L'altra parte di a rabbia: Chì benefici pudemu avè da a rabbia?

A rabbia hè cunsiderata da a grande maggioranza di e persone cum'è un'emuzione negativa, incontrollata è incivilizzata. È ùn hè micca stupente. A rabbia pò fà assai male à e persone chì sò dirette è à a persona chì a sperimenta.

Sigmund Freud, in u so libru "U malessere in a cultura", chjama st'emuzione "Thanatos" o caccia di morte. Dunque, a so cattiva reputazione ci porta spessu à vulè supprimelu, silenziallu, nigallu o mascherà quandu hè presentatu. In certe famiglie a so spressione hè peghju vista ch'è in altre. In fatti, hè interessante riflette nantu à cumu a furia hè stata trattata (o in generale, qualsiasi emozione negativa) in a nostra famiglia d'origine - sì era un'emuzione chì si pudia parlà o à u cuntrariu, ùn era mancu apprezzatu - di capisce u significatu chì li attribuemu. Parechje persone sperimentanu a rabbia di l'altru cum'è un attaccu persunale, cum'è un rigettu. Evoca ferite narcisiste di u passatu. Tuttavia, U piattamentu o a ripressione di a so esistenza rallenta a nostra crescita persunale, ci lascia un gustu amaru in e nostre relazioni è hè ancu dannusu per a nostra salute. Hè impurtante di dà una surtita à ciò chì accade in noi perchè ciò chì e parolle ùn sprimenu, u corpu finisce per sprimelu, per mezu di malatie fisiche per esempiu. U corpu hè assai più sàviu di ciò chì pensemu, ma purtroppu simu stati educati à ùn fà micca troppu attenzione.

Cusì, cum'è qualsiasi altra emozione, a rabbia hà una funzione è pò esse usata à scopi benefichi.

Alcuni di i vantaghji messi in evidenza in un articulu publicatu in http://www.spring.org.uk da Jeremy Dean sò i seguenti:

  1. A rabbia agisce cum'è una forza motivatrice

A rabbia ci spinge versu i nostri scopi è ci aiuta à superà cun più determinazione i prublemi o barriere chì apparsu longu u caminu. Dunque, quandu aduprata currettamente, a rabbia ci face sente più putenti è ci motiva cun più vehemenza per uttene ciò chì prupunimu o vulemu.

  1. A rabbia pò prufittà di e relazioni

A zerga hè una reazione naturale è hè un modu di cumunicà un sintimu d'inghjustizia. A sucietà ci hà cunvinti chì a rabbia hè periculosa è chì hè megliu à piattà la. Tuttavia, un studiu da Baumeister et al. (1990) rivela chì a mancanza di cumunicà a nostra rabbia in e nostre relazioni strette aumenta i malintesi postu chì l'altra persona ùn sà micca ciò chì hà fattu male. Privendu vi di l'uccasione di riparà o di curregge i vostri errori, l'altra persona hè prubabile di ripete li torna. Dunque, a rabbia hè pusitiva quandu hè orientata versu u desideriu di truvà una soluzione è di rinfurzà a relazione, micca quandu si manifesta solu cum'è un modu di sfiatà a rabbia o in forma di orgogliu.

  1. A rabbia pò esse un cambiamentu di ghjocu

Se amparemu à rilevà più conscientemente i primi segni di rabbia in noi è ciò chì innesca sta reazione (ancu se pare chì, parechje volte ùn ne avemu micca chjaru), a nostra capacità d'introspezione serà migliorata. Questa sensibilizazione aumentata hè a più efficace quandu avemu ancu attentu à ciò chì succede in u nostru corpu. U risultatu serà un aumentu di a nostra motivazione per u cambiamentu.

  1. A rabbia riduce a viulenza

Ancu se a rabbia spessu precede a viulenza fisica, pò ancu serve per riducela. Hè cum'è un mediatore, un strumentu chì ci permette di sprime sentimenti d'inghjustizia o a necessità di risolve una situazione senza saltà direttamente in viulenza.

A rabbia hè sperimentata cum'è una di l'emozioni più difficiuli da cuntrullà, dunque duvete esse attenti. Ma forse hè precisamente sta ripressione chì esercitemu nantu à ella chì ci face più propensi à reagisce incontrollabilmente.

da Jasmine murga


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.