Cosa hè a desensibilizazione sistematica

donna spaventata

Tutti ùn sanu micca ciò chì hè a desensibilizazione sistematica è quale hè u so rolu specificu. A desensibilizazione sistematica hè una tecnica cumportamentale cumuna aduprata per curà e paure, l'ansietà è e fobie. Quandu stu metudu hè adupratu, a persona impara tecniche di rilassamentu è hè gradualmente esposta à un stimulu chì provoca ansietà, paura o fobia.

U

Dunque, a desensibilizazione sistematica hè una tecnica di cumpurtamentu induve una persona hè furzata (ma hà a vuluntà di fà) per esse gradualmente esposta à u stimulu chì produce ansietà mentre simultaneamente esegue un eserciziu di rilassamentu specificu per riduce i sintomi di ansietà è cusì cuntrullà l'ansietà, a paura o fobia specifica.

In questu casu, hè di primura amparà nantu à u rilassamentu è u terapeuta clinicu o cumportamentale insegnerà à u cliente cun paura di vulè tecniche di rilassamentu. Hè simile à a meditazione, ci sò passi esatti chì duverete piglià per uttene autocontrolu. U terapeuta pò cumincià dumandendu à u cliente di chjude l'ochji, pusà in una pusizione cunfortu, è rilassate tutti i musculi, fendu una attenzione particulare à a respirazione lenta è naturale.. U terapeuta leggerà u script è incuraghjerà u cliente à rilassà ogni musculu in u so corpu da a testa à i piedi. U scopu hè di purtà u cliente à un statu fisicu cumpletamente rilassatu.

E fasi di disensibilizazione sistematica

A desensibilizazione sistematica hè un tipu di terapia cumportamentale basata annantu à u principiu di u cundiziunamentu classicu. Hè stata sviluppata da Wolpe durante l'anni 1950. Sta terapia hà per scopu di eliminà a risposta di paura di una fobia, è di rimpiazzà u stimulu cundiziunale cù una risposta di rilassamentu aduprendu u cuntrastu cundiziunamentu. Ci hè trè fasi per u trattamentu.

fasi sistematiche di desensibilizazione

Insegnamentu di a tecnica di rilassamentu

Prima, u paziente hè insegnatu una tecnica profonda di rilassamentu musculare è esercizi di respirazione. Queste tecniche ponu esse esercizi di respirazione, rilassamentu musculare o meditazione.

Stu passu hè assai impurtante per via di inibizione reciproca, induve una volta chì a risposta hè inibita perchè hè incompatibile cù un'altra. In casu di fobie, e paure implicanu tensione è a tensione hè incompatibile cù u rilassamentu.

Crea una gerarchia di paura

Dopu, u paziente crea una gerarchia di paura chì principia cù i stimuli chì creanu u menu ansietà (paura) è si custruiscenu in fasi à l'imaghjini chì causanu u più paura. A lista hè cruciale perchè furnisce una struttura per a terapia.

Arrampicate a ierarchia di a paura

Terzu, u paziente cresce a gerarchia di a paura, cuminciendu cù i stimuli menu spiacevuli è praticendu a so tecnica di rilassamentu mentre avanzanu. Quandu si sentenu cunfortu cun questu (ùn anu più paura) passanu à a tappa successiva in a ierarchia. Se u paziente si passa in male, pò vultà à una tappa precedente è ripiglià u so statu rilassatu.

U paziente immagina ripetutamente (o hè affruntatu) sta situazione finu à chì nisuna ansia sia evucata, indicendu chì a terapia hè stata riesciuta. Stu prucessu si ripete mentre travagliate tutte e situazioni di ierarchia d'ansietà finu à chì innesca più ansietà.

travaglià cù a desensibilizazione sistematica

Joseph Wolpe Research

Joseph Wolpe in u 1964 aduprò cù successu u metudu per trattà un zitellu di 18 anni cù una forte compulsione à lavassi e mani. U disordine implicava una paura di cuntaminà l'altri cù l'urina. Dopu avè urinatu, u paziente si hè sentutu ubligatu à passà 45 minuti à pulì i so organi genitali, duie ore à lavassi e mani, è quattru ore à duscia.

U trattamentu consistia di mette u giuvanottu in un statu di rilassamentu è dopu di dumandalli di imaginà scene di bassa ansietà (cume un omu scunnisciutu chì tocca un bacinu d'acqua chì cuntene una goccia d'urina). Quandu l'ansietà di u paziente si dissipò gradualmente, Wolpe aumentò gradualmente a so concentrazione urinaria immaginaria.

Inoltre, una vera buttiglia d'urina hè stata prisentata da luntanu è si hè avvicinata à u paziente in passi graduali. Infine, Wolpe puderia applicà gocce d'urina diluita à u fondu di a manu di u paziente senza evucà ansietà. Un seguitu 4 anni dopu hà rivelatu a rimissione completa di i cumpurtamenti compulsivi.

Esempiu di desensibilizazione sistematica

Immaginate chì avete paura di i cani è vulete cunsiderà stu tippu di terapia in modo da pudè affruntalla è smette di teme per elli per sempre. Forse sì avete u cane à 5 metri di distanza, u cunsiderate solu cum'è una piccula minaccia, ma un cane chì si move è si avvicina finu à chì hè un metru di distanza, pudete sentelu cum'è assai minacciosu è l'ansietà principia à cumparisce di colpu.

Se amparate a tecnica di rilassamentu prufondu è vi hè dumandatu d'imaginà u cane davanti à voi per trasformallu in una situazione chì hè quantunque menu minacciosa in a ierarchia di e vostre paure è ansietà.

Superà e paure per mezu di a desensibilizazione sistematica

U numaru di sessioni necessarie dipende da a gravità di a fobia. Di solitu 4-6 sessioni è finu à 12 per una fobia severa. A terapia hè cumpletata una volta ottenuti i scopi terapeutici concordati (micca necessariamente quandu e paure di a persona sò state cumpletamente eliminate). L'esposizione pò esse fatta in dui modi: in vitro (u paziente imagineghja l'esposizione à u stimulu chì causa paura) o  in vivo (u paziente hè in realtà espostu à u stimulu chì li face paura).

Sta tecnica per eliminà a paura, l'ansietà o e fobie, serve ancu per eliminà u stress da e persone. Sò tecniche chì sò sempre aduprate oghje per a so efficacità, ma hè impurtante tene à mente chì per realizalli deve esse preparatu emotivamente è avè a vuluntà di cambià. Se ùn vulete micca fà sta terapia è a persona hè troppu sensibile à u stimulu, allora à mezu à e sessioni ponu decide di abbandunà a terapia, arruinendu tuttu u travagliu è u risultatu ùn hà micca successu. In questu sensu, se a persona sente veramente chì vogliono superà queste paure, soprattuttu perchè riducenu a so qualità di vita, allora duverete cuntinuà finu à a fine per pruvà à riesce in terapia.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.