I cuntributi di Lavoisier chì anu cambiatu a scienza

Antoine Laurent de Lavoisier hè cunsideratu cum'è u creatore di a chimica muderna, per i so studii è i so cuntributi chì finu à oghje sò sempre utili per a scienza, cum'è i so studii nantu à a fotosintesi, a combustione, a legge di a cunservazione di a massa, a teoria calorica, a respirazione animale trà assai altri.

Era un biologu chimicu è à so volta un rinumatu economistu francese di u so tempu, chì inizialmente hà seguitu un diploma di dirittu, per truvà più tardi a so passione in e scienze naturali, chì eranu quelle chì u fecenu cunnosce, cum'è precursore di a chimica.

Hà ottenutu parechje ricunniscenze trà e quali u crateru lunare Lavoisier, chì porta u so nome in commemorazione, è l'asteroide 6826 chì porta ancu u so nome, è questu si riflette ancu trà i 72 nomi di scentifichi in a famosa Torre Eiffel.

Hà avutu parechje publicazioni di libri impurtanti cum'è u metudu di a nomenclatura chimica in l'annu 1787, chì era cunsideratu cum'è u novu metudu di nomenclatura, per via di i so grandi cuntributi.

Hà cambiatu dinò u modu di pensà di certi elementi in materia chimica, cum'è l'acqua, chì tutti pensavanu chì era un elementu, ma hà dimustratu chì hè un cumpostu.

Biografia di Antoine Lavoisier

Prima di sapè qualessi sò i cuntributi i più impurtanti di Lavoisier, hè necessariu avè una nuzione di cumu si hè ghjuntu à elli, quale ellu hà campatu è à so volta l'hà purtatu per sta via.

Antoine Laurent de Lavoisier, natu u 26 aostu 1743 in Parigi / Francia, hè statu cunsideratu u fundatore di a chimica muderna, perchè l'hà cunsulidata, grazia à questu hè statu cunsideratu unu di quelli chì participanu à a rivoluzione scientifica, è e so grandi scuperte è scuperte .

À a ghjovana età di 11 anni hà cuminciatu à studià à a scola d'elite, u College of the Four Nations, in u 1754, essendu unu di i migliori studienti di scienze naturali, per via di i so doni naturali, ma in listessu tempu hà studiatu u dirittu, postu chì u babbu era un avucatu impurtante di l'epica, è l'hà dumandatu.

À 28 anni, hà decisu di maritassi cù Miss Marie Ann Pierrette Paulze, figliola di un impurtante coproprietariu di a ferme genérale, chì era a cuncessione di u guvernu per a raccolta fiscale, in cui Lavoisier travagliava, questu era in l'annu 1771.

Hà occupatu pusizioni assai impurtanti per tutta a so vita, hè statu membru di l'Accademia di e Scienze in u 1768, direttore statale di l'opere per a creazione di a pòlvara in u 1776, in u 1789 hà fattu parte di una cumissione per stabilisce un sistema uniforme di pesi, è in u 1791 hè statu cumissariu di a tesoreria, ciò chì l'ha purtatu à pruvà d'intruduce qualchì riforma à i sistemi monetarii è fiscali di Parigi, è ancu à i metudi di pruduzzione agricula.

In l'annu 1793 in a so pusizione di cumissariu di u tesoru, hà travagliatu in a racolta di cuntribuzioni, cusì u guvernu attuale decide di arrestallu, in listessu tempu, tutti i so cunnuscenti anu pruvatu à aiutallu mostrendu i so cuntributi in tutta a so carriera, ma a legge ùn si applicava micca. Si pudia piantà solu per trattà cun un scientistu, allora l'annu 1794 dopu, hè statu cundannatu à a ghigliottina, morendu decapitatu davanti à u guvernu.

In u 1795 emerge un novu guvernu francese, chì dopu à qualchì inchiesta hà ricunnisciutu chì Antoine Lavoisier era statu esecutatu, dopu una sintenza tutalmente falsa, per a quale invianu una vedova Marie Ann una lettera spieghendu ciò chì accadde.

Cuntribuzioni più impurtanti di Lavoisier

Lavoisier era un grande biologu chimicu di u so tempu, ancu unu di i più pertinenti in termini di ricerca chimica, chì hà avutu cuntribuzioni chì anu cambiatu u modu di pensà di parechji scienziati, chì ancu oghje e so scuperte sò sempre totalmente necessarie per u sviluppu di sta scienza .

Frà i cuntributi più rilevanti di Antoine Laurent Lavoisier ci sò i seguenti:

Legge Lomonosov-Lavoisier

Megliu cunnisciuta cum'è a lege di cunservazione di a massa, una di e leggi più impurtanti mai scuperta per e scienze naturali, elaborata principalmente da u sgiò Mikhail Lomonosov in u 1748 è dopu compia da Antoine Lavoisier in u 1785.

A massa cunsumata di i reagenti hè uguale à a massa ottenuta da i prudutti, questu significa chì in una reazione chimica ordinaria a massa rimane costante, perciò ùn cambia, cù una piccula eccezione cù e reazioni nucleari in cui a massa hè di solitu minimamente mudificatu.

Teoria di a combustione

A combustione era unu di i prublemi principali di a chimica à quellu tempu, perchè si credia chì quandu a combustione, i cumpunenti liberavanu flogistone, à chì Lavoisier cun una penosa indagine di elli, s'hè resu contu chì l'elementu più impurtante per u tempu di fà una combustione era l'aria, chì era un cumpostu di dui gasi, ossigenu è idrogenu.

I sustenidori di a teoria di u flogistone credenu chì calcinendu un metallu, ottene un pesu più grande, perchè avianu ottenutu u flogistone in elli, ma Lavoisier hà dimustratu u cuntrariu scaldendu un metallu in un cuntaineru chjosu, pisendu lu prima è dopu u prucessu.

Rispirazione animale

Questu hè statu unu di i cuntributi di Lavoisier chì hà causatu a più cuntruversa trà i scientifichi, perchè hà prupostu chì l'aria chì hè stata inalata sia stata brusgiata in i pulmoni è poi lasciata cum'è diossidu di carbonu, retoricamente naturalmente.

Per verificà questu, hà chjosu un cavia in un cuntainer cun ossigenu, è hà cuminciatu à misurà a quantità di ossigenu chì hà cunsumatu, è a quantità di diossidu di carbonu chì hà pruduttu. Sta scuperta hè stata cruciale per u studiu di a relazione trà e piante è l'animali, è per turnà à determinà a quantità di ossigenu cunsumatu in attività fisica, è in un statu di riposu.

A teoria calorica

Cù l'intensa ricerca chì hà purtatu à l'esperimenti di combustione realizati da Lavoisier, hè statu ancu pussibule di rimarcà a presenza di particelle caluriche à u mumentu di a so realizazione, eccu perchè hè statu determinatu chì ancu l'attu di respirazione hè un calore- agenti pruduttori.

Dopu hà verificatu chì tutte e materie relative à u calore ùn anu nè effettuanu un cambiamentu di u so pesu o di a so massa, questu puderebbe esse rimarcatu quandu si accende una fiammifera è si rende contu chì ùn ci hè statu alcun cambiamentu, dopu esse illuminatu.

L'acqua cum'è cumpostu

Prima chì Lavoisier determinessi chì l'acqua era un cumpostu trà l'idrogenu è l'ossigenu, si credia chì l'acqua era un elementu, perchè i studii necessarii ùn eranu stati fatti nantu à questu, verificendu cusì chì hè cumpostu da 85% di ossigenu è solu 15% idrogenu.

Sta cuntribuzione di Lavoisier hà cambiatu in tuttu u modu di vede l'acqua, postu chì prima si credia chì era una sustanza simplice, cusì hà dimustratu chì era cumposta da dui di questi.

Cuntribuzione à a fotosintesi

Grazie à i so studii di combustione, hè statu determinatu chì l'ossidazione di l'ossigenu in l'alimentu producia aria fissa più cunnisciuta cum'è diossidu di carbonu, chì era a sustanza chì e piante adupravanu per fà u so prucessu di respirazione, questu era da l'annu 1772.

U primu libru di chimica

Hè statu l'autore di u primu manuale di chimica, sprimendu in u so travagliu tuttu ciò chì tocca à sta scenza, i dati i più attuali è i più pertinenti, l'esperimenti è i so effetti, e nomenclature di l'elementi, a so cumpusizione, frà parechje altre cose.

Tabella periodica di chimica

Lavoisier hà creatu un elencu di l'elementi è cumu sò stati cumposti, generendu cusì una chimica muderna, per via di tutte l'infurmazioni ch'ella hà datu à a materia, l'hà definitu cum'è sustanzi chì ùn ponu micca esse decomposti, questi essendu i più elementari.

Sta cuntribuzione di Lavoisier continua à esse aduprata oghje, ancu insegnata in e scole, affinchì i studienti anu una gestione più faciule di ciò chì a chimica abbraccia.

Sistema metricu

Travagliu in leia cù parechji matematichi, chì anu fattu nasce u sistema metricu di misurazione, in l'Accademia francese di e Scienze, chì hà sappiutu arregistrà un'uniformità in termini di misurazioni in tutte e zone di Francia, chì dopu si sò sparse in u mondu.

Ci sò stati assai contributi di Lavoisier, tutti assai impurtanti è pertinenti per a storia di a scienza è u studiu di a natura, tuttu ciò ch'ellu hà realizatu grazia à i so grandi doni intellettuali è u so travagliu duru tutta a so vita.

Hà riesciutu à cambià u mondu di a chimica à un certu puntu chì i so metudi, chì anu più di 100 anni, sò sempre aduprati oghje.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Un cummentariu, lasciate u vostru

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   anònimu dijo

    OVE