Colite Nervosa - Cosa hè, Tipi, Cause, Sintomi è Trattamenti

Avemu spessu vistu cume alcune persone soffrenu di disordini intestinali, apparentemente hè assai cumunu in a populazione mundiale avè stu tipu di sofferenza, pudemu attribuisce a responsabilità à cattivi abitudini alimentari o à a frequenza cù chì queste persone assistenu à u duttore.

Intantu, a colite nervosa hè un disordine intestinale chì affetta direttamente u colon è l'intestinu. Sta cundizione pò esse fatale s'ellu ùn hè micca trattata cù a cura è l'attenzione necessarie, hè per quessa chì vulemu dedicà un articulu esclusivu à a colite nervosa, chì sò e cause di a so situazione, sintomi, diagnosi è trattamenti possibili.

Cosa hè a colite nervosa?

Hè una malattia intestinale chì affetta direttamente u colon è l'intestini, cunnisciuta ancu cum'è sindrome di l'intestione irritabile.

Questu hè un prucessu infiammatoriu è assai dolorosu chì passa per l'intestini chì influenzanu direttamente a so funzione, l'aspettu di sta malattia pò vene cun forti dolori addominali, vertigini è brusgiature in u lombu, à u so cambiu, l'abitudini di evacuazione di u paziente chì presenta diarrea o stinzia.

Sta malattia pò influenzà direttamente u modu di vita è l'autoestima di a persona, ci sò e fasi di a malattia in cui u paziente passa momenti di crisi è di disperazione perchè ùn sanu micca cume fermà u dolore è i sintomi di a colite.

In tutti i casi hè raccomandatu chì u paziente visiti u specialistu spessu per ùn presentà più sintomi o avè una storia di un'altra malattia di u sistema digestivu; cusì e cunsequenze maiò sò impedite.

D'altra parte, u paziente chì soffre di colite nervosa deve fà un cambiamentu rapidu in l'abitudini alimentari, postu chì generalmente, una dieta scarsa hè a causa chì soffrenu u colon è l'intestini di una persona delicata.

Alcuni studii mostranu chì a pupulazione chì soffre di colite nervosa presenta un agente psiculugicu chì affetta direttamente u sistema digestivu di a persona, cume depressione, fobie è ansietà chì sò direttamente implicati cù u sviluppu di a malattia.

In generale, questi pazienti si chjamanu qualità negative, questu hè dovutu à u stress generatu da a sofferenza di un dolore costante è inesauribile, ponu sentire chì sò a causa diretta di a malattia chì in a maiò parte di i casi nasce da un'allergia à alcuni alimenti o u listessu fattore ambientale chì hè intrinsicu in a colite nervosa.

L'aspettu di a malatia varieghja ancu secondu l'età di u paziente è fattori genetichi, per esempiu, in adulti trà 50 è 60 anni, tendenu à presentà sta cundizione cronicamente ma cù menu intensità di dolore.

D'altra parte, un ghjovanu adultu pò soffre di dolore intensu grazia à i succhi gastrichi chì ùn permettenu micca à l'intestinu di fà u so prucessu abituale.

A colite pò esse fatale in i zitelli, postu chì a so soglia di u dolore hè assai bassa, ancu se ci sò pochi casi registrati in u mondu.

Chì sò i tippi di colite?

  • Nerviosu: Hè direttamente assuciatu à situazioni di stress induve e pareti di l'intestinu si contraenu, causendu disconfortu cù u passaghju di i gasi è i muvimenti di u sistema digestivu.
  • Ulcerativu: Sta malattia hè cronica, si presenta cù l'apparizione di ulcere in i muri di l'intestinu è di u colon, l'infiammazione apparisce da u rettu è si diffonde versu i muri di u colon.
  • Emorragicu: stu tipu di colite hè causatu da una bacteria chjamata Escherichia coli
  • Tossicu: accade quandu a colite ulcerosa si complica
  • Granulomatu: Questa hè una cundizione assai esclusiva induve u stessu sistema immune auto attacca i tessuti di l'intestinu è di u colon, affettendu li direttamente.
  • Assuciatu cù l'usu di medicazione: l'usu estremu di certe sostanze cume e vitamine C, i farmaci antiinfiammatori non steroidali, o i supplementi di ferru ponu causà colite cronica.

Perchè si sviluppa a colite nervosa?

Ci sò parechji fattori chì sò implicati in u sviluppu di sta malattia chì pò esse causata da forti periodi di stress, u fattore geneticu influenza ancu se un parente hà patitu prima di sta malattia, pò significà l'origine di a situazione di l'altru.

I pazienti chì soffrenu di sta malattia anu un sistema immunitariu assai poveru, forse questu fattore hè a causa o a cunsequenza di a malattia stessa, a conclusione nantu à sta questione ùn hè ancu stata alzata, ma hè presente in ogni paziente chì hà una colite nervosa.

U fattore ambientale hè u più influente in u sviluppu di a malattia è quellu chì passa inosservatu in a diagnosi di ella, l'inquinamentu ambientale, u fumu di tabaccu è una scarsa igiene ponu cuntribuisce à u so sviluppu.

Diagnostu

U diagnosticu deve esse basatu annantu à parechji sintomi postu chì ci sò fattori multifunzionali chì influenzanu direttamente l'aspettu di a colite, à turnu, criteri flessibili devenu esse aduprati per determinà un diagnosticu accuratu di a malattia di u paziente.

I sintomi di a malattia ponu esse osservati cume u dolore da evacuà, u dolore addominale, coliche è crampi severi, distensione addominale, flatulenza, gas, sensazione di evacuazione incompleta, evacuazioni cù mucus è evacuazioni urgenti.  

In a listessa vena, omi è donne anu parechji sintomi, a presenza di mucus rettale pò esse differente secondu u sessu di a persona, ancu a distensione addominale è a sensazione di evacuazione incompleta ponu esse assai più gravi in ​​e donne chè in l'omi.

D'altra parte, u stile è a qualità di vita influenzanu direttamente u diagnosticu di u paziente, a felicità è a soddisfazione chì a persona sente per sè determinerà u sviluppu di a malattia.

Stu tipu di malatie limita a vita di u paziente in modu emotivu, sessuale, mentale è suciale; certe persone perdenanu e cumpetenze suciale grazia à a so cundizione, chì certe volte limita u so viaghju in certi lochi o li pò fà passà un mumentu duru in publicu.

Cause principali

Ci sò parechji fattori causativi di a malattia, cume avemu citatu prima, a colite nervosa pò esse causata da alti livelli di stress, fattori ambientali o fattori psicologichi.

Hè per quessa chì parechji fattori scatenanti di a malattia sò stati menzionati:

  • Cambiamenti drastichi in l'abitudine di u paziente chì causanu stress è dolore.
  • Prublemi di famiglia
  • Cunflitti di travagliu
  • Cunflitti sentimentali
  • Presenza di difficultà finanziarie
  • Abusu di droga senza prescrizione
  • Stati psiculogichi instabili cume depressione, ansietà, paura, frustrazione, bassa autostima, panicu.

Ci sò à a so volta diverse teorie chì danu un cuncettu pussibule à e cause dirette di a colite nervosa, frà elle avemu:

Ipersensibilità viscerale

Ci sò parechji studii chì mostranu chì i pazienti chì soffrenu di colite nervosa anu una reazione diretta à stimuli viscerali chì u restu di a pupulazione ùn hà micca.

U dulore causatu da stinzia è brusgiatura addominale pò esse risentutu da a medula spinale chì prughjetta u dolore annantu à l'ammigdalie è l'ipotalamu di queste persone.

L'assi viscerale hè influenzatu da l'ipersensibilità di u paziente à certi stimuli chì sò sintomi di a malattia.

Fattori psiculugichi

Più di u 50% di i pazienti chì ne soffrenu mostranu prublemi psiculogichi, questi diventanu a causa diretta di a malatia.

Si pò vede cumu i figlioli di queste persone presentanu sintomi simili à quelli di i so genitori, tuttu per via di l'esposizione di u zitellu à a malatia cronica di i so genitori fortemente legata à u sbilanciu psiculugicu chì questu presenta.

A so volta, i stessi fattori psiculogichi ponu impedisce à u paziente d'andà à u specialistu, sia per vergogna sia per paura.

D'altra parte, l'infiammazione di u muru intestinale hè direttamente implicata cù e cause di a colite nervosa.

Sintomi

I sintomi di sta malatia sò multiplici è varienu secondu u tippu di colite, tuttavia ponu esse osservati in tutti i tippi di condizioni:

  • diarrhoea
  • U dulore addominale
  • Sanguinamentu rettale
  • Mucus rectale
  • Colic
  • Custipazione
  • Gas
  • Brucia in i muri di u colon è di l'intestini
  • Brusgia in u rectu
  • Sensazione spinta
  • Gravi mal di testa
  • Febbre
  • Perdita di pesu
  • Perda di l'appitittu
  • Fatica
  • Anemia
  • Disidratazione
  • Nausea
  • Piatti in bocca
  • Bumps nantu à a pelle

Cunsequenze

Ancu se questu fattore hè assai più periculosu s'ellu ùn hè micca trattatu à tempu, e cunsequenze di a colite nervosa ponu varià in una scala di gravità dipende da u paziente è da a cura ch'elli piglianu cù a so salute, a colite mal trattata pò esse fatale o solu micca trattata .

Per questu, u paziente deve sottumette lunghi periodi di ricerca nantu à e soluzioni mediche chì sta malattia hà, cusì pò impedisce e cunsequenze di diventà un calvariu.

Prima di tuttu, in i pazienti cun disordini psiculugichi chì soffrenu di colite nervosa, tendenu à perde a so vita sociale è di famiglia ùn sapendu micca di portà a malattia.

D'altra parte, l'aspettu di questu pò perforà i muri di l'intestinu, causendu un sanguinamentu severu è ancu a morte.

In tutti i casi, hè di più impurtanza chì u paziente evite l'automedicazione è assiste u duttore incondizionalmente, a so malattia pò richiede un interventu chirurgicu o una cura assai più specializata.

Trattamenti

Ci hè parechji trattamenti per trattà i diversi livelli di gravità di a colite nervosa è adattandu à u tipu di pazienti:

  • Tecniche di rilassamentu: stu tipu di trattamentu include u rilassamentu di i musculi di u paziente. A Cuscenza hè stata di grande aiutu per e persone chì ne soffrenu.
  • Terapie cumportamentale: funziona à un livellu psiculugicu secondu l'emozioni di a persona in rispettu à a malattia, hè adupratu per gestisce i livelli di stress è riduceli spessu per sbarrazzà a persona di fattori di condizionamentu psicologicu.

Medici per trattà a colite

Ùn ci hè micca una medicina chì guarisce cumpletamente a colite, ci sò solu trattamenti chì aiutanu à alleviare l'infiammazione è i sintomi di a malattia. Oghje trè tippi di medicazione sò aduprati per trattà a colite:

  • L'amino salicilati: Anu puteri antiinflamatori, e droghe classificate cume sò mesalamina, mesalazina è sulfazalazina. L'effettu di a droga hè d'attualità, vale à dì, hè solu necessariu entre in cuntattu cù a mucosa per entrà in vigore. Stu tipu di medicazione hè cumpostu da aspirina è pò esse truvatu in u mercatu cum'è Canasar, Pentasar, Colazar.
  • Corticosteroidi: Stu tipu di medicazione hè adupratu per trattà a malattia à breve tempu, riducenu u dolore in modu efficace; tuttavia, u so usu deve esse gestitu da un spezialistu perchè tendenu à pruduce effetti collaterali è micca tutti i pazienti li tolleranu. Quessi sò implementati quandu l'amino salicilati ùn sò micca abbastanza efficienti per u dolore di u paziente.
  • Regulatori immuni: Quessi sò amministrati per via orale, sò prescritti quandu nisunu di i sopra descritti hè efficace.  

U cunsumu di multivitamini aiuta ancu à migliurà l'umore di u paziente.

Chì tippu di cibu devu manghjà?

Se site un paziente chì soffre di colite nervosa, duvete sceglie di cunsumà alimenti ricchi in acqua, frutti vegetali è cereali chì sò ideali per riduce u dolore intestinale.

Duvete ancu evità di manghjà carne rossa chì diventa pesante nantu à u sistema digestivu è pò esse una causa di stinimentu.

Pudete sceglie di cunsumà proteine ​​da pesci è crostacei, benintesa, cunsultendu u specialistu in anticipu per evità qualsiasi dolore causatu da manghjà.  

Chì cibi prevenu a colite?

Se site una persona chì vole prevene future malatie digestive, pudete cunsumà l'alimenti seguenti:

  • Prune: sò una fonte assai bona di fibra, beie unu o dui bichjeri d'acqua cù prugne prugne aiutanu à prevene a colite.
  • Apple: anu un altu cuntenutu di antioxidanti chì aiutanu à prevene a stinimentu.
  • Prebiotici: questu termu si riferisce à i carboidrati non assorbibili, chì benefizianu l'azione di i Probiotici impedendu a stinzia.
  • Omega 3: cunsuma oliu di pisci, semi di lino, canola o oliu di soia chì anu proprietà antiinflamatorie
  • Aloe vera: aiuta à riduce a probabilità di sviluppà u sindrome di l'intestione irritabile. Se pudete cunsumà softgels di aloe vera o suchji naturali, evite quelli chì sò imballati postu chì aghjunghjenu un altu cuntenutu di zuccaru à a so cumpusizione.
Chì tippu di alimenti devu evità?

A persona chì soffre di colite deve evità di cunsumà alimenti piccanti, cù assai coloranti, altamente trasfurmati, cù integratori chimichi, latticini, carne rossa, agrumi è tutti i generi di alimenti chì impediscenu à u colon di ripusà.

Eliminate definitivamente l'alimenti seguenti da a vostra dieta: alcolu, caffè, tè verde, tè neru, fagioli, broccoli, cavolfiore, cavoletti di Bruxelles, cavulu, agliu, cipolla, salsicce grasse, fast food, fritti, cioccolatini, popcorn, noci è zuccheru .

Chì abitudini duverebbe implementà?

Duvete pruvà à visità u duttore spessu, è curà l'abitudini di travagliu chì sò assai stressanti.

Pensate à abbassà u vostru caricu di travagliu basatu annantu à u vostru livellu di tolleranza à u stress è e vostre necessità mediche. Arricurdatevi chì a vostra salute hè a cosa più impurtante è dunque duvete assicurà chì site in cundizione ottimali.

Ponderate ancu e pussibilità di creà un abitudine cutidianu di uni pochi di minuti per u rilassamentu è a cuncentrazione chì seranu assai utili per cuntrullà i livelli di u dolore.

In quantu à l'abitudini alimentarii, u paziente deve manghjà i so cibi 5 à 6 volte à ghjornu, manghjà in piccule porzioni hè ideale per tene u sistema digestivu in boni cundizioni è micca per furzallu à fà travagli chì ùn pò micca.

 


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.