Amparate nantu à u ciclu di vita di u colibri è i dettagli di e so tappe

U colibri, cunnisciutu ancu cù u colibri, hè unu di i i più picculi acelli di u mondu, chì hè di u tippu o genaru apodiforme (vale à dì hà e so zampe chjuche) è in più, u ciclu di vita di u colibrì hè estremamente interessante perchè abita di solitu per un breve periodu di tempu.

Trà e caratteristiche più impurtante di sta spezia ci hè u culore di u so piumaghju, chì hè verde o grisgiu chjaru in a maiò parte di i casi è i nidi sò creati in forma di cuppa. Si ponu truvà in abitati diversi, sò territuriali quandu covanu, è a velocità di i so muvimenti di l'ale hè incredibilmente rapida (90 volte à a seconda). Hà una speranza di vita da 3 à 5 anni solu s'ellu riesce à rializà u primu, postu chì a maiò parte more prima di rializzallu.

Cumu hè u ciculu di vita di u colibri?

El cicculu di vita di u colibri hè ripetitivu ogni annu una volta chì l'acellu hà ghjuntu à u so stadiu adultu; dunque, dopu avè passatu e so prime sperienze à a nascita (amparà à manghjà, vulà, frà altri), u ciculu si ripete (migrazione, accoppiamento, nidificazione, incubazione è discendenza). Detallemu ognuna di e tappe sottu.

U colibri adultu passa a maiò parte di u so tempu à nutrisce, postu chì u so metabolismu hè incredibilmente veloce (u più veloce di u mondu). Per questa ragione, duvete manghjà cibu ogni dece minuti. Trà i quali truvemu u nettaru di fiori (soprattuttu rossi o aranci) è picculi insetti è ragni.

Migrazione

U colibri hè unu di l'acelli chì devenu migrà d'invernu versu zone assai più calde, ma torna in u so territoriu in primavera (di solitu i masci ghjunghjenu prima) per accuppià si. Questu accade normalmente in marzu.

Ripruduzzione è nidificazione

In questa parte di u cicculu di vita di u colibri, quandu e femine tornanu à u so territoriu, truveranu i masci chì eseguenu una danza per attirà a so attenzione, in cui eseguiscenu "pirouette" in aria disegnendu figure o seguendu schemi specifici è ancu emettendu soni . Sicondu l'intaressu chì i masci colibri suscitanu in e femine, anu da sceglie quellu chì ne hà u più hà chjamatu a vostra attenzione per l'accoppiamento.

Una volta chì a femina hè stata fecundata, si alluntana da u masciu è cumencia à custruì u nidu per u successivu depositu d'ove è incubazione; chì, cum'è avemu dettu in e so caratteristiche, hà generalmente a forma di un conu.

A fabricazione di u nidu include pezzi di a corteccia di un arburu, rami è usanu ragnelli per assicurà i nidi à l'esternu (cum'è s'ellu si tratta di cinta adesiva). Inoltre, hè pussibule chì includenu altri elementi chì li permettenu di camuffà u nidu di predatori.

  • U nidu, essendu in forma di conu, hè nurmalmente situatu in rami aperti è flussi.
  • A dimensione di u nidu hè simile à quella di una ghjanda.
  • I nidi sò aduprati solu per u depositu di l'ove, l'incubazione è l'allevu.

Posa d'ove è incubazione

Essendu unu di i più chjucchi animali di u mondu, l'ove sò troppu, postu chì sò simili à a taglia di un granu di lenticchie.

U colibris femu pò pone un massimu di unu à trè ova; essendu a cosa più favurevule chì mette unu o dui ovi, postu chì hè a quantità di ghjovani chì ponu curà in modu efficace. Inoltre, u piriodu d'incubazioni Sò circa 20 ghjorni (pò varià in più o menu ghjorni secondu a stagione di l'annu), induve a femina sorte solu per qualchì minutu ogni ora.

Pulcini colibrì

I Colibrì dipendenu di i so parenti per pudè campà quand'elli sò giovani, postu chì hè incaricatu di mantene è equilibrà a temperatura di u so corpu; è l'alimentazione serà u travagliu di u colibrì femina.

  • In questu stadiu ponu ghjunghje à una dimensione massima di 2 cm di altezza.
  • E prime piume cummencianu à sviluppassi una settimana dopu à cova.
  • A mamma hà da nutrisce i zitelli cù nettaru è insetti, chì ponu visità u nidu sin'à 140 volte.

El periodu parentale Ci hè apprussimatamente trè settimane, quandu i colibrì chì sò capaci di piglià cura di elli stessi lasceranu u nidu. In quellu tempu, a femina colibrì duverà urganizà si in modu efficace per raccoglie cibu, nutrisce è furnisce calore à i so ghjovani.

Sviluppu

Infine, u colibri hà da campà a so vita cum'è à l'iniziu, passendu a maiò parte di u so tempu à manghjà è aspettendu d'arrivà da a migrazione per pudè accuppià si. Dunque u ciculu si ripete, eccettu chì l'omi ponu avè parechji partenarii è dopu à a stagione di l'accoppiamentu alimentanu in diretta; mentre chì e femine anu da fà u nidu, pone l'ove è curà e so criature finu ch'elli sianu indipendenti.

 

U cicculu di vita di u colibri hè abbastanza semplice è assai faciule da amparà, in casu chì site un maestru è vulete insegnallu à i zitelli di a vostra classe. Se ùn sì micca, avete amparatu qualcosa di novu oghje, allora vi raccomandemu di spartelu nantu à e vostre rete sociali per sparghje cunniscenze cullettive nantu à temi d'interessu.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

2 cumenti, lasciate i toi

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   Alfonso Miranda Leiva dijo

    Da e mo osservazioni recenti, vedu più di trè spezie fà rituali di pre-accoppiamentu da a fine di nuvembre è per tuttu u dicembre, ancu questi primi ghjorni di ghjennaghju continuanu à fà.

  2.   Alberto Marchesi placeholder image dijo

    Facemu UN ALIMENTATORE E SI FUNCIONA, SERA BONU PER I COLIBRI SPECIALE QUANDI NON CI SONU BASTI FIORI, MA SERÀ BONU PER A VITA DI E PIANTE O STU PREVENE A POLINIZZAZIONE DI E SPECIE LOCALI?