Chì sò i cumpunenti suciali?

U termine cumpunente suciale si riferisce à tutta a struttura chì custruisce una pupulazione in una regione determinata, detta struttura hè cumposta da fattori cum'è a densità di a pupulazione, e so caratteristiche, a cumpusizione, i muvimenti migratorii è altri fattori chì implicanu u sviluppu di una sucietà. in generale.

Dopu vi daremu tutte l'infurmazioni chì avete bisognu di sapè nantu à e cumpunenti sociali, chì sò fattori di sviluppu chì l'accumpagnanu è perchè hè necessariu preservà l'ordine in questi cumpunenti.

Chì sò i cumpunenti suciali?

In termini generali, una cumpunente suciale hè una struttura cumposta da tutti i fattori di a sucietà chì l'inferiscenu, vale à dì, chì u terminu abbraccia tuttu ciò chì a cumpone, cum'è i muvimenti migratorii è e caratteristiche demografiche di a stessa struttura suciale.   

In listessu tempu, studia i sfarenti prublemi chì toccanu a pupulazione per offre una soluzione rapida è fattibile per u sviluppu currettu di u gruppu. U Statu hè ubligatu à guarantisce ognuna di e cumpunenti suciali tutte e risorse è l'attenzione per chì u bè cumunu sia sempre megliu.

Chì sò i so elementi?

U studiu di ogni cumpunente suciale hè direttu à e scienze cum'è a psiculugia è e scienze suciali.

Ognunu di sti rami di a scienza descrive l'essere umanu cum'è u principale prutagunista di a sucietà induve deve esse cuscenti di a densità di a vostra populazione, di u spaziu demograficu è e caratteristiche cumune chì sò ciò chì facenu chì l'identità culturale di u paese o di a regione abbia fundamenti più forti.

Postu chì sapete superficialmente ciò chì alcuni di i cumpunenti sociali sò, vulemu chì ricunnoschiate pienamente ognuna di esse è e caratteristiche chì l'accumpagnanu:  

Classi suciali

Sò i gruppi chì custituiscenu a sucietà, stu termine hè basatu annantu à u putere d'acquistu è e cundizioni ecunomiche di ogni cumpunente. A classa suciale hè intrinsecamente affettata da a direzzione di u statu, quale è cumu guverna hè u più impurtante per u sviluppu di e diverse classi suciali.

Ogni stratu suciale hè statu influenzatu da a cuntimpuraneità induve si parla di classi alti, media è bassa. Questu mostra i gradi di ingiustizia è iniqualità chì ogni paese sperimenta.

Distribuzione urbana

Hè u modu in chì a populazione hè distribuita, chì hè divisa in duie categorie: pupulazione urbana è pupulazione rurale.

Attraversu a distribuzione urbana hè pussibule avè un cuntrollu nantu à i servizii publichi è l'accessu à l'attività ecunomiche.

Si pò osservà cumu in i territorii chì anu una distribuzione urbana hà una crescita ecunomica più grande chè quelli rurali.

In generale, a pupulazione urbana hà più pussibilità di crescita è di migliuramentu cà a populazione rurale, questu hè duvuta à l'uppurtunità di sviluppu chì e cità anu.

D'altra parte, unu di i fenomeni osservati in e classificazioni di a populazione hè a migrazione di e persone da e zone rurali à e zone urbane.

cultura

U termine cultura abbraccia tuttu u cumpurtamentu è l'evoluzione di i sfarenti abitanti di u paese, di a regione o di u statu.

Cumportamenti suciali cum'è valori, credenze religiose, duttrine pulitiche sò i fattori chì determineranu cumu si mantene a cultura in e persone.

Ci vole à ramintà chì ogni spaziu geograficu hè cundiziunatu da e qualità culturali di a pupulazione. A religione in particulare face e culture ricche di diversità.

Cumpunenti naturali

U spaziu geograficu hè custituitu principalmente da e cumpunenti naturali chì u cumponenu, st’aspettu hè di primura per u funziunamentu currettu di e sucietà, u so sviluppu dipende da a gestione chì hè data à e cumpunenti naturali secondu i spazii geografichi chì u limitanu.  

Questu hè cumpostu da a fauna, a flora, u rilievu è altre caratteristiche demografiche di a regione.

Cumpunenti suciali studiati da demugrafia

A demugrafia hè a scenza chì studia i sfarenti aspetti di una località secondu e pupulazioni umane.

Si basa nantu à una statistica chì studia e strutture è i cumpurtamenti di a pupulazione è ancu ognunu di i prucessi chì custituiscenu l'essere umanu, trà elli pudemu truvà:

Dimensione di a pupulazione

Si riferisce à u numeru di persone chì residenu in una località specifica, questu hè unu di i fattori più determinanti quandu si stabilisce un studiu di i bisogni di a populazione. A dimensione di a pupulazione hè misurata per mezu di u tassu di natalità è di morte.

E nazioni cun indici di pupulazione bassi tendenu à esse economie assai forti cù una industrializazione più grande.  

Composizione è densità di a populazione

Quessa hà da fà cù i sessi, e razze è l'età di a pupulazione, a cumpusizione misura a distribuzione di a pupulazione secondu e lingue, e culture, è e strutture agricole è industriali secondu i chilometri quadrati.

Migrazione

A migrazione interna o esterna influenza i migranti stessi, in u spaziu chì coprenu, si parla ancu di migrazione quandu a ghjente si move da un locu à l'altru per via di u cambiamentu climaticu o di u trasferimentu di e persone in e zone urbane in cerca di benessere è di crescita.

Urbanizazione

Questu hè altru cumpunente suciale chì studia l'urganizazione è u cumpurtamentu di una pupulazione secondu l'urbanizazioni induve opera. Questu hè fattu per mezu di un studiu demograficu chì qualifica e statistiche di u putenziale in a populazione.

Fertilità è fecundità

A fertilità studia u numeru di zitelli chì una donna pò avè in l'anni riproduttivi, è a fertilità studia u numeru di zitelli chì una donna pò sustene secondu e so pussibilità ecunomiche.

Un esempiu di u tassu di fertilità altu hè a pupulazione femina d'Africa, chì hè capace d'avè sin'à sei figlioli per donna.

Murtalità è speranza di vita

A mortalità hè misurata cuntendu a morte di ogni 1000 persone in una populazione, stu fattore hè ligatu à u putenziale chì una regione hà secondu a riduzzione di l'adulti anziani.

D'altra parte, u cuntrollu di a mortalità infantile influenza ancu a crescita è u sviluppu di a pupulazione, u numeru mediu di morti di zitelli trà l'età di 0 à 1 annu hè misuratu per ogni 1000 nascite in un annu.

Cuntrollu di a pupulazione o pianificazione familiale

Assai impurtante in u struttura di cumpunenti suciali, si tratta di cuntrollu di a pupulazione o di pianificazione familiale. Ci hè una media chì indica chì a pupulazione mundiale raddoppia ogni 35 anni, hè grazia à quessa chì guverni cum'è a China anu sceltu di regulà u numeru di zitelli chì una famiglia pò avè, per avè un megliu cuntrollu nantu à a densità di a pupulazione è i so bisogni in generale.

Stu fattore hà i so vantaghji è i so contra, per via di l'inegualità chì alcune donne sperimentanu quandu sò marginalizate è cuntrullate in a so fertilità è u numeru di zitelli chì ponu avè.

Tuttavia, hè sempre fondamentale per u benessere sociale chì alcuni paesi implementanu e norme di pianificazione familiare per i so cittadini, assai di più quelli paesi chì anu un livellu economicu assai bassu o scarsu.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Un cummentariu, lasciate u vostru

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   karina garcia dijo

    stu civer ùn hè micca bonu caca