè u termine grecu è rumanu di empiricu, chì si riferisce à i duttori chì ottenenu e so cumpetenze da l'esperienza pratica è micca solu cù l'istruzione in teoria.

Raziunalisimu

Si cerca à affirmà què a mente umana hà dighjà cunniscenze o principii precedenti senza avè necessariamente avutu sperienza. Cum'è l'accennatu sopra hè statu promulgatu da René Descartes, in Europa continentale.

Idealisimu

Cum'è u so nome li permette di prevede, hè unu di i currenti filusofichi chì si basa nantu à a sughjettività è e so riprisentazioni, nigendu o rifiutendu l'esistenza di tuttu ciò chì tocca à u mondu esternu. Per fà più capiscitoghju, stu currente difende chì qualcosa ùn puderebbe esiste se ùn ci hè micca un pensatore chì ne sia cusciente. In u listessu modu, per cunnosce o amparà, ci vole principalmente à piglià in contu a cuscenza, l'idee è i penseri.

Una tale teoria hà varianti, cum'è l'idealisimu ogettivu è subjectivu. U primu afferma chì l'idee esistenu da per elli è chì sò cunnisciute o amparate per via di l'esperienza. Frà i rapprisentanti i più impurtanti di stu penseru ci sò Leibniz, Hegel, Bernard Bolzano, Dilthey.

In cuntrastu, per u sughjettivu, i pensatori credenu chì l'idee esistenu in a mente di l'individuu è chì ùn ci hè un mondu esternu chì travaglia da solu. I difensori di sta ipotesi eranu Descartes, Berkeley, Kant, Fichte, Mach, Cassirer è Collingwood. In questu specificamente si pò ancu truvà a versione radicale chì prufessa chì "e cose ùn esistenu micca per se stesse ma esistenu solu cose per noi" è una versione moderata chì "afferma chì e cose sò u culore di u vetru cù u quale sò guardate".

Pusitivisimu

Cum'è discutitu sopra, hè principalmente responsabile di rifiutà o refuta l'essere umanu, chì questu hà principii o un sensu puramente metafisicu. Esse piuttostu un credente in a scienza obiettiva è e leggi di a ricerca.

Hè natu in Francia à u XIXu seculu da Saint-Simon, Auguste Comte è de John Stuart Mill; dopu si hè spartu in u restu di l'Auropa Tuttavia, si dice chì u so primu precursore trà u XVI è u XVII seculu hè statu Francis Bacon.

Stoicisimu

Più focalizatu nantu à l'universale è morale; stu currente predica u impurtanza di u duminiu è cuntrollu di i fatti, e passioni, frà altre cose chì di solitu disturbanu l'esistenza di un sughjettu, per aduprà à tempu curagiu è a ragione di caratteru persunale.

Hè unu di i più antichi è data di u IIIu seculu a.C. Sin'à a fine di u II seculu d.C. C. È a so tappa a più impurtante hè stata durante u periodu ellenisticu. U fundatore di u Stoicisimu era Zenonu di Citio è trà i so sustenitori noti ci sò Ciciaronu, Epictetu, Marcu Aureliu, Seneca, Sestu Empiricu.

Strutturalisimu

Benchì u so termine ùn dichjara chjaramente chì hè unu di i currenti filosofichi cume tali, secondu ipotesi si pò intuì chì lo fa e si basa sul fatto che deve andare oltre ciò che accade empiricamente, essendo un tipo di metodo per analizà a lingua, a cultura è a sucetà.

L'iniziatore è u più impurtante riprisentante di a teoria hè statu Claude Lévi-Strauss in l'anni 40.

Fenomenulugia

Stu flussu studia tuttu ciò chì accade in u mondu -Descrittivamente- da qualchì fenomenu o gruppu di questi chì hè accadutu. Si dice chì vene da un'unione trà empirisimu è idealisimu. I so rapprisentanti pertinenti eranu Husserl, Merleau-Ponty, Sartre, Heidegger.

Materialisimu

Hè u currente filosoficu chì, cum'è u so nome indica, afferma chì tuttu hè materiale, rifiutendu ciò chì hè di essenza spirituale cum'è l'anima, u futuru è l'esistenza di Diu. L'idee sensibili sò valide perchè sò ancu materiali. Sicondu i circadori, puderia esse ricunnisciutu cum'è u cuntrariu di l'idealisimu.

Epicuru è Marx sò à mezu à i sustenitori di un tale currente.

Esistenzialismu

Differente da l'altri chì eranu rapprisentati cum'è una filusufia di e cose, questu hè pertinente per l'omu cum'è tale, esponendulu cum'è una figura di autoproduzione libera chì esiste solu in l'Universu senza l'esistenza di alcun Diu. Stu currente hè basatu annantu à u analisi di a cundizione umana, libertà, emozioni è u sensu di a vita in generale.

À questu puntu hè impurtante nutà chì ùn hè micca una teoria filosoficamente sistematizata o cunfurmata, in realtà, si dice chì i so sustenitori ùn sò micca pienu d'accordu cù a filosofia convenzionale.

Nel corso di l'anni hè stata abbastanza variabile è oghje ci sò trè versioni chì includenu l'esistenzialismu cristianu, l'esistenzialismu agnosticu è l'esistenzialismu ateu. I pionieri eranu Pascal, Kierkegaard, Sartre, Camus, Heidegger.

Scetticisimu

Principalmente si concentra o si basa nantu à a dumanda di e cose, un dubbitu permanente chì rifiuta l'affirmazione di e cose o l'esistenza di queste, a menu chì sia pruvatu cun evidenze criticabili.

Diogene Laercio, Hume o Berkeley eranu i più impurtanti rappresentanti di sta disciplina.

Cinisimu

Currente fundatu in a Grecia antica, durante u IV seculu a.C. C. chì era basatu nantu à l'azzione di rifiutà ciò chì era cunvenzioni accettate socialmente è moralmente. A vita cinica hè stata centrata nantu à a cridenza chì a felicità hè stata ottenuta campendu simpliciamente è pienu, secondu a natura.

Per riferisce à ciò chì anu espostu o per refutà qualcosa chì ùn eranu micca d'accordu, anu adupratu e risorse di satira, ironia è gestu. Hè stata fundata da Antistene è unu di i so discepuli più impurtanti era Diogene di Sinope.

U rumantisimu

Ùn deve micca esse cunfusu cù u muvimentu d'arte. In questa disciplina di vita, si credia in una forza capace di cunnosce u tuttu, l'assulutu. Hè carattarizatu da una esagerazione di e sensazioni di a natura, chì li descrive cum'è a vera attitudine di a cuscenza umana.

U so scopu hè di rivindicà i sentimenti, a libertà è altri termini chì si riferenu à a natura cù l'omu è a divinità. I principali sustenitori eranu Hegel, Schelling è Fichte.

Dogmatismu

L'opposizione di scetticisimu è idealisimu hè cunsiderata, basata annantu à a supposta putenza di l'ughjettu in relazione à u sughjettu. Afferma chì a mente umana hè capace di cunnosce a verità. Unu di i più grandi riprisentanti di stu currente era Spinoza.

Critica

Si basa nantu à a rivendicazione di pudè stabilisce limiti di cunniscenza assoluta attraversu investigazioni sistematiche di e cundizioni di e pussibilità di u pensamentu. Questa duttrina epistemologica hè stata spiegata da Immanuel Kant.

Currenti di filusufia pulitica

 

Cuntrattualisimu

Hè cunnisciutu cum'è unu di i currenti filosofichi pulitichi muderni è si basa annantu à u fattu chì l'individui deve rifiutà a cridenza chì u Statu è a sucietà sò qualcosa di naturale. Circate chì ci sia un pattu stabilitu trà quelli chì cumincianu à fà parte di a nova sucietà è trovanu in qualche modu l'unione è a libertà è l'uguaglianza. I so più grandi esponenti sò stati Rousseau, Kant, Hobbes, Spinoza è Locke.

Utilitarisimu

Unu di i currenti filosofichi chì espone chì ciò chì hè bonu è moralmente accettatu sia per l'individuu sia per a sucietà, hè utile. Oltre à esse un fundamentu di bè, a felicità hè ancu attribuita à questu.

Benchì a fundazione sia attribuita à Protagora di Abdera, i più grandi esponenti sò stati J. Bentham è JS Mill, chì credevanu chì l'utilità produce vantaghji, piacè è altra felicità, ciò chì riduce a pussibilità di soffre o di riduce u dolore, a sofferenza è i danni.

Comunismu

Sta forma di guvernu crede in l'urganizazione suciale senza l'esistenza di pruprietà private, differenze di classe, frà altre duttrine chì impediscenu l'ugualità trà tutti. Pruvendu à ottene a liberazione di l'omu.

Frà i raprisententi i più impurtanti sò Platone, Marx, Engels è Fourier.

Socialisimu

Si basa annantu à u fattu chì sia e pruprietà sia l'amministrazione di i mezi di pruduzzione sò in manu à e classi operaie cù u scopu di uttene una urganizazione in a sucietà chì sviluppi l'uguaglianza pulitica, suciale è ecunomica. Marx è Proudhon eranu i più impurtanti esponenti.

Liberalisimu

Unu di i currenti filusofichi pulitichi chì afferma chì u Statu deve eliminà u benefiziu di u mercatu, mentre chì u latu puliticu deve mette in vigore u principiu di libertà, fendu chì u Statu pruteghja a libertà individuale, postu chì hè nantu à ciò chì si basa.

Risultendu à poca intervenzione di u Statu in l'affari suciali è ecunomichi di l'individui. Rawls è Montesquieu di Locke eranu i più impurtanti raprisententi.

Libertarianisimu

Stu currente hè estremistu è espone chì ogni individuu hà un dirittu per ellu stessu, dunque ùn deve micca esse un Statu o deve esse eliminatu. Nozick hè statu unu di i pionieri messi in risaltu.

Altri currenti filosofichi pertinenti

Frà elle spiccanu i sofisti; Platonismu chì eranu i seguitori di Platone; a scola peripatetica chì eranu i sustenidori di Aristotele è i discepuli di Epicuru cunnisciuti sottu l'epicurisimu.

A Scola di Mileto, fundata in u VI seculu a.C. C., i so membri eranu Tales, Anaximander è Anaximenes. A scola Eleatica chì era una scola presocratica cun grande impurtanza in u VI è V seculu nanzu à Cristu. I so membri più impurtanti eranu Parmenidi di Elea è Zenón di Elea.

I Pitagorici, chì anu basatu chì l'essenza di tutte e cose sò numeri. Altri micca menu impurtanti sò i mega scola, fundata da Euclides in a so cità nativa di Megara; a scola Cyrenaica, fundata da Aristipo de Cirene è focalizata nantu à questioni etiche; è a scola Neoplatonica, creata da Ammonio Saccas. Ci hè da nutà chì Sant'Agostinu di Ippona hà scrittu idee neoplatoniche à l'idee cristiane.

Neoplatonismu, umanisimu, postmodernisimu è decostruzzione sò attualmente arregistrati.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.