Chì ghjè a funzione di u glutammatu è perchè nimu ùn a cunsiglia?

Sapete cumu funziona u prucessu di trasmissione di informazioni à u livellu di u sistema nervosu? Sapete chì u glutammatu hà un rolu impurtante in u prucessu?

Forse à questu puntu pensate à u famosu "umami", o quintu gustu gastrunomicu, è in parte tene qualchì rapportu cù u sughjettu (ma questu u defineremu più tardi), tuttavia, u glutammatu chì parlemu in essenza, hè un aminòcidu sintetizatu à u livellu di e strutture neuronali.

U sistema nervosu coordina per mezu di più strutture specializate e funzioni di risposta di u corpu à disturbi o stimuli, questu significa chì, prima di un stimulu rilevatu da i nostri organi receptori, a nostra squadra di cellule nervose hè messa in opera, affinchì queste informazioni ghjunghjenu à u centru sistema nervosu, induve si produce una risposta chì hè emessa da u listessu mezu (arcu riflessu).

Avà bè Chì rolu ghjoca u glutammatu in tuttu què? Ebbè, accade chì in tuttu stu prucessu di scambiu d'infurmazione-stimulu, una rete d'infurmazione sia creata, induve i neuroni sò un elementu fundamentale in stu cambiamentu. Sinapsi! Cusì, u prucessu induve duie strutture entranu in cuntattu per realizà u scambiu hè diventatu pupulare, è hè à questu puntu induve e sostanze di a natura di questu cumpunente, vale à dì, i neurotrasmettitori, occupanu un postu impurtante, postu chì grazie à elli guarantiscenu quella cunnessione trà i neuroni.

Scambiu neurale è glutammati

Mettenduci in cuntestu, vi ricordate di quellu tempu chì avete involuntariamente pisatu u ditu, o avete toccu una superficie calda? A vostra reazione hè stata immediata, avete eliminatu a manu, o l'area di u vostru corpu affettata, per preservà a vostra integrità. Sicuramente, avete assicuratu "L'aghju fattu senza pensà", tuttavia, questu ùn hè micca solu veru. Cum'è Daretu à a vostra risposta c'era un prucessu neurale cumplessu, chì hà permessu à u vostru cervellu di ingegnerià una risposta.

L'assi centrale di u sistema nervosu hè u cervellu, ci sò elaborati tutti i penseri, e percezioni è e risposte sò pensate, tuttavia, ùn hè micca in a capacità di a struttura cerebrale, quella di catturà i segnali; Hè per quessa chì ci sò strutture cellulari assuciati à stu sistema, chjamati neuroni, chì sò incaricati di trasmette l'infurmazioni, da a fonte induve sò raccolte, à e strutture di u sistema nervosu centrale, chì sò incaricate di cuncepisce e risposte secondu u ricevutu stimulus..

I Neuroni anu una struttura caratteristica, furmata da un nucleu, cuntenuta in una struttura chjamata "soma", Presentanu dinò una spezia di cilindru allungatu chjamatu" corpu neuronicu ", chì cullega e terminazioni nervose cù u nucleu. A sintesi di glutammatu si face in questa cellula. A cellula genera questu aminòcidu, postu chì u richiede per pudè stabilisce cuntattu cù altri neuroni (sinapsi), ed hè questu, u cumpunente chì rende pussibule, per mezu di e so funzioni stimulatore è neurotrasmettitore, u sviluppu di u riflessu ben cunnisciutu arcu, chì ùn hè nunda di più cà u circuitu di stimulu-risposta.

Natura cumpunente

Hè un aminòcidu non essenziale, chì hè sintetizatu in u metabolismu di e cellule nervose "presinaptiche", tuttu principia cù a glutamina, chì hè una amina abbundante in u corpu, in particulare in i musculi. In sta reazione, si osserva un pruduttu intermediu, cunnisciutu cum'è glutaminasi, è infine u neurone produce glutamatu, l'amminoacidu necessariu in i prucessi di diffusione di stimuli è risposte. Questu cumpunente hè catturatu da u neurone postsinapticu, per mezu di recettori specifici, è in relazione cù questu.

Prucessu in a cellula gliale: Cume u puntu finale di un ciclu chì vede u so principiu in u prucessu descrittu sopra, si verifica una seconda reazione chì chjude u ciclu, chì si svolge, grazia à a diffusione di stu neurotrasmettitore aminoacidu à a cellula gliale, chì hè u canale centrale . di a spina dorsale, è in questa struttura si verifica a reazione inversa è si ottiene a glutamina, chì hè ripresa di novu da i neuroni presinaptici, per inizià un novu prucessu.

Quellu descrittu hè un prucessu continuu, chì accade in millesimi di secondu, postu chì u sviluppu di l'arcu riflessu hè un prucessu costante, è d'impurtanza vitale in a cunservazione di u benessere in l'essere umanu.

Funzioni in u corpu

U glutamatu hè cunnisciutu per a so participazione à i prucessi neuronali à u livellu di u sistema nervosu, però, determina ancu a sintesi di altri cumpunenti:

 

  • Formazione di Proteine: Attraversu a so participazione à diverse vie metaboliche, agisce cum'è precursore in a furmazione di cumposti, in particulare quelli di natura proteica.
  • Neurotrasmettitore: Questu custituisce u so rolu più pertinente, postu chì hà una participazione primaria in i prucessi cumunicativi trà i neuroni, induve induce è eccita strutture chì prumove a trasmissione di stimuli è impulsi.

I Neuroni liberanu u glutammatu sintetizatu attraversu u so metabolismu, è questu agisce cum'è messageru chimicu, essendu catturati da strutture specifiche chjamate ricettori di prutine.

  • Recettori di proteine ​​cunnessi: N-metil-D-aspartate, AMPA, Kainate, altri chì sò ricettivi à u glutammatu sò i cosiddetti metabotropici. Ancu s'ellu hè pussibule chì u prucessu di scambiu d'infurmazioni trà i neuroni si faci attraversu a cunnessione di l'assonu di unu, cù e dendriti di l'altru (strutture di sta cellula), di solitu richiede l'azzione di sustanzi di natura stimulante.

 

Glutamatu monosodicu

In u cuncettu adupratu da a maiò parte di a ghjente, quandu si parla di "glutamatu", si riferisce à u sali chì risulta da a reazzione di a molecula di aminoacidi cù u sodiu compostu inorganicu.

Questu cumpunente sHè statu allargatu cù u nome di umami o ajinomoto, è uttene parechje applicazioni in l'industria alimentare:

Cibo asiaticu: L'incorporazione di l'umami, cum'è u quintu sapore in u mondu, permette a preparazione di parechje ricette, è hè naturalmente prisente in cumpunenti di basa di sta cultura gastrunomica cum'è alghe (da 230 à 3380 mg) è salsa di soia (450 à 700 mg) .

L'umami, fHè stata discritta cum'è un gustu "assai gustosu", chì produce sensazioni di piacè in bocca. È hè statu u scentificu Kikunae Ikeda, chì hà travagliatu à l'Università di Tokyo, chì hà assuciatu chì a sensazione prodotta da u brou d'alga kombu hè stata prodotta da u sale monosodicu. L'usu di l'ajinomoto in l'alimentu genera una sensazione chì ùn pò micca esse descritta in parolle, è chì in parechji casi diventa dipendente, ciò chì ci porta à incurrà in eccessi.

Alimenti non trasfurmati: U sale monosodicu si trova in l'alimenti naturalmente, senza questu significatu chì custituisce un elementu primariu in a so preparazione, quì sottu sò alcuni di elli cù u so rispettivu cuntenutu di sale monosodiu:

  • Tomate (140-250 mg)
  • Patate (30-180 mg)
  • Prosciutto (340 mg)
  • Tè verde (200- 650 mg)
  • Formaggi: parmigianu (1150 mg), chedar (180 mg), roquefort (1200 mg).

Pillule: Per un tempu, una presentazione di tablet di 500 mg cun questu cumpunente era pupulare nantu à u mercatu liberu. Eranu definiti cum'è un "alimentu per u cervellu", è in u dialogu di vendita, un pruduttu capace di attivà è stimulà i prucessi cerebrali hè statu offertu. Mentre questu ùn hè micca cumpletamente falsu, hè impurtante nutà chì l'ingestione di glutammatu deve esse fatta cun prudenza. Hè periculosu di mudificà l'equilibriu di u sistema nervosu, chì si traduce in una sindrome, chì hè stata popularmente cunnisciuta cum'è "Da u risturante chinese".

Sindrome di u ristorante cinese: Alcuni scienziati affirmanu chì a peghju invenzione sviluppata à u livellu gastronomicu hè stata stu sale monosodiu, chì a so ingestione destabilizza i prucessi à u nivellu di u sistema nervosu, induve l'aminoacidu hè sintetizatu naturale à u nivellu neuronale; Per questa ragione, l'ingestione di alimenti cù questu cumpostu genera un aumentu di i livelli di u neurotrasmettitore, chì di per sé hà caratteristiche chì eccitano i processi di sinapsi. A soprimtimulazione hè un fattore aggravante, postu chì induce un statu di stanchezza in a persona chì sperimenta, chì, in casi cronichi, pò ancu cunduce à a morte di i neuroni. E cunsequenze di cunsumà ajinomoto ponu esse elencate in i seguenti sintomi più cumuni:

  • Sturdità
  • Malatia.
  • Dolore di pettu.
  • Asthma
  • Crisi (in casu di pazienti sensibili, o cun predisposizione neurologica).

U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.