Chì hè a cellula animale? - Struttura, parti è funzioni

E cellule sò unità anatomiche è fisiologiche chì si trovanu in tutti l'esseri viventi, chì permettenu u so funziunamentu è u so sviluppu. Quessi sò divisi in dui tippi, procarioti è eucarioti, induve i primi sò prisenti in arcate è batteri; mentre l'ultime in piante, animali, protisti è funghi.

Trà eucarioti truvemu a cellula animale, chì hè definita cum'è quellu chì cumpone i tessuti prisenti in l'animali. Di i quali menzioneremu alcuni dati di interessu cume a so struttura o parti, u funziunamentu di ognuna di esse è a differenza cù altre cellule eucariote.

In quantu à u funziunamentu di e cellule animali in generale, queste, cum'è l'altre cellule, soddisfanu l'obiettivu di aiutà in u funziunamentu currettu di i prucessi essenziali per l'esistenza di l'animali; per esempiu, intervenenu in a creazione di tessuti, identificanu sensazioni, frà altri.

Chì hè a struttura o e parti di a cellula animale?

parti di una cellula

Ci sò trilioni di queste cellule in animali è umani, ognuna avendu una struttura chì comprende u busta cellulare, citoplasma è nucleu cellulare. A so volta, in elli hè pussibule truvà e parti di a cellula è chì ognuna abbia una funzione specifica.

A cellula o membrana plasmatica

Situatu in a busta di e cellule, definisce cum'è a parte esterna di e cellule, chì li delimita è, à u so turnu, funziona cum'è un sistema di prutezzione è di cuntrollu di ciò chì pò o ùn pò esce da elle.

Citoplasma

Per a so parte, u citoplasma hè situatu trà u nucleu di cellula animale è a membrana sopra menzionata; chì hà un gran numeru d'organelli chì rispondenu à diversi obiettivi. Hè cumpostu di duie parti, una esterna (vicinu à a membrana) è una interna (vicinu à u nucleu) è, à u so tornu, cuntene una rete di membrane chì sò benefiche per i prucessi biochimici chì si svolgenu in questu.

U scopu di sta parte di a cellula hè solu di accoglie detti organelli è aiutà à u so sviluppu propiu. Frà elle hè pussibule truvà u reticulatu cellule endoplasmiche lisce è rugose, centrioli, ribosomi, lisosomi, mitocondri è l'apparatu golgi.

Reticulu endoplasmicu lisciu è grossu.

U reticulum endoplasmicu hè definitu cum'è a set di membrane chì formanu un sistema interconnessu, chì si trovanu in diverse parti di a cellula animale secondu e funzioni da eseguisce. Questu pò esse divisu in dui, u lisciu è u grezzu o endocrinu.

  • U lisciu si riferisce à quellu chì hà per scopu di sintetizà a stragrande maggioranza di lipidi truvati in a membrana cellulare è quelli chì cumprenenu l'altre strutture. Inoltre, face parte ancu di u prucessu di liberazione o assorbimentu di u casu cumu necessariu.
  • Per a so parte, u grezzu hè rispunsevule per a fabricazione di proteine ​​pronte per esse trasportate in altre parti di a cellula, induve alcune di elle, cum'è l'apparatu di Golgi, ponu servire da mezu per invialli fora di a cellula.

Centrioles

Dentru u citoscheletru hè pussibule truvà i centrioli, chì sò organelli chì svolgenu a funzione di trasportu di particelle o altri organelli in a cellula, intervene in u prucessu di divisione cellulare, Mantenenu a forma di a cellula è parechje altre funzioni.

  • Centrosomu: I centrioli sò incaricati di unisce si per furmà i "diplosomi" trà dui d'elli, chì, essendu inseme cù u materiale pericentriolare, diventa u centrosoma, chì hè incaricatu d'urganizà i microtubuli.
  • Ribosomi: I ribosomi sò prisenti in varie parti di a cellula animale, cum'è u reticulum endoplasmicu o mitocondri. Queste cumpienu a funzione di traduttori, chì sintetizanu e proteine ​​da l'infurmazioni ricevute da u RNA messenger.

cellula

Lisosomi

Quessi si trovanu di solitu in cellule chì risponde à l'ubbiettivu di trattà di e malatie; postu chì cuntene enzimi idrolitichi digestivi, chì permettenu a degradazione di molecule più cumplesse. Inoltre, hè presente solu in e cellule eucariote.

Mitocondri

Cunsidirendu u mutore chì permette à a cellula di funziunà, postu chì cunverte i nutrienti in carburante per e cellule; chì hè cumpostu da ATP, chì hè l'energia di l'adenosina trifosfatu.

L'apparechju Golgi

Hè quellu sistema di membrane chì si trova in a cellula cù u scopu di distribuisce è mudificà e proteine ​​chì sò sintetizate in u reticulatu grezzu o endocrinu.

U nucleu cellulare

L'organettu hè chjamatu nucleu cellulare situatu in u centru di e cellule animali è hè furmatu da a membrana nucleare, nucleoplasma, cromatina è nucleolu.

  • Membrana o busta nucleare: Si cumpone di a struttura chì prutege o delimita u nucleu da l'altre parte chì custituiscenu a cellula animale, chì hè divisa in duie parti: a parte interna è a parte esterna. A so funzione hè di furnisce u spaziu necessariu per a trascrizzione di l'ADN in RNA è, à u so tornu, permette à l'infurmazioni da l'RNA di esse tradutti in proteine.
  • Nucleoplasma: Hè cunnisciutu ancu cariplasma o citosolu nucleareHè u "semi-liquidu" truvatu in a parte interna di u nucleu cellulare; induve si trovanu a cromatina è i nucleoli. Questu hè destinatu à permette e reazioni chimiche chì si producenu in u nucleu.
    • cromatina: A cromatina hè u nome datu à a sustanza chì include quelli elementi chì custituiscenu u genomu, vale à dì e proteine, l'ADN è l'ARN di i cromusomi eucarioti.
    • Nucleolu: U nucleolu hè una struttura micca di membrana chì hà per scopu a trascrizzione di l'ARN è a furmazione di ribosomi; Per questu, intervenenu prucessi cum'è a sintesi di ARENr o l'assemblea di proteine. D'altra parte, cumpone ancu funzioni cum'è a regulazione di u ciculu di e cellule, dirigendu e so risposte di stress è intervenendu ancu in u so invecchiamentu

Queste sò e parti di e cellule eucariote presenti in l'animali è e funzioni di ognunu; Speremu chì l'infurmazioni sò state facili da capì è tutte e dumande, a scatula di cumenti hè dispunibule per u vostru usu. Vi invitemu à sparte u cuntenutu nant'à e vostre rete suciale, forse unu di i vostri amichi puderia esse interessatu.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

4 cumenti, lasciate i toi

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   Catalina dijo

    bonghjornu

  2.   Ana Sofia dijo

    Mi hà aiutatu assai

  3.   Harrison Stiven Martinez Jaramillo dijo

    m'hà aiutatu assai

  4.   Yolanda dijo

    L'infurmazioni m'anu aiutatu assai. Grazie