Chì sò i materiali sintetici? Funzioni è usi

Sò materiali creati da u travagliu umanu, di solitu più resistenti è permanente di quelli naturali, chì sò largamente aduprati in l'industrie per a creazione è a fabricazione di parechji prudutti.

Sti materiali anu sustituitu in larga parte quelli naturali, cume i sacchetti di carta, per quelli in plastica, l'usu di tessuti naturali per tessuti fatti di stu listessu cumpostu, è ancu di e buttiglie monousu chì si vedenu in a maiò parte di i cuntinenti aduprati da vetru.

Queste custituiscenu un pocu menu di a metà di ciò chì comprende tutti i materiali esistenti in a terra, è sò assai più economiche di quelli naturali, è ùn si degradanu micca cusì faciule cù u passu di u tempu, chì hà causatu qualchì cuntruversia trà l'ambientalisti cumu si hè dettu avè causatu prublemi per l'ambiente.

Chì sò i materiali sintetici?

Si tratta di materiali creati da l'usu di a sintesi chimica, chì cerca di imità certi prucessi naturali, migliurendu e so caratteristiche, per creà materiali cù una cumpusizione chimica megliu rispettu à a durabilità è a resistenza.

Queste sò di natura artificiale, postu chì ùn si ponu truvà cù i prucessi naturali in a terra, finu à oghje sò stati creati un numeru di 26 di questi cumposti chì anu u numeru atomicu da 85 à 118, ci sò ancu alcuni materiali chì sò stati creati sinteticamente, chì cù u passatu di l'anni hè stata trovata una fonte naturale di questi, cum'è u plutoniu.

Caratteristiche di materiali sintetici

I materiali sintetici, in particulare i plastichi, sò creati cù una resina di basa, chì hè u cumpunente principale di questi, sò derivati ​​da l'oliu, è sò cumposti da macromolecule, chì a so volta sò cumposte da l'unione di centinaie di molecule, i processi per uttene queste macromolecule sò i seguenti.

Polyaddition

Hè una reazione chì si ottiene liberendu quantità elevate di calore chì polimerizanu simultaneamente dui o più monomeri, cù questa procedura si pò ottene gomma sintetica.

Polimerizazione

Cumencia agghiuncendu un catalizatore è un acceleratore di reazione chì sò aduprati cun grande frequenza, cunsiste in l'unione di duie molecule omogenee è individuali per uttene molecule più grandi.

Policundensazione

Duie molecule cercanu l'interazzione trà elle, generendu macromolecule, in cui molecule grandi cum'è quelle chì originanu a polimerizazione ùn sò micca ottenute, hè perchè si formanu inseme, ciò chì ritarda dunque l'intera procedura.

Principali materiali sintetici è i so usi

Essendu materiali chjaramente creati da l'omu, questu hè assai utile in quantu à u cummerciale, perchè l'ughjettivu principale di questi hè di creà prudutti più durevuli è resistenti, per suddisfà i bisogni di u cunsumadore, è trà i principali in l'industrie manifatturiere sò cum'è seguitu.

Plastica

Hè un materiale chì pò esse stivatu è mudellabile secondu u bisognu, manca ancu un puntu di evaporazione, è hè u più adupratu da l'industrie oghje, è hè u cumpunente principale di parechji materiali sintetici.

U primu tipu di plasticu chì hè statu osservatu in a storia hè statu in l'annu 1860 quandu un omu hà urganizatu un cuncorsu per qualcunu per inventà un materiale per rimpiazzà l'ivoriu in palle di biliardu, chì hà riesciutu è era un pruduttu assai impurtante per l'epica.

U plasticu hà una struttura macromoleculare, chì sò sostanze chimiche chjamate polimeri, chì si ottiene grazia à a polimerizazione. Queste anu grandi qualità uniche cume un pesu assai leggiu, resistenza à a degradazione causata da l'ambiente è qualsiasi culore pò esse applicatu.

Questu, à u so tornu, hè assai faciule da travaglià, resistente à a corrosione, impermeabile è boni isolatori da l'elettricità, frà parechje altre caratteristiche chì stu materiale cusì ampiamente adupratu oghje.

Elastane

Cummercialmente cunnisciutu cum'è lycra o spandex, hè un copolimeru uretanu fattu di 95% in tuttu di poliuretani segmentati, chì a basa principale hè etere polibutenicu, ottenendu cusì catene moleculari estese, chì ponu formà monofilamenti o multifilamenti   

Hè un tessutu chì hè piacevule à u toccu è si stende facilmente, ampiamente adupratu in abiti sportivi perchè s'adatta à u corpu è dà un estremu cunfortu à l'usu, funziona cum'è filamentu continuu per via di a so caratteristica di esse monofilamentu o multifilamentu cum'è mostratu sopra. .

Ogni tipu di vestiti sò prudutti cù questu materiale, cum'è magliette sportive, leggings o lycra, calzini sportivi, biancheria intima, costume da bagno o costume da bagno, frà parechji altri.

Nylon

Appartene à u gruppu di e poliamidi, quandu una diamina hè policondensata cù un diacidu, hè generatu stu polimeru, cunnisciutu cum'è Nylon cù a marca "Nylon" è si crede ancu chì u nome hè statu datu da l'impiegati di i servizii di spedizione, chì trovu Hè statu assai difficiule à prununcià u nome uriginale, allora li anu datu l'iniziali di e principali cità chì l'anu mandatu, chì eranu New York è Londra, pigliendu e lettere NY da u primu è LON da u secondu.

Questu cumpunente hè largamente adupratu in l'industrie per creà prudutti cum'è viti, pezzi di motore o di macchina, nylon da pesca, cerniere, trà altri.

Fibra di carbonu

Si tratta di fogli creati in casa di carbone chì cuntenenu filamenti fini di circa 5 à 10 micrometri chì sò equivalenti à un decimu di ciò chì sarebbe un millimetru, hà parechje similitudini cù l'acciaiu in termini di e so proprietà meccaniche, a so volta mostra più resistenza chì questu quandu impatta contr'à un oggettu smussatu.

À u principiu era un materiale eccessivamente caru chì era adupratu solu per scopi di prufittu spaziale, ma questu diminuì u so costu, è altre industrie anu cuminciatu à apprufittallu per a so forza cum'è quella di l'acciau, ma un pesu incredibilmente leggiu cum'è quellu di plasticu.

Prima anu principiatu cù i mezi di trasportu, e vitture eranu di più in più resistenti è più leggere, ciò chì prumove l'usu di i motori cun menu putenza in alcune di e cumpagnie, è à u so mumentu hà aumentatu l'interessu per u cummerciu, cum'è In questi ghjorni si pò rimarcà a presenza di stu materiale in biciclette, orologi, portafogli tra tanti altri chì sò per usu cutidianu.

Plastichi eculogichi

Cunnisciuti ancu cum'è bioplastiche, sò materiali chì sò assai similari moleculare à i polimeri normali, ma cù a grande differenza chì questi sò fabbricati cù risorse rinnovabili, chì li danu a qualità di esse capaci di degradassi naturale.

Queste sò attaccate à l'avvene, e pussibilità di usalli ancu quandu e buttiglie chì cuntenenu i liquidi cunsumabili sò attualmente in studiu, allora quandu seranu scartate ùn cuntamineranu micca cù u listessu impattu chì facenu i plastichi originali.

Acrilici

Hè un fogliu di plastica chì si ottiene polimerizendu u metacrilatu di metile, questu essendu u più resistente trà e plastiche trasparenti, per questa ragione hà un grande valore cummerciale trà e varie industrie cum'è l'automobile, a medicina, l'illuminazione è l'intrattenimentu.

Hè un materiale estremamente faciule da riparà in termini di graffi, anu un costu di fabricazione bassu chì li rende assai interessanti da un puntu di vista industriale, chì si vede più spessu ogni ghjornu, ancu in i decori di casa, per via di u so modu faciule per a modella è a resistenza, in certi casi s'assumiglia à u vetru, ma a debbulezza di a frattura.

Ùn invechja micca cù i raggi UV di u sole, nè cù u passaghju di i prucessi ambientali in ellu, almenu finu à 10 anni, hà caratteristiche isolanti per l'elettricità è a stabilità termica, hè più trasparente chì u vetru, hà una grande facilità manipulazione quandu l'usinatura è a forma.

Kevlar

Hè un tipu di plasticu altamente resistente chì hà caratteristiche di difficultà quandu u fabricanu, hè un poliammide, chì a so meccanizazione hè cumplicata, ma una volta ottenuta questu hà cuminciatu à esse cummercializatu rapidamente, per via di u so grande putere di resistenza contr'à guasi qualsiasi attaccà.

Grazie à questu materiale, hè statu pussibule fabricà prudutti resistenti cum'è l'acciau, ma cun un pesu tutale leggeru, cum'è kayak, guanti protettivi contra tagli o graffi, vestiti spaziali, cavi USB per dispositivi mobili, gilet antiproiettile, caschi di motociclette è di formula 1, fili per a cusgitura, sò aduprati in certi mudelli di scarpi sportivi, frà parechji altri.

Hà ancu pruprietà cum'è alta resistenza à i tagli, proprietà chimiche, hà stabilità termica, hà poca conducibilità in quantu à l'elettricità, è hà una struttura ferma è forte.

Polimeri intelligenti

Cù l'avanzata esponenziale di a tecnulugia, si hè cercatu chì queste pussessenu qualità di cumpunenti naturali, cum'è l'adattazione à certe cundizioni climatichi, per sustene in più a so durabilità.

E caratteristiche di stu polimeru anu purtatu à cunsiderazione in u so usu per a fabricazione di certi prudutti cum'è finestre è occhiali intelligenti, musculi artificiali, amministrazione di medicinali frà parechji altri chì ancu s'elli ùn sò ancu fisichi, questu pò esse osservatu in un prossimu avvene .in i prudutti d'ogni ghjornu.

Impattu ambientale di i sintetici

L'usu di sti materiali hà creatu una grande devastazione in l'ambiente, per via di u cunsumerisimu massiccia in termini di prudutti in i quali sò cuntenuti cù materiali plastichi, chì anu creatu una grande quantità di rifiuti chì ùn anu micca qualità da degradà per via di u so numeru , sì micca finu à circa 200 anni.

A so volta, in modu di contrattaccu, e campagne di riciclaggio sò principiate, cusì quandu si tratta di scartà un pruduttu sinteticu, hè riciclatu, in modu chì i resti di questu permettenu a fabricazione di novi prudutti, essendu un ciclu d'usu.

Sò state ancu studiate e pussibilità di creà polimeri biodegradabili, cume i bioplastichi, chì sò fatti da materiali urganichi riciclati.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.