Chì sò i ligami temporali? Tipi è esempi

E parolle custituiscenu a nostra cumunicazione, sia orale sia scritta. Per sprime qualcosa in i dui modi mintuvati, raggruppemu un numeru di parolle chì resultanu in l'affirmazione, frase o frase chì vulemu dì. Tuttavia, a femu in un manera pulita chì face chì quelli chì ricevenu u nostru missaghju capiscenu ciò chì si dice.

Ancu se parechje cose parenu logiche è sò realizate simpliciamente perchè si crede cusì; Anu un studiu chì indica a ragione di a so natura, funzioni è altre cose chì rispondenu à a so esistenza.

Hè u casu di i ligami chì, ancu se i praticamu è esercitemu, ma quandu ci dumandemu ciò chì sò, ùn ci hè risposta. E grazie à discipline linguistiche Ùn sò micca solu incaricati di dà regule ma ancu di studià è analizà a lingua, pudemu cunnosce certi nomi di discorsu (scritti o orali) chì avemu ignoratu o credutu esse nuli.

Prima di fighjà nantu à e specificazioni, ci vole à cuncettualizà ciò chì hè un morfema; chì hè una parolla, cunnisciuta ancu cum'è un morfema o teoricamente "particella grammaticale". Questu cumple una funzione sintattica chì cunsiste in l'unione di parolle o frasi cù l'altri, vale à dì, si tratta una parolla chì unisce duie frase o parolle.

Inoltre, u nome 'nexus' indica secondu u so significatu "cumbinazione" trà duie parti chì sò separate. Ci hè da nutà chì hè o hè qualcosa tipicu di u disciplina linguistica morfosintattica è micca cù ciò chì hè cunnisciutu cum'è "connettore linguisticu" chì entrerebbe dighjà in u semanticu-discursivu.

I ligami vanu più luntanu, versu u metaforicu, circhendu attraversu cuncetti è termini per riunisce idee, ottenendu cusì una riunione coordinata è cuerente di parechje parolle in una frase. Queste sò di solitu parolle corte, tuttavia, pò esse u casu chì sianu cumposti da più di una.

Cum'è parechje cose, queste anu una classificazione o tipulugie chì rispondenu secondu u so modu di aduprà. Ci hè u gruppu di ligami di coordinazione in i quali sò i cosiddetti ligami copulativi, disjunctivi, avversivi, distributivi è spiegativi.

L'altru gruppu hè chjamatu ligami subordinati è in questu ci sò più; ci sò u tempurale, modale, locu, causale, cunsecutivu, cundiziunale, finale, cumparativu è cuncessivu. Ma in questu post ci limiteremu à spiegà di chì si tratta e timpeste è chì sò.

Chì sò i ligami tempuranei è cumu funzionanu?

Quì serianu dui parolle o frase chì unemu cù u tempu è micca precisamente di un sensu climatologicu ma à quale a dumanda "quandu?" È hè risposta in u presente, passatu o futuru.

Avverbi cunghjuntivi (quandu, ghjustu, mentre) è frasi cunghjuntivi (appena, à u mumentu, prima (di) quellu, prima quellu, dopu (di) quellu, mentre, ogni volta, appena, allo stesso tempo che, intantu) pò esse rimpiazzatu da u "quandu" essendu questu unu di i ligami temporanei i più aduprati per unisce. Ancu s'ellu dependerà ancu di chì tippu hè.

Faremu un esempiu, passendu duie frasi sfarente è idee secondarie per esse una frase principale è unica, cù u tempu:

"Si hè ritiratu da a casa" è "u sole hè surtitu". Se vulemu chì ste duie frasi sianu in listessa, simu simpliciamente piazzate u "quandu" à mezu à e duie, ciò chì resulterebbe in "ellu hà lasciatu a casa quandu u sole si hè alzatu".

Semu deve esse nutatu chì u ligame temporale ùn serà micca sempre à mezu à e duie frasi o parolle, Pò esse u casu ch'elli sianu à u principiu o à a fine è in questu sensu hè necessariu fà a caveat chì u ligame pò ancu esse più parolle è micca solu una.

Esempiu: "Mentre ghjucavamu, mamma facia manghjà" / Avemu ghjucatu è mamma facia manghjà in listessu tempu

Chì tippi ci sò?

A so volta, questu specificu hà ancu una classificazione interna è minore chì include trè ligami, quelli di anteriorità, simultaneità è posteriore.

  • In Avanza: sò quelli chì si riferenu à qualcosa chì hè accadutu prima di un altru avvenimentu. Per esempiu: Prima, prima, prima, prima, prima, frà altri.
  • Di simultaneità: Quessi per contu soiu parlanu di dui avvenimenti accaduti in listessu tempu. Esempii: Intantu, intantu, à tempu, frà altri.
  • Dopu: Sò quelli chì trattanu di un'azione chì hè accaduta dopu l'altru. Esempii: Dopu, dopu, dopu, dopu, frà altri.

Esempii di ligami tempuranei

  • Quandu avemu manghjatu, tu durmia.
  • Mi bagnava quandu hà manghjatu.
  • Hà cuminciatu à piove quandu Venia à a mo casa
  • Ùn eru micca solu quandu Avete camminatu senza dà avvisu.
  • Quandu stava dormendu e zanzare a stuzzicavanu.
  • Mentre era Aghju esercitatu, aghju ascultatu musica.
  • Manghjava in listessu tempu chì hà ghjucatu.
  • Prima di quessa Esce, vi aghju dettu chì fà
  • Eiu curria subitu cum'è hà sappiutu esce da a casa.
  • Nanzu manghjà era dorme.

Esempii in frammenti literarii

Esemplificendu lu in modu semplice cun frasi abbastanza corte, si capisce, tuttavia, ùn cumunicemu micca sempre cusì precisamente è di listessa manera adupremu l'usu di ligami timpurali.

Dopu, citaremu alcuni autori chì in i so testi literarii permettenu di apprezzà una parte di sta disciplina linguistica.

"Carlos Argentino hà fattu finta di esse stupitu di a bellezza di l'installazione di luce chì ùn cunnoscu (chì, senza dubbitu, sapia dighjà) è m'hà dettu cun qualchì severità:

- Cattivu di u vostru diploma duverete ammettà chì questu locu si confronta cù u più incolatu di Flores.
Rilegi mi, dopu, quattru o cinque pagine di u puema. (...) Hà denunziatu cù amarezza i critichi; allora, più benigni, li anu assimilatu à quelle persone "chì ùn anu micca metalli preziosi o presse à vapore, laminati è acidi solforici per a cuneta di tesori, ma chì ponu indicà à l'altri u locu di u tesoru".

- Borges, L'Aleph.

«Parolla per parolla, assurbutu da u sordidu dilema di l'eroi, lascendu si andà versu l'imaghjini chì eranu coordinati è acquistati culore è muvimentu, hà assistitu à l'ultimu scontru in a cabina di a muntagna. Prima a donna intrì, suspittosa; avà l'amante era ghjuntu, u visu brusgiatu da u colpu di un ramu ".

 

- Cortázar, Continuità di Parchi.

Si lampò u spinu è si ne alluntanò, senza fighjà in daretu finch'ellu ùn ghjunghjissi à a cresta di l'ultima lama. Allora si vultò, alzendu u cappellu à a manu diritta. È hè stata l'ultima cosa chì l'amici anu vistu, quandu falava in muntagna a figura hè sparita ".

- Stelardo, Don Ghjuliu.

Fatti divertenti 

Hè impurtante di fà palisà chì l'elementi timpurali ùn sò micca sempre o sò riprisentati in modu cusì visibile cum'è connettori è in stu tipu di casi, sò fora di a frase o di a so analisi di frase; accussì cumincianu à compie una funzione sintattica chjamata in particulare cum'è cumplementu circustanziale di u tempu.

U cumplementu circustanziale di u tempu ùn hè altru chè a funzione sintattica menzionata sopra, chì hè eseguita o realizata da una frase nominativa o da una frase preposizionale, chì risponde à qualchì circustanza semantica di tempu, locu o modu à u verbu di u quale hè un cumplementu.

Lasceremu quì sottu altri frammenti literarii chì servenu da esempiu per mette vi in ​​cuntestu cù ciò chì hè espostu.

Quandu i cronopios partenu in viaghju, trovanu l'alberghi pieni, i treni sò dighjà partuti, piove forti è i taxi ùn volenu micca piglià li o paganu prezzi assai alti. I Cronopiani ùn sò micca scuraggiati perchè credenu fermamente chì queste cose accadenu à tutti, è à l'ora di dorme si dicenu: "A bella cità, a più bella cità". È sunnianu tutta a notte chì ci sò grandi partiti in cità è chì sò invitati. U lindumane si sveglianu assai felici, è hè cusì chì i cronopiani viaghjanu.

Cortazar, In viaghju.

Un ghjornu, mentre Ananías è un cane giallu è un prodigiu magru aspettavanu u latte matutinu inseme cù a minnanna chì tinia a fronte à u portone è munghjia, a ghjumenta finia per sempre di latte.

Delgado Aparain, È dunque un Pambelé nasce è ùn smarisce.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.