Disfemia: quandu una persona balbetta

piccula bambina cù disfemia

Forse u termine "stuttering" vi pare più familiare chè u termine "dysphemia" ma in realità ùn parlemu micca di listessa cosa ancu se parechji a pensanu. Alcuni autori consideranu questu disordine è balbuziu per esse listessi, mentre altri esperti differenzianu i dui disordini di u linguaghju.

A disfemia hè una difficultà chì affetta u sviluppu di a parolla. Quandu una persona ne soffre, ripete parechje volte a stessa parolla o sillabe. Sentenu chì sò "bluccati" trà e parolle è chì ùn sò micca capaci di avanzà. Questu genera assai insicurezza è ansietà sociale. Inoltre, disfemia ancu implica pause spasmodiche chì interferiscenu cù a normale fluenza verbale.

Disfemia o balbuziu

A disfemia hè un disordine di u linguaghju chì implica a ripetizione involuntaria di parolle è soni. Dunque, assai l'associanu cù a balbuzia è u sottusviluppu in a prugressione di a parolla in i zitelli. Ma a disfemia è a balbuzia sò veramente listesse?

ragazza cun altoparlante chì balbuta

U stuttering di solitu apparisce in i zitelli intornu à l'età di 3 anni. Di solitu hà da fà cù prublemi di sviluppu, chì hè per quessa hè più tecnicamente cunnisciutu cum'è stuttering di u sviluppu. A balbuzia di u sviluppu si face perchè u ragiunamentu di un zitellu funziona più veloce di a so capacità di spressione linguistica. Quandu u zitellu cuntinueghja à sviluppassi, u prublema si ne và.

Ancu se a disfemia hè ancu spessu chjamata balbuzie, ùn si ne và più cù u tempu. Quandu un zitellu righjunghji 5 anni di età è e difficultà di parlà persistenu, allora pò avè disfemia. Per capiscelu megliu, parlemu di tramindui in modu differente.

Disfemia

In u so statu iniziale, a disfemia produce alterazioni di u discorsu à u livellu sensoriale è in termini di capacità di parlà. Più tardi, a persona colpita quandu vede e cunsequenze di u prublema di questu discorsu in l'ambiente è in i circoli suciali, principia à sente insicurezza è bassa autostima. U travagliu mentale hè assai impurtante per migliurà a pronuncia postu chì se a persona si mette nervosa o li dà ansietà sociale, u prublema s'aggrava.

Balbuttendu

Stuttering, invece, si riferisce à a ripetizione di sillabe è soni, è ancu a so prulungazione. In questu casu, e ripetizioni è e fermate apparsu quandu ci hè una pausa di ritmu. Postu chì a balbuzia hà guasi sempre à chì vede cù u sviluppu di a parolla di u zitellu, di solitu si ne và da per ellu. Dunque, solu 1 in 20 zitelli mantenenu a so balbuzia cù u tempu, diventendu in disfemia. A maiò parte riesce à superallu durante l'adulescenza.

carusu cun disfemia in disegnu

Tipi di disfemia

Ancu se alcuni esperti consideranu chì a balbuzia è a disfemia sò sinonimi, malgradu avè coincidenze hè diversu chì si sviluppa cù u tempu in a persona colpita. I sintomi sò i listessi ma a durata in u tempu hè diversa, cù balbuzie temporanee è disfemia chì si verificanu ancu dopu à l'infanzia è l'adulescenza di a persona colpita. ÈCi sò sfarenti tippi di disfemia, i seguenti sò i più cunnisciuti:

  • Disfemia tonale. In questu tipu di disfemia, si verifica quandu u flussu di parlà hè interrotto da spasmi. U visu di a persona si stringhje cusciente di sti spasmi è di a difficultà chì li hè presentata. Inoltre, una persona cù disfemia tonale ùn pò micca cuntrullà bè i muvimenti di a mascella.
  • Disfemia clonale. Hè una cundizione genetica è hè chjamata clonale perchè e sillabe sò ripetute prima di inizià una frase o quandu cuntinueghjanu cun ella. Ùn ci hè micca una tensione faciule ancu se i spasmi rallentanu u discorsu.
  • Disfemia clonale tonale o mista. Questu hè u tippu più cumunu è accade per via di una cumbinazione di i dui tippi precedenti.

Cause

Alcune di e cause più cumuni chì influenzanu a disfemia sò:

  • Genere. Accade più prubabile in l'omi chè in e donne.
  • Genetica. I gemelli chì venenu da un ovu unicu è da un sperma sò più propensi chì unu di i masci à avè disfemia. Se un gemellu identicu hà un disordine di parlà, l'altru zitellu averà una probabilità di 77% d'avè dinò.
  • Psiculinguistica. Quandu i zitelli cumincianu à parlà, pò esse difficiule per elli à associà un significatu à una parolla scritta. Questu ferà difficiule per u zitellu di prununzià a parolla è impedisce a fluidità verbale.
  • Trauma. Un statu crònicu o prolongatu di tensione pò ancu causà disfemia. Mette pressione à un zitellu per prununzià bè pò rinculà.

Sintomi

Di solitu appare durante i primi anni di a vita di un zitellu è di solitu coincide cù a lingua parlata, quandu un zitellu principia à fà frasi. U stadiu iniziale di disfemia pò accade intornu à l'età di trè anni, ancu à st'età ci hè di solitu difficultà nurmale per articulà a lingua.

Hè tandu, da l'età di 5 anni, quandu a disfemia episodica apparisce cun episodi di balbuziu chì influenzanu a curretta fluenza verbale di u zitellu. Se dopu chì u zitellu hà 10 anni, cuntinueghja cù stu prublema allora hè cunsideratu disfemia permanente. Hè necessariu ricunnosce i sintomi per circà l'aiutu necessariu u più prestu pussibule:

  • Manifestazioni linguistiche. Lingua ridundante, discorsu incoerente è frase incomplete. Mancanza di cuurdinazione trà lingua è penseru.
  • Manifestazioni cumportamentali. Sentite ansietà è assai insicurezza quandu parlate o cumunicate cù altre persone. Hè necessariu chì u zitellu ùn si senta micca pressu à parlà perchè allora puderia solu aggravà u prublema.
  • Manifestazioni corporali. A persona affetta da disfemia pò ancu avè tic nervosi, risposte psicogalvaniche, spasmi, ipertensione, ecc.

zitellu cù disfemia

Trattamentu

Sì voi o i vostri figlioli anu sintomi di disfemia, hè megliu circà aiutu da un spezialistu u più prestu pussibule. U specialistu serà incaricatu di stabilisce un pianu per trattà è prevene u prublema. In generale, a terapia include generalmente una cumbinazione di e strategie seguenti:

  • Logopedia
  • Terapia psicologica
  • Rilassamentu musculare
  • Cuntrollu vucale
  • Currezzione di pronuncia

Cù un bon trattamentu in una basa cuntinua, u discorsu pò esse miglioratu abbastanza significativamente, pò ancu esse chì a persona possa avè una bona fluidità tuttu u tempu, eccettu in i mumenti d'ansietà o di nervosità. Hè impurtante per e persone cun disfemia d'avè attenzione, sustegnu è capiscitura da a so famiglia è l'amichi.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.