Cosa hè l'ergonomia: caratteristiche è tippi

sedia è ergonomia

U vostru duttore pò avè parlatu cun voi di ergonomia in un tempu o in l'altru. Hè necessariu sapè à questu per avè una bona postura sia in a vostra vita persunale sia in a vostra vita di travagliu. Ma ùn hè micca solu necessariu per a vostra postura, una volta chì sapete di più nantu à questu sughjettu capite a so impurtanza.

L'ergonomia hè u prucessu di cuncepisce o urganizà i posti di travagliu, i prudutti è i sistemi per adattassi à e persone chì li usanu. A maiò parte di a ghjente hà intesu parlà di l'ergonomia è pensanu chì hà qualcosa à chì vede cù i sedi o u cuncepimentu di i controlli è di i strumenti di a vittura, è hè ... ma hè assai di più.

Cosa hè l'ergonomia

Ergonomia s'applica à u cuncepimentu di tuttu ciò chì implica persone: spazii di travagliu, sport è passatempi, salute è securità. Hè una filiale di a scienza chì hà per scopu di amparà nantu à e capacità umane è e limitazioni, è poi applicà questu apprendimentu per migliorà l'interazione di e persone cù i prudutti, i sistemi è l'ambienti.

Scopu di migliurà i spazii di travagliu è l'ambienti per minimizà u risicu di ferite o dannu. Quandu e tecnulugie cambianu, cusì cambia a necessità di assicurà chì l'utili chì avemu accessu per travaglià, riposà è ghjucà sò pensati per e esigenze di u nostru corpu.

Perchè l'ergonomia hè impurtante?

U costu di una povera ergonomia in u situ di travagliu hè sinonimu di feriti è malatie di travagliu. U lombalgia hè a disabilità occupazionale a più cumuna di u mondu, affettendu i salariati in uffizii, siti di custruzzione, è in a categuria di più risicu, l'agricultura.

ghjocu di ergonomia

Ergonomia hà per scopu di creà spazii di travagliu sicuri, còmodi è pruduttivi incorporendu capacità umane è limitazioni in a cuncezzione di un spaziu di travagliu, cumprese a dimensione di u corpu, a forza, l'abilità, a velocità, l'abilità sensoriali (visione, udizione), è ancu attitudini individuali.

Ergonomia in a pupulazione anziana

In a sucietà d'oghje in u mondu u numeru di persone anziane aumenta ogni annu, qualcosa chì hè nurmale postu chì ci hè una qualità di vita megliu è chì e persone anu a pussibilità di campà più longu è gode di l'invecchiamentu è di a vechjaia di u megliu modu pussibule.

Cù questu, apparecchiature, servizii è sistemi duveranu esse cuncipiti per risponde à i bisogni crescenti di a pupulazione chì invechja, applicendu à u trasportu publicu, strutture di custruzzione è spazii di vita.

Cumu funziona l'ergonomia?

L'ergonomia hè una branca relativamente nova di a scienza chì hà celebratu u so 50esimu anniversariu in u 1999, ma s'appoghja nantu à e ricerche fatte in parechje altre aree scentifiche più anziane è più stabilite, cum'è l'ingenieria, a fisiologia è a psiculugia. Per uttene u cuncepimentu di e migliori pratiche, l'ergonomi utilizanu dati è tecniche di varie discipline:

  • Antropometria: dimensioni di u corpu, forme; pupulazioni è variazioni
  • Biomeccanica: musculi, leve, forze, forza
  • Fisica ambientale: rumore, luce, calore, fretu, radiazioni, vibrazioni, sistemi corporei: udizione, visione, sensazioni
  • Psiculugia applicata: capacità, apprendimentu, errori, differenze
  • Psiculugia suciale: gruppi, cumunicazione, amparera, cumpurtamenti

ghjocu di ergonomia

Rischi di una cattiva ergonomia

A cattiva ergonomia ùn hè micca listessa chè un disignu scarsu. Cù u cuncepimentu, l'ergonomia hè solu unu di parechji fattori chì richiedenu attenzione. L'ergonomia deve esse equilibrata contr'à altri fattori cum'è l'estetica (cumu si vede un pruduttu), u mercatu (ciò chì a ghjente vole cumprà), è u bilanciu, chì pò determinà a qualità di i materiali è di i cumpunenti aduprati per custruì lu.

Una povera ergonomia descrive a mancanza di unità trà l'ambiente, u compitu è ​​l'attrezzatura. Una sedia verticale da manghjà, per esempiu, pò esse micca cunsiderata ergonomica, ma in l'ambiente currettu, cum'è una sala da pranzu pocu aduprata, face u travagliu perfettamente. In un ambiente di l'uffiziu induve a ghjente hà bisognu à pusà per longi periudi di tempu, u listessu tipu di sedia puderia causà prublemi per via di a so mancanza di supportu lumbaru è di l'angulu rigidu è staticu.

Lesioni ergonomichi cumuni

In seguitu vi diceremu chì sò e ferite ergonomiche più cumune in e persone chì ùn tenenu micca questu in contu in a so vita di u ghjornu.

  • Sindrome di u tunnel carpale. Causatu da una pressione annantu à u nervu meridianu, chì va da a spalla à e mani è hè spessu causatu da l'usu prolungatu di u mouse è di a tastiera.
  • Cisti ganglionari Un pezzu sottu à a pelle (di solitu à u polu) spessu causatu da l'abusu eccessivu di l'articulazione chì porta à l'infiammazione.
  • A malatia di Raynaud. Prufessione di sangue limitata è intorpidimentu in alcune zone di u corpu, à volte scatenate da movimenti ripetitivi.
  • Tendinite Dolore articulare o gonfiore, spessu causatu da ripetizione è postura goffa.
  • Prublemi di bassa schiena Pò esse causatu o aggravatu da seduta prolungata in posture scomode, sollevendu, torcendu è piegandu.
  • Altri disordini musculoskeletali (MSD). À u tempu, una postura scarsa è una stallazione di stazioni di travagliu pò purtà à prublemi cù i musculi, i nervi, i vini sanguini, i ligamenti è i tendini.

malu dulore ergonomicu

Caratteristiche è tippi di bona ergonomia

Dopu avemu da parlà cun voi nantu à e caratteristiche è i tippi di bona ergonomia in modu chì in questu modu pudete implementallu in a vostra vita d'ogni ghjornu. Cusì pudete avè una postura di corpu megliu è ciò chì hè più impurtante ... Capirete ciò chì significa l'ergonomia.

Postu chì tutti passemu tantu tempu à u travagliu, hè impurtante chì i patroni promossi una bona ergonomia. Mentre l'acquistu di apparecchiature ergonomiche adatte hè un primu passu vitale, ùn hè per nunda l'unica soluzione. In più, Questu ùn vale solu per u travagliu, ma vale ancu per a vostra vita persunale è di ogni ghjornu.

  • Squadra. Avete bisognu di un equipagiu di travagliu adattatu per chì u vostru corpu abbia una bona postura sempre.
  • Configurazione di stazioni di travagliu. A messa in opera di a vostra stazione di travagliu hè quantunque impurtante quant'è avè l'attrezzatura adatta. A cunfigurazione si tratta di posizionà l'attrezzatura à l'altura curretta, angulu è distanza per e necessità di l'utente.
  • Muvimentu regulare. A chjave per una più grande salute è produttività in u situ di travagliu o in a vita persunale hè di truvà l'equilibriu perfettu trà muvimentu, standing, è seduta. Per esempiu, l'ideale hè di passà 20 minuti à pusà, ottu minuti à pusà, è dui minuti muvendusi o allungendu si.

Bona postura

E persone spessu sottovalutanu l'impurtanza di una bona postura. Tutti sapemu chì una postura povera, cum'è a caduta è a slouching, pò causà dolore, dolore è ferite, ma a postura hè cunnisciuta per influenzà cumu ci sentimu, pensemu è cumportemu ancu. Un studiu hà trovu chì Una bona postura ci pò aiutà à sentasi più pusitivi è à ramintà più facilmente i ricordi pusitivi.

U linguaghju di u corpu hè impurtante - quandu stemu o stemu in pusizione, ci sentimu più cunfidenti, putenti è attenti. Per ogni dumanda di ergonomia pudete parlà cù u vostru duttore o fisioterapeuta per truvà equilibriu in u vostru corpu.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.