Chì sò e Discipline Filusofiche? Definizione è esempi di cuncetti di basa

A Filusufia hè una di e scienze più meravigliose chì l'essere umanu hà sappiutu studià, attraversu ella circhemu di truvà una risposta esatta à e dumande esistenziali ligata à a scuperta di l'esse. A filusufia hà a so origine in Grecia, induve i primi filosofi sò nati per dà significatu à e prossime generazioni chì si dediceranu à studià i fenomeni chì accadenu in natura in modu raziunale.

Parechje discipline chì a precedenu cum'è oggettu di studiu di qualcosa in particulare ne sò urigine, per esempiu, l'etica, l'estetica, l'ontologia è altri rami chì formanu tuttu in l'universu, quellu inseme chì ùn pò mancà d'avè una spiegazione. O studiu filosoficu.

Chì ghjè a filusufia?

Amore di saviezza natu in a Grecia antica, u termine hè natu in manu à Pitagora. I primi filosofi anu cercatu di dà risposte à un inseme cù u fattu simplice di acquistà cunniscenze. Ci sò quale anu circatu u bellu sopra à u funziunale cum'è Platone, o quelli chì anu cercatu a logica o a spiegazione di i fenomeni accaduti in natura in modu spiegativu.

Pocu à pocu sò state e credenze arradicate di i Dii è u so putere di cuntrullà l'elementi di a natura chì anu cuminciatu à furmà u filosofu, chì ùn era più soddisfattu di l'idea chì hè Zeus chì face i Celi; avà, c'era qualcosa al di là, al di là di Diu, Ci hè u S ser è a scuperta è l'esplorazione di l'esse eranu i dui premessi chì eranu basati nantu à a nascita di a filusufia.

A diversità di a religione, a filusufia ùn hè micca l'ughjettu di a fede in i fenomeni naturali, hè una spiegazione analitica è raziunale di ciò chì ùn pò micca esse capitu; questu hè u so scopu principale, basatu annantu à u fattu chì ci hè un universu infinitu chì abita l'omu.

In linea generale, a verità, a bellezza, a morale, a mente, l'esistenza, a lingua è a cunniscenza; Sò l'ughjettu in questione chì darà una conclusione posteriore di ciò chì hè destinatu à studià.

discipline filosofiche

Chì sò e Discipline Filusofiche?

Prima, una disciplina filosofica hè una definizione basica di un cuncettu chì hà per scopu di studià un certu fenomenu in particulare; basatu annantu à a spiegazione di i so elementi è in un criteriu ligatu à detta disciplina. Ci sò 8 discipline filosofiche principali è sò e seguenti:

Logica

Ùn hè micca una scienza formale, ma hè una disciplina chì hè applicata à u studiu di a filusufia. Hè unu di l'elementi più impurtanti postu chì deduce un cumpurtamentu o un risultatu finale grazia à i discernimenti rapidi prucessi cugnitivi; senza lascià daretu à u bisognu di analizà in prufundità ciò chì vulete studià.

L'etimulugia di a parolla vene da u "logos" è hè in leia cù l'idee, u pensamentu, a ragione o u principiu. Hè per quessa chì seguita chì a logica hè a scienza chì studia idee.

A logica hè aduprata per fà u sensu di qualcosa basatu annantu à i premessi per ghjunghje à una cunclusione. Valida o micca, a logica circhendu sempre u raziunale sopra l'esotericu.

Ontulugia

Questa disciplina cerca di studià e entità esistenu o micca. A parolla "ontho" vene da a lingua greca è significa esse, dunque ontologia, Hè u studiu di l'esse, di l'esse. Và inseme cù a metafisica, chì cerca di studià i fenomeni chì si verificanu in l'omu attraversu a so struttura naturale.

Etica

Questa disciplina hè unu di i fundamenti di a filusufia, hè una scienza chì cerca sempre di discernisce u bè da u male basatu annantu à principii morali è impegni cù u so stessu essere è a sucietà.

Ti dà a capacità di deduce i boni cumpurtamenti da i cattivi secondu i cumpurtamenti di l'essere umanu.

Valori cum'è a virtù, a felicità, a bellezza, u duvere è a realisazione sò pilastri chì sustenenu u studiu di e facultà umane da ciò chì hè, in generale. L'etica per a so parte, cerca un modu per ghjustificà a moralità in un sistema in u quale deve esse ghjudicatu individualmente.

Mette limiti trà u bè è u male face dumande è idee nove nantu à ciò chì hè cunsideratu bè è ciò chì ùn hè più male o micca male. Dunque l'etica ùn hè più cà un ghjudiziu murale.  

Estetica

In a Grecia antica specificamente, l'estetica hà avutu una impurtanza rilevante postu chì una bella fine hè stata cercata nantu à ciò chì puderia esse cunsideratu funziunale. A) Iè, studià e qualità chì facenu qualcosa o qualchissia bella, à u so tornu studia l'arti di sicuru avendu cum'è premessa principale a so bellezza annantu à l'altri fattori chì anu pussutu scatenà a realisazione di quellu travagliu.

Sia l'etica sia l'estetica anu un caratteru subjectivu postu chì un giudiziu abbastanza chjaru hè necessariu induve predomina u studiu di vari elementi chì custituiscenu l'ughjettu in quistione.

Cusì, cunsiderendu "u bellu" deve tene approcci multipli in modo da pudè ghjunghje à una conclusione filosofica è micca un semplice giudiziu di bellezza. Sempre tenendu contu chì u percepzioni di bellezza chì ognunu hà hè diversu.

discipline filosofiche g

Epistemulugia

Questa disciplina studia a cunniscenza, hè, una compilazione di fatti storichi, sociologichi è psiculugichi capaci di specificà una risposta solidu basatu annantu à l'acquistu di cunniscenze scientifiche

L'Epistemologia o a ancu cunsiderata filosofia di a scienza, studia diversi gradi di cunniscenza è cume u sughjettu hè capace di creà una relazione cù l'ughjettu cunnisciutu.

Gnoseologia

L'Epistemulugia cerca à truvà l'origine di a cunniscenza, hè ancu cunnisciuta cum'è Teoria di a cunniscenza. Studiate à turnu, i sfarenti prucessi cugnitivi chì a mente faci truvà l'urigine pussibule di e cunniscenze acquistate.

Cum'è l'altre discipline, a gnoseologia hà e premesse chjave per implementallu currettamente in un'analisi scientifica: "sapè cumu", "sapè chì" è "sapè".

Assiologia

Studiate i valori, sta disciplina hè di grande impurtanza postu chì per i filosofi grechi u "valore" hè u significatu chì si dà à assolutamente tuttu. L'etica face parte di i valori fundamentali di a filusufia stessa.

A so volta, mira à esse capace di distingue trà u valore è l'esse, l'oggettività hè torna implicata dapoi a capacità di ghjudicà u sughjettu chì studia o valuta l'ughjettu, hà preferenze è cundizioni relative à a so propria percezione di valore.

Una scala di valori pò permette un ghjudiziu di valore più ghjustu, tuttavia, l'assiologia serà sempre ligata à i ghjudizii etichi è estetichi di u filosofu.

Antropologia Filosofica

Sta disciplina cerca à studià l'omu cum'è u so propiu oggettu di studiu è à u so volta cum'è un sughjettu chì pussede cunniscenze filosofiche.

Si distingue da l'ontulugia postu chì ùn cerca micca di studià l'omu è l'essenza chì u caratterizeghja hè, piuttostu, quella analizà a cundizione raziunale di l'omu chì a distingue da u spirituale di l'esse chì li dà opportunità.

A prima dumanda si pone cum'è u pilastru di basa di l'antropologia Chì hè l'omu? Per Kant, sta premessa abbraccia u Cosa possu sapè? Chì possu aspettà È chì devu fà? pusatu da etica, epistemologia è religione; grazia à questu hè capace di differenzà è definisce esattamente l'intenzione di l'antropologia filosofica.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.