Bipartizione: cumu, quandu è à quale succede stu prucessu naturale

L'urigine di a vita nant'à u nostru pianeta hè un misteru chì finu à avà ùn hè statu rivelatu cun certezza è da parechji decennii riempie a ghjente di incertezza. scientifichi di parechje latitudini; Certamente tutte e teorie puntanu à un'età di micca menu di 3.5 milioni d'anni per e prime forme di vita, spartendu l'idea chì ste prime manifestazioni di l'esseri viventi nantu à a terra anu mostratu una forma di basa di sviluppu è d'interazione.

Diversi fattori anu fattu chì i primi abitanti di u nostru mondu prosperessinu è avessinu successu, frà i quali spiccanu e forme di ripruduzzione a più adatte, assai frequenti oghje in microorganismi ma abbastanza sfarenti di quella di i vertebrati è di e spezie più grande.

Sta forma particulare di ripruduzzione hè a bipartizione o fissione binaria, induve l'interrelazione di dui individui di sessu diversu ùn hè micca necessaria per sparte i cromusomi, ma u listessu individuale unicellulare hà a capacità di clonassi. Sottu mustraremu tutti i ditaglii di a bipartizione, un modu di ripruduzzione chì hà garantitu l'esistenza attuale di a vita.

bipartizione

Divisione cellulare

A premessa fundamentale chì guverna a ripruduzzione attraversu a bipartizione hè chì ogni cellula si possa dividere per furmà una nova, lascendu cusì piazza à a rigenerazione di tessuti chì sò essenziali per a sopravvivenza è a prosperità di a spezia.

Tramindui in u ripruduzzione sessuale cum'è asessuale u prucessu di a divisione cellulare hè chjave è assai necessariu perchè s'ellu ùn si producessi ùn ci seria micca manera di furmà un novu individuu; Sò assai variabili i tempi è e circustanze in cui si face a divisione cellulare, da dece minuti à settimane pò piglià una cellula per dividisce secondu u so tippu è e so cundizioni. A Bipartizione hè a divisione cellulare a più esatta postu chì duie cellule staminali sò esattamente uguale o almenu cun una alta percentuale di parità.

Chì urganismi utilizanu a bipartizione?

Stu metudu di ripruduzzione hè adupratu esclusivamente da urganismi unicellulari di dimensioni microscopiche, chì, cum'è avemu dettu prima, anu abitatu u nostru pianeta da u principiu di a vita; tra questi particulari esseri viventi ci sò:

Bacteria

Sò una forma di vita chì hè gestita per mezu di una sola cellula chì cumpleghja e funzioni elementari di a vita cum'è esse nati, cresce, manghjà, ripruduce è more; Queste cellule sò di tippu procariotu, vale à dì senza a nucleu definitu o organi membranosi. A so dimensione hè chjuca è pò varià trà 0.5 è 5 micron in apertura alare; i batteri sò assai impurtanti in vari prucessi di decomposizione è ancu in i ciculi metabolichi di cumposti cum'è u metanu.

L'archee

microorganismi chì finu à pocu tempu fà eranu pensati per esse un tipu di batteri per via di a so funzione è struttura simili, tuttavia, cù u tempu, hè statu determinatu ch'elli appartenevanu à un duminiu totalmente diversu perchè u so principiu evoluzionariu è a so morfologia biologica sò diverse.

Feast lieviti 

Sò funghi in forma di canna chì anu strutture eucarioti in a so cellula. Hè l'unicu fungu di levitu chì si riproduce per bipartizione.

Prutozonu

Sò urganismi unicellulari chì prosperanu in u acqua o ambienti umidi, sò predatori o autotrofi; Ci hè da nutà chì non solu si riproducenu di manera asessuale, ma qualchì volta spartenu materiale geneticu in un tipu di ripruduzzione sessuale.

bipartizione n

Tipi di bipartizione

Oblicu

Si verifica specificamente quandu una divisione cellulare inizia cum'è longitudinale è poi passa à una fase trà longitudinale è trasversale, sta modalità pò accade in opalinidi, microorganismi chì prufittanu di campà in u intestinu di alcuni anfibi è molluschi, cù cellule altamente specializate chì anu parechji nuclei. L'opalinidi anu righe obliche di cilie, chì benefica stu tipu di bipartizione.

Trasversale

Si trovanu in certi protozoi ciliati di forma ovale, menu di un micron in dimensione, è capaci di alimentassi cù batteri è alghe. A ripruduzzione asessuale si faci quandu u citoplasma si divide perpendiculare à l'assi di u fusu.

Longitudinalmente

Accade quandu a cellula si divide longitudinalmente anziché trasversalmente. Un esempiu chjaru di sta divisione sò i flagellati, chì anu strutture chjamati flagelli in u vostru corpu, caratteristica di e cellule eucariote.

Regular

Hè una divisione simmetrica di una cellula, chì garantisce a creazione di duie cellule di uguale dimensione è caratteristiche assai simili, vicinu à a precisione.

Altri tippi di ripruduzzione asessuale

Non solu a bipartizione hè u metudu fattibile per a creazione di un novu esseru vivu da u puntu di vista asessuale, ci sò numerosi tipi di ripruduzzione attraversu i geni pussede l'individuuIn e linee chì seguitanu videremu alcuni altri chì competenu cù a fissione binaria.

Partenogenesi

Hè un prucessu per chì un ovu o una cellula riproduttiva femina ùn hà micca bisognu di esse fecundate esplicitamente per inizià una tappa di sviluppu è di divisione cellulare chì darà vita à un altru esse. Questa riproduzione hè scatenata da certi fattori cum'è i cicli ormonali, stagioni staziunali è cundizioni climatichi è si vede in spezie cum'è insetti, alcune lucertole, anfibii è in certi acelli; in questu ciculu, si pò osservà l'assenza totale di cromusomi maschili, intervenendu in u sviluppu geneticu

Polyembrione

Succede particularmente quandu in u zigottu o cellula resultante di a ripruduzzione sessuale, più di un embriione hè creatu grazia à u fattu chì l'embrione uriginale hè frammentatu in parechji, ciò chì garantisce u successu di e spezie cù poca intervenzione maschile. Stu tipu di ripruduzzione hè cunsideratu sessuale indirettu è si vede in insetti è mammiferi cumpresi umani.

Sporulazione

Utilizza elementi chjamati spore cum'è mezzu di ripruduzzione, chì sò cuncipiti in modu tale chì si sparghjinu è riproducinu in l'ambiente, dipenderà da curretta fattori climatichi è umidità chì queste spore anu a capacità di formà un novu individuale.

In certe piante, funghi, alghe è batteri stu tippu di ripruduzzione si vede assai spessu, ma in particulare in e piante u prucessu diventa più interessante perchè si ponu alternà senza difficultà trà a pullinizazione è a sporulazione.

Frammentazione

Hè una forma di ripruduzzione induve l'individui multicellulari si dividenu in parechje parti furmendu un novu essaru, ognunu di i pezzi resultanti hà a capacità di compie un sviluppu chì porta à a cunversione in un urganisimu specificu. I vermi di terra, e stelle di mare è i planariani sò esempi chjari di stu metudu riproduttivu.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.