Scuprite cumu hè u ciculu di vita di l'arburu - Spiegazione per i zitelli è adulti

U ciculu di vita di l'arburu hè estremamente interessante per allargà a cultura generale di i zitelli è di l'adulti; cusì amparà ne hà attiratu a nostra attenzione è hè per quessa chì avemu fattu una voce esplicativa.

L'arburi facenu parte di e piante, chì anu un troncu legnosu è si ramificanu ancu sottu è sopra à a terra; Stu termine hè adupratu per riferisce à tutte e classi di piante chì righjunghjenu una altezza specifica in u so stadiu di sviluppu, chì pò varià trà dui è sei metri secondu i ricercatori.

La impurtanza di l'arburi Per l'ambiente Hè vitale, postu chì furniscenu una grande quantità di ossigenu à u pianeta, purificanu l'aria di sustanzi dannosi o tossichi, facenu parte di u paisaghju naturale, aiutanu à cuntrullà e temperature di u terrenu è sò ancu elementi aduprati in l'agricultura, u paisaghju, e fabbriche (cum'è materiale) è sò una fonte d'energia in i paesi in via di sviluppu.

Chì sò e tappe di u ciclu di vita di l'arburu?

L'arburi ponu avè un ciclu variatu secondu u tippu. Tuttavia, parleremu in modu generale per quelli arburi chì anu un ciclu di vita simile, da a piantazione à u rimboschimentu.

Sementi

Per a piantà l'arburi Diversi aspetti devenu esse presi in contu, cum'è u clima, u terrenu, e spezie, l'esposizione à u sole è a prufundità di u terrenu; postu chì ognuna di elle determinerà e probabilità di successu o fallimentu di a simina.

Micca tutti l'arburi ponu adattassi à u terrenu o u clima induve seranu piantati, dunque a scelta di e so spezie hè estremamente impurtante; chì a so volta, u tippu d'arburu deve esse ancu cunsideratu, postu chì alcune spezie anu un limite à l'altura à a quale ponu sopravvivere (rispettu à u mare. L'illuminazione è a prufundità anu ancu un rolu primu, perchè deve esse adeguata cù u arburu sceltu.

A sementa pò ancu esse fatta in parechje manere: attraversu i graneddi, trasplantendu rimjiet salvatichi, crescenu e sementi è trasplantalli in terra o innestà un segmentu.

  • S'ellu hè un pianu di riforestazione, a cosa prima hè bona seria di ricunnosce è studià a zona induve a piantazione si ferà tenendu contu di l'aspetti sopra menzionati; allora u locu di e erbacce è qualsiasi elementu chì pò influenzà negativamente a simina deve esse pulitu è ​​dopu a semente hè piantata.
  • S'ellu hè da esse suminatu è dopu trasplantatu, u terrenu induve a siminazione duverà esse scioltu, in più d'avè i nutrienti necessarii per a crescita di l'arburu. I più raccomandati sò e terre di i fiumi o di i fiumi è di e giungle.

Sviluppu o maturazione

Questa tappa di u ciclu di vita di l'arburu pò varià assai secondu a spezia, postu chì alcune piglieranu più o menu per sviluppà; in quantu à l'altitudine chì uttene, u tempu in u quale darà fruttu o in a so ripruduzzione. Tuttavia, pudemu mette in evidenza i dati seguenti:

  • Ogni annu sò prudutti rami secundarii, chì permettenu l'urigine di una nova corona.
  • Malgradu u fattu chì ogni spezia hè diversa, l'arburi sò carattarizati da una vita assai più longa di l'altri piante. Ci sò attualmente esemplari chì superanu facilmente l'età di 2.000 anni. Sicondu i dati truvati, i dui arburi più antichi cunnisciuti anu 4849 è 5067 anni.
  • L'arburi ghjunghjenu di solitu à dimensioni di trè à centu metri d'altezza, essendu i sequoia i più grandi. Per esempiu, in u Parque de las Secuoyas, l'arburu più grande hè altu 84 metri.
  • Ci hè più di 100.000 sfarenti spezie d'arburi, chì frà tutti facenu parte di u 25% di e piante chì abitanu u pianeta. Tuttavia, ci sò ancu parechje zone da investigà.

D’altronde, si pò ancu parlà in generale di a nascita di l’arburu è di u so sviluppu, appughjendusi nantu à certe ricerche fatte in u rimboschimentu.

Stadi di nascita è di criaturu

Chjamati "platone", quessi sò di solitu debuli è a maiò parte di l'energia hè cuncintrata in a crescita di u listessu, per uttene steli spessi è radichi à una prufundità più grande. À questu stadiu di u ciclu di vita di l'arburu, parechje cellule travaglianu per prutege u troncu è aiutanu à trasportà l'acqua da a terra à tutta a pianta.

  • Hè osservatu cumu si genera cù un fustu rittu è definitu.
  • Certi arburi anu bisognu di sustegnu o sustegnu per cresce drittu.

Ghjuventù è espansione

Quandu l'arburu hè ghjovanu, cumencia à rallentà a so crescita per dà priorità energetica à altre attività. U so aspettu hè simile à un arburu adultu, ben chì più chjucu è senza capacità di ripruduzzione.

  • Datu nurmalmente datu da l'età di cinque anni. Queste anu un rolu più definitu, cum'è ùn anu micca bisognu di sustegnu o sustegnu per a so stabilizazione.
  • Similmente, l'arburu deve esse podatu à a mità di a so altezza per eliminà i ventosi o rami chì u scumpensanu.
  • In sta stessa tappa, l'arburu principierà a so fase di "ingrassa", in a quale a corona hè fatta di rami è di fronde.

Maturità

E radiche di l'arburu righjunghjenu una prufundità più grande, cusì l'assorbimentu d'acqua è di nutrienti si faci di modu naturale è nisuna cura intensiva hè necessaria in casu di riforestazione. Tuttavia, i piantatori spessu anu acqua è adupranu fertilizanti prima di l'iniziu di sta fasa per accelerà stu prucessu di "naturalizazione".

Un arburu hè cunsideratu cum'è in a fase di maturità quandu hè capace di pruduce semi è polline in modu da pudè ripruduce in modu efficace. Dunque, gran parte di l'energia cuntenuta in elli hè aduprata per a ripruduzzione.

Ripruduzzione

L'arburi ponu ripruducesi in una varietà di modi, ancu se a maiò parte a facenu per mezu di e sementi. Queste sementi sò furmate in fiori femminili, chì sò impollinati da l'effettu di u ventu o di l'insetti, chì portanu e cellule di u fiore maschile. Ancu se i fiori ponu ancu esse ermafroditi.

In casu di ripruduzzione di l'arburu attraversu i graneddiRiuscenu à ghjunghje in terra cù l'aiutu di u ventu o di diverse spezie d'animali; induve a semente pò germinà è sviluppassi se e cundizioni sò adatte.

In più, ci sò ancu dui tippi di ripruduzzione, quella di i rizomi o di e radiche è quella di l'innesti o di i ritagli. U primu tipu di ripruduzzione si riferisce à i germogli o ventose date da e radiche chì diventeranu dopu arburi; mentre chì i greffi sò e ripruduzzione cuntrullate da a ghjente per uttene l'arburi ch'elli anu bisognu per u cummerciu.

 

Questu hè u prucessu di vita di l'arburu in ognuna di e so tappe, cusì speremu chì l'infurmazioni furnite sò state à u vostru piacimentu. Sparte lu in e rete per sparghje sta cunniscenza trà i vostri amichi.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Un cummentariu, lasciate u vostru

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   rodi dijo

    assai bona infurmazione