Erich Fromm: filosofu, psicoanalista, psicologu suciale è marxistu

Dopu avè passatu i primi anni di a so vita sott'à a paura è l'insecurità di a Prima Guerra Mundiale, Erich Fromm decide di dà un novu giru à a so vita. Senza dubbitu unu di i più rappresentanti esponenti di u seculu scorsu, hà riesciutu à pusiziunassi trà i scrittori i più letti di l'epica, à u so tornu, era un marxistu appassiunatu chì era incaricatu di dà un significatu diversu à u Neofreudisimu cù a fundazione di a prima scola Neo-Freudiana.

Hè ancu unu di i pensatori più pertinenti di l'epica chì a so vita hà fattu girate inaspettate in i mumenti storichi più significativi di l'umanità. Per questu è ancu di più, duvete cunnosce di a so biografia è di e teurie ch'ellu hà cuntribuitu à u mondu di a psicoanalisi è à a cultura in generale.

Biografia iniziale

Hè cresciutu in una casa chì i genitori avianu una relazione instabile, u so babbu era un omu viulente cù un temperamentu abissalmente cambiante è a so mamma era una donna sottumessa è depressa, pochi eranu i tempi chì pudia fà qualcosa per difende a so vita.

Era ancu natu in u 1900 in Germania, un paese chì li darà una vita ancu di più disfunziunale in cungiunzione cù quella ch'ellu hà dighjà purtatu in casa cù i so parenti. In un aria di guerra Erich Fromm hà passatu i primi anni di a so vita cù paure è fobie à l'esternu è à ellu stessu, Induve l'insecurità crescenu ancu più forte per prevalere in ellu finu à ch'ellu hè guasi maiò.

Sommergitu in un ambiente micca favurevule per a so crescita, hà decisu di inclinassi versu a religiosità di i so zii, diventendu un rabbinu cù i so zii. Hè in questu mumentu chì vede, ch'ellu pò discernisce assai di più cà qualsiasi persona urdinaria in u so ambiente; Di conseguenza, diciderà più tardi di esse ateu.

Senza dubbitu, e surtite di chjesa l'anu aiutatu à avè una perspettiva di a realtà diversa da u cuncettu ch'ellu avia dighjà prima di a so zitellinaAiutò assai à lascià a so casa à a chjesa cum'è modu di liberazione da a gabbia duv'ellu campava.

Una nova sensazione d'umanisimu u purterà in direzzioni diverse è diventà un omu relativamente liberu. L'Umanesimu è a Prima Guerra Mundiale funu a basa per un novu è liberatore dubbitu nantu à e facultà di discernimentu umanu, u pensamentu di e masse è u putere di scredità ogni ideologia o cumpurtamentu cullettivu per truvà a pace in a verità universale.

Cambiamenti significativi è torce in a vita di Erich Fromm

À u principiu di l'anni 20, da ghjovanu universitariu, hà principiatu a so passione per l'insignamentu. Cù un diploma in Dirittu à l'Università di Francoforte è Sociologia à l'Università di Heidelberg.

Un altru pezzu chjave chì l'aiutò à sviluppà a so ricerca In prufundità hè stata a psicanalista Frieda Reichmann cun quale ùn durerà tantu u matrimoniu, quantunque nasce una bella storia di amicizia.

Ghjè à stu mumentu di a so vita chì mette da cantu u so tempu di credente è diventa ateu, influenzatu ugualmente da l'aria pulitica di Berlinu in quelli anni.

Saria l'annu 1929 quandu cuminciò à praticà cum'è psicoanalista per furmà studienti chì ùn eranu micca cunsiderati "medichi" à l'epica. Un annu dopu, era Direttore di u Dipartimentu di Psiculugia di l'Istitutu per a Ricerca Suciale, inizendu simultaneamente i primi studii nantu à e teurie marxiste.

Trascendendu versu un altru cuntinente

Dopu trè anni da sta prumuzione è una pusizione impurtante in l'Istitutu, decide di andà à campà in i Stati Uniti per via di una forte persecuzione da parte di Adolf Hitler, quandu hà cuminciatu à guadagnà sempre più popolarità, Erich hà da emigrà in America. A so volta, si dice ch'ellu avia certe differenze cù Theodor Adorno, un altru maestru di u listessu istitutu induve Erich era direttore.

Cusì inseme cù parechji culleghi di u listessu istitutu, intraprende un novu percorsu versu l'America, u locu induve nasceranu e so prime e più significative opere cum'è psicologu, sempre basatu annantu à e Teurie è i fundamenti di Sigmund Freud.

Si marita di novu in u 1943 cù un immigrante tedescu chjamatu Henny Gurland. U matrimoniu di Fromm cù Gurland durò trè anni, chì sò stati spesi in Cuernavaca, Messicu. Dopu trè anni di matrimoniu, a so seconda moglia hè morta.

Stabilitu in Messicu, insegna à l'Università Autonoma di u Messicu cum'è psicoanalista è psicologu, u listessu locu diventerà a so prima casa di u Sezione di psicoanalisi creatu da ellu stessu.

Cù parechji anni di sperienza è un ligame di successu cù a literatura, Fromm si marita cù Annis Glove Freeman, sta unione hà fattu chì Fromm piglia una altra decisione cruciale per a so vita: lascià u marxismu daretu è staccassi cumpletamente da u pensamentu sucialistu.

Campendu in Washington, hè diventatu un sustenidore di i muvimenti pacifisti contr'à a guerra di u Vietnam è cù una forte ispirazione dopu avè publicatu unu di i so libri più riesciuti "L'arte di amà"; Fromm hà una prospettiva assai più umanistica è amare nantu à a vita. Induve l'omu hè capace di amà per via di a so cundizione di vita ma micca per via di u so desideriu di pussede, chì à a fine hè ego.

Avia una vita piena di successi pieni di significati emotivi, s'avventurò in u mondu di a spiritualità è in u studiu di a psiche umana. In i so 70 anni, si tramuta in Svizzera per more cinque ghjorni nanzu à u so ottanta anniversariu.

Erich Fromm Ideals

Fortemente umanistu, Erich hà avutu a cuncepzione di e cunsequenze è di l'attitudini di l'essere per via di una miscelania suciale chì hà cundiziunatu u so cumpurtamentu. Dapoi l'origine di l'omu, secondu Fromm è l'umanesimu, hè statu cundiziunatu secondu u prugressu è u cumpurtamentu di e sucietà à chì appartene.

Sicondu Erich, a sucietà hè machiavelica è hà un grande impattu annantu à e decisioni murali chì l'omu piglia in quantu à a so vita d'ogni ghjornu. Unu di i lucali principali per stabilisce ligami suciali cù terzu, era amore spontaniu è rispettu; a necessità di ùn furzà à nimu à "esse".

Per fighjà

«Se l'omu vole esse capace di amà, deve mette si in a so piazza suprema. A machina ecunomica li deve serve, invece ch'ellu sia quellu à u so serviziu. Duvete furmassi per sparte l'esperienza, u travagliu, invece di sparte, in u megliu di i casi, i so benefici. A sucietà deve esse urganizata in modu tale chì a natura suciale è amare di l'omu ùn sia micca siparata da a so esistenza suciale, ma piuttostu unita cun ella ". Estrattu di "L'arte di tene caru", pagina 128.

Erich Fromm, attraversu parechje transizioni emotive è psiculugiche per tutta a so vita, hè, unu di i cuntributi più significativi à a psicoanalisi è à u studiu di l'anima pura chì abita l'esse. Attraversà una tappa di marxismu intrinsicu finu à ghjunghje à u staccamentu tutale di tuttu dogma suciale.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.