Un ochju à i fattori biotichi

L'etimulugia di a parolla "bioticu" si riferisce inequivocabilmente à u prefissu d'origine greca "bio", chì significa "vita", è hè sottu stu fattu simplice chì u significatu di stu termine assai atipicu hè chjarificatu. Un "fattore bioticu" hè, dunque, un fattore chì si riferisce à a vita, à ciò chì hè vivu, essendu cusì in eculugia si riferisce à tutti i tipi d'organismi chì si sviluppanu in un ambiente determinatu, chì u modificanu è interagiscenu cù altri urganismi o cù l'ambiente stessu. Ci hè un certu cumpunente di vuluntà, induve sti fattori evitanu solu di esse purtati da e forze naturali, è cusì, ancu se ùn anu micca intelligenza in un gradu umanu, esercitanu una influenza cusciente nantu à u so ambiente.

Parlemu di sicuru di "flora" è "fauna", piante, animali, è tutte e creature simule ma cù un nome pocu cunnisciutu per quelli chì ùn sò micca un pocu impegnati in u mondu di a scienza, o chì sò simpliciamente curiosi. In questu modu, una furesta è tutti i so arburi sò fattori biotichi, i scoiattoli è e sementi è e noci chì raccolgenu, acelli rapaci chì piattanu da sopra, i fiori ornamentali, i frutti è ancu i funghi germogli è spore chì pupulanu e zone umide . O, senza andà più luntanu, i nostri animali domestici è e so pulci, u nostru manghjà, noi stessi, pare assai perchè hè assai da tene contu, ma ùn hè micca tuttu.

fattori biotichi

Agenti di Change

Sti sfarenti esseri viventi devenu assicurà a so propria sopravvivenza, è per l'interazzione cù l'altri di e so spezie, ripruducesi, per i quali anu una grande varietà di caratteristiche fisiologiche è di cumpurtamentu chì l'aiutanu à cumpete per quelle risorse necessarie per a so sussistenza.

I fattori biotichi ponu esse capiti cum'è l'agenti di cambiamentu in un sistema, i sugetti chì e so azzioni inizianu l'ambiente, ma chì agiscenu? Chì risorse adupranu per sopravvivere? A risposta seria l'altru elementu chì secondu l'eculugia è a biologia cumpone l'ambiente: fattori "abiotici". U prefissu "a" hè aghjuntu à a parolla per indicà una qualità di assenza, o in altre parolle, per indicà chì ùn appartene micca à u biologicu, chì li hè stranu. Cusì, cose cum'è aria, terra, acqua, luce è temperatura ponenu u stadiu induve si sviluppanu a flora è a fauna, un mezu induve a vita ùn esiste micca in sè, ma chì li furnisce sustenimentu.

Classificazione

Da una parte, secondu u so rolu in u cicculu di l'interazzione organica / inorganica induve a vita hè riassunta, i fattori biotichi anu trè suddivisioni principali:

- Pruduttori o Autotrofi: U primu ligame in una catena cumplessa, stu tippu di fattore hè cumpostu da quessi urganismi chì piglianu materia inorganica è a trasformanu in l'alimentu chì cunsumanu elli stessi. Ciò implica chì a so interazione cù l'altri esseri viventi hè limitata paragunata à altre spezie perchè ùn dipende micca da u cunsumu direttu di altri fattori biotichi. E piante rientranu naturalmente in sta classificazione. Inoltre, apprufittendu di elementi chì sò spessu i rifiuti di altri esseri (cume u diossidu di carbonu da a respirazione è l'urea da l'urina), contribuiscenu à u riutilizazione di cumposti, una pratica chì mantene l'ambiente pulitu.

- Cunsumatori o eterotrofi: u sicondu ligame ipoteticu in a catena alimentaria. Stu fattore hè cumpostu da quessi urganismi chì e so capacità è capacità ùn li permettenu micca di fabricà u so propiu alimentu, per i quali ottenenu i so nutrienti attraversu u cunsumu direttu di altri esseri, sia Pruduttori sia altri Consumatori. L'animali sò tutti esempi ideali di sta classificazione. Ch'elli sianu quelli chì manghjanu piante, carnivori chì tombanu altri animali, o scavengers chì prufittanu di diverse morti, nisun animale hè capace di pruduce tutti i nutrienti necessarii in u so corpu stessu, per i quali ricorrenu à u cunsumu d'esseri chì in un in un certu modu o altru anu riesciutu. Hè per quessa chì l'essere umanu, ancu s'ellu "cultiva" ligumi è "alleva" animali, hè tecnicamente un cunsumadore.

- Decompositori o Detritofagi: Cum'è i Produttori anu apprufittatu di a materia urganica da l'ambiente o da l'escrezioni d'altri esseri viventi per nutrisce si, stu terzu è ultimu anellu di a catena (almenu à un livellu di basa) usa a materia urganica truvata in i tessuti è cumposti in decomposizione ., esse queste foglie cadute, cadaveri, pelli di capannone o simili. Trà i decompositori i più cumuni ci sò i vermi di terra è i funghi.

Stu terzu tipu di fattore bioticu cUtilizza una funzione simile di riciclà è riutilizà in principiu à quellu di i Pruduttori quandu s'incaricheghja di assicurà u prugressu currettu di u prucessu vitale di l'ambiente è di u so equilibriu, ma u face à un livellu più prufondu, cumplessu è simbioticu quandu in listessu tempu chjude è riavvia un ciclu. A materia urganica scumposta hè trasfurmata in sustanzi chì alimentanu i Pruduttori, è u prucessu riprende.

Inoltre, ci sò classificazioni date in quantu à u numeru di organismi da raggruppà: individuu (una sola unità), pupulazione (inseme d'individui da un locu datu) è cumunità (inseme interattivu di populazioni). D'altra parte, i fattori biotichi anu un inseme di relazioni intersoggettive secondu u tippu d'interazione ch'elli portanu trà di elli, in modu chì esistenu: predazione (un esse vivente si nutrisce direttamente di un altru, cù a morte in cunsequenza), cumpetizione ( quandu duie spezie adopranu a stessa risorsa), u parasitismu (quandu un essaru vivu si prufita d'un altru senza offre alcun benefiziu in ritornu) è u mutualisimu (una relazione induve e duie parti beneficianu di l'interazione.

fattori biotichi in l'ambiente

Fattori biotichi in l'alimentu umanu

Dittu chistu, ci sò forse campi insospettati induve i fattori biotici facenu apparenza. A Dieta Macrobiotica, per esempiu, hè un tipu di dieta estratta da idee da a cultura orientale, è riorganizata sottu l'idee muderne, quì, e prupurzioni è i tippi di alimenti ingeriti sò trattati cun estrema cura in l'idea di creà un equilibriu adeguatu di cumposti chimichi in u corpu dopu questi alimenti sò digeriti, cullaburendu cusì cù u prucessu di assimilazione, chì aiuta à prevene e malatie evitendu a fatica sofferta da u corpu quandu deve trattà quantità sproporziunate di cibu.

Inoltre, una tendenza in l'industria alimentaria è in i mudelli di cunsumu di varie sucietà hè l'introduzione di elementi "probiotici" in a dieta. Sò simpliciamente vari alimenti (di solitu salsicce o latticini) à i quali sò state aghjunte varietà speciali di batteri chì, quandu cunsumate, benefizianu u corpu in qualchì modu. Un esempiu assai cumunu seria a varietà di yogurt chì migliuranu u prucessu digestivu è l'assorbimentu di nutrienti in l'intestinu.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.