Cause di erosione è a so classificazione

E cause principali di i prucessi chjamati erosione sò i fattori naturali chì a terra presenta, è dipende da questi hè classificatu per determinà chì tippu di erosione hè trattata, o serà trattata.

L'erosione hè carattarizata da a mubilizazione o u trasportu di spazii di u terrenu, chì, per via di l'evenimenti chì l'anu causata, puderebbenu avà esse solu pezzi d'ella, è ancu u prucessu d'erosione chì u terrenu pò avè.

Definizione erosion

Ciò accade quandu i terreni si usanu naturalmente, o ancu per via di qualchì fattore di natura cum'è l'acqua, u ventu o u ghjacciu, trasportendu u materiale cuntenutu in un locu, è sparghjendulu arbitrariamente.

Ci hè da nutà chì l'erosione hè a causa principale di i muvimenti geografichi chì danu vita à a carta mundiale oghje, avendu trasfurmatu un super cuntinente in 5 d'elli, tutalmente sfarenti, hè ancu respunsabule di i lochi d'origine cume valli, caverne, cannoni frà altri.

Tipi di erusione

L'erosione pò esse classificata secondu u fattore chì l'hà uriginata, è ancu se hè statu un prucessu naturale o un interventu umanu, studendu ogni dettagliu di ciò chì hè accadutu, è l'ambiente intornu à ellu, è e so caratteristiche cambianti.

1. Gravitazziunali

Hè un tippu di erusione chì, cum'è u so nome indica, hè incaricatu di studià u prucessu di erosione causatu da a forza gravitazziunale di u pianeta, è cumu affetta, porta o move u terrenu da a superficia terrestre.

2. Ventu

Si tratta di a mubilizazione o di l'usura di u terrenu o di e petre per via di u ventu, chì pò purtà grande quantità di polvera, ancu s'ellu ùn pò micca purtalla in quantità maiò di distanza.

Stu tippu di erusione hè carattarizatu da a rimudellazione è a lucalizazione di u terrenu, ma parlendu solu di materiali cum'è polvera, sabbia o terra, perchè hè l'unicu chì u ventu pò spustà, quandu si parla di parametri nurmali benintesa.

3. Acqua

Si riferisce à u trasportu di materiali cum'è e rocce, da l'influenza di l'acqua, avendu per quessa chì tende à esse in gran parte piatta, e gocce di pioggia generanu chì e particelle di u terrenu sò segmentate, sedimentate è segregate, l'attuale hè da fattori climatichi cum'è a pioggia.

U reattore principale di stu prucessu cineticu hè l'applicazione di l'energia da a goccia d'acqua nantu à a superficia di u tarrenu.

L'erosione di l'acqua hè divisa in parechji tippi, per via di quantu stu prucessu hè ampiu, è per i diversi modi in cui l'acqua porta o sdrughje i materiali di u terrenu.

Tipi di erusione d'acqua
  • Erosione di u tunnel: Si producenu per via di u crollu di u tarrenu o di u so affundamentu per via di l'acqua stagnata in i livelli sottuposti, chì pò ancu esse causata da l'esistenza di materiali solubili trà quelli chì custituiscenu u tarrenu di un certu locu.
  • Erosione da i dipositi fluviali: Accade quandu un canale principale applica un currente cuntrariu à quellu di i so propri sedimenti, pruvucendu l'usura è a mubilizazione cumpleta di a struttura di u terrenu.
  • Erosione laminar: Sceglie e particelle e più leggere chì cuntene u tarrenu, purtenduli via per lascià una usura assai grande, lascendu solu daretu à e particelle di più grande vulume, questu hè caratterizatu da esse u menu notevule è à turnu u più diffusu.
  • Erosione di u flussu: In questu tippu, l'acqua si applica è concentra tutta a so energia cinetica per estrarre u so putere erosivu è focalizzallu nantu à un canale, chì pò esse divisu in trè tippi, cum'è solchi, canne, canne è canne.

I barranci è i canali: Sò lochi induve l'acqua cumencia à cambià di direzzione, discendendu.

I filetti: u so prucessu hè assai simile à quellu di l'erosione laminar, è sò di solitu veramente chjuchi è facili da gestisce.

I solchi: chì si riferisce simpliciamente à l'acqua chì sposta i materiali da a terra cum'è e petre è e rocce.

4. Glaze

Hè cumpostu di tutti l'elementi chì implica l'erosione, chì sò cagiunati da i muvimenti di e masse di ghjacciu, è i so cambiamenti pussibuli, cum'è a crescita di a struttura o a diminuzione per via di a fusione.

5. Per via di l'omu

Megliu cunnisciutu cum'è u tippu di erosione di u travagliu di u travagliu, perchè implica tutti i travagli chì l'omi praticanu nantu à a superficia terrestre, cum'è l'agricultura, l'industrializazione, a custruzzione, frà altre cose.

Hè ricunnisciuta ancu cum'è erusione antropica, è alcuni esempi di stu tippu puderebbenu esse a pratica di l'agricultura in e muntagne, cultivendu li, a sovrappopolazione di bestiame in un spaziu datu di a terra, chì pò causà danni irreparabili à superfici cume a perdita di rigenerazione di erbe è erbe.

Ancu i prucessi di deforestazione per u cunsumu di materia prima chì pò offre, chì hà causatu danni à i terreni in i quali hè statu fattu u travagliu, è ancu à l'incendii custanti di furesta, per via di u riscaldamentu climaticu chì incineranu ogni pussibilità di vita.

Cause più cumune di erosione

Ci sò parechje cause pertinenti in termini di u prucessu di erosione, è di tuttu ciò chì implica, chì anu da fà cù a tipografia di i lochi, i materiali da i quali sò cumposti i terreni, è i fattori chì l'affettanu, chì ponu esse di natura urigine o micca.

Allevate

Quessi sò u fattore principale in a maiò parte di i prucessi di erosione, in particulare quelli chì agiscenu attraversu l'acqua, postu chì alcuni di questi anu un effettu più grande nantu à pendii tipografichi specifici.

Superfici erudite

Si riferisce à materiali o terreni, chì sò dighjà sottuposti à prucessi di erusione, purtendu à pocu à pocu quelli menzionati cù u tempu, chì hè ancu influenzatu da u tippu di materiale induve sò cumposti u terrenu o e rocce. Di u locu, è a so durabilità.

Cause umane

Basalmente causatu da tutti i fattori chì sò stati descritti in l'erosione causata da l'omu, cum'è u riscaldamentu climaticu, un effettu generatu da l'inquinamentu causatu da a razza umana per via di a quantità di rifiuti chì accumulanu, è ancu di u prucessu di industrializazione, è di l'urbanisimu chì cresce in modu espunenziale, è à turnu, mentre questi sò custruiti, i terreni di sti lochi sò danneggiati irreversibilmente.

Effetti negativi 

I tarreni diventeranu aridi è deserti, ciò chì implica chì ùn avianu micca e risorse necessarie per l'accrezione è a stabilizazione di u sustegnu vitale in quella zona, chì causerebbe una perdita più grande di e spezie chì abitanu a terra, ancu u risicu chì a razza corra. umanu.

Sicondu studii realizati da urganizazioni mundiali, attualmente u 35% di a superficia terrestra sana hè dighjà cunsideratu cum'è desertu, malgradu e cundizioni climatichi guasi impussibili, ci sò sempre e sucietà chì abitanu questi deserti, ancu se travagliavanu situazioni critiche di mancanza di alimentu è l'acqua, chì sò vitali per una cumunità per stabilisce si.

 


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Un cummentariu, lasciate u vostru

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   Jose Colmenares dijo

    Grazie per u cuntenutu di u testu. L'applicu per esse in una cità di Guayana induve parechji canoni sò originati cun facilità.