Usi è pruprietà di l'idrossidu di sodiu

Cunnisciutu ancu cum'è soda caustica, pò esse ricunnisciutu per e so caratteristiche, cume chì hè un solidu biancu cù capacità di assorbimentu di umidità chì pò esse in l'aria, essendu i so usi più cumuni in a so forma solida o cù una soluzione di 50% circa .

L'idrossidu di sodiu hà pruprietà fisiche sorprendenti, cume quandu entra in una soluzione cù l'acqua, tende generate assai alte temperature, è ancu e so proprietà chimiche cum'è a so currusione ponu esse osservate.

U modu più basicu per uttene l'idrogenu hè attraversu un prucessu causticu, in u quale un tippu d'idrossidu hè aghjuntu cù un certu cumpostu di sodiu.

In l'industrie di u settore secundariu di l'attività ecunomica, u so usu pò esse osservatu assai spessu per esse capace di elaborà una grande diversità di prudutti. Stu cumpostu hè assai reattivu, per via di a so grande inestabilità.

In quantu à l'idrossidu di sodiu, è l'esposizione di questu in l'omu, alcuni indicatori ponu esse chjamati per sapè s'ellu ci hè un tipu di cuntattu cù questu compostu, questi sò assai impurtanti da sapè, perchè pò causà gravi condizioni in u corpu, in particulare in lochi cum'è l'ochji, a pelle è e vie respiratorie, è per difettu u sistema respiratoriu.

Definizione di idrossidu di sodiu

L'idrossidu di sodiu pò ancu esse truvatu cum'è idrossidu di sodiu, sodium hydrate, soda caustica è ancu soda caustica. In chimica si pò definisce cù a formula NaOH, questu hà a maiò parte di a so utilità in l'industria cum'è basa, perchè hè un idrossidu di tipu causticu, cun ellu si pò fà carta è i so derivati, detergenti, frà altri.

Ci hè parechje usi per l'idrossidu di sodiu, per via di e so grandi qualità, cume servisce cum'è apertu di drenu, Pippi, frà altri, è pò ancu esse vistu in l'industrie petrolifere per a produzzione di fangu chì sò aduprati per a perforazione à base d'acqua.

Pruprietà chimiche

Stu cumpostu hà una reazione chimica di idrossidu, dunque deriva i so rispettivi nomi "idrossidu di sodiu". Trà e principali reazzione chimiche di stu cumpostu sò u so livellu di currusione, chì hè assai altu, è a so reazzione esotermica.

Proprietà fisiche

Quandu l'idrossidu di sodiu hè à temperatura ambiente pò esse vistu cum'è un solidu cristallinu igroscopicu, chì significa chì hà a capacità di assorbe l'umidità chì pò esse in l'aria, questu idrossidu si rivela estremamente corrosivu.

Quandu l'idrossidu di sodiu hè scioltu in acqua o neutralizatu cù un acidu, hè capace di generà alte temperature, chì ponu accende materiali combustibili. Stu cumpostu hè creatu per mezu di a fabricazione, essendu e so forme d'usu più cumuni à u statu solidu, è qualchì volta in soluzioni cù 50% acqua.

Riattività di Idrossidu di Sodiu

Stu cumpostu hè incompatibile cù alcune sostanze cum'è l'acqua, tutti i tipi di liquidi infiammabili, acidi, è ancu cumposti ologenati, è ancu alcuni metalli cume u zincu, stagnu è alluminiu, chì quandu sò in cuntattu cun elli stessi sò assai probabili di causà fochi.

Pudete ancu osservà u furmazione di sali altamente sensibili à u cuntattu, o qualchì impattu, quandu hè espostu à cumposti nitro, cum'è nitro-metanu. Pudete vede a furmazione di gas idrogenu infiammabile in questu.

Ùn ci hè nisuna cundizione chì cuntribuisca à l'instabilità pussibile di questu compostu, nè mancu ponu esse osservati prudutti periculosi da a decomposizione di l'idrossidu di sodiu.

A causa di a currusione chì presenta questu cumpostu, espunendu alcuni prudutti o materiali à questu pò causà deterioramentu è danni irreversibili, trà questi prudutti pudemu menzionà gomma, plastica, è alcuni rivestimenti.

Modi per uttene l'idrossidu di sodiu

Frà i metudi muderni di L'ottenimentu di questu compostu hè da elettrolisi di una suluzione acquosa di cloruru di sodiu o ancu cunnisciuta cum'è salamoia, ancu se a maiò parte di l'industrie optanu per un metudu più classicu chì realizeghja un prucessu chjamatu causticizazione, chì si riferisce à qualchì tippu d'idrossidu unitu cù un sodiu. Questu pò esse capitu cum'è un sottoproduttu o un rifiutu restu da a produzzione di cloru.

Per spiegà un pocu cumu funziona a furmazione di questu cumpostu, si pò spiegà cusì, à misura chì l'elettrolisi avanza, i cloruri si scompondenu, essendu cumpletamente rimpiazzati da ioni idrossidu, chì sò cumbinati cù cationi di sodiu, riescendu à furmà cusì l'idrossidu di sodiu, o idrossidu di sodiu.

Usi di idrossidu di sodiu

Frà l'usi più impurtanti chì ponu esse dati à l'idrossidu di sodiu ci hè a so utilità per uttene l'aluminiu da bauxite attraversu u prucessu Bayer, è ancu l'usu di stu cumpostu per a cucina di l'alivi, è alcuni tipi di varietà di questu.

Hè adupratu per caccià a vechja vernice da i mobuli, è ancu u rimusciu tradiziunale di a pittura à l'oliu. Pò esse truvatu in prudutti cumuni cum'è pulitori di drenu è pulitori di forni.

Frà materiali chì ponu esse fatti cù idrossidu di sodiu Sò vernici è derivati ​​di u pitroliu, pastelli, sapone, certi tipi di splusivi, carta, a so presenza si pò ancu osservà in prucessi cum'è lavanderia è sbiancamentu, rivestimentu di ossidu, per a trasfurmazione di tessili di cotone, estrazione elettrolitica è galvanoplastia.

Cunsiquenze di l'esposizione

L'esposizione à stu cumpostu pò avè gravi cunsequenze per a salute di qualsiasi persona, perchè hà assai forti proprietà currusive chì ponu causà da una irritazione lieve à brusgiature chimiche veramente dannose.

E vie più facilmente esposte sò e vie respiratorie, i tessuti chì si riferenu à a pelle, l'ochji, è qualchì volta u sistema digestivu per via di l'ingestione pussibile. I seguenti sò i risichi chì ponu esse causati da una sovraesposizione à l'idrossidu di sodiu.

  • Ingestione: Quandu si ingerisce questu compostu, pò dà un dannu totale à u sistema digestivu, per via di i so alti livelli corrosivi puderia ancu brusgià i muri intestinali, causendu li danni severi, è ancu in occasioni menu forti, si pò osservà avvelenamentu.
  • Ochji: L'esposizione à l'ochji pò causà gravi brusgiature corneali, è in casi più gravi cecità parziale o ancu cumpleta.
  • Pelle: pò causà currusione di a pelle, è ancu ulcere, è irritazioni minori, o brusgie gravi.
  • Inalazione: In casi lievi, irritazioni nasali minori ponu esse viste, ancu se quandu sò sovrasposti, per chì grandi quantità di idrossidu di sodiu sò inalate, brusgii gravi ponu esse viste in e vie respiratorie, probabilmente cunducendu à a morte.

Una grande attenzione deve esse fatta quandu si opera in impianti induve stu cumpostu hè trattatu, per via di i so alti livelli di corrosione, postu chì pò causà condizioni cum'è quelle viste in a parte precedente, è per trattà li hè necessariu lavà i esposti spazii cù acqua abbundante, beie assai acqua in casu d'ingestione, è in casi estremi andate à un centru medicu u più prestu pussibule.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Un cummentariu, lasciate u vostru

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   Freddy quintero dijo

    eccellente presentazione nantu à sta sostanza, apprezzu menzionà a stabilità di e vostre soluzioni .Grazie