Chì ghjè u cummentariu literariu? Tipi è cumu fà

Per questu, duvete avè qualchì sperienza in l'analisi è l'interpretazione di ogni tipu di testu literariu, ch'elli sianu rumanzi o libri di qualunque sughjettu, per avè una megliu comprensione di ciò chì l'opera literaria era destinata à trasmette.

Ci hè una struttura per a so creazione, chì facilita stu prucessu. E tappe seranu menzionate in u so ordine currettu, da serve da guida à quelli chì volenu principià in u mondu di u cummentariu literariu, chì hè, in fondu, l'esperienza chì a lettura hà datu à a persona.

Certi aspetti devenu esse presi in contu, cum'è u significatu di ciò chì implica u cummentariu literariu, i tippi di questu, per sapè quale hè cunveniente per l'autore di u listessu, è a procedura raccomandata.

Chì ghjè u cummentariu literariu?

Si tratta di mette in scrittura l'idea chì una lettura hà furnitu, permettendulu di esse parafrasatu è datu un novu significatu, o migliurallu, secondu l'opinione di ognunu.

Questi cumenti anu u scopu chì a persona incaricata di preparallu, dopu avè lettu un'opera literaria, possi sprime i so sentimenti è idee riguardu à l'infurmazioni chì l'autore hà lasciatu stampate, uttenendu cusì, criticendu o sustenendu in modu persunale di sicuru.

Tipi di cummentariu literariu

Cummenti gratuiti: A so strutturazione hè lasciata à a discrezione di a persona chì a vole scrive, chì elaburerà in u modu chì ellu o ella pensa megliu, denduli u so propiu significatu.

Commenti Targetati: Si basa annantu à l'autoargumentazione di a persona chì vole cummentà, strutturendu e dumande secondu ciò chì si leghje in u libru, questu richiede una grande concentrazione quandu si legge, è ancu una analisi curretta di l'infurmazioni.

Sti cumenti sò carattarizati da esse scritti esplicitamente, postu chì ùn ponu micca esse fatti à bocca, per a semplice ragione chì vulemu sprime l'idea chì hè stata ottenuta lighjendu un travagliu litterale.

Cunsiglii per fà un cummentariu literariu

Per facilità u prucessu di cummentà letteralmente, alcuni di sti suggerimenti devenu esse presi in considerazione, chì cunduceranu quelle persone chì ùn sanu micca da induve principià o finisce per una bona strada.

Prima di cumincià à scrive u cummentariu literariu cioè, l'attività principale di tutta sta guida, duvete urganizà è analizà l'idee principali di u rumanzu o di u libru.

  1. Struttura: U corpu di u cummentariu deve esse custruitu cum'è qualsiasi tipu di testu, mettendu una introduzione, u sviluppu di u tema, i caratteri più pertinenti, l'analisi di e situazioni presentate in l'opera, ovviamente parafrasate, è una conclusione di tuttu.
  2. Highlight: Hè assai impurtante di praticà questu in e parolle più pertinenti, o quelle chì u significatu ùn hè micca cunnisciutu, per teneli in contu, o per circà u so significatu prima di principià cù i criterii di u testu.
  3. Ripetite a lettura: leghje u testu ripetutamente aiuta à capì megliu, è à truvà piccule sfarenze chì ùn sò di solitu truvate appiicendu solu una lettura, dunque stu passu ùn deve esse ignoratu.

Dopu avè applicatu questi passi currettamente è cunsideratu a so rilevanza quandu si faci un cummentariu literariu, chì hè l'insignamentu di una lettura, i seguenti suggerimenti devenu esse applicati.

  1. Introduzione: Un picculu riassuntu hè fattu di tuttu ciò chì hà da esse menzionatu in u cummentariu, cume l'infurmazioni più impurtanti in u libru, a più pertinente di questu, trà altre cose, chì sò lasciate à a discrezione di l'autore.
  2. Sviluppu di u tema: Dopu avè fattu una breve spiegazione di u generale riguardu à u cummentariu, deve esse realizatu, elaborendu lu cù grandi criterii è pensamentu analiticu.
  3. Specificà e caratteristiche: cume u sessu di u testu, u tippu di persona chì parla, i nomi di i persunagi principali, frà altre cose.
  4. Classificazione infurmativa: Procede à chjamà quale hè ogni persona, cum'è u nome di u prutagunista, di i persunagi secundarii, terziari, quandu u narratore di a pezza parla.
  5. Sentimenti incarnati in u travagliu: L'autori scrivenu e so opere di solitu basatu annantu à sperienze, chì li ricordanu sperienze, chì causanu sentimenti chì ponu esse tristi, felici, arrabiati, chì devenu esse identificati, perchè hè un sughjettu impurtante in stu tippu di cummenti.
  6. Risorse literarie: Essendu un testu, risorse literarie cum'è metafora, alliterazione, frà altri, sò state aduprate per a so creazione, chì sò assai cumuni quandu si conta storie di ogni tipu, è chì sò cusì necessarie à u mumentu di a scrittura.
  7. Cunsigliu: L'infurmazione hè torna riassunta, ma sta volta pruvendu à enfatizà ciò chì hè statu amparatu da tutta l'esperienza, mettendu in evidenza l'avvenimenti più pertinenti, è ancu i sentimenti à chì u lettore hè espostu, frà altre cose.

À u mumentu di avè lu cumpletamente prontu, deve esse rivistu ripetutamente, per uttene a so perfezione, essendu sempre cuscente di a struttura, chì deve esse in modu currettu è urganizatu cum'è stabilitu, cuntrollendu l'ortografia è a grammatica.

Hè ancu cunsigliatu di leghjelu à voce alta parechje volte, per vede s'ella hà un bon sensu è si capisce.

Chì duverebbe esse pigliatu in contu quandu si facenu?

Per sviluppà un cummentariu litterale, i seguenti devenu esse cunsiderati:

  • Capisce u tema: Per questu, hè necessariu leghje u testu ripetutamente, ùn importa quante volte hè necessariu, affinchì sia capitu currettamente.
  • Studiu d'infurmazione: cume u generu literariu adupratu in l'opera, e caratteristiche di l'autore è quelle ch'ellu li applica, è u tempu in u quale si svolge a storia.
  • Analizà: L'analisi deve esse applicata à tutte l'infurmazioni chì sò furnite, per cunnosce perfettamente e caratteristiche di i caratteri è u sviluppu di a storia, per esse capace di eseguisce riassunti, è criteri in quantu à questi, avendu sensu di ciò chì cummentariu literale.
  • Opinione persunale: in fondu l'elementu u più impurtante di tutta st'attività, postu chì si basa annantu à sprime l'idea o u criteriu di un sughjettu specificu, dunque hè assai impurtante aduprà l'opinione di ogni persona.

 


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.