Chì hè l'iperlexia è cumu per rilevallu

Zitellu chì leghje prematuramente per via di l'iperlexia

U vostru figliolu hà cuminciatu à leghje senza esse insignatu da nimu? Hè faciule per voi di nome lettere è numeri? Pudete leghje e parolle ancu prima di pudè parlà currettamente? Forse hà una iperlessia è per via di quessa, hà un avanzamentu cusì grande in lettura È quella capacità hè luntana da ciò chì si prevede secondu l'età di u to picculu.

Capite l'iperlexia

L'iperlexia hè un sindromu carattarizatu da u fattu chì u zitellu sente un immensu fascinu per e lettere o numeri, in più di presentà una capacità di lettura avanzata per a so età. I zitelli iperlexichi anu un livellu di lettura assai più avanzatu di i zitelli di a so età. Ci sò zitelli chì, à dui anni, sò dighjà capaci di cumincià à leghje e parolle.

Normalmente i zitelli chì anu iperlexia è leghjenu e parolle tendenu à avè difficultà à capì o à aduprà currettamente a lingua parlata ... è ùn ponu micca parlà di listessa manera chì l'altri zitelli chì ùn anu micca amparatu à leghje à una età cusì chjuca.

Ragazza felice perchè travaglia nantu à l'intelligenza emotiva è l'iperlexia

I zitelli iperlexichi ùn amparanu micca à parlà seguitendu a prucedura naturale chì l'altri figlioli facenu (amparendu soni, parolle o frase). Memorizanu frasi, frasi, o cunversazioni intere ch'elli vedenu in a vita d'ogni ghjornu o in televisione o ch'elli leghjenu in libri.  Per creà frasi, sti zitelli discettanu ciò ch'elli anu memorizatu prima per creà espressioni originali.

Tendenu à avè ottimi ricordi visivi è uditivi, chì significa chì sò capaci di ricurdà ciò chì vedenu è sentenu cun qualchì facilità. Usanu a so memoria per aiutalli à amparà a lingua. Puderanu avè ecolalia (ripetizione di parolle o fasi senza capisce ciò chì significa). Avendu sta difficultà à parlà, anu prublemi di cumunicazione è ùn tendenu micca à inizià frasi o cunversazioni spontaneamente.

Dunque, ghjuntu quì, averete capitu chì l'iperlexia hè una sindrome caratterizata da a capacità iniziale di leghje di un zitellu è da difficultà significativa à capisce è aduprà u linguaghju verbale cù prublemi in l'interazzione suciale. I zitelli cun iperlexia ponu ancu avè altre condizioni, cume disfunzione di integrazione sensoriale, deficit di attenzione / disordine di iperattività, dispraxia motoria, disordine ossessivu compulsivu, depressione è / o disordine di crisi, trà altri.

A presenza di iperlexia in u cuntestu di un altru disordine di u sviluppu riflette una differenza in l'organizazione neurologica di u cervellu ... ancu una causa specifica chì furnisce una comprensione più grande di stu disordine ùn hè ancu cunnisciuta.

I zitelli cuscinanu i prublemi di comportamentu è l'iperlexia

Sintomi di iperlexia

Cum'è tutti i disordini, l'iperlexia pò avè alcuni sintomi caratteristici chì permettenu di suspettà se u vostru zitellu pò presentà sta cundizione in u so sviluppu:

  • Capacità di lettura precoce paragunata à l'altri zitelli di a so età
  • Difficultà à capisce è aduprà u linguaghju verbale
  • Difficultà à trattà ciò chì hè statu dettu verbalmente
  • Difficultà per risponde à e dumande nantu à: quale, chì, induve, quandu è perchè
  • Forti capacità di memoria
  • Amparate à amparà per core
  • Pensatori concreti
  • Studienti visivi
  • Insecurità ligata à transizioni o cambiamenti in rutine

Luttà cun abilità sociali (inizià cunversazioni, tene cunversazioni, turnà, ecc.)

Iperlexia è Autismu

A volte l'iperlexia pò esse un sintimu di autismu. Se u vostru zitellu hà iperlexia è hà ancu autismu, allora anu probabilmente prublemi di socializazione ancu è si cumportanu in una manera adatta. Puderanu ancu avè altre caratteristiche di l'autismu, cumpresu per esempiu:

  • Cumportamentu autocalmu
  • Cumportamentu autostimulante
  • Cumportamentu ritualisticu
  • Penseri litterali o cuncreti
  • Difficultà à capisce cuncetti astratti
  • Sviluppu nurmale finu à 18-24 mesi è dopu, a regressione principia
  • Bisognu costante di mantene e rutine
  • Se e rutine ùn sò micca seguitate, inserite periodi di estrema ansietà
  • Difficultà à passà da una attività à l'altra
  • Sensibilità à i soni, l'odori, o u toccu
  • Paure insolite
  • Ascultu selettivu (pò pare sordu à le volte)

Se u vostru zitellu hà amparatu à leghje prestu, hè iperlexicu?

Tutti i zitelli chì amparanu à leghje nanzu à i so pari ùn devenu micca esse iperlexichi. Alcune di elle sò dotate ... ancu se sta caratteristica ùn hè micca sempre ricunnisciuta. Silberman è Silberman, chì anu usatu u termine in u so articulu di u 1967 "Iperlexia: Abilità Specifiche di Ricunniscenza di Parolle in Ghjovani". Hanu descrittu un cuntinuu di capacità di lettura cù i zitelli cun disabilità. Cum'è a dislessia à un estremu, i zitelli senza prublemi di lettura à mezu, è à l'altru estremu, i zitelli chì "Sò capace di ricunnosce e parolle di manera meccanica à un livellu più altu di struzzione ch'è indicatu da u so putenziale intellettuale."

Zitellu cù autismu è iperlexia

U prublema cù questa analisi di l'iperlexia hè chì ùn conta micca per i lettori di talentu, ancu se li include in a descrizzione di un tipu d'iperlexia. Hè solu un altru modu chì u cumpurtamentu talentu hè "patologizatu". Questu significa persone vedi un prublema induve ùn ci hè micca un veru problema.

Cumu sapete se u vostru zitellu hà iperlexia?

Forse dopu avè lettu questu articulu avete avà dubbi è vulete sapè se u vostru zitellu hà iperlexia è cumu si pò scopre u più prestu pussibule. Puderete truvà persone chì vi dicenu chì, se u vostru zitellu hà lettu troppu prestu, ci vole à esse diagnosticatu è trattatu u più prestu pussibule.

Ma avete bisognu di ricurdà chì l'iperlexia hè un disordine cumplessu. A prima lettura da per sè ùn hè micca un segnu di iperlexia. Mentre i zitelli iperlexici sò affascinati da e parolle è e lettere è amparanu à leghje senza struzzione à una età assai chjuca. A vostra comprensione di solitu ùn currisponde micca à a vostra capacità di ricunnosce e parole. Inoltre avè prublemi cù a lingua parlata, sò spessu incapaci di mette parolle inseme per sprime e so idee o capisce a lingua parlata di l'altri.

S'ellu richiede trattamentu, i zitelli cun iperlexia anu una larga gamma di capacità. U trattamentu dipenderà da a gravità di u disordine cognitivu, di l'apprendimentu di a lingua, è / o di u suciale assuciatu à l'iperlexia. A terapia implicerà aduprà i punti di forza di u zitellu. Per esempiu, aduprate abilità di memoria cum'è basa per amparà nuove abilità. Dunque, l'apprendimentu di a lingua pò esse sustenutu da a lingua scritta è una volta chì u zitellu principia à capisce a lingua verbale, a lingua scritta pò esse usata menu spessu. Altre zone di debulezza, cume e cumpetenze sociali, seranu esplicitamente insegnate è praticate.

Se u vostru zitellu hà sintomi di iperlexia, vedi u vostru pediatre per una valutazione. Tuttavia, se u vostru figliolu hè solu un lettore primu, a vostra megliu scumessa hè di incuraghjelu cun bundanza di opportunità per gode di lettura!


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.