Attività primarie, secondarie è terziarie

pesca à cantu

l l'attività ecunomiche di un paese sò classificate secondu u so scopu, Per questa ragione, trè tippi di questi ponu esse truvati, in cui sò distribuite attività cume ottenimentu di materia prima, fabbricazione di produttori è materiali basati nantu à questu, è vendita, generendu un ciclu ecunomicu cù cuntribuzioni socio-ecunomichi per questu.

A separazione è a distribuzione di l'obligazioni hè assai efficace, perchè grazia à questu un ordine specificu hè generatu da quale l'attività primaria, secundaria è terziaria devenu esse guvernate.

Queste anu un impattu criticu annantu sfere suciale è ecunomiche di una nazione, postu chì a sucietà hà bisogni di servizii cum'è l'acqua, l'electricità o u gas, è in più di questi richiedenu ancu certi prudutti per esse in gradu di svolgere e varie mansioni è obblighi quotidiani, dunque questu hè di più impurtanza à u livellu ecunomicu, duvutu à chì genera cunsumazione di i servizii furnuti o prudutti da vende.

Ci hè da nutà chì unu porta à l'altru, dunque l'esistenza di unu sustene l'altru, generendu una sorta di alleanza trà i settori chì svolgenu l'attività, postu chì ci hè u scambiu di merchenzie è servizi trà i partiti participanti, chì caratterizeghja a zona cummerciale.

Chì sò l'attività ecunomiche?

Queste sò tutte quelle pratiche chì portanu à a produzzione di ogni tipu di pruduttu o serviziu chì hè destinatu à generà redditu, ciò chì hè di primura per una nazione perchè furnisce sustenimentu à un livellu ecunomicu.

Sò divisi in trè gruppi, per via di u fattu chì sò prucessi cumpletamente diversi chì cumprenenu, dunque sò assignati un locu secondu l'ughjettivu ch'elli piglianu, cum'è:

Attività primaria

L'attività primaria hè una di e più impurtanti. U mutivu? Perchè quandu parlemu di elli, menzionemu chì sò attività chì si focalizanu nantu à u successu o strae risorse naturale necessariu, per cummercializà li è guadagnà soldi o per u cunsumu propiu. Dunque si pò dì chì stu tippu d'attività dipenderà sempre da l'ambiente, postu chì prufittanu di e risorse ch'ellu ci offre, cum'è l'acqua o a vegetazione, frà altri. In generale, pigliemu queste risorse naturali è ùn anu micca bisognu di una trasformazione per pudè esse aduprati.

Alcuni di l'esempii più cumuni sò piantà o cultivà a terra. Da ellu ne venerà l'alimentu necessariu per a cunsumazione o per vende. Chì genera attività ecunomica. Listessu accade cù a pesca o l'allevu d'animali cum'è porci o ghjaddini è altri, chì furniscenu ova o carne per risponde à i primi bisogni. Cum'è sapemu bè, sia l'agricultura sia u bestiame anu ghjucatu un rolu fundamentale in l'alimentu per parechji anni.

In breve, l'attività primaria sò tutte quelle sò uttenuti da risorse naturali, è da chì sò ottenute e materie primarie, necessarie per a fabbricazione di prudutti, sì cunsumabili o utilizzabili, di i quali i più pertinenti sò:

Chì sò l'attività primaria?

Pesca

Essendu unu di i principali in a maiò parte di i paesi di u mondu, per via di u so grande putenziale, a pesca hè una attività primaria, postu chì u pesciu ne hè ottenutu, adupratu per fabricà diversi alimenti è medicinali.

Pudemu truvà parechji tippi di pesca:

  • Pesca alta: Cum'è u so nome u suggerisce, si pesca abbastanza luntanu da a costa. Hè cunnisciutu ancu cum'è pesca sportiva. In questu pudete truvà spezie cum'è u baccalà o u merlu. E barche sò più grandi è cumpletamente attrezzate per ella. I radar è i sonari sò usati per rilevà e scole di pesci.
  • Pesca di mare: In questu casu, a pesca si face assai più vicinu à a costa è per questu, e barche aduprate sò più chjuche. E sardine, u sgombro è alcuni crustacei sò di solitu i principali in stu tippu di pesca.

Bestiame

Hè una di e più vechje praticate da l'omu. Hè dedicatu à allevu è sfruttamentu di l'animali di caratteru domesticabile cume vacca, porcu, pollu, galli, frà altri, per uttene vari prudutti da elli per cummercializà li.

Hè da questu chì l'alimenti chì cuntenenu u più grande depositu di proteine ​​è minerali chì l'umani di solitu cunsumanu sò ottenuti, cum'è manzo, latte, furmagliu, ova è pollu, frà parechji altri.

In ellu, duvemu ancu diferenziare un tippu chì si basa annantu à l'animali chì si trovanu in grandi spazii di terra. Ciò chì facenu chì ùn sò micca chjusi è ponu pasce à vuluntà.

Ancu s'ellu hè veru chì hà una produttività un pocu più bassa. D’altronde, ci hè quellu chì hà l’animali chjosi, chì si ne và à pocu à pocu aduprendu più tecnulugia è hè quellu chì hà una pruduzzione assai più alta.

L'agricultura

Ancu praticatu da parechji anni da l'umanità. Hè un'attività netta di tecniche di cultura di e piante, per uttene i so frutti, cum'è u granu, i listessi frutti, e so radiche è ancu e so foglie.

Hè un altru di l'attività primaria chì sò stati cun noi per parechji anni. Cusì pocu hè statu mudernizatu pocu fà. Postu chì in questu casu si pò ancu ricorre à l'aiutu di utensili più classici o alcuni chì dighjà incorporanu certi meccanismi o macchine più muderne. Dunque l'agricultura muderna è l'usi tali macchine pesanti chì facenu un travagliu più veloce è efficace.

Ci hè da nutà chì da questa attività primaria si ottenenu l'alimenti chì furniscenu i carboidrati necessari per u sustenimentu di l'esseri umani, cum'è u risu, i fasgioli, u granu è u granu.

Mineria

Si riferisce à l'estrazione di minerali chì si trovanu in u terrenu o sottu terra di a terra, riesciendu à acquistà e risorse necessarie per a fabricazione di parechji elementi, ch'elli sianu elettronichi, linu di casa, frà parechji altri.

In questu, a materia prima più impurtante hè ottenuta per a realisazione di a maiò parte di i prudutti in e fabbriche.

Dentru a minera pudemu truvà u minirali metalliferi  cum'è l'aluminiu, u ferru o u cromu frà altri. Ma d'altra parte, parlemu ancu di quelli micca metallici cum'è u zolfu. Oltre à i carburanti è attraversu tippi di roccia cum'è u marmaru, chì entrenu ancu in attività primaria. Oghje ghjornu, l'estrazione hà ancu fattu un impurtante passu tecnulugicu, riducendu cusì a forza lavoro.

Logging

Si riferisce à qualsiasi attività chì implica ottenimentu di materie prime da a furesta, chì pò esse o micca legnu, perchè ci sò parechji animali micca domesticabili chì ponu ancu esse cunsumati da l'omu.

Stu tippu di attività primaria ùn hè micca assai rispettatu, è manifestazioni sò spessu viste contr'à ella, chì sustenenu i diritti di a fauna salvatica.

Chì hè l'impurtanza di l'attività primaria

L'attività primaria hè u fundamentu di l'ecunumia. Di novu, duvemu mintuvà chì ognuna di e cinque attività primarie chì avemu hè veramente impurtante. Perchè? Perchè sò incaricati di furnisce ci alimenti è risorse di basa per a nostra vita o salute.

In altre parolle, si pò dì chì l'importanza di l'attività primaria hè chì sò basiche è autentiche in listessu tempu. Perchè senza elli, ùn pudemu micca capisce altri tippi d'attività. Questu hè, senza questu materia prima Ùn passerebbe micca per altri prucessi chì danu origine à alimenti o prudutti necessarii per campà. D'altronde, hè vera chì u prossimu passu da fà dopu à l'estrazione di a materia prima hè di trasfurmalla. Ma in certi casi è se parlemu d'agricultura è di cunsumu propiu, l'alimentu passa da a terra à u tavulinu.

Attività secondarie

Si basa nantu à a creazione di novi prudutti da materia prima ottenuta da u settore di l'attività primarie, per esse capace di cummercializà, pudendu esse vendutu in butteghe o esportatu in diversi paesi, trà e più impurtanti industrie incaricate di questu sò:

Industria ligera

Si caratterizza per esse più necessariu u travagliu umanu sopra a materia prima, è ancu di solitu sò più vicini à e zone urbane, chì si basanu soprattuttu nantu à a creazione di prudutti per suddisfà u bisognu di cunsumatori più semplici.

Frà queste industrie di attività secondarie ci sò i pruduttori di scarpi, vestiti, alimenti, ghjoculi, frà altri.

L'industrie leggere producenu menu quantità di inquinanti, per via di a poca quantità di produzzione paragunata à a pesante.

Industria pesante

In questu entra un grande prucessu di produzzione, Soprattuttu, prudutti veramente grandi è pesanti, chì richiedenu spazii larghi per a so creazione, chì richiedenu macchinari pesanti, assai persunale umanu è di solitu devenu esse luntanu da e zone urbane, ancu se alcune ùn sò micca.

Queste industrie fabricanu di solitu vitture, aerei, barche, macchinari pesanti, frà altri, chì sò destinati à a vendita di altre cumpagnie, per questa ragione sò carattarizate cù u nome di "pesanti"

I livelli di inquinamentu di queste industrie anu causatu grande cuntruversa à u livellu suciale, per via di u deterioramentu ch'elli anu causatu in l'ambiente, chì hà generatu è pò cuntinuà à generà l'estinzione di alcune spezie d'animali è di piante.

Attività terziarie

Si focalizanu nantu à i servizii furniti à a sucietà, in cui finiscenu alcuni prudutti generati grazia à l'attività primaria è secundaria, chì sò principalmente magazzini creati cù u scopu di vende prudutti ottenuti da altri settori.

Queste attività sò divise secondu u serviziu chì furniscenu, cume:

  • Servizii statali: Queste puderebbenu include u guvernu, e persone giuridiche, a polizia, i pompieri, i servizii di pulizia, l'educazione, trà altri, chì sò cuncessi à a cumunità da u statu stessu.
  • Servizii turistici: cum'è l'alberghi, u trasportu marittimu o aereu, e guide turistiche, chì facilitanu a visita in i lochi chì l'utilizatore ùn hà micca cunnuscenza.
  • Servizii sanitarii: Queste ponu includere ospedali, cliniche, ambulatoriali, farmacie, ambulanze, frà altri chì ponu o no esse ligati à u statu, perchè in certi paesi questi servizii sò publichi è in altri privati.
  • Servizii di cumunicazione: cum'è e cumpagnie di telefuni, l'internet è l'uffiziu postale.
  • Servizi finanziarii: Sò quelli destinati à suddisfà i bisogni ecunomichi di e persone, cum'è e banche o i prestiti.
  • Servizii d'assistenza suciale: e cumpagnie di sicurità è d'assicuranza puderianu oscurassi trà di elli.
  • Divertimentu è divertimentu: Questi servizii sò destinati solu à u divertimentu è a distrazione di e persone, chì hè altrettantu necessariu cum'è qualsiasi altri, di i quali ponu. Menzione, cinema, stabilimenti di ghjocu cum'è bowling, o campi di golf in miniatura, casinò, parchi acquatici, frà altri.
  • Servizii in linea: Queste includenu alcuni novi servizii chì sò stati incorporati cù u prugressu tecnologicu, cum'è shopping in linea, cunsiglii in linea è tutti quelli chì implicanu l'usu di l'internet in mezu.
  • Servizii cummerciali: si riferisce à l'acquistu è a vendita di servizii, cum'è e butteghe per i diversi prudutti, o l'agenzie di vendita di vitture usate, per esempiu.

L'attività primaria, secundaria è terziaria facenu tuttu ciò chì implica u campu ecunomicu, essendu di primura per ogni nazione è sucietà.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

2 cumenti, lasciate i toi

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   laura oausini dijo

    Risultati interessanti chì furnenu da stu cuntenutu

  2.   anònimu dijo

    assai bona pubblicazione