U ghjocu euristicu: chì hè è in chì cunsiste

ghjochi euristici in scatula di legnu

Quandu parlemu di ghjocu euristicu, ci riferemu à stimulà a scuperta è a sperimentazione di i zitelli per mezu di u ghjocu. Stu tipu di ghjochi sò ghjucati durante a prima zitiddina. Hè necessariu sapè in chì cunsiste stu tippu di ghjocu in modu chì sì avete figlioli o travagli cù zitelli sò capaci di valurizà lu.

Attraversu stu tippu di ghjocu, i zitelli ghjovani interagiscenu cù l'oggetti, scoprendu forme è materiali. U toccu hè di primura in stu tippu di ghjocu, postu chì essendu sensoriale, i più chjuchi ponu scopre texture, dimensioni, usu, ecc. Per ghjucà stu ghjocu cù i zitelli, l'ideale hè di avè "un pettu à tesoru o un canistrellu" per chì i zitelli possinu sperimentà liberamente cù l'uggetti.

Stu tipu di ghjocu hè ideale per i zitelli da un annu è finu à dui, chì sò in pienu ghjocu funzionale è a sperimentazione hè necessaria per u so sviluppu. Sia i genitori sia i prufessori anu creatu da tempu i so materiali cun trame d'ogni ghjornu, ancu se di più in più imprese sò dedicate à a fabricazione di materiali per u ghjocu euristicu in u sviluppu di i zitelli, cum'è i materiali di legnu.

zitelli di ghjocu euristicu

Autodidattica

In u ghjocu euristicu, i zitelli esploranu, investiganu è scoprenu materiali, dunque hè impurtante chì i materiali furniti sò adatti per a so età è ùn sò micca periculosi. Hè una bona idea chì permettite à un zitellu a libertà di esplorà tutti l'oggetti chì li furnite cun tranquillità.

U zitellu deve esse u prutagunista di a so propria amparera per scopre naturalmente ciò chì hè davanti à ellu è chì nimu u guidi. Ancu se l'adultu furnisce i materiali è li mostra in prima, ciò chì hè impurtante in questu ghjocu hè chì u chjucu guidi a so propria scuperta di i materiali.

L'apprendimentu deve esse per scuperta, amparera di cunniscenza cun cuntattu direttu. Questu aiuterà u chjucu à migliurà a so autostima, à gode di u sintimu di suddisfazione quandu scopre cose nove è senterà ancu cumu l'altri rispettanu u so ritimu di apprendimentu è i so bisogni.

Sò i sensi dunque, in più di u toccu, quelli chì aiutanu u chjucu à scopre attraversu i sensi e caratteristiche di l'ogetti chì hè davanti à voi per manipulà, in questu modu vi sentirete abbastanza capaci da pudè amparà attraversu i vostri sensi.

ghjochi euristici in scatula di vimine

Beneficii

Stu tippu di ghjocu hà benefici chì sò considerevoli è hè una bona idea di teneli in contu per prumove stu ghjocu in i zitelli trà unu è dui anni. I vantaghji più impurtanti chì hà sò:

  • Sviluppu di capacità cognitive
  • Aumenta l'imaginazione è a creatività
  • Migliora abilità di percezione
  • Aumenta l'autostima
  • Migliora u sensu di rializazione è di soddisfazione
  • Sviluppu di capacità motrici grossi è fini
  • Diventate cuscenti di a gravità o di l'equilibriu
  • Migliurà u pensamentu matematicu
  • Migliurà a capiscitura di u lessicu

Inoltre, I zitelli aumenteranu ancu i valori suciali postu ch'elli ponu cumincià à sparte. Idealmentu, l'uggetti sò di tipu naturale (carta, metallo, cartone, sugheru, ecc.) Chì sò di una dimensione adatta per evità u risicu di soffocazione (perchè i zitelli mettenu e cose in bocca per esplorà) è in un contenitore ancu naturale cum'è un canastu di legnu o di vimine, cù chì u chjucu pò trasportà, classificà, ecc. I materiali in a vostra sessione di ghjocu. Hè impurtante di pruvà à evità u più pussibule materiali cum'è plasticu o ghjoculi predisignati.

E fasi

U ghjocu euristicu si compone di parechje fasi, è hè necessariu chì ùn duri più di 45 minuti o un'ora è chì sò spartuti in trè parti. I zitelli di unu è dui anni anu una breve attenzione è ritenzione, Li piacenu dinò a stimolazione è vanu da una attività à l'altra, dunque hè una bona idea chì e parti duranu più o menu 15 o 20 minuti ciascuna.

fase preparatoria

A prima fase seria a fase preparatoria induve l'adultu prepara u materiale in un spaziu di ghjocu vacante cum'è un tappettu o nantu à un tavulinu chjaru. Ùn ci deve esse altri elementi chì u picculu pò divertisce si. L'Adultu selezziunate trè o quattru tippi diffirenti di materiali sensoriale è sceglie cuntenitori (un cuntaineru per ogni materiale sceltu).

I zitelli ponu truvà i materiali fora di i canistrelli è poi mette li, o hè l'adultu chì indica u tippu di materiale a prima volta è li mette in i contenitori.

ghjochi euristici di a crèna

Fase di esplorazione

In questa fase i zitelli ghjovani cumincianu à esplorà cù i materiali chì anu sceltu prima. Dentru, si dumandanu per chì sò è chì ponu fà cun elli. Probabilmente i passeranu da un cuntainer à l'altru o li ghjittaranu in terra per vede ciò chì accade è poi li piglianu per cuntinuà à ghjucà.

Cumencianu dinò à copre, scopre, apre, chjude, riempie, caccia, girà, adattassi, raggruppà, ecc. Hè u mumentu quandu i chjuchi interagiscenu direttamente cù i materiali. Mentre si diverteghjanu amparanu!

Fase di cullezzione

In a fase di raccolta, i zitelli devenu raccoglie, classificà è urganizà i materiali per mette li in u so locu currispundente. Forse in questa fase anu bisognu d'aiutu da l'adultu, per tene tuttu u materiale induve appartene. Cù a guida di l'adultu serà abbastanza.

U rolu di l'adultu hè attivu è passivu in listessu tempu. Perchè prima prepara i materiali per chì u zitellu possa ghjucà, dopu hà un rolu passivu quandu permette à u zitellu di ghjucà liberamente è infine, hà un rolu un pocu attivu per aiutà u zitellu à raccoglie u materiale.

Cumu l'avemu cummentatu prima, a durata di a sessione deve esse circa 45 minuti è finisce prima chì i zitelli ùn sianu più interessati o ùn sia più curiosu. In questu sensu, hè essenziale per prevene l'apatia o l'annoiu in i zitelli da l'attività. I zitelli chì ghjucanu ùn devenu micca esse più di 25 minuti in tuttu, secondu u so interessu per l'attività.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.