E scienze ausiliarie di biologia è e so caratteristiche

A Biologia hè una scenza assai larga, chì include u studiu di a biodiversità terrestre, ch'ellu si tratti d'animali, insetti, piante è ancu a natura stessa, chiarendu i so cumpurtamenti in tutti l'aspetti, hè per quessa ch'ella richiede u sustegnu di guasi tutte l'altre scienze.

Trà e scienze principali chì travaglianu in cunjunzione cù a biologia ponu esse menzionate, chimica, fisica, geografia, ultrasuoni, anatomia, zoologia, botanica, è assai altri, chì furniscenu i dati necessarii per determinà e conclusioni in ciò chì seria u campu biologicu.

Ancu se ognuna di e scienze ausiliarie di biologia anu u so propiu scopu, servenu da un grande sustegnu scentificu per quessa, perchè sta scienza copre un grande campu di studiu, ma prima di cumincià à spiegà e scienze sopra menzionate, hè necessariu capisce a biologia, è tuttu ciò chì studiate.

Chì ghjè a biologia?

Ciò include u studiu di tuttu ciò chì tocca à l'esseri viventi, u so comportamentu cutidianu, oltre à u so comportamentu sessuale, l'habitat chì li circonda è cume li affetta, u prucessu di riproduzione è a so evoluzione.

A Biologia prova à capisce cumu e spezie sò in leia individualmente è in generale, ottenendu, determinendu è governendu e leggi di a vita organica.

Questu copre un vastu territoriu in termini di ciò chì studia, per questa ragione funziona in cunjunzione cù parechje scienze chì l'aiutanu o u sustenenu, perchè stu studiu coinvolge tutte e cumpunenti chì toccanu l'esseri viventi è a natura in generale.

Ci sò parechji rami di sta scenza, chì sò praticamente specialità in ella, cum'è a biologia marina chì hè incaricata di u studiu di l'esseri viventi marini, è di u so ambiente sanu.

Scienze Ausiliari di Biologia

Ognunu d'elli si hè specializatu in u so propiu sughjettu di studiu, indipendente è indigenu, ma chì a so volta furniscenu dati impurtanti per a scienza di a biodiversità, grazia à u fattu chì i studii citati anu una grande impurtanza in termini di cumpurtamentu è di sviluppu. spezia chì studia a biologia.

Ancu se alcuni di questi sò cunsiderati cum'è rami di a biologia, hè statu ancu determinatu chì sò indipendenti, per questa ragione sò presi cum'è scienze ausiliarie di biologia, di i quali ponu esse menzionati i seguenti.

Ambientale

Questu hè incaricatu di studià l'ambienti è l'abitati induve tutti l'esseri viventi ponu sussistere, sviluppà è evolve o micca, dendu ancu origine à i fattori chì ponu influenzà l'esseri umani, per uttene l'armunia trà tutte e spezie chì campanu.in a terra.

Ci hè da nutà chì u mutivu principale per u quale hè principiatu u studiu di u biologu ambientale hè dovutu à i gradi di contaminazione chì a biosfera soffre è chì pò dunque influenzà u so sviluppu, è u prucessu evolutivu è vitale di tutti l'esseri viventi.

Si caratterizeghja per travaglià in leia cù altre scienze ausiliarie di biologia cum'è zoologia è botanica.

Evoluziunariu

Hè appiicata à u studiu di l'urigine, u sviluppu è l'evoluzione di e spezie, determinendu u so puntu di partenza, è cumu anu progressu annantu à l'anni, adattendu si à e diverse tappe chì a Terra hà attraversu, è cumu l'hà influenzatu.

Charles Darwin hè statu u precursore di sta filiera di a biologia, perchè hà prupostu a teoria di l'evoluzione, rivoluzionendu cumpletamente u modu di pensà di a sucietà riguardu à ciò chì era l'origine di a razza umana.

Questu favurisce e so basi più di tuttu in u studiu di i fossili, chì determinanu cumu e spezie eranu prima, è cume alcune si evolvianu.

Strutturali

Hè una scienza dedicata è applicata à a struttura di e molecule è u so sviluppu, chì hè assai pertinente in termini di studii medichi di l'esseri umani, per esempiu cun ella hè statu determinatu cumu si forma u DNA, e proteine, a cumpusizione di alcuni cumposti moleculari .

Questa scienza hè assai impurtante in termini di salute di e persone, perchè cun ella si ponu sviluppà cure per malatie cum'è u cancheru, basatu solu nantu à a so cumpusizione moleculare, è à turnu creendu cure per elli.

Sviluppu

Studia tuttu ciò chì tocca à u sviluppu di l'esseri viventi cum'è dice u so nome, si concentra nantu à cume i tessuti è l'organi sò generati in u prucessu di gestazione è in a so anatomia, è continuanu à osservà u prucessu di crescita è di invecchiamentu. Di l'organismi.

Sistema

Hè carattarizatu da u studiu di l'ecosistemi, di a so evoluzione è di l'urganisimi chì l'abitanu, aduprendu a sistematizazione matematica cum'è sustegnu principale, hè ancu cunnisciutu per esse interdisciplinariu, chì implica parechje scienze ausiliarie di biologia.

Humana

Studia tutti i cumpurtamenti di l'essere umanu, l'ambienti in i quali ponu o ùn ponu campà, u so modu di campà è i risichi chì ponu influenzà a so vita in generale, hè un studiu basatu più nantu à u so sviluppu cum'è esseri viventi è micca nantu à a so struttura moleculare.

Stu tipu di biologia si cuncentra solu nantu à a razza umana, chì hè altamente pertinente in termini di fattori chì ponu o influenzanu cum'è malatie, temperature estreme, u so cumpurtamentu suciale, frà altre cose.

marina

Studiate tuttu ciò chì tocca à l'esseri marini, sia fisicamente sia moleculare, questu implica chjaramente sia a fauna sia a flora.

Si hè ancu cunsacratu à studià cumu curà l'ambiente marinu, è cumu hè statu influenzatu per via di cambiamenti in l'atmosfera, o inquinamentu.

Ripruduttivu

A diversità di una spezia hè calculata in termini di u so livellu riproduttivu, è hè nantu à questu aspettu chì sta scienza hè basata, chì pò determinà se una spezia hè soprapopulata, o hè in periculu di estinzione.

Anatomia

Studiate cumu un corpu hè custituitu, sia esseri umani o qualsiasi esseri viventi, descrivendu i lochi esatti, è ancu i nomi di l'organi, ossa è tessuti chì ponu avè.

Include ancu u studiu di a funzione di ogni organu è di tutti i cumpunenti chì custituiscenu l'essere vivu, per stabilisce e so fiasche è cumu evitàle.

Aerobiologia

Studia a distribuzione è a diffusione di urganismi cum'è funghi, polline, spore, frà altri, è u so cumpurtamentu, chì hà aiutatu e scienze mediche à luttà contr'à l'allergie.

Botanica

Cercate a relazione di e piante cù l'altri esseri viventi, è ancu u so sviluppu, furmazione, evoluzione è sviluppu in l'ambiente, applicendu tuttu ciò chì i studii biologichi implicanu nantu à elli.

Biogeografia

Hè incaricatu di studià a pusizione geografica di l'esseri viventi, è ancu l'urigine di perchè sò quì, è cumu l'hà alteratu fisicamente.

Questu richiede scienze ausiliarie di biologia cum'è a botanica, a zoologia, l'ecologia è frà altri rami, per pudè esercità.

Batteriologia

Applica tutti i studii è alcuni rami di a biologia in tuttu ciò chì pò esse chjamatu batteriu, questu include u so metudu di riproduzione, u so sviluppu in l'ambiente, a so forma moleculare, trà altri.

Biofisica

A Biofisica applica tutti i metudi di a fisica per dà dati impurtanti è impurtanti à a biologia. Dapoi qualchì tempu hè statu discututu se questu hè un ramu di a biologia o di a fisica, postu chì parechji prucessi fisichi si vedenu in questu, ma sò destinati à sustene a biologia.

Indeterminatamente hè cunsiderata una scienza ausiliaria di biologia per u fattu simplice di dà infurmazioni cruciali per u studiu di questu.

Biochimica

Studiate a cumpusizione chimica di l'esseri viventi, è i prucessi chì e so molecule ponu avè, cum'è u metabolismu per esempiu. Questa hè una scienza pruclamata cum'è una branca di a chimica, ma cuntinua à furnisce dati utili per a biologia.

Biomeccanica

Si applica à u studiu di i muvimenti, di a fisica, di a resistenza è di l'equilibriu di i corpi di l'esseri viventi, stu tippu di studiu hè chjamatu prucessi cinematicu è meccanicu prisentatu in animali, piante o urganismi.

A biomeccanica si basa nantu à a fisica è l'anatomia per u so studiu, ancu s'ella hè stata attualmente ligata à a bionica.

 

Citulugia

Studia e cellule à u livellu biochimicu è fisicu, è à livelli più alti di quelli moleculari.

Zoologia

Si basa annantu à l'applicazione di tutte e caratteristiche di studii biologichi à l'animali di tutte e spezie, ch'elli sianu mammiferi, rettili, acelli frà altri, cunniscendu à so volta a so origine è a so evoluzione.

Ci vole à sapè chì e scienze ausiliarie di biologia ponu esse ulteriormente suddivise, cù e specializazioni di ognuna di esse, cum'è per esempiu in Zoologia si ponu truvà rami chì studianu una spezia specifica cum'è Erpetologia chì si cuncentra annantu à i rettili.

A Biologia hà ancu generatu novi studii cù l'avanzamentu di a tecnulugia, chì hè stata applicata in ella in rami cum'è a bionica, o a biotecnulugia, chì basanu appiicanu l'avvanzi tecnologichi in l'organisimi vivi.

Cladistica

Hè incaricatu di studià è classificà l'esseri viventi secondu e funzioni ch'elli anu in i lochi ch'elli abitanu è cume li ponu influenzà.

Ecologia

Studia a relazione chì l'esseri viventi ponu avè cù l'ambiente, cumu a so esistenza l'affetta, chì benefici furniscenu è vice versa, è si cuncentra nantu à l'inquinamentu glubale chì affetta tutti l'abitanti di tutte e spezie in u mondu. Pianeta.

Etulugia

Si basa annantu à u studiu di u cumportamentu, u cumpurtamentu è u ragiunamentu di e diverse spezie, in i so abitati, o in e zone di cattività, hè una scienza ausiliaria di biologia chì cuntene assai di psiculugia, è hè di solitu praticata cù ricerche di campu.

Epidemiulugia

Questu hè caratterizatu da studià a furmazione è a strutturazione di e malatie è i so mezi di propagazione diretta.

Genetica

U scopu principale di sta scenza hè di ottene dati nantu à i geni chì custituiscenu l'esseri viventi, è e so caratteristiche ereditarie, cum'è l'ADN chì hè riplicatu o duplicatu di generazione in generazione.

In l'omu, a genetica hà aiutatu à determinà se un zitellu hà da nasce cù tratti caratteristici di u babbu, o ancu di a mamma, per via di u studiu di u prucessu di eredità di i geni.

Ontogenesi

Studiate cume l'esseri viventi sò generati è originati, basatu annantu à a so struttura moleculare, è i so pussibuli antenati chì sò pussibuli di studià per mezu di a paleontologia.

Paleontologia

Si prufonda in u studiu di i fossili di spezie forse sparite, di i quali tutti i so cumpunenti ponu esse studiati per via di a quantità di batteri è microorganismi chì si trovanu in elli.

Grazie à sta scienza ausiliaria di biologia, chì appiega ancu a geologia, hè statu pussibule determinà certi cumpurtamenti è modi di campà chì l'animali antichi cum'è i dinosauri avianu.

 


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.