E 15 opere literarie e più riprisentative di u Rinascimentu

Opere literarie di u Rinascimentu

Hè cunsideratu "Rinascimentu"À u periodu da u 1400 à u 1600 d.C., vale à dì, da u XV à u XVI seculu. Si tratta di un muvimentu culturale iniziatu in Europa, induve ancu se l'aspettu u più cambiante era a literatura, si pudianu ancu nutà innuvazioni in u campu di a scienza.

U muvimentu circatu riaduttà idee umanistiche, chì permettenu di truvà un significatu novu à l'essaru umanu è à u mondu duv'ellu stà. Era cum'è di vultà à l'epica di a cultura grecolatina, solu avà hè statu aduttatu un mudellu culturale induve a natura avia un locu più impurtante; chì li era stata pigliata da l'idee dogmatiche è rigide chì prevalianu in u cuntinente europeu à l'epica medievale (stu muvimentu era una transizione da u Medievu à u mudernu).

À quellu tempu, un gran numeru di opere letterarie di u Rinascimentu hè venutu à a luce, chì ùn solu hà fattu una impressione in quelli anni, ma assai d'elli sò ancu alcuni di i migliori in u mondu oghje. Per esempiu, Don Quijote de la Mancha scrittu da Miguel de Cervantes, l'opera più tradutta è venduta in u mondu (senza piglià in contu a Bibbia), induve in praticamente tutti i paesi di u mondu hè studiata in scole è università.

Cum'è quellu esempiu, ci sò ancu più opere. Basta à guardà indietro è passà per certi periodi di tempu da u passatu Rinascimentale è circà e famose persone chì cù e so opere anu captivatu milioni di persone in u mondu.

Inoltre, ùn ci sò micca solu rumanzi in opere literarie di u Rinascimentu; pudemu ancu truvà puesie, assaghji o teatru, per esempiu, postu chì a literatura hè fatta di vari generi. Tuttavia, rimarcherete cume a maiò parte di l'opere sò rumanzi, saggi è ancu un trattatu (Machivelo).

Utopia di Tomas Mora

U termine "Utopia" hè statu inventatu da Tomás Moro, u creatore di u rumanzu omonimu. U so significatu hè, in un sensu litterale "nisun locu", chì si riferisce à un situ inesistente quandu l'autore vulia discrive una idea sucietàl (ancu se anni dopu a parolla hà acquistatu un'altra definizione). Inoltre, u nome cumpletu di l'opera hè "Libru di u statu ideale di una republica in a nova isula di Utopia" è a so publicazione data di l'annu 1516.

U travagliu hè divisu in duie parti. U primu hè un dialogu induve l'autore utilizza a descrizzione per dettaglia i sfarenti rughjoni di l'Inghilterra in l'anni di u Rinascimentu (XV è XVI); mentre chì u secondu si cuncentra nantu à un persunagiu chì narra cumu hè a vita in l'isula "inesistente" in duminii cum'è a pulitica, a filusufia o l'arte, chì eranu tutalmente sfarenti di l'altre sucietà di tandu.

Saggi Miguel de Montaigne

Saggi Miguel de Montaigne

saggi hè ancu una di l'opere literarie più pupulare è riprisentative di u Rinascimentu. Hè statu scrittu da Michele di Montaigne è publicatu in u 1580, vale à dì à u XVIu seculu. D’altronde, l’autore hè cunsideratu unu di i principali esponenti di l’umanisimu francese di tandu.

Questu travagliu hè una compilazione di 107 saggi, hè per quessa chì porta stu nome. Ciò chì hè scioccante ùn hè micca solu u so cuntenutu, induve si trova da penseri brevi, à veri saggi induve si adopra di a filusufia stoicu o scetticu è altri pieni di sperienza o sperienze persunali; ma dinò u modu in u quali sò stati scritti, postu chì in a creazione di l'opera, Montaigne hà pensatu à voce alta mentre i so secretarii anu pigliatu appunti.

U principe di Nicholas Machiavelli

U principe di Nicholas Machiavelli

Questu hè u Opera literaria di u Rinascimentu u più pupulare di Machiavelli, un filosofu puliticu è funziunariu di u periodu Rinascimentale, chì era cunsideratu u babbu di e scienze pulitiche; In più, u so nome servia per definisce e parolle "Machiavellianu è Machiavellianisimu". Ùn ci hè micca una data esatta di publicazione, ma si pensa chì sia stata trà 1531 è 1532.

U principe ùn hè micca un libru o una storia, ma piuttostu un trattatu (generu literariu chì permette a presentazione di cunniscenze specifiche in modu urdinatu) di natura pulitica. Chì era destinatu à spiegà à i dirigenti di l'epica (prìncipi) u modu currettu in u quale devenu guvernà si vulianu stà in u putere.

Elogiu à a pazzia di Erasmu

Elogiu à a pazzia di Erasmu

In u Medievu, Erasmus (1467-1536) hè statu cunsideratu cum'è unu di i più illustri umanisti di u cuntinente europeu, qualcosa ch'ellu hà dimustratu cù a so opera "A loda di a pazzia" publicata in u 1511 è ch'ellu hà ancu dedicatu à u so amicu Thomas More.

L'opera hè un "assaghju" chì principia cù un frammentu di tonu satiricu, in u quale copre temi cum'è superstizioni, e pratiche pessime di a Chjesa è i pedanti; e poi sviluppà un tema altamente particulare, u vantaghji di l'ignuranza nantu à a ragione è a logica, chì permette à l'omu di e diverse classi suciali di surrisu malgradu e varie situazioni in cui si trovanu.

Don Chisciotte di a Mancha di Miguel de Cervantes

Don Quiote de la Mancha di Miguel de Cervantes

"Don Quijote de la Mancha" hè cunsideratu cum'è u megliu travagliu literariu di u mondu, chì hè statu scrittu da Miguel de Cervantes è hà publicatu a so prima parte in Spagna in u 1605 è a seconda dece anni dopu, vale à dì u 1615.

U rumanzu di Cervantes hè statu u precursore di u rumanzu mudernu è ancu quellu pulifonicu (una cumbinazione di idee è penseri diversi attraversu e perspettive di i sfarenti persunagi). In questu, u tonu burlescu era ancu adupratu, qualcosa chì accadia per a prima volta in quellu tempu è chì si alluntanò infine da u tonu curtese è cavalleresco.

U travagliu ùn hè micca solu un parodia di libri di cavalleria da tandu, ma ancu l'autore hà pigliatu l'uccasione di criticà a sucietà spagnola è hà ancu invitatu indirettamente i lettori à riflette nantu à parechji duminii, cum'è a ghjustizia, l'amore o a fede. Tuttu què sottu un argumentu criativu è uriginale, di un signore manchesu di medievu (50 anni) chì, dopu avè lettu un grande numeru di libri cavallereschi, decide di vestesi da cavaliere è andà à campà a so propria avventura piena di finzione.è in cui parechji persunaghji prufittanu o si burlanu d'ellu è di u so cumpagnu, Sancho Panza. Rializendu à a fine chì Don Chisciotte ritrovi a so prudenza dopu e so sperienze negative, ma in ritornu, perde a so vita.

A vita di Lazarillo de Tormes

A vita di Lazarillo de Tormes

Questu hè ancu parte di i migliori Opere literarie di u Rinascimentu Malgradu chì ùn ne cunnosci micca l'autore, vale à dì, u creatore di stu rumanzu spagnolu hè anonimu (ancu se ci sò parechji candidati à i quali l'opera hè stata attribuita, ma ùn hè ancu statu pussibule di truvà u veru). Inoltre, hè u precursore di u sottugeneru "rumanzu picarescu" grazia à l'usu di parechji elementi chì ùn eranu micca cumunu cumuni à l'epica.

St'opera racconta a vita di Lázaro de Tormes da a so nascita à u so matrimoniu, in cui l'autore hà toccu à tematiche suciale cum'è vizii o ipucrisia, in particulare quella di persunagi impurtanti di a religione. Hè scrittu in modu autobiograficu, dunque a narrazione hè fatta da Lázaro stessu chì conta e so sperienze è e so sperienze, è ancu i so scontri cù un clericu, un scudieru, un frate di a Misericordia, un bulderu, un cappellanu è infine, un ufficiali giudiziale.

Romeo è Ghjulietta da William Shakespeare

Romeo è Ghjulietta da William Shakespeare

Stu travagliu tragicu di William Shakespeare (Dramaturgu inglese, attore è pueta) hè ancu una di e migliori opere letterarie di u Rinascimentu, sia di l'autore sia universale (è ancu Hamlet, ben chì "Romeo è Ghjulietta" era più riprisentatu). A data di publicazione hè u 1597 è hè stata publicata in lingua inglese.

A pezza si compone di una storia di dui amanti chì ùn pudianu micca esse inseme perchè i so parenti eranu rivali. Eppuru, tramindui anu decisu di fughje, di maritassi clandestinamente è di campà inseme; ma sta rivalutazione, cù un gran numeru di eventi, face chì a coppia preferisca suicidassi piuttostu chè di campà l'una senza l'altra. Ironicamente, quandu e duie famiglie morenu, si cuncilianu.

Hamlet da William Shakespeare

Hamlet da William Shakespeare

William Shakespeare riappare cun un'altra dramma tragica ch'ellu publicò in u 1605, ch'ellu chjamò "Hamlet", questu hè un ghjocu basatu sia nantu à u legenda di amleth è in Ur-Hamlet, è hè ancu u più longu di l'autore.

A storia si compone di u Rè Hamlet di Danimarca, chì hè statu assassinatu da Claudius (u fratellu di u rè). Da quì, u figliolu di Hamlet apparisce u fantasma di u babbu dumandendu u so aiutu per vindicassi di l'assassinu.

I temi i più impurtanti di a pezza sò a vendetta, u tradimentu, l'ipucrisia o ancu l'incestu. Inoltre, hè evidenti cumu u dulore di a morte di u babbu face chì u figliolu trasformi stu "dolu" in rabbia eccessiva.

Hè veramente un classicu è una di e più belle opere letterarie di u Rinascimentu in a literatura inglese, è dinò duie altre opere di l'autore (Romeo è Juliet, è Macbeth).

Speremu chì ste opere literarie di u Rinascimentu sianu di u vostru piacè, postu chì sò veramente classichi chì qualsiasi amante di a literatura duveria leghje. Ùn vi scurdate di sparte lu in e vostre rete suciale, postu chì sicuramente qualcunu pò esse interessatu.

U bonu libru d'amore di Arcipreste de Hita

U bonu libru d'amore di Arcipreste de Hita

Hè un altru di i grandi esempi di literatura di u Rinascimentu. In questu, avemu da truvà a so introduzione, induve l'autore face capisce u significatu di l'opera. Dopu ci hè l'autobiografia, ancu cù assai elementi di finzione, chì ghjè dighjà u libru stessu. Un travagliu chì conta diversi amori cù parechje persone, ma micca solu, ma u travagliu hè accumpagnatu da favule o storie chì furniscenu più infurmazione è un toccu di gioia chì hè assai pupulare.

Ci hè una allusione è ancu adattazione à a cumedia medievale chì vene da a manu di i persunagi di Don Melón è Doña Endrina. E satire è e parodie ùn sò ancu luntanu. Ciò chì ne face un altru di i grandi gioielli di questu periodu chì deve sempre esse presu in considerazione.

U sognu di Midsummer Night di Shakespeare

U sognu di Midsummer Night di Shakespeare

Di novu Shakespeare hà furmatu un altru di i pezzi più impurtanti. Hè una cumedia chì hè stata scritta annantu à l'annu, 1595. In ella tutti i dettagli chì sò generati intornu à u matrimoniu di Teseiu cù Ippolita. Hè u duca d'Atene è ella hè a Regina di l'Amazoni. A storia d'amore hè cumminata cù parechji sogni ma ancu cù magia, postu chì e fate sò sempre presenti. Cum'ellu ùn pudia esse menu, ci sò stati ancu versioni più tardi è hè statu purtatu in u mondu di u sinemà in parechje occasioni.

Divina Comedia di Dante

Divina Comedia di Dante

A data esatta à a quale a Divina Commedia di Dante hè stata scritta ùn hè micca cunnisciuta sicura. Ma si sà chì hè unu di i capulavori di a literatura taliana è ancu universale. Ciò chì stu libru ci dice hè tuttu ciò chì hè statu amparatu cù l'anni. Da i tempi i più classichi à i tempi medievali.

In questu rivela e so credenze, in particulare religiose è filosofiche. Si face assai riferenza à parsunaghji mitulogichi. È hè chì parechji l'anu definita cum'è una puesia religiosa chì mette sughjetti cum'è u peccatu o i dii nantu à a tavula. In a so struttura avemu parechje parti: Infernu, Purgatoriu è Paradisu.

La Celestina di Fernando de Rojas

La Celestina di Fernando de Rojas

Fernando de Rojas era un scrittore spagnolu, specificamente da Talavera de la Reina. Hè cunnisciutu soprattuttu per avè datu vita à La Celestina. Hà sempre avutu parechje interpretazioni ma ciò chì simu chjaru hè chì conta a storia trà Calistu è Melibea. Una storia d'amore, tragicomedia chì data di a fine di u XNUMXu seculu.

À quellu tempu era cumunu aduprà una persona per agisce cum'è intermediari trà duie persone. Cusì e date o i scontri si sò fatti trà amanti. In più di a storia stessa, e qualità è a prufundità chì mostra ogni caratteru sò ancu impressiunanti. Ancu s'ellu pare chì Fernando de Rojas li piaci ciò chì li piace creà dui caratteri per cumplementarii è cusì u caratteru di ognuna di elle hè veramente falsificatu.

U duttore Faustus di Marlowe

Stu libru parla Splendore quale hè un caratteru assai famosu in a cultura tedesca. Cusì pudemu dì chì hè un racontu classicu. Nè ci hè una data esatta di l'edizione di u libru, ma si crede chì ùn seria micca assai luntanu da u 1593. à pocu pressu pudemu dì chì hè una tragedia.

Ancu se, cume accade spessu, è guasi naturalmente, truveremu ancu tocchi di cumedia. Hà à tempu boni angeli è altri chì ùn sò micca cusì boni. Una cumbinazione chì include ancu u sette peccati murtali.

A morte di Arthur di Malory

a morte di arturo

Hè una di l'opere più cunnisciute è narrerà a morte di Arturo, cum'è u so tìtulu a indica, ancu s'ellu ùn hè micca unu di i più antichi tituli di stu genaru. Sia quantunque, ci sò e parti induve si pò veramente dì chì u u materiale hè ineditu da Maloy. Ma in altri, hè una adattazione.

Cumu puderia esse menu, hè vera chì in più di parlà è narrà l'avvenimenti precedenti in a vita di u rè Artù, a face ancu nantu à i cavalieri di a tavula tonda. Numerose avventure chì sò ancu di primura per pudè capisce bè a storia. Arturo, Merlin o Morgana seranu presenti in a narrazione.

Gargantua è Pantagruel

gargantu

Ebbè, ùn vuliamu micca scartà sta selezzione di opere literarie di u Rinascimentu senza parlà d'opere francese. In questu casu, si tratta di cinque rumanzi chì sò stati scritti da François Rabelais. In elli truveremu l'avventure di dui giganti.

Unu hè Gargantúa è l'altru Pantagruel, chì hè u so figliolu. A storia hè scritta in modu satiricu è cù pennellate assai stravaganti per u so tempu. Senza dimenticà l'insulte chì si prufessanu è altri tratti un pocu escatologichi, ma chì ùn sò micca passati inosservati. Diventà un altru di l'opere da cunsiderà.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

3 cumenti, lasciate i toi

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   Jorge Lulu. dijo

    À ringrazià vi, infurmazione maravigliosa, cuntenti di voi ...

  2.   BLANCA dijo

    PER FAVORE, PUDETE DITMI DUNDI SCARICÀ L'OPERA D'ARTE COMPLETA?

  3.   cuisiniers dijo

    Assai bè 🙂