Chì ghjè u dogmatisimu

pensamentu dogmaticu

E persone dogmatiche mantenenu cun fiducia e so credenze, ancu quandu l'esperti ùn sò micca d'accordu è e prove li cuntradiscenu. Una nova ricerca da Case Western Reserve University pò aiutà à spiegà e prospettive estreme - nantu à a religione, a pulitica è ancu di più - chì parenu esse sempre più prevalenti in a sucietà.

Dui studii esaminanu e caratteristiche di a personalità chì guidanu u dogmatismu religiosu è non religiosu. Mostranu chì ci sò similitudini è differenze impurtanti in ciò chì cunduce u dogmatisimu in sti dui gruppi.

Dogmatismu in a sucietà

In i dui gruppi, abilità di ragiunamentu criticu più alti sò state associate à livelli inferiori di dogmatismu. Ma sti dui gruppi divergenu nantu à cume a preoccupazione morale influenza u so pensamentu dogmaticu. Suggerisce chì e persone religiose ponu attaccà à certe credenze, in particulare quelle chì parenu in disaccordu cù u ragiunamentu analiticu, perchè quelle credenze risonanu cù i vostri sentimenti morali.

A risonanza emotiva aiuta i religiosi à sentenu più sicuri: più a correzione morale vede in qualcosa, più affirma u so pensamentu ", disse Anthony Jack, prufissore assuciatu di filusufìa è coautore di a ricerca. À l'inverse, e preoccupazioni murali facenu chì e persone micca religiose si sentenu menu sicure.

pensamentu dogmaticu

Questa comprensione pò suggerisce un modu per cumunicà in modu efficace cù l'estremi. Appellu à u sensu di preoccupazione morale di un dogmaticu religiosu è à a logica disumotiva di un dogmatistu antireligiosu pò fà cresce e pussibilità di trasmette un missaghju, o almenu qualchì cunsiderazione di elli. A ricerca hè stata publicata in u Revista di Religione è Salute.

Posizioni estreme

Mentre una empatia più grande pò sembra desiderabile, l'empatia senza restrizione pò esse periculosa, secondu u studiu. I terroristi, in a so bolla, credenu chì hè qualcosa assai morale chì stanu facendo. Cridenu di corregge i sbagli è di prutege qualcosa di sacru. In a pulitica d'oghje, cù tuttu questu discorsu di falsi nutizie, l'amministrazione Trump, in risonanza emotiva cù a ghjente, appella à i membri di a so basa mentre ignora i fatti. A basa di Trump include una grande percentuale di omi è donne religiosi autodeclarati.

À l'altru estremu, malgradu l'urganizazione di a so vita intornu à u pensamentu criticu, l'atei militanti ùn anu pussutu avè l'idea di vede qualcosa di pusitivu in a religione; ponu vede solu chì cuntradisce u so pensamentu scentificu è analiticu.

I studii, basati nantu à sondaggi di più di 900 persone, anu trovu ancu alcune similitudini trà e persone religiose è micca religiose. In i dui gruppi, i più dogmatichi sò menu abili in u pensamentu analiticu, è sò ancu menu prubabili di fighjà i prublemi da a perspettiva di l'altri.

In u primu studiu, 209 participanti si sò identificati cum'è cristiani, 153 cum'è non religiosi, nove ebrei, cinque buddisti, quattru indù, unu musulmanu è 24 altre religione. Ogni test cumpletu di valutazione di dogmatismu, preoccupazione empatica, aspetti di u ragiunamentu analiticu è di l'intenzioni prosociali.

I risultati mostranu chì i participanti religiosi avianu generalmente un livellu più altu di dogmatismu, preoccupazione empatica è intenzioni prosociali, mentre i participanti non religiosi si comportavanu megliu nantu à a misura di u ragiunamentu analiticu. A calata di l'empatia trà i non religiosi currisponde à un dogmatismu crescente.

pensamentu dogmaticu

U secondu studiu, chì includia 210 participanti chì si identificavanu cum'è cristiani, 202 non religiosi, 63 induisti, 12 buddisti, 11 ebrei, 10 musulmani è 19 altre religioni, ripetenu assai di e prime, ma aghjunghjenu misure di presa di prospettiva è di fondamentalismu religiosu.

U più rigidu l'individuu, religiosu o micca, ellu o ella hè menu prubabile di cunsiderà a prospettiva di l'altri. U fundamentalismu religiosu era assai correlatu cù a preoccupazione empatica trà i religiosi.

Dui rete cerebrali

I ricercatori dicenu chì i risultati di l'indagine sustenenu ancu di più i so primi travagli chì mostranu chì e persone anu duie rete cerebrali. Unu per l'empatia è unu per u pensamentu analiticu, chì sò in tensione l'uni cun l'altri. In e persone sane, u so prucessu di pensamentu alterna trà i dui. Sceglite a rete adatta per sfarenti prublemi ch'elli cunsideranu o u cuntestu induve si trovanu.

Ma in a mente di u dogmaticu religiosu, a rete empatica sembra domine, mentre chì in a mente di u dogmaticu micca religiosu, a rete analitica pare guvernà. Mentre i studii anu esaminatu cumu e differenze in a visione di u mondu di u dogmatismu di l'influenza religiosa versus micca religiosa, a ricerca hè largamente applicabile, dicenu i circadori.

U dogmatismu si applica à qualsiasi credenza di core, da abitudini alimentari, à esse veganu, vegetarianu, o omnivore. Ancu opinioni pulitiche è credenze nantu à l'evoluzione è u cambiamentu climaticu. L'autori speranu chì questu è altre ricerche aiutanu à migliurà a divisione di l'upinione chì pare esse di più in più frequente.

I periculi di u dogmatisimu

U dogmatisimu hè statu definitu cum'è pusitività infundata in materia d'opinione; affirmazione arrogante di opinioni cum'è verità. Durante a storia, è sicuramente in tempi più recenti, avemu esempiu dopu esempiu di credenze dogmatiche chì risultanu in risultati sfurtunati.

U vedemu in u nostru guvernu, in a nostra religione è in e nostre relazioni. Quandu tenemu credenze dogmatiche, fermemu essenzialmente a nostra mente à prospettive alternative è opinioni.

pensamentu dogmaticu

A terapia razionale di comportamentu emotivu suggerisce chì e credenze irrazionali sò di natura dogmatica, incongruenti cù a realtà empirica, illogica, è impediscenu à e persone di uttene i so scopi. U Dogmatismu mette a ghjente in difficultà quandu ignora evidenze chì ùn sustenenu micca a so linea di pensamentu, quandu e persone si impegnanu in pregiudiziu di cunferma (filtranu evidenze chì vanu contr'à e so credenze).

U modu di pensamentu alternativu più sanu hè una filosofia flessibile è più preferenziale nantu à a vita. Pudemu tutti avè e nostre opinioni, hè quandu li elevemu à esigenze dogmatiche chì ci truvemu in guai. A quistione chì duvemu tutti pone ci hè: "Vulete avè ragiò o vulete esse felice?" Risponde à a dumanda è sapete sì sì dogmaticu o micca!


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.