I 28 Autori più riprisentativi di u rumantisimu

Autori di u rumantisimu

U "Romantisimu" hè cunsideratu cum'è u muvimentu culturale accadutu à a fine di u XVIIIu seculu in u Regnu Unitu è ​​in Germania, chì avia u scopu di luttà contr'à u neuclassicisimu è u razionalisimu chì eranu stati imposti in a spressione artistica, per priorità i sentimenti sopra à u restu.

Stu muvimentu hà micca solu una grande ripercussione in tutti i paesi europei, ma hè ancu ghjuntu in u cuntinente americanu induve hè statu ricevutu à braccia aperte è aduttatu da parechji artisti di a literatura, a pittura è a musica di l'epica. Dunque, ci hè un gran numeru è varietà di autori di u romanticisimu.

U muvimentu litterariu Romantisimu

Muvimentu literariu di u rumantisimu

Si pò dì chì u chjamatu Romantisimu hè un muvimentu culturale. Apparisce per a prima volta à a fine di u XVIIIu seculu, per rompe cù ciò chì u Neoclassicisimu menzionava è optà per una difesa versu i sentimenti è a fantasia.

À u XVIIu seculu apparsu per a prima volta in Inghilterra, ancu se esse traduttu cum'è qualcosa di irreale. D'altra parte, in Germania hè statu traduttu cum'è medievale. Ogni paese li hà datu un certu significatu ma hè vera chì malgradu e differenze à l'iniziu, hè statu u primu muvimentu culturale chì hà invaditu tutta l'Europa. Hè natu in Francia, è in Spagna, in Germania o in u Regnu Unitu per rompe cun idee stabilite è cerca a libertà.

Si dice chì più tardi, u Romantisimu puderia esse definitu cum'è quellu modu di sente in un modu assai più intensu, versu sè stessu o versu a natura. U so sviluppu in Spagna hè statu un pocu più tardu quant'è brevi, ma intensu. U so grande appoghju era trà l'anni 1800 è 1850.

Caratteristiche di u Romantisimu:

  • Anu difesu u liberalisimu è ancu u travagliu inachevatu o imperfettu.
  • Ci era più valore per quella idea chì era diversa chè micca per u cumunu.
  • A creatività regnava prima di l'imitazione.
  • Insiste nantu à u persunale è u sughjettivismu.
  • In l'opere chì u sensu versu u misteriosu o malinconicu serà percepitu.
  • A mente di u romanticu eluderà a sucietà induve hà campatu.

Chì sò l'autori di u romanticisimu?

Gustavo Adolfo Becquer

Gustavo Adolfo Becquer

Poeta è narratore natu in Spagna u 17 di ferraghju di u 1836 è mortu di tuberculosi u 22 di dicembre di u 1870. U babbu era pittore (José Domínguez Insausti) è a mamma Joaquina Bastida Vargas.

Gustavo era cunnisciutu in a vita, ma ùn hè micca finu à a so morte chì e so opere diventanu famose. Trà i più impurtanti sò quelli chì si trovanu in "Rime è Legende», Postu ch'elli sò l'ughjettu di studiu di a literatura di lingua spagnola.

Ancu s'ellu era un scrittore di certu successu in a vita, senza dubbitu, tutte e so grande ricunniscenze nascinu dopu a so morte. U travagliu u più cunnisciutu hè 'Rime è Legende'. Hè un inseme di storie chì si sò riunite per dà vita à unu di i grandi libri di a nostra literatura. Da chjucu, hà sceltu di disegnà cum'è u so fratellu. Era urfanellu assai ghjovanu è andò à campà cù una zia. Ancu se stu fattu marcerebbe a so persunalità chì tende sempre à u pessimisimu. E legende, u teatru è altri articuli rimarranu sempre sempre in a memoria di a so grande opera.

Articulu ligatu:
30 frasi di Gustavo Adolfo Bécquer chì vi feranu sente speciale

Jose de Espronceda

Jose de Espronceda

Pueta spagnolu cunsideratu u più riprisentativu di l'epica rumantica in Spagna. Hè natu u 25 di marzu di u 1808 è hè mortu à 34 anni in u 1842 da difteria. U so maestru era u rinumatu pueta Alberto Lista.

Trà e so opere truvemu u rumanzu incompletu "El Palayo" è un altru rumanzu chjamatu "Sancho Saldaña". Tuttavia, e so puesie anu avutu più impattu dopu avè lanciatu un vulume in u 1840 induve i temi tipichi di u romantisimu sò stati trattati; i più impurtanti sò "The Student from Salamanca" è "El Diablo Mundo", è ancu "Canto a Teresa" è a "Canción del pirata".

Marianu José de Larra

Marianu José de Larra

Hè ancu unu di i più impurtanti autori spagnoli di u romanticisimu, cù Bécquer è Espronceda. Hè natu in u 1809 è mortu in u 1837, chì era scrittore, puliticu è ghjurnalistu. I travagli di Mariano José de Larra eranu:

  • Macias.
  • U doncel di Don Enrique u Adduluratu.
  • Conti Fernán González è l'esenzione di Castiglia.

Hà scrittu più di 200 articuli, prumove cusì u generu saggiu. Bisogna à mintuvà chì certe volte publicava ancu sottu à certi pseudonimi cum'è: Figaro, Duende o Bachelor. A Spagna seria l'assi centrale di u so travagliu, in modu satiricu. Inseme cù Espronceda o Bécquer, hè un altru di i più impurtanti persunagi di u rumantisimu.

Signore Bryron

Signore Bryron
Unu di l'autori i più riprisentativi di u mudernisimu in u mondu sanu è in a cultura inglese, postu chì hè un pueta inglese chì, in più di praticà a puesia, era ancu cunsideratu una celebrità à u so tempu per via di a so attrattività è di a so persunalità. Hè natu in u 1788 in Londra è hè mortu in Grecia in u 1824.

Hè statu l'autore di un grande numeru di opere, cum'è Ore Inattività, A Sposa d'Abidosi, U Giaour, Lara, Melodie Ebraiche, L'assediu di Corintu, Cainu, L'età di u Bronzu, Don Juan, frà altri.

Victor Hugo

Victor Hugo

Victor Hugo hè unu di i poeti, rumanzi è dramaturghi più cunnisciuti di l'epicaVictor, d'urigine francese, hè natu in u 1802 in Parigi è hè mortu in u 1885 in a listessa cità. Inoltre, era ancu un omu puliticu è un caratteru influente à l'epica.

E so opere sò assai varie per via di tutti i duminii induve l'artista si hè sviluppatu, cum'è:

Cum'è un rumanzieru hà publicatu nove opere (cum'è Bug-Jargal, Novanta Trè, Nostra Signora di Parigi, I Travagliadori di u Mare è L'omu chì Ride); mentre cum'è pueta hà publicatu più di 15 opere, cum'è "A tomba è a rosa" è "Quellu chì ama ùn campa micca".

Johann Wolfgang von Goethe

Johann Wolfgang von Goethe
Johann era un dramaturgu, rumanzieru, pueta è scientistu natu in Germania in u 1749, mortu d'un attacu di core à 82 anni in u 1832. Questu hè ancu unu di i più riprisentante di u muvimentu di u rumantisimu è di a Germania, postu chì l'urganisimu chì hè incaricatu di trasmette a cultura di stu paese in u mondu, piglia cum'è nome u cugnome Goethe.

D'altra parte, e so opere anu servitu d'ispirazione per parechji altri artisti. Frà elle, unu di i più prominenti hè "Wilhelm Meister", ancu s'ellu hè ancu pussibule truvà assai altri cum'è "Faust" è "Poesia è Verità"; mentre era ancu l'autore di a "Teoria di i Culori".

George Isaacs

George Isaacs

Rumanzu è pueta culumbianu, natu in u 1837 è mortu di malaria in u 1895. Hè unu di i autori di u romantisimu latinoamericanu, chì hà publicatu duie opere chì u rendenu pupulare. U primu hè u libru di puesie publicatu in u 1864; mentre chì u secondu hè u rumanzu Maria in Cama, ch'ellu publicò in u 1867 è chì hà traduzzione in più di trenta lingue.

Esteban Echeverria

Esteban Echeverri
Ancu unu di l'autori latinoamericani di u muvimentu. Esteban Echeverría era un Poeta è scrittore argentinu natu in u 1805, mortu di Leucemia in u 1851. Facia parte di a famosa "Generazione di 37".

E so opere principali sò "U macellu"(Prima storia argentina induve si usa u realisimu),"Dogma Sucialistu"(Servitu per creà a custituzione di u 1853) è"U Prigiuneru".

Maria Vittoria

Maria Vittoria

Cunnisciuta in diverse aree per via di e so cuntribuzioni cum'è filosofa, dramaturga, narratrice è saggista britannica. Hè natu in Londra in u 1791 è hè mortu in u 1851 da un tumore cerebrale.

Frà e so migliori opere hè pussibule di truvà Poetiche di Percy Bysshe Shelley, Falkner, Lodore, L'ultimu omu, Poesie postume di Percy Bysshe Shelley, Mathilda, tra l 'autri.

Jose Marble

osé Marmaru
Ancora una volta trà i Latinoamericani truvemu un autore riprisentativu cum'è José Mármol, un Argentinu chì hè natu in u 1817 è mortu in u 1871, chì era puliticu, narratore, ghjurnalistu è pueta di l'epica è appartene à u muvimentu.

l opere di romantisimu I più impurtanti di José sò: cum'è pueta, u libru "Cantos del peregrino" è "Poesías" o "Harmonías"; mentre in u teatru si distingue per "El cruzado" è "El poeta".

Alexandre Dumas

Alexandre Dumas

Cunnisciutu ancu cum'è Alexander Dumas, hè un dramaturgu è rumanzieru d'urigine francese, chì hè natu in u 1802 è mortu in u 1870 per via di un colpu. E so opere sò abbastanza variate postu chì si hè esibitu in diversi generi cum'è brevi, zitelli, orrore, rumanzi storichi, frà altri.

Pudemu selezziunà trà tutti "Un ànima innata", "Un viaghju à a Luna", "U Rè di u Bowling", "I trè moschettieri", "U conte di Montecristo", "U conte di Hermann" è "Cristina ».

Giacomo Leopardi

Giacomo Leopardi
Hè unu di i principali autori di u romantisimu in Italia, natu in quellu territoriu in u 1798 è mortu di colera in u 1837 à l'età di 38 anni. Giacomo hà travagliatu cum'è filosofu, eruditu, pueta è filologu.

U so travagliu più impurtante in puesia hè u libru "Canzoni" publicatu in u 1824; ben chì a seconda cumpilazione di a so puesia chjamata "Versi", chì hè stata publicata in u 1826, spicca dinò.

Samuel Taylor Coleridge

Samuel Taylor Coleridge

Cum'è Lord Bryan è William Wordsworth, Samuel Taylor Coleridge (1772-1834) hè unu di l'artisti literarii i più riprisentativi in ​​Inghilterra in l'era romantica è oghje; chì era un criticu, pueta, filosofu è grande amicu di Wordsworth.

In a puesia si distingue cù "Lyrical Ballands", in u quale hè "U Rossignolu"È" Rima di u vechju marinu ". Ancu Christabel è "Poesie di cunversazione"; mentre ch'ellu si distingue ancu in altri generi cum'è u teatru, a prosa è un'opera chjamata "Biographia literaria" induve hà dimustratu e so cumpetenze in diversi rami.

François-René de Chateaubriand

François-René de Chateaubriand
Un diplomaticu, scrittore è omu puliticu d'origine francese chì hè natu in u 1768 è mortu in u 1848, chì era u Visconte di Chateaubriand. Sicondu i sperti, hè unu di i fundatori di u muvimentu in Francia, chì u situeghja trà i principali autori di u rumantisimu.

Trà e so opere truvemu Atalá, René, Les Martyrs, Essai sur les révolutions, Mémoires d'outr-tombe e Vie de Rancé.

Walter scott

Walter scott

Un scrittore è pueta scuzzese chì hè statu rimarcatu per a so cuntribuzione à u romantisimu britannicu, chì hà ancu sappiutu fà publicità di e so opere in parechje parte di u mondu è ottene cusì una ricunniscenza internaziunale; qualcosa micca troppu cumunu per u tempu.

Ancu s'ellu era assai populari in u so tempu, oghje ùn hè micca unu di i più ricunnisciuti, ma hà ancu classici chì sò impussibili di scurdà. Trà elli truvemu U core di Midlothian ó Ivanhoe, per esempiu.

William Wordsworth

William Wordsworth
Oltre à esse unu di l'autori i più ricunnisciuti di u muvimentu, a so cuntribuzione principale hè stata in u generu di a puesia; raghjoni parchì hè cunsideratu unu di i più impurtanti è riprisentativi pueti di u rumantisimu inglese. William Wordsworth hè natu in u 1770 è hè mortu in u 1850 à l'età di 80 anni.

E so opere spiccanu per certe caratteristiche, cum'è u cuntestu, i persunagi, i temi, a lingua, frà altri; chì si pò vede in e so opere più pupulare cume U Reaper Solitariu, U Prelude, I Wandered Lonely as a Cloud, The Tables Turned è assai altri.

William Blake

William Blake

Si trattava di un pittore è pueta inglese chì era natu in Londra in u 1757 è mortu in u 1827, cosa chì era scunnisciuta à u so tempu ma chì cù l'anni ottene una ricunniscenza maiò; essendu cunsideratu oghje trà i migliori artisti britannichi.

E so opere puetiche sò state illustrate, ciò chì ùn li dava micca a ricunniscenza ch'ellu meritava; finu à oghje pudemu unificà e duie arti per capisce è apprezzà e so opere cù ochji diversi. Frà i so libri illuminati avemu Tutte e Religioni sò Una, trà l'illuminati ci hè "Schizzi puetichi"È infine, in quelli illustrati truvemu"Penseri di notte", Chì hè statu scrittu da Edward Young.

Oscar salvaticu

Oscar salvaticu
Un pueta, scrittore è dramaturgu irlandese, natu in u 1854 è mortu in u 1900 à l'età di 46 anni. Hà adupratu u pilastri di u romanticisimu per andà per altri rami, cum'è l'esteticisimu; Inoltre, hà ancu avutu una doppia vita per via di e so preferenze sessuale.

Frà e so opere più eccezziunali truvemu u famosu rumanzu storicu "U ritrattu di Dorian Gray", "L'impurtanza di esse chjamatu Ernesto" è "U maritu ideale", è e so ultime publicazioni "De Profundis" è "The Balld of Reading", chì hà scrittu in prigiò.

John Keats

John Keats

Hè natu in Londra in u 1795 è mortu in Roma in u 1821, chì era un pueta britannicu chì face parte di l'autori i più riprisentativi di u romantisimu.. Malgradu solu campà 25 anni, hà cuntribuitu assai opere impurtanti per a literatura inglese, induve hà scrittu u megliu pocu prima di a so morte per a tuberculosi.

Frà e so opere truvemu "Endimione: un romanzu pueticu", "Iperione", "A stella luccicante", "Lamia è altre puesie", frà altri.

Edgar Allan Poe

Edgar Allan Poe
Unu di l'autori i più cunnisciuti è populari di u romantisimu. Edgar Allan poe era un scrittore, criticu, pueta è ghjurnalistu americanu. Famosu per e so cuntribuzioni à nuvelle brevi, rumanzi gotici, storie di orrore, è storie di detective.

E so opere sò veramente varie, trà e quali sò U misgiu neru, U pozzu, U pendulu, I crimini di Rue Morge, U ritrattu ovale, U core spiantatu, frà altri.

Emily Brontë

Emily Brontë

A scrittora britannica (1818-1848) hà ricunnisciutu per u so travagliu "Wuthering Heights", chì face parte di i classichi di a literatura inglese. Ella hà adupratu pseudonimi cù e so surelle per piattà u so genere, postu chì à quellu tempu era assai più difficiule per e donne di ricunnosce u so travagliu.

Friedrich Schiller

Friedrich Schiller
Filosofu, dramaturgu, pueta è storicu natu in Germania in u 1759, mortu di Tuberculosi in u 1805 à l'età di 45 anni. Hè unu di i i dramaturghi più pupulari in u paese è u muvimentu rumanticu, cum'è Goethe. Inoltre, e so puesie sò trà e più ricunnisciute in u mondu.

E so opere includenu drammi cum'è "Kabale und Liebe", opere minori cum'è "Rinsignamentu" è scritti filosofichi cum'è "Anmut und Würde".

Alessandro Manzoni

Alessandro Manzoni

Narratore è pueta natu in Italia in u 1785, mortu in u stessu paese à 88 anni in u 1873 per via di a meningite. Questu hè unu di i più ricunnisciuti in a literatura taliana, grazia à unu di i so rumanzi

storicu "I sposi".

Jane Austen

Jane Austen

Rumanzu britannicu natu in u 1775 è Steventon, mortu di tuberculosi in u 1817. Ancu unu di i classichi di a literatura inglese è autori di riferenza di u Rumanismisimu.

Frà i so rumanzi i più impurtanti truvemu "Pride and Prejudice", "Emma" è "Sense and Sensibility"; mentre ancu altre opere cum'è "Lady Susan" o "Los Watson" anu ottinutu notorietà.

Jean-Jacques Rousseau

Jean-Jacques Rousseau

Unu di i principali autori di preromantisimu, chì hè natu in u 1712 è mortu in u 1778 à l'età di 66 anni. Era un pedagogu, musicante, botanicu, scrittore è naturalistu svizzeru.

Frà e so opere literarie principali truvemu "U cuntrattu suciale", "Discorsu nantu à l'origine di l'inugualità trà l'omi", "Julia o a nova Eloisa" è "Emilio, o Educazione".

Heinrich Heine

Ritrattu di Heinrich Heine in u rumantisimu

Era natu in Parigi in u 1797 è mortu in u 1856. Era cunsideratu unu di i pueti i più impurtanti di l'epica. Forse, frà altre cose, perchè si dice ch'ellu era l'ultimu pueta di u rumantisimu. Hà avutu assai successu cù i soi 'Libru di canzoni'.

Durante a vita di l'autore, hà scontru un totale di 12 edizioni. Si dice chì dopu ellu, hà lasciatu a piazza à una lirica cun una lingua assai più realista. A so vita era ancu dedicata à a pulitica, u ghjurnalisimu è l'assaiu. Hè vera chì fora di u so travagliu, si dice ch'ellu avia una vita piuttostu sola.

Novalis 

Novalis cum'è autore di u romanticisimu

Un altru nome chì deve ancu esse menzionatu hè Novalis. Hè un pseudonimu aduttatu da l'autore, Georg Philipp Friedrich von Hardenberg. Era unu di i raprisententi di u primu rumantisimu. Hè natu in u 1772 è mortu in u 1801. Frà e so opere pudemu mette in risaltu «Inni à a notte» è i frammenti «Polen è Fede è Amore».

Hà scrittu ancu un puemi chì u tema era religiosu è hà lasciatu un coppiu d'opere incomplete è dui saggi. I so temi preferiti avianu a natura cum'è prutagunista o u studiu di a minera, postu chì u so travagliu era focalizatu nantu à esse un ispettore di e saline.

Alfred de Musset

Alfred de Musset

Era un scrittore francese chì era natu in u 1810 è mortu in u 1857. In più d'esse scrittore è appartenente à u romantisimu, ùn mancava micca a so brama di furmassi in medicina, ancu in disegnu o in dirittu. Si dice chì era unu di i primi à piglià l'estetica romantica. E so puesie e più cunnisciute sò 'Rolla è e Quattru Notti'. 'Los caprichos de Mariana' o 'Las castañas del fuego' sò ancu altri di i so opari.

Quessi sò stati alcuni di i più prominenti autori romantichi di l'epica, chì anu cuntribuitu enormamente à u sviluppu di a literatura cù a cuntribuzione di grandi opere cum'è quelle menzionate in ognuna di esse.

Opere principali di u romanticisimu 

  • prosa: Mariano José de Larra cù articuli di ghjurnali cum'è "Sposà prestu è male". 'Les miserables' di Víctor Hugo è e nuvelle di Edgar Allan Poe sò altri esempii da cunsiderà cum'è 'I trè moschettieri' o 'U conte di Monte Cristo' di Alecandre Dumas.
  • Poesia: José de Espronceda è 'U studiente di Salamanca'. Hè cunsideratu unu di i migliori puemi. Hè basatu annantu à u tema di Don Juan, induve a storia di Felix è Elvira hè cuntata. 'Rimas' di Bécquer sò un'altra di e grande lascite di u Romantisimu.
  • Teatro (drammi): Senza dubbitu, duvemu mintuvà José Zorrilla è a so opera "Don Juan Tenorio". Hè unu di i dramaturghi più impurtanti. Cum'è Larra è u so travagliu "Macías".

Se vulete cuntribuisce cuntenutu nantu à un autore o menziunà quellu chì avemu dimenticatu, site liberu di falla cù i cumenti. Se vulete, pudete ancu leghje alcuni di i puemi di u rumantisimu più riprisentativu è chì truverete in u ligame chì vi avemu appena lasciatu.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

6 cumenti, lasciate i toi

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   Octavio Gomez Rios dijo

    Mi piace a spiegazione di ognunu di l'autori di u romantisimu ma puderete indicà e fonti induve avete ottenutu l'infurmazioni?

    À ringrazià vi.

  2.   luis dijo

    l'infurmazione hè bona 🙂

  3.   stella dijo

    grazi

  4.   Luis dijo

    Menzione mancata: Jane Eyre (Ch. Bronté), Grimm's Tales, Legend of the Headless Horseman (Irving), The Last of the Mohicans (F. Cooper).

  5.   Luis dijo

    Mancanu: Jane Eyre (Ch. Bronté), Grimm's Tales, Legend of the Headless Horseman (Irving), The Last of the Mohicans (F. Cooper).

  6.   Ana Maria Pereira dijo

    Ùn si riflette micca in una tale scelta. Julio Michelet, natu in u 1798-1874. U riprisentante u più impurtante di l'istoriografia romantica francese. Autore di: Una Grande Storia di Francia chì hè stata publicata trà u 1833 è u 1873, induve si vede a parte più impurtante: a Rivuluzione francese