Focalizazione cum'è metudu di autocunniscenza

U focu hè un prucessu psicoterapeuticu sviluppatu da Eugene Gendlin in u 1953. Dopu à 15 anni di ricerca à l'Università di Chicago, Gendlin hà cunclusu chì ciò chì determina se una psicoterapia hà successu o micca dipende, più chè da u terapeuta, da cumu si comporta u paziente è ciò chì fate internamente durante a sessione. Gendlin hà trovu chì, senza eccezione, i pazienti riesciuti anu focalizatu a so attenzione in se stessi, nantu à una sensazione assai sutile è diffusa chjamata sintia sensazione ("Felt sense" in inglese). Questu sintia sensazione cuntene infurmazioni chì, quandu ci hè datu attenzione, ponu cunduceci à a risoluzione di u prublema chì simu di fronte. Dunque, Fighjendu hè una cumpetenza chì si pò amparà è chì ricrea un cumpurtamentu osservatu in i pazienti riesciuti.

 

U focalizazione cunsiste à focalizà l'attenzione in modu apertu è senza ghjudiziu nantu à una cunniscenza interna chì si sperimenta direttamente, ma chì hè in u pre-verbale. Hè cusì, u corpu pò cuntene informazioni assai preziose, ancu s'ellu ùn hè ancu statu formulatu in parolle o purtatu à a cuscenza. A messa à fuoco hè aduprata per mette in luce ciò chì omu sente o vole, è implica un dialogu cù quellu sensu sensu. Parechje persone anu tantu paura di esse in u so corpu chì preferiscenu rifugiassi in a so testa induve tuttu hè cunnisciutu è nunda ùn li sorprenderà. Tuttavia, fendu questu, ùn solu ùn simu chjappi in un vortice di penseri ricorsivi è ancu ossessivi chì di solitu ùn ci portanu in nessun locu, ma perdemu ancu assai informazioni. U corpu ùn hè micca un strumentu o una mera macchina fisiologica. Questa parte hè quella chì a scienza riesce à catturà o misurà megliu, ma u corpu hè assai di più cà quessa: hè saviezza.

 

Quali sò i vantaggi di Focusing?

Focalizà ci aiuta à cuntemplà altri racconti o alternative à una situazione, per vede e cose più chjaramente, piglià decisioni è stimulare un cambiamentu in noi stessi.

Attraversu u prucessu di focalizazione, pudemu cunvertisce u sintia sensazione in qualcosa di più tangibile è faciule da travaglià. Y Per chì sta sensazione sentita piglii forma è piglia un significatu, a persona deve pruvà diverse parolle chì traducenu quella sensazione. Quandu si verbalizeghja ste parolle, hè impurtante di fà casu à ciò chì si passa in l'internu perchè u sintia sensazione ùn validerà micca una parolla o una frase (pò ancu esse una maghjina) chì ùn a descrive micca adeguatamente. Questu richiede generalmente u tempu è hè di primura per pudè tollerà l'incertezza. Ma una volta chì riescimu à ricunnosce què sintia sensazione è nome, rimarcemu chì u bloccu sparisce è pudemu infine avanzà.

 

Parechji adattamenti di u prucessu di Fucusazione uriginale pruposti da Gendlin sò stati sviluppati. Unu di i più populari hè quellu di Ann Weiser Cornell. Sicondu Weiser, i trè aspetti chì separanu a Focalizazione da altri metudi di sensibilizazione interiore è di crescita persunale sò i seguenti:

 

  1. U sensu sensu:

Fucilà implica entra in u corpu è truvà quì quella sensazione speciale chjamata sintia sensazione, chì cuntene un significatu. Avete probabilmente sperimentatu spessu senza dalli troppu impurtanza. È hè chì in generale tendemu à pagà più attenzione à l'emozioni. U prublema di l'emozioni hè chì certe volte formanu un nuvulu è impediscenu di vede chjaramente. A paura hè sempre paura, ùn ci hè altru nunda. Sentimu a paura è "sapemu" chì hè per questa o quella ragione ma sò narrazioni chì avemu digià cunnisciutu è chì ripitemu senza stancià. Invece, hè più difficiule per ghjunghje à u corpu. Ma se operemu à u livellu di sintia sensazionePudemu sente chì sta paura, quella chì sperimentemu avà, hè diversa da a paura chì sintimu eri per esempiu. Forse a paura d'eri era più simile à una roccia fredda in u vostru stomacu, è a paura d'oghje hè più di tirà o tirà indietro. Se simu lasciati cun quellu sintimu di paura in quì è avà, pudemu truvà a vera ragione perchè simu cusì spaventati. Quandu si face casu, stu sintimu hè spessu trasfurmatu è va al di là di ciò chì pensemu di cunnosce. Ci porta à una transizione. Avemu riesciutu à accede à u cuntenutu chì paria inaccessibile finu à tandu. Ancu cusì, ùn vogliu micca implicà chì duvemu disprezzà e nostre emozioni, ochju. Pudemu cumincià perfettamente identificendu un'emuzione è cunnessu gradualmente cù u sintia sensazione.

 

  1. Attenzione diretta versu l'internu è accumpagnata da accettazione è impegnu:

Una volta vi sò cuscenti di u sintia sensazione, u prossimu passu hè di dedicà una qualità speciale di attenzione à questu. Una manera di fà hè invitate stu sintimu à pusà cun noi nantu à una panca (imaginaria) per cunnosce megliu. Quandu stabiliscenu quella relazione cù u sintia sensazione, hè impurtante aduttà una attitudine di curiosità versu ella. Pruvemu à evità di mette filtri attraversu interpretazioni, razziunalità, opinioni, ipotesi o critiche. Sta pratica hè simile à quandu entramu in una stanza scura. Quandu i nostri ochji si abituanu à a bassa intensità di luce, cuminciamu à discernisce l'uggetti intornu à noi più chjaramente. A maiò parte di a ghjente ùn hà micca a pazienza di stà in a stanza è preferisce andà direttamente. Ma ciò chì ci porta à una cunniscenza più profonda hè l'interessu, u desideriu, a curiosità di sapè. D’altronde, quì ùn si tratta micca di pruvà à cambià qualcosa, ma d’accettà, o piuttostu di permette issu sintimu. U cambiamentu accade da per ellu, postu chì u nostru mondu internu ùn hè micca staticuhè sempre in muvimentu. Quandu mantenemu a mente, quessa sintia sensazione si sviluppa, si move è si trasforma in u passu prossimu. Ci interessa u Cumu? hè quellu sintimu, micca ellu perchè.

 

  1. Una pratica chì facilita u cambiamentu:

A maiò parte di a ghjente hè cunvinta chì, per fà cambià, si deve pruduce attivamente, è chì a forza di volontà o u sforzu sò l'ingredienti di basa per questu. Ma sta filosofia ùn si applica micca à u focalizazione. Secondu Focusing, u cambiamentu si faci cum'è una parte naturale di u corsu di e cose, è quandu qualcosa ùn pare micca cambià, ciò chì avete bisognu hè attenzione è piena cuscenza, accumpagnata da una attitudine di accettazione di ciò chì ci hè presentatu. U corpu sà ciò chì hà bisognu, cum'è una semente di ravanellu sà chì si trasformerà in un ravanellu. Ùn avemu micca da pruduce alcun cambiamentu, furnite solu e condizioni chì permettenu quellu cambiamentu.

 

 

focus10

 

 

Hè preferibile praticà stu metudu cun un terapeuta o una persona furmata in Focusing ma pò ancu esse fattu solu cù un ghjurnale o un quaderno per esempiu.

 

 

da Jasmine Murga

 

 
Fuentes:

 


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Un cummentariu, lasciate u vostru

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   ANTONIO SILVA dijo

    IMPARÀ È IMPARÀ