Pensate chì l'egoisimu sia tipicu di l'essaru umanu?

A verità hè chì ci piace à tutti avè e nostre cose. Ùn avete micca da esse un geniu o un psicologu per sapè nantu à l'attaccamentu chì a ghjente hè capace di sente versu i so beni materiali.

Hè assai cumunu per chì accada, soprattuttu se avemu travagliatu duru per ottene li o sì sentimu un tipu d'attaccamentu persunale à quellu qualcosa perchè hè stata lasciata da noi da qualcunu chì ci tene caru o chì hà assai valore sentimentale per noi. Tuttavia, à volte ci eccitemu troppu o simu attaccati à e cose materiali, è u nostru modu d'esse ùn ci permette micca di sparte li cù u restu. Questu pò micca esse u casu solu quandu parlemu di beni materiali. L'egoisimu pò accade in un bellu numeru di aspetti di a nostra vita d'ogni ghjornu.

Quandu simu zitelli, generalmente ci comportemu egoisticamente. Ùn hè micca perchè i zitelli sò egoisti per natura luntanu da ellu, ma piuttostu chì sò più attaccati à un istintu primariu per priservà e cose chì si sentenu appartene à elli.

Se pigliamu un pocu di tempu li pudemu aiutà à esse persone più date è altruiste, tuttavia, ci sò volte quandu u zitellu evolve per diventà una persona egoista in più manere di una. In questu post sapemu l'egoismu è u so latu più scuru. In più alcuni modi per trattà cun ellu è trattallu se necessariu.

Prima, definiscimu l'egoistu

A definizione di stu termine ci dice chì l'egoistu hè l'amore disordinatu è viscerale chì un individuu pò sente solu versu ellu stessu, pruvucendu in questu modu chì u sughjettu sente un interessu malsanu in sè stessu è in e cose chì giranu intornu à ellu, perdendu cumpletamente l'interessu per l'altri chì sò in u so ambiente.

Pò esse qualcosa di leggeru, cum'è un modu d'esse interessatu chì, ancu se pò esse fastidiosu per l'esseri intornu, à u listessu tempu pò esse tulleratu cum'è parte di u cumpurtamentu; o pò esse cum'è una specie di malattia chì rende u sughjettu totalmente incapace di pensà à qualcosa diversu da ellu stessu. Questu hè u preludiu per a vera malattia mentale è u comportamentu sociopaticu.

Stu cuncettu vene da a parolla ego, chì in ciò chì si riferisce à a psiculugia è l'antropologia vene da u cuncettu chì una persona hà di sè mentre ricunnosce u "Eiu". L'ego hè cunnisciutu cum'è quellu chì media trà a realtà è u mondu fisicu, è capisce l'impulsioni di u sughjettu è i so ideali.

In questu modu, puderiamu dì chì l'egoisimu hè u cuncettu tutalmente oppostu di l'altruisimu, chì cunsiste prima di tuttu in sacrificà u so propiu benessere (o almenu minimizzallu), per fighjà è uttene u benessere di l'altri. Vale à dì, circà u bè di l'altri invece di circà a vostra pròpia comodità.

L'egoistu pò avè parechji tippi

Ancu se sta parolla hè cunnisciuta di listessa manera, a pudemu assucià à certi sottotipi di ciò chì l'egoisimu riprisenta. I più cumuni sò trè chì sò aduprati in cuntesti parzialmente diversi, ancu se elli stessi rapprisentanu a stessa cosa: egoismu psiculugicu, egoismu eticu è egoismu raziunale.

Egoisimu psiculugicu

Questa hè veramente una teoria chì ci dice chì l'essaru umanu faci solu l'azzioni ch'ellu faci cù un scopu chì li hè beneficu. Questa teoria sustene chì a natura umana hè guidata solu da ragioni di autoserviziu, è chì ancu se fate boni atti, saranu infine fora da a necessità di riceve qualcosa in ritornu o chì riverberi per u so propiu benefiziu. Sta teoria sustene chì nimu face nunda per ragioni altruiste.

Egoismu eticu

Hè cunnisciutu ancu egoisimu murale Hè una teoria o un tippu di egoismu chì ci dice chì e persone sò sempre capaci di realizà una azzione altruistica, ma chì a feranu in un modu più gentile o cun più entusiasmu se sanu chì influenzerà un benefiziu dopu per elli.

In questu casu parlemu di moralità o etica perchè u sughjettu sà chì aiutà hè moralmente currettu è chì l'azzioni chì stanu pigliendu sò boni, dunque anu a pussibilità di aiutà. Eppuru u ferà cun assai di più, dicemu, gioia sì sà chì ci serà un benefiziu in valle per ellu cun quellu. Si distingue da l'egoisimu psiculogicu perchè hè qualcosa intrinsicu à l'esseri umani, mentre a moralità ci dà opzioni.

Egoismu raziunale

 Quandu si parla di egoismu raziunale si riferisce à una teoria filosofica chì ci dice chì in realtà, l'egoisimu di l'essaru umanu hè ligatu più chè nunda à l'usu di a ragione. Hè a mente è a ragione chì ci dicenu chì duvemu cercà u nostru interessu per e cose, è passemu u tempu à pesà cumu una certa situazione pò finisce per prufittà. Ancu se parlemu praticamente di u listessu tema, questu differisce ancu da l'esempii precedenti perchè ancu u psicologicu hè basatu annantu à a nostra essenza, è a moralità si basa nantu à a nostra etica cum'è persone; u raziunale si concentra nantu à u cuncettu chì hè a ragione è u pensamentu chì ci rende egoisti per natura.

À a fine pudemu pensà chì esse egoistu hè una attitudine negativa à centu per centu, postu chì raprisenta l'incapacità di una persona à entrà in cuntattu cù l'emozioni è i bisogni di un'altra, evitendu cusì l'altruismu; o a pudemu piglià cum'è un modu in cui si cerca l'interessu propiu per esse rispettatu.

Dopu tuttu, à a fine di a ghjurnata, in una misura più grande o minore, circhemu tutti di soddisfà i nostri interessi è uttene boni travagli, cose belle è bona vita, ancu se duvemu piglià l'altri in avanti, perchè hè unu di i più istinti primitivi per a sopravvivenza. Ùn importa micca cumu u fighjate, à a fine di a ghjurnata hè un cumpurtamentu chì ùn hè micca esattamente u megliu per vive in cunfurmità cù e norme suciale.

Egoisimu: U travagliu u Più Pagatu

Quandu parlemu di sucietà basatu annantu à sta questione, duvemu capisce chì e norme sociali cercanu di trasformà a ghjente in esseri altruisti chì travaglianu per uttene à alzà a prosperità è u standard di vita di u gruppu suciale. Per questu, ci sò regule, incarichi è pruibizioni chì devenu esse seguitate à a lettera per uttene questu scopu.

Cunnisciamu stu cumpurtamentu, perchè u campemu tutti. Cumencia per esse allevatu da i nostri genitori, è ghjunghje à u so puntu mediu avendu i nostri figlioli; Ci dice chì duvemu travaglià per allevà i nostri zitelli, campà a nostra vita, è dopu piglià cura di i nostri genitori anziani.

U cuncettu di egoismu suciale in questa parte nasce quandu saltate deliberatamente unu di i fattori chì sò rapprisentati per circà a felicità autentica sola è lascià da parte e vostre responsabilità.

A sucietà aspetta chì femu qualcosa, è ci hè l'idea chì ùn fà micca ciò chì s'aspetta da noi hè un modu di dimustrà chì simu egoisti. Una volta finita a zitellina passemu per esse servitori di i nostri genitori, quelli chì cumincianu, in modu velatu è mai direttu, chì rimandemu quelli favori ch'elli ci anu fattu, in modu disinteressatu, è una volta chì avemu decisu di difendesi per noi stessi diventemu persone egoiste.

A so volta, una volta cresciuti è allivati ​​i nostri figlioli, faremu listessu cun elli, sperendu ch'elli veghjinu da noi una volta chì ùn pudemu micca. Questu hè ancu induve entra l'egoismu propiu è inerente di l'essaru umanu, perchè ancu se pruclamemu chì ùn circhemu micca interessu persunale, conteremu sempre cù i nostri zitelli per aiutacci in casu di bisognu.

Ci hè da nutà chì in questi casi u cuncettu d'egoisimu ùn hè micca cumpletamente datu, ma una spezia d'altruisimu furzatu. Tuttavia, si dice chì l'egoistu hè u travagliu u più pagatuo perchè, se riesci à prufittà di ellu in modu raziunale, curendu i vostri interessi ma à u listessu tempu travagliendu per "nome" di l'altri, puderete uttene boni pusizioni o prumuzioni basati annantu à l'imaghjina chì voi anu creatu per voi stessu.

Un esempiu chjaru pò esse datu à a ghjente ricca d'eri, è ancu di i nostri tempi. Queste persone, per esse cunsiderate altruiste, anu iniziatu carità è anu donatu soldi à carità per guadagnà u favore di u populu. Oghje, e persone ricche donanu a parte di i vostri soldi à parechje carità perchè cusì ottenenu di calà o micca pagà i so tassi. A facenu per i so interessi, ma in listessu tempu continua à esse un'attività "altruista" chì li permette di tene soldi chì altrimenti andarianu per elli in imposte.

I sette indizii chì l'esseri egoisti ci lascianu

Quandu site una persona egoista, è micca solu quellu chì agisce per istinti umani, ma sì una persona veramente interessata, finu à u puntu di esse quasi patologica o sociopatica, ci sò certe caratteristiche chì influenzeranu u vostru modu di esse, è chì esse rimarcatu facilmente:

1: Ùn mostranu micca e so vulnerabilità è debbulezze

E persone chì sò patologicamente egoiste sò completamente incapaci di mustrà e so debule. Per elli, u fattu simplice di ammette li sarebbe avè da ammette chì ùn sò micca perfetti quant'elli aspettanu chì l'altri pensinu, è dunque ùn ammetteranu micca s'elli sò sbagliati o se anu paura di qualcosa.

2: Ùn ascoltanu micca quelli chì ùn sò micca d'accordu cù e so opinioni

E persone egoiste sò intransigenti quandu una persona hà un puntu di vista chì hè in parte o in tuttu cuntrariu à u so. Truveranu un modu per cambià di idea, è ti interromperanu, ignoranu o urlanu ancu se quella persona cerca di mantene u so puntu di vista.

3: Consideranu chì meritanu tuttu

Queste persone consideranu veramente chì tuttu u mondu sia unicu è esclusivu per elli. E averanu prublemi si ùn ricevenu micca qualcosa o se qualcunu l'altru riceve invece di elli. Anu ancu un rancore contr'à a persona chì hà ricevutu quelli chì anu cunsideratu chì devenu esse di i soi.

4: Ùn accettanu micca critiche costruttive

E persone egoiste pensanu chì tuttu ciò chì facenu va bè, è chì sì ùn site micca d'accordu cun elli hè perchè pruvate à sminuì u so pensamentu per uttene una prumuzione o un benefiziu perchè quella persona smette di fà ciò ch'ellu face. In i so ochji, quellu chì li critica hè pocu più cà una invidia chì vole u so male.

5: Migliurà i vostri rializazioni

Ùn importa micca quantu hè chjucu ciò ch'elli anu fattu, o quantu hè grande l'attività ch'elli anu realizatu. Truveranu un modu per fà vede à l'altri chì anu fattu assai più di ciò chì avianu veramente fattu, affinchì l'altri possinu vede a so securità interiore è vedeli cum'è persone impurtanti.

6: Criticanu a ghjente da daretu

Quelli chì anu personalità egoiste cercheranu generalmente un modu per fà vede à l'altri chì sò menu di quelli chì sò veramente davanti à l'altri. In un gruppu, truverà un modu per fà vede à l'altri chì l'altri sò menu, ma cù u solu scopu di, à a fine di a ghjurnata, esse l'unica persona virtuosa in u locu.

7: Ùn piglianu mai rischi

Anu in panicu è in paura di risicà a vita perchè ùn si ponu permette di falli. Tuttavia, à u mumentu chì vedenu chì una altra persona fiasca, seranu i primi à alzà u ditu per ghjudicà duramente è dì "Aghju sempre saputu chì finisce cusì".


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu. campi, nicissarii sò marcati cù *

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.