Ritmu respiratoriu - Cosa hè, caratteristiche, cumu si misura è disordini

A frequenza respiratoria hè chjamata numeru di fiati chì un individuu piglia in un datu periodu di tempu, hè generalmente quantificatu per minuti.  

Avemu decisu di raccoglie tutte l'infurmazioni chì meritate di cunnosce nantu à sta funzione fundamentale di u corpu, cusì puderete amparà assai di più nantu à a frequenza respiratoria, cumu misurallu è alcuni disordini anormali chì ponu accade.

Chì hè a frequenza respiratoria?

Si chjama iè à u numeru o quantità di fiati chì una persona hà per minutu, si riferisce ancu à u numeru di fiati chì un essere vivu hà in un certu periodu di tempu.

Questa frequenza genera movimenti ritmichi, trà respirazione è scadenza. A respirazione hè capita cum'è l'azione di inalazione di l'aria attraversu e narici, è a scadenza hè tuttu u prucessu di viaghju in aria in u corpu finu à u mumentu di l'exhalazione.

Una frequenza respiratoria relativamente normale ùn deve micca presentà anomalie cum'è agitazione, fatica è difficoltà quandu inalazione o espirazione, questu deve esse in u quadru di tempu stabilitu per una tarifa sana.

Hè di solitu spressu in intervalli di esattamente un minutu, in chì l'essere deve avè trà 12 à 16 respiri.

Questa frequenza hè cumandatu da u sistema nervosuQuandu hè influenzatu da prublemi di sonnu, stress, fatigue, irritabilità è qualsiasi altra situazione nervosa, a respirazione di a persona pò soffre di grandi squilibri, à volte diventanu fatali se ùn sò micca cuntrullati à tempu.

In u listessu ordine di idee, a frequenza respiratoria hè un'azione vitale per rilevà i segni vitali di a persona: questu influenza i trattamenti è i cuntrolli medichi o possibili accidenti.

Inoltre, attraversu questu segnu vitale una persona psiculugicamente stabile pò esse studiata, à volte, e persone ùn sò micca cuscenti di u rolu fundamentale chì sta necessità svolge in a so vita, una persona psicologicamente stabile tende à prestà attenzione à stu tippu di suttilità, cura a vostra sistema respiratoriu cum'è a cosa più impurtante in a vostra vita.

Ciò significa chì e persone cun un'intelligenza emotiva assai superiore à quella di u cittadinu mediu, ponu allargà a so vita grazia à a cura chì danu à a so frequenza respiratoria.

Caratteristiche secondu l'età

In i neonati, pò esse 44 respiri per minutu, questu hè dovutu à l'acclimatazione chì u zitellu hà cù u nova spirienza di respirazione, direttamente ligata à a dimensione di i vostri pulmoni.

Accade ancu in i zitelli trà 1 à 6 anni, i so organi sò sempre in traccia di maturà è a frequenza respiratoria tende à cuntinuà à esse un pocu accelerata per a so età: da 18 à 36 respiri per minutu.

Per quelli in u stadiu pre-adolescente, anu trà 20 à 30 respiri per minutu, l'adulescenti chì vanu in età da 16 à 20 anu trà 18 à 26 respiri per minutu.

A maturità di i pulmoni ghjunghje à l'età adulta, da l'età di circa 30 anni, induve a frequenza respiratoria pò ghjunghje à circa 10 à 20 respiri per minutu, in questa tappa di a vita u sistema respiratoriu funziona dighjà à un sforzu inferiore, per supposti fattori di dipendenza cume cigarettes can influenzà u funziunamentu currettu di a respirazione.

In l'anziani, a respirazione varieghja trà 15 à 28 respiri à u minutu, tuttu dipende da cume si porta a vostra vita è se mette in opera abitudini sane.

Cumu hè misurata a frequenza respiratoria?

Deve esse misuratu in i periodi di riposu di a persona, per misurallu manualmente, ogni respiru deve esse cuntatu inseme à i tempi chì u pettu si alza.

S'ellu hè misuratu cù strumenti tecnologichi, pò esse fattu cù un sensore otticu chì misura a frequenza di respirazione, Stu tipu di strumentu hè adupratu di solitu per i pazienti chì sò sottu osservazione medica.

Hè necessariu piglià in contu chì a respirazione pò esse affettata i ghjorni chì u paziente presenta sintomi di frebba, malessere è infezzione.

Disturbi di frequenza anormali

A persona pò esse guidata secondu e tavule di frequenza respiratorie normali, vale à dì, secondu l'età di a persona, hè pussibule stimà quale deve esse a so frequenza respiratoria è chì fattori devenu esse presi in considerazione per fà un studiu più persunalizatu, cume cum'è, per esempiu, alcune malatie ereditarie, l'ambiente induve si trova è ancu qualsiasi cundizione cardiaca.

Tachipnea

A diversità di l'iperventilazione è l'iperpnea, hè u disordine di a frequenza cardiaca anormale chì causa a persona respira sempre più veloce, Di solitu si verifica in adulti è anziani, quandu anu una infezione pulmonare, stress o fattori genetichi.

Stu tippu di respirazione hè rapidu è prufondu, ghjè per quessa chì pò esse qualchì volta sfarenziatu da l'iperpnea, chì hè un disordine di respirazione rapida ma assai più prufondu, dunque, menu dulurosu chè a tachipnea.

Alcuni sintomi visibili di stu disordine anormale ponu esse vertigini, vista torbida, è una sensazione di zingara in u corpu.

In e donne incinte, in generale, accade di solitu grazia à u stress è a grande quantità di dolore chì a donna hè sottumessa.

In altri casi, sta cundizione pò esse un sintomu di avvelenamentu da monossidu di carbonu, u sistema respiratoriu hè ubligatu à espulsà tutte e tossine dannose da u corpu, cusì accelera a respirazione di a persona per evità gravi danni cellulari è una morte possibile.

Bradypnea

À l'altru estremu avemu a bradipnea, chì hè una frequenza respiratoria assai bassa, pò esse assai più mortale ch'è a tachipnea, postu chì in circustanze estreme, pò esse un sintomu di a perdita di segni vitali di a persona.

Pudete fà un paragone trà u tavulu quì sopra nantu à a frequenza respiratoria normale secondu l'età di e persone è a bradipnea, chì in u so aspettu riduce duie volte e prestazioni di u sistema respiratoriu.

Trà i sintomi di sta cundizione ci sò: vertigini, svenimentu, nausea, dolore toracicu severu è perdita temporanea di vista.

Altre malatie cum'è ipertensione è ipertiroïdismu pò causà bradipnea, Alcune malatie cardiache, debolezza in i tessuti cardiaci, sia per attacchi cardiaci sia per l'età di u paziente.

In tutti i casi, hè estremamente impurtante chì a persona vada à u specialistu per pudè furnisce l'ossigenu è pudè regulà a frequenza respiratoria.

Raccomandazioni da cunsiderà

Hè impurtante di enfatizà chì queste raccomandazioni sò esposte à tutti i publichi:

  • Assicuratevi di vede spessu u vostru duttore: ùn aspettate micca un sintumu di una frequenza di respirazione anormale per preoccupassi di a vostra salute. À u cuntrariu, siate rispunsevuli di u vostru sistema respiratoriu è monitorate a vostra respirazione ogni mese, chì à a fine ùn durerà tantu.
  • Evite i vizii: Cum'è e sigarette, u tabaccu è altri inquinanti pulmonari, ricordate chì a respirazione hè vitale per ogni essere, è se ùn ne curate micca, pò avè gravi cunsequenze à longu andà.

U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

bool (veru)