Chì sò e fasi Piaget? L'infurmazione a più cumpleta

L'apprendimentu hè u prucessu chì l'essere umanu entra in cuntattu prufondu cù u so ambiente è i meccanismi è i prucessi inerenti à questu. Hè u so modu di capisce è assimilà u modu in cui accadenu e cose. Cumu accade stu prucessu? À chì mumentu di u nostru sviluppu cuminciamu à amparà? è u più impurtante Cumu amparemu? Queste eranu e dumande chì anu fundatu i studii di psiculugia evoluzionaria.

Dapoi a so creazione, a psiculugia hà pruvatu à definisce cume e persone acquistanu, conservanu è sviluppanu a cunniscenza. Trà parechje investigazioni in questu campu, quelle di Jean piaget chì era un psicologu svizzeru famosu per i so cuntributi à i studii nantu à u sviluppu intellettuale è cognitivu di u zitellu, chì sò cunsiderati chì anu avutu una influenza trascendentale nantu à i studii di psiculugia evoluzionaria. I studii di Piaget determinanu in fasi u prucessu di u sviluppu di sviluppu di l'apprendimentu.

Teoria di u sviluppu cugnitivu

I studii fatti anu messu i fundamenti di ciò chì hè oramai cunnisciuta cum'è psiculugia di i zitelli, è e teurie alzate anu avutu a so origine in l'osservazione comportamentale di u sviluppu di i figlioli di stu psicologu stessu. Sta teoria hè cunnisciuta per via di quessa nascenu i studii cunnisciuti di Piaget.

Unu di i primi postulati hà dettu chì a logica principia prima di a lingua è hè a basa di u pensamentu, è dunque l'intelligenza, hè una specie di "Parolla generica" adupratu per nome una seria d'operazioni cuncrete chì determinanu u funziunamentu di l'ambiente è u sviluppu di l'individuu in questu.

A teoria cognitiva stabilisce chì l'intelligenza in i zitelli hè focalizata nantu à u sviluppu intellettuale è u modu per stimulallu hè attraversu l'acquistu di abilità o abilità. Per Piaget, l'intelligenza si compone di un prucessu di adattazione biologica, è à u cuntrariu di ciò chì hè stabilitu in altre teorie, in questu hè cunsideratu chì l'individuu hà un rolu attivu è determinante in l'acquistu di e so cunniscenze.

Cumu si faci u sviluppu cognitivu?

L'omi umani travaglianu in una ricerca costante di equilibriu, allora quandu e nuove esperienze sò incorporate in i nostri schemi, vivemu spessu un prucessu di accettazione (assimilazione), seguitatu da un altru di adattazione à u cambiamentu (alloghju).

Quandu queste esperienze è schemi currispondenu, l'equilibriu hè mantenutu, tuttavia, se l'esperienze sò in conflittu cù i schemi di l'individuu, è chì eranu stati precedentemente stabiliti, si verifica un shock chì innesca un sbilanciamentu, a prima manifestazione di u quale hè u cunfusione, per poi pruduce amparera per mezu di i meccanismi summenzionati. L'accoppiamento di i penseri precedenti cù i novi mette in opera i nostri neuroni, scatenendu a produzzione d'idee, di suluzioni è di novi paradigmi, chì à a fine ponu esse definiti cum'è amparera.

In riassuntu, tuttu principia cù un stimulu chì sbilancia i nostri schemi, postu chì di fronte à ste alterazioni produtte, sò scatenate una seria di reazzione chì ponu esse riassunte in dui meccanismi per l'apprendimentu:

  • L'asimilazione: Questa hè a prima tappa, quella immediata di u disturbu. A reazzione naturale ci porta à sente u "territoriu scunnisciutu "Aspettemu i cambiamenti chì sta nova sperienza pruduce, po à pocu à pocu accittemu a so affare. In certi casi, soprattuttu in esperienze negative, a prima reazione pò esse una di negazione.
  • Alloghju: Una volta superatu l'impattu iniziale, attraversu i prucessi mentali avemu cuminciatu à travaglià per "accoglie" sta nova sperienza, cumbinendula cù i nostri paradigmi.

 

 

L'urganizazione è l'adattazione cù i so dui poli d'assimilazione è d'alloghju, custituiscenu u funziunamentu chì hè permanente è cumunu à a vita, ma chì hè capace di creà forme o strutture varie. In u sviluppu di l'adattazione per assimilazione, novi testimonii aderiscenu à u schema precedente. In u sviluppu di l'adattazione per alloghju, u schema precedente deve esse cambiatu, per accoglie a nova esperienza. Perchè stu sviluppu cugnitivu si faci.

E 4 tappe di Piaget

 

Stage Sensorimotor (0-2 anni)

 

Un neonatu hà un comportamentu caratterizatu da riflessi innati, u zitellu reagisce à stimuli, tuttavia ùn hè micca capace di coordinà azzioni è movimenti cun un scopu definitu. Una parte di sti riflessi sò definiti cum'è: rotazione, aspirazione o presa, chì guadagneranu forza cù u tempu. Durante i primi dui anni di vita, u sviluppu si cuncentra annantu à schemi sensorimotori mentre u zitellu esplora u mondu di l'ogetti. Certi cumpurtamenti sò ancu iniziati, in ogni modu u sviluppu di schemi verbali è cognitivi hè minimu è micca coordinatu.

À questu stadiu di Piaget, u focu hè nantu à i stimuli più salienti in l'ambiente immediatu. U zitellu cresce, è l'azzioni fisiche chì eranu riflessi à l'iniziu cumincianu à evoluzione in schemi sensorimotori cuntrullati; a durata di l'attenzione hè rimpiazzata, è u criaturu diventa cuscente di a permanenza di l'uggetti è dà signali di ricordu, cuminciendu à circalli se sò rimossi. A capiscitura incipiente di e relazioni di causa è effettu chì spieganu l'avvenimenti accaduti intornu à ellu inizia, è u zitellu mostra segni di adattazione à u cuntestu circundante imitendu l'azzioni di l'altri.

Quandu si avvicinanu à dui anni, i zitelli cumincianu à internalizà e cumpetenze comportamentali, attraversu a creazione di schemi cognitivi cume u imaginazione è u  pinsavacumu agiscenu aduprendu a so immaginazione basata annantu à ricordi di sperienze precedenti in a stessa situazione.

U sviluppu in questa fascia d'età pò esse divisu in e seguenti sottostadi:

  • Sub-tappa 1: Include u periodu da 0 à 1 mese, in u quale u zitellu esercita i so riflessi.
  • Sub-tappa 2: In u periodu di 1 à 4 mesi, u sviluppu di mudelli simplici hè statu osservatu in u zitellu.
  • Sub-tappa 3: Da 4 à 8 mesi, u zitellu principia à mustrà segni di maturazione cù i mudelli di cuurdinazione.
  • Sub-tappa 4: Da 8 à 12 mesi, ci sò segni d'intenzionalità in l'azzioni
  • Sub-tappa 5: Trà 12 è 18 mesi, u zitellu sperimenta attivamente una nova coordinazione.
  • Sub-tappa 6: Infine, trà 18 è 24 mesi, si presenta l'invenzione riprisentativa di novi cuurdinazioni.

 

 

Fase preoperatoriale (2 à 7 anni)

 

Frà i studii di Piaget, questu hè carattarizatu da u fattu chì u zitellu delimita u so corpu per mezu di scuperte accidenti chì suscitanu u so interessu. U zitellu in questu periodu hè caratterizatu da esse assai attente, fissendu a so attenzione nantu à vari stimuli. Fighjate bè u locu induve un articulu sparisce. Questa teoria hà determinatu chì parechje strutture chì apparsu in questa tappa sò un primu passu versu l'acquistu di u cuncettu di l'ughjettu.

Per a so parte, l'apprendimentu diventa più cumulativu è menu dipendente da a percezione immediata, l'individuu principia à sviluppà u putenza di discernimentu. U pensamentu cumencia à piglià forma concreta, sviluppendu in u modu seguente:

    • Pensamentu simbolicu è preconceptuale (2 à 4 anni): U pensamentu simbolicu apparisce grazia à a funzione simbolica, chì hè a capacità di evucà mentalmente parolle o immagini.

 

  • Pensamentu intuitivu (4-7 anni): Chì hè a capacità di generà cunniscenza, senza a necessità di aduprà analisi o ragiunamentu precedenti.

 

U sviluppu di e strutture mentali necessarie per generà questi penseri rende pussibule una risoluzione sistematica di i prublemi, caratterizata da a relazione di fattori situazione attuali cù schemi sviluppati in precedenza conservati in memoria, visualizendu attività senza realizalli. Un esempiu di elle hè chì i zitelli cumincianu à pensà à e cumpetenze sequenziali, cume custruisce cù blocchi o copià lettere, ecc. U pensamentu logicu hè ancu incuraghjitu, aduprendu schemi cognitivi, chì rapprisentanu e vostre esperienze precedenti, per prevede l'effetti di azzioni potenziali.

 

Fase di operazioni specifiche (7 à 11 anni)

 

I studii di Piaget definiscenu chì i zitelli diventanu operativi in ​​questa fascia d'età, chì significa chì i schemi, cume u so pensamentu logicu è e so capacità di risoluzione di prublemi, sò urganizati in operazioni concrete è rapprisentazioni mentali di azzioni potenziali.

Chì chjamemu operazioni cuncrete?

  • Azzione di raggruppà è classificà l'uggetti seguitendu un mudellu.
  • Capacità di mette oggetti in serie.
  • Un'altra operazione concreta hè a negazione, a ricunniscenza chì una azzione pò esse negata o annullata per ristabilisce a situazione originale.
  • L'identità, o ricunniscenza chì e sostanze fisiche mantenenu u so volumu o quantità ancu se cambianu, divisi in parti, o altrimenti trasfurmate in apparenza, finchè nunda ùn sia aghjuntu o toltu.
  • Compensazione o reciprocità, chì custituisce a ricunniscenza chì un cambiamentu in una dimensione hè equilibratu da un cambiamentu compensatoriu o reciproco.

L'operazioni cuncrete permettenu à i zitelli di sviluppà strutture per risolve prublemi specifici, aiutendu li à sviluppà abilità per "amparà à amparà ", chì si tratta di sensibilizà a manera chì e cunniscenze ponu esse acquistate (metacognizione). À questu stadiu, e capacità di ragiunamentu logicu sò ancu acquistate chì aiutanu l'individuu à dà un sensu à a so sperienza generale. Una volta chì i zitelli diventanu operativi in ​​u so pensamentu, diventanu più sistematichi mentre avanzanu versu livelli più alti di equilibriu. I so schemi diventanu più stabili, affidabili è integrati in una struttura cognitiva capibile, diventendu coordinati mentre si sustenenu reciprocamente, cusì ponu esse aduprati per u ragiunamentu logicu è a risoluzione di i prublemi.  

 

Fase di operazioni formali (11 à 16 anni)

 

Questa tappa cuntempla u periodu di l'operazione formale, è principia intornu à l'età di 12 anni è si cunsulta gradualmente in l'adolescenza è in i ghjovani anni adulti. Hè determinatu da a capacità di pensà in termini simbolichi è di capisce significativamente u cuntenutu astrattu senza richiede oggetti fisici o ancu imaginazione basata nantu à l'esperienza passata cù tali oggetti.

Si crede chì u sviluppu currettu di l'operazioni furmali pare accade solu trà l'individui chì e so strutture cognitive sò state stimulate è ben integrate à u livellu di u pensamentu operativu concretu. Ùn ci hè evidenza chì l'individui cù a gestione di l'operazioni formali in e sucietà mancanti di sistemi educativi formali. Questa dichjarazione si basa nantu à studii realizati cù i metudi determinati da Piaget: cum'è a valutazione di l'azzioni di un pendulu, o a definizione di e cause di a curvatura di e barre.

Chì sò l'operazioni formali?

Sò tutte quelle operazioni chì coprenu aspetti logichi è matematichi, cumprese e cumpetenze d'inferenza aduprate in u ragiunamentu avanzatu. Frà i studii di Piaget, questu determina l'aspettu di u pensamentu chì circonda l'idee astratte, o riguardu à l'approcciu di e pussibilità teoriche chì ùn sò mai accadute in realtà. E persone cù operazioni formali chì funzionanu bè ponu determinà a natura è e implicazioni logiche di a relazione trà e duie pruposte cuncependu è tirendu conclusioni da esperimenti chì cercanu di sviluppà risposte scientifiche à prublemi verificabili.

Tutte l'individui facenu operazioni furmali?

Micca tutti l’individui sviluppanu e so cumpetenze in questu duminiu, postu chì u so cunsulidamentu richiede una azzione cusciente è orientata à i scopi. Ancu in e società più sviluppate, hè statu determinatu chì solu certi individui, forse una minurità, facenu operazioni formali adeguatamente in cui i schemi sò coordinati finu à u puntu induve ponu esse espressi, in forma puramente simbolica, cum'è principi matematichi o logichi astratti. pò esse adupratu senza riferimentu à oggetti concreti o immagini. Per ghjunghje à stu livellu, avete bisognu di capisce cuncetti avanzati in filosofia, matematica è scienza, è ancu parechji di i cuncetti insegnati in corsi universitari nantu à qualsiasi materia.

Ci hè un gruppu di scettichi, chì esprimenu opinioni opposte à e cunclusioni tirate da sti esperimenti, affirmannu chì stu risultatu ùn hè micca interamente significativu, postu chì si basa nantu à a valutazione in l'individuu di a cunniscenza di e scienze classiche occidentali, suggerendu chì u evidenza U pensamentu operativu formale puderia apparisce se l'individui di sucietà sottosviluppate sò stati interrugati nantu à e cose chì li eranu familiari. Ancu se sta teoria pò esse curretta, ùn hè ancu stata dimustrata cunvince. Per a so parte, i paraguni in a sucietà di l'individui chì anu o ùn anu sperimentatu una scola formale suggerenu chì i gruppi cun una educazione scolastica ùn riescenu micca solu à leghje è scrive, ma amparanu ancu à trattà l'astrazioni, à urganizà l'uggetti in categurie basate annantu à urganizazioni chì si trovanu in l'esperienza naturale è di manipulà cuncetti logicamente senza avè da fà azzioni fisiche o riferite à l'esperienza precedente.

Importanza di i studii di Piaget

Unu di i pensatori più impurtanti di u seculu scorsu hè statu u psicologu Jean Piaget, postu chì i so approcci anu rivoluzionatu u campu di u studiu di u sviluppu di i zitelli, è e cuncepzioni chì ne sò state trattate, cuntribuendu enormamente à u sviluppu di a storia di a cunniscenza. E so opere sò state cuntruverse, postu chì anu messu in discussione i paradigmi educativi chì eranu aduprati à l'epica.

L'osservazione è a descrizione di u sviluppu in a prima tappa di a vita di l'essere umanu, è a so successiva categorizazione in fasi, anu allargatu a comprensione in quella zona, rendendu u prucessu d'insignamentu più vicinu è adattatu à i veri bisogni di l'essere umanu in ogni tappa .

Sta teoria hè largamente rispunsevule per l'evoluzione di u sistema educativu.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.