Lev Vygotsky: una nova visione è opinione in psicoanalisi

A mente umana, per seculi, hà datu à più di una persona di chì parlà è pensà. Migliaia di studiosi durante l'anni anu cercatu di svelà i misteri chì esistenu trà e diverse menti di l'esseri umani. Perchè funziona cusì, cumu hè pussibile chì simu tutti cusì diversi in i nostri penseri, perchè alcune persone sò capaci di comportassi in un modu chì altri semplicemente rinneganu.

E differenze sò state oggettu di discussione custante dapoi anni; à tal puntu chì ogni generazione un novu analista crea teurie chì ponu o ùn anu micca d'accordu cù l'altri, ma tutti cercanu di capisce ciò chì accade in a nostra mente.

Dentru questi omi di scienza pudemu truvà Sigmund Freud, u babbu cunnisciutu di a psicoanalisi; Elton Mayo, chì hà travagliatu cù u cumpurtamentu di l'impiegati in fabbriche è imprese à tempu inglese è americanu; è ancu u psicologu Lev Vygotsky, chì era un precursore di a neuropsicologia sovietica, un psicologu russu chì hà fattu grandi contributi à a vita muderna.

In questu post ampareremu un pocu di più nantu à i cuntributi chì st'omu hà fattu à l'educazione è a psiculugia, è cumu a so vita hè stata dedicata à dacci una megliu cunniscenza di a nostra mente.

Un pocu di a storia di Vygotsky

St'omu hè natu in Russia in u 1896, in una famiglia ebraica, è u secondu figliolu in una famiglia di ottu. Durante a so adolescenza hà sviluppatu un gustu marcatu per u teatru. À solu 19 anni, quandu era 1915, hà scrittu un assaghju nantu à a pezza di Shakespeare: Hamlet.

Mentre era à l'università, trà l'anni 1913 è 1917, più di una volta hè statu implicatu in cambiamenti di carriera per u fattu chì I materiali vistu ùn anu micca finitu di riempie a so sete di cunniscenza. Hà cuminciatu à studià medicina, ma cù solu un mese in u corsu hà cambiatu carriera è hà cuminciatu à studià u dirittu à l'Università di Statu di Mosca; Quì, cù solu un annu, abbandunò a so carriera per studià Filosofia è Lettere à l'università pupulare, postu chì sti sughjetti l'avianu fascinatu dapoi l'adulescenza.

Una volta graduatu, è dopu a discriminazione contr'à i Ghjudei stabiliti in Russia hè stata abulita grazia à a Rivoluzione d'ottobre, hà decisu chì era ora di trasferisce a so nova cunniscenza à e masse desiderose di amparà. In questu modu, Insegnu psiculugia è logica in u famosu Istitutu Pedagogicu; estetica è storia di l'arte à u Cunservatoriu; In listessu tempu, hà direttu a sezzione teatrale in un ghjurnale cunnisciutu è hà fundatu una rivista literaria.

In u 1920 hà cuntrattu a tuberculosi, chì à u primu mumentu l'hà toccu prufundamente, micca solu fisicamente, ma emotivamente. Hè statu trasferitu in un sanatoriu, chì sta malatia era cunsiderata abbastanza grave à l'epica. Lev Vygotsky hà intesu chì a so vita sarebbe corta, ma infine hà pigliatu una decisione: hà da intensificà u so spiritu di travagliu per fà chì u so tempu nant'à a terra valga a pena.

Hà creatu un laburatoriu à l'Istitutu Pedagogicu induve puderia insegnà à i zitelli cun disabilità d'apprendimentu à frequentà a scola materna. Hè cun questa attività chì ottenerà un bonu materiale per u vostru libru Psiculugia pedagogica.

Si marita in u 1924 è da quella unione nasceranu duie figliole. Quattru anni eranu dighjà passati da quandu avia cuntrattu a tuberculosi, ma averia sempre più tempu per fà studii, teurie è travagli, chì serianu più tardi insultati è in certi casi tagliati per via di l'opposizione à elle da parte di l'autorità cumuniste.

Hè mortu in u 1934 per via di a tuberculosi chì l’avia toccu dapoi 14 anni. Tuttavia, hà sappiutu dettà l'ultimi capituli di e so opere mentre era in lettu. Era un omu chì era sempre attivu, qualunque sia a situazione. A maiò parte di e so opere seranu publicate in i so ultimi anni è ancu dopu à a so morte, ma fermeranu grandi cuntribuzioni à a psiculugia.

E teurie di Lev Vygotsky

Lev Vygotsky hà sviluppatu parechje teorie chì servarianu l'educazione di i zitelli cun disabilità di apprendimentu è di i zitelli cun abilità più avanzate. A so teoria socioculturale hà parechje applicazioni in l'educazione è a pedagogia.. Frà questi, i più famosi sò: a so teoria socioculturale, a metafora di l'armatura è l'apprendimentu prossimale. Tutti questi facenu parte di u listessu tutale chì deve esse applicatu à l'educazione.

Teoria socioculturale

A teoria socioculturale di Lev Vygotsky hà grandi cuntributi in ciò chì oghje hè l'educazione di i nostri zitelli, postu chì ùn hè stata aduprata solu à u livellu russu, ma u so materiale postumu hè statu valutatu da diverse nazioni è guverni chì anu decisu chì u so travagliu era impressionante di dì u almenu.

I test basati nantu à u ZPD, chì sò incaricati di dimustrà è mette in risaltu u putenziale di u zitellu, anu un grande valore quandu si tratta di testi di intelligenza standardizati chì sò aduprati in parechji paesi di u mondu. Queste prove ponenu di solitu una grande enfasi nantu à a cunniscenza è l'apprendimentu dighjà ottenuti da u zitellu. In questu modu, parechji zitelli benefizianu di a teoria chì Vygotsky hà iniziatu quasi un seculu fà.

Un altru di i cuntributi fundamentali di questu travagliu hè l'implicazione sociale chì Vygotsky marca in u so travagliu, in quale dice chì u sviluppu normale di l'apprendimentu di un zitellu in una cultura ùn hè micca uguale o applicabile à quellu di i zitelli in altre culture o sucietà. In un modu simplice di spiegazione, u sviluppu di un zitellu in un sistema educativu ùn hè micca bonu quandu si move da un puntu cù una cultura è una sucietà marcate à un altru chì hà un'altra cultura. Serà difficiule per u zitellu à adattassi è i prufessori duveranu truvà un modu per travaglià ci di manera più persunale.

Zona di Sviluppu Prussimale (ZPD)

In questa teoria Vygotsky, ci hè dettu chì l'adulti, i prufessori è i studienti avanzati chì sò in i spazii vicinu à u zitellu (genitori, fratelli, tutori), anu a responsabilità di esse un supportu per u zitellu in questione à u mumentu di l'apprendimentu è travaglia, à u puntu prima di pudè amparà da ellu stessu è cuntinuà cù i so compiti è compiti. Questu aiutu pò dà à i zitelli a spinta necessaria attraversà u zona di sviluppu prossimale, chì si capisce cum'è quella lacuna imaginaria trà ciò chì un zitellu hè dighjà capace di fà, è ciò ch'ellu ùn pò micca realizà da per ellu.

I zitelli in u ZPD cun un compitu specificu sò à un puntu induve sò capaci di realizà un compitu specificu, vale à dì, anu u putenziale di fà lu, ma ùn ponu ancu fà lu senza Aiuta perchè anu sempre bisognu di integrà qualchì chjave di pensamentu chì hè necessariu per questu compitu.

Tuttavia, cù l'orientazione curretta sò capaci di svolgere u compitu currettamente, postu chì e persone chì sò vicinu à elli li guidanu in a so elaborazione. In questu modu, in a misura chì a responsabilità, a cullaburazione, l'orientazione è a vigilanza sò coperte, u zitellu progredisce adeguatamente è pò cunsulidà novi sapè è apprendimentu.

Teoria di l'armatura

U metudu di l'armatura hè l'applicazione data à u ZPD. Hè u prucessu chì un genitore, tutore o maestru pò aiutà un zitellu cù un compitu chì ùn sò ancu capaci di fà senza riceve aiutu.

Stu tippu di tecnica hè datu assai spessu trà genitori è figlioli quandu richiede veramente amparà qualcosa, ma in listessu tempu hà bisognu di una guida per aiutallu à amparà.

Sta teoria di Lev Vygotsky ci dice ancu chì ùn hè micca chì i prublemi sianu risolti per u zitellu in quistione, ma ch'elli sianu datu e risorse è e cunniscenze per risolveleli da per elli. In questu modu, contribuisce à u trasferimentu di l'apprendimentu, è una cunniscenza più elaborata si ottiene per via di a propria esperienza.

Quandu sta tecnica hè stata applicata, u modu in cui i zitelli eranu insegnati chì eranu l'utensili è cumu si travagliavanu era più efficace per uttene li à fà i so compiti assignati ch'è s'elli fussinu stati spiegati cumu fà u compitu in primu locu.

È in più di què i zitelli anu guadagnatu un apprentistatu più grande perchè ùn era micca una questione di fà ciò chì anu vistu fà u tutore, ma di aduprà e so proprie menti è fà compie u compitu.

Parechje volte u zitellu averà bisognu di u nostru aiutu, ma eventualmente serà capace di fà u compitu assignatu, è una volta ch'ellu hà pussutu fà u travagliu in più occasioni, serà capace di fà compiti più difficiuli in pocu tempu grazia à l'apprendimentu ottenutu.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.