Campà cù solu mezu cerbellu: a storia di Kacie Caves

Oghje vi portu una storia strana ma vera. Hè a storia di una persona chì hè attualmente in gradu di campà solu cù u so emisferu dirittu di u cervellu postu chì u so emisferu sinistro hè statu cacciatu chirurgicamente.

Grotte di Kacie stà in Oklahoma. Li piace a natazione, u snorkeling è a immersione. Chì era a vostra materia preferita in scola? "Matematica, senza dubbitu" Kacie risponde.

grotte di kacieAbbastanza sorprendente, cunsiderendu què Kacie hà solu mezu cerbellu.

Anni fà, i chirurghi di u Johns Hopkins Children's Center di Baltimore, Maryland, anu cacciatu chirurgicamente a parte sinistra di u so cervellu in una operazione di 12 ore. Durante quattru anni, avia patitu attacchi chì a facianu «trizinà» u latu drittu di u visu è di u corpu. I sequestri anu attaccatu Kacie 100 volte à ghjornu, lasciendula praticamente paralizzata è incapace di parlà.

Kacie hà patitu una forma estremamente rara di epilessia (crisi ricurrenti) chjamata Encefalite Rasmussen, un disordine cerebrale assai raru chì tocca i zitelli di menu di 10 anni.

I scienziati ùn sanu micca sicuru ciò chì causa l'encefalite Rasmussen. "Hè prubabilmente una malattia autoimmune in chì u corpu distrugge u so tissutu cerebrale"speculeghja u duttore John Freeman, direttore di u Centru Johns Hopkins per Epilepsia Pediatrica. I ricercatori sappenu chì i pazienti Rasmussen portanu anticorpi (sostanze prodotte da u corpu per distrugge i batteri o altri organismi stranieri) à proteine ​​specifiche in u cervellu chjamate recettori di glutammatu. Quandu entranu in u cervellu, sti anticorpi attaccanu i recettori, causendu crisi.

Per Kacie, hà cuminciatu cù un forte capu quandu avia 10 anni. "Era u mese di maghju"s'arricorda a so mamma, Regina. Quella notte, Kacie hè entruta in crisa. Caminava per a stanza rompendu tuttu ciò chì truvava ". I so genitori anu purtatu Kacie à l'uspidale. Un EEG (misura l'attività elettrica di u cervellu) hà determinatu chì l'attacu era focalizatu nantu à a parte sinistra di u so cervellu.

Quandu l'attacche di Kacie anu aggravatu, i so genitori l'anu pigliatu da un uspidale à l'altru, circhendu una cura. I duttori di Kacie anu ancu cacciatu una piccula rùbbrica di u so cerbellu induve s'aspettavanu à l'origine di e crisi. Tuttavia, l'attacchi anu continuatu in furia.

Emisferectomia

E Grotte si sò infine rivolte à u Duttore Freeman, chì hà suggeritu una tale procedura drastica chì e Grotte sò state inorridite. A vostra raccomandazione: caccià tutta a metà manca di u cervellu, una prucedura chjamata emisferectomia. L'operazione, sviluppata per a prima volta in l'anni 1920, hè stata prestu abbandunata, troppu pazienti sò morti durante a chirurgia. Tuttavia, e nuove tecniche è e scansioni cerebrali avanzate anu rinvivitu a procedura.

U cervellu hè divisu in dui emisferi, à destra è à manca. Ogni metà cuntrolla u latu oppostu di u corpu, questu hè u mutivu perchè e perturbazioni elettriche in l'emisferu sinistro di Kacie anu influenzatu u latu dirittu di u so corpu. Per ragioni mediche chì ùn sò ancu cunnisciute, A malatia di Rasmussen attacca solu un emisferu, ma ùn attraversa micca da l'altra parte di u cervellu.

Quasi a metà di tutte l'emisferectomie sò eseguite in i zitelli cun encefalite Rasmussen. I chirurghi a facenu ancu in i zitelli cù displasia corticale è in quelli cù a sindrome di Sturge-Weber (formazione anormale di vasi sanguigni chì face riduce un latu di u cervellu). Parechje decine di emisferectomie sò effettuate ogni annu in i Stati Uniti.

I zitelli, in particulare i preadolescenti, sò i migliori candidati per l'emisferectomie: Finu à l'età di 12 anni, u cervellu umanu continua à cresce è sviluppassi. Questu significa chì ancu quandu un emisferu hè eliminatu, l'altra parte compensa rapidamente a so assenza furmendu novi neuroni è dendriti.

E cumpetenze chì risiedenu da un latu di u cervellu (per esempiu, matematica è lingua da u latu sinistro) spostanu automaticamente à l'altra parte.

A famiglia Caves hà decisu di andà avanti cù l'emisferectomia. Kacie avia quasi 14 anni.

Kacie hè surtita da una chirurgia incapace di parlà (avia dighjà prublemi di parlatu prima di l'operazione). Puderia dì "sì", "no", "vi ringraziu" ma ùn pudia micca cumunicà idee. Kacie facia logopedia ogni ghjornu finu à a primavera di l'annu dopu.

Kacie hà vultatu à a scola cum'è studiente di prima scola. L'operazione hà lasciatu a so manu dritta praticamente inutile è cammina cù una leggera zoppia ma quandu hè stata dumandata cumu si sente anni dopu l'operazione, risponde: «Mi sentu assai bè, veramente bè. Ùn aghju più crisi è ne sò cuntentu. "

Vi lasciu cù un video di a so storia (hè in inglese):


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.