Vi mostremu e caratteristiche di u Medievu

In questu periodu di tempu, l'essere umanu hà sperimentatu grandi cambiamenti à u livellu culturale è religiosu chì anu condizionatu u so statu comportamentale. Ci sò stati ancu cambiamenti impurtanti chì anu determinatu u destinu di e diverse regioni.

Oghje, vuliamu purtà vi tutti infurmazione di u Medievu chì duvete sapè, in modo da pudè rilevà chì usanze adopremu cum'è sucietà è rimanemu oghje, chì credenze mantenemu da questu periodu di tempu è chì impurtanza hà avutu per u destinu di l'umanità.

Chì ghjè u Medievu?

Hè u periodu di tempu chì include l'ultimi anni di a disintegrazione di l'Imperu Rumanu d'Occidente, finu à l'Età Moderna chì hà iniziatu dopu chì Cristofanu Culombu hà scupertu l'America.

U stadiu di oscurantisimu o età scura, era assai oppressivu per l'omu. Longi periodi di viulenza anu influenzatu direttamente a vita di l'individuu grazia à a permanenza di a chjesa in i puteri suciali, è à a necessità di questu per impone un ordine unicu.

D'altra parte, hà avutu influenze in a storia di l'arte grazia à a custruzzione di edifici cù ordini architettonici diversi.

In questu periodu, i muvimenti artistichi fiuriscenu grazia à i bisogni cumunicativi chì l'omu sperimenta, ancu a presenza di Diu cum'è ughjettu principale di a paura hè a causa di i grandi capolavori di u Medievu.

E diverse arti cum'è literatura, pittura, architettura è scultura, sò i prutagunisti di u latu pusitivu menu viulente di questu tempu.

Tappe di u Medievu

Cuminciamu dividendu l'età media per fasi, in tutti questi periodi di tempu ci sò stati cambiamenti culturali è evolutivi.

Medievu altu

L'altu Medievu includia u V à l'XI seculu, durante i quali u mudellu feudalisimu prevale, chì cunsiste in a ierarchizazione di e classi suciali chì marginalizavanu i menu privilegi.

Figure cum'è u rè, a nubiltà è u cleru, determinanu l'avvene di i cumuni è di i paisani. I primi avianu u putere di decide di l'avvene di i secondi chì eranu marginalizati è umiliati da a so "cundizione socioeconomica".

Medievu

Comprende u XII à u XV seculu, u Cristianesimu diventa più presente grazia à e cruciate. L'ecunumie di i paesi vicini crescenu, induve i XII è XIII seculi sò l'ughjettu di celebrazione è di prosperità; ma in i seculi dopu a prisenza di parassiti è di malatie hà colpu a pupulazione medievale.   

Chì sò e caratteristiche di u Medievu?

Dopu, vi daremu in linea generale u caratteristiche chì definiscenu u Medievu:

Chjesa

Avia un cuntrollu cumpletu di tutta a sucietà, a paura di Diu è esse peccatori eranu i fattori chì cundiziunavanu è sottumettevanu e pupulazioni medievali.

Vita culturale è evoluzione di l'arte

L'arte diventa fundamentale cume l'unicu mezu di spressione per e culture marginalizate, eccu perchè si ponu truvà i diversi periodi artistichi chì custituiscenu u Medievu, induve naturalmente a religione prevale cum'è mutivu di ritrattu:

  • Arte paleocristiana: Hè un arte religiosa chì riprisenta a vita di Ghjesù, hè stata sviluppata in modu clandestinu per chì i seguitori di u figliolu di Diu ùn sianu stati tombi. In questu arte, si spicca a ierarchia di e figure, a presenza divina era riprisentata in modu umanu, i cumpunenti di l'opera sò situati secondu a lege di frontalità chì hè stata aduprata da anni in l'arte egiziana.
  • Arte bizantina: cunserva a lege di a frontalità di u paleucristianu, a scultura, u mosaicu è a pittura spiccanu in questu periodu di tempu. L'usu di culori vibranti hè prisente in a pittura, l'affreschi nantu à l'alture di e basiliche spiccanu, è a cultura hà forti influenze orientali.
  • Arte islamica: a geometrizazione di e figure predomina in tutte e discipline, cun accentu nantu à l'architettura è i mosaici. Hè iconoclasta è adopra materiali poveri per a so custruzzione, hà un caratteru funziunale è decorativu chì cerca di fà piacè à i diversi dii di l'Islam.
  • Arte prerumanica: Hè assai più modestu cà l'altri currenti, hà elementi cristiani, celtichi è germanichi.
  • Arte Gotica: e grande strutture predominanu in e chjese è e basiliche. L'obiettivu principale di u goticu era di impone a paura à a ghjente, hè per quessa chì e gargole ponu esse osservate à l'entrate di e chjese cum'è un simbulu di u male, cusì a ghjente avia abitudini religiose più frequenti.  
  • Arte Rinascimentale: a rinascita hè stata a luce chì hà datu piazza à a gestazione di i novi currenti, in questu periudu tempurale, a paura di Diu hè guasgi cumpletamente sradicata è l'omu principia à esse u prutagunistu, cusciente è ogettu di studiu. Ritorna a filusufia è e scienze messe da cantu da e culture greche.

Cuntribuzioni intellettuali

Tutti i periodi culturali inclusi in u Medievu sò impurtanti, tuttavia, a Rinascita era a tappa a più brillanti di l'umanità, induve l'omu puderia esse filosofu, architettu, duttore, psicologu, pittore, scultore, scrittore, maestru, scienziatu è capace di affruntà una miriade di mestieri è di scienze. Fondamentalmente i principii di a medicina sò stati sviluppati in questu periodu storicu, induve i sistemi nervosi, circulatori, ossi è musculari di u corpu sò esposti per una migliore comprensione, principalmente di e malatie chì afflittavanu e populazioni.

Agricultura

Trà e caratteristiche di u Medievu, truvemu u sviluppu di l'agricultura cum'è a principale attività ecunomica, postu chì l'investimenti sò stati proporzionalmente diversi da a dumanda di alimenti da e racolte.

Feudalisimu

Hè stata vissuta in guasi tuttu u periodu medievale, u feudalisimu consistia in chì u rè dessi terreni à i nobili è i guerrieri affinchì i scacciati suciali chì eranu sottu à a so schiavitù li pudessinu travaglià. I prufitti appartenianu à u feudale chì dava prutezzione è rifugiu à u paisanu.

Politica

A chjesa era a grande legge, hà datu l'ultima parola à e decisioni chì a ghjente vulia piglià per u benessere suciale. A so strategia era di impone a paura di Diu à e persone, nigendu li u dirittu à l'alfabetizazione per avè ancu più cuntrollu nantu à a so vita. Eranu mumenti assai scuri per quelli chì vulianu avè accessu à l'infurmazioni religiose, solu l'omi assai ricchi è privilegiati chì facevanu parte di alte cumunità religiose, avianu accessu à tali informazioni.

Iniqualità suciale

A sucietà era divisa secondu e classi suciali, secondu una struttura piramidale chì determina l'ordine ierarchicu di quelli chì a facenu grazia à e facilità ecunomiche è suciali chì e sucietà avianu.

Frammentazione di u putere

Sia u cleru sia a monarchia eranu altrettantu putenti, ancu se avianu incarichi diversi in u regnu, tramindui pudianu avè accessu à i stessi benefici.

 

Speremu chì questu post nantu à e caratteristiche di u Medievu sia statu di u vostru piacè, postu chì l'avemu preparatu raccugliendu infurmazione è offritelu à voi in u modu u più simplice pussibule.

 


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.