Loda u sbagliu

Loda u sbagliuSimu "cundannati" à esse sbagliati. Imparà da i sbagli chì ùn simu stati capaci di evità di fà hè a pusizione più intelligente da piglià.

Semu tutti ammoniti da a zitellina: ùn ci vole micca à fà sbagli, i sbagli sò pagati. A più sensata difesa chì ogni scelta suppone un risicu chì deve esse cunsideratu, tenendu à mente chì u successu accumpagnerà quelli chì facenu u minimu sbagliu o u facenu in l'aspetti menu pertinenti.

A versione più pratica di sta filusufia di vita, è più cumpleta cù e debbulezze umane, sustene chì, postu chì simu cundannati à esse sbagliati, a pusizione intelligente hè custituita da amparà i sbagli chì ùn simu stati capaci di evità di impegnassi.

Mi piacerebbe riflette nantu à u aspetti pusitivi di certi prublemi chì sò stati cunsiderati cum'è sbagli, ricunnoscendu chì, grazia à elli, u nostru benessere hè pussibule.

U biologu Jacques Monod assigna 2 proprietà à e nostre cellule: l'emergenza è a teleunumia.

U primu li permette di multiplicassi, senza variazioni: ripetendu a so struttura; u sicondu permette di esiste errori in questu prucessu di copia, permettendu cusì variazioni chì, ripetute più tardi dinò per l'emergenza, rendenu pussibile a persistenza di forme capaci di adattà si à un mondu in mutazione.

A capacità di fà sbagli.


Sicondu a capacità genetica, era sta capacità à "fà sbagli", è a persistenza di l'errore, chì hà permessu l'apparizione di alghe, po di muschi è insetti, dopu di rettili è dopu d'acelli.

A coesistenza di questi esseri viventi hà purtatu à l'era di i dinosauri, seguitata da mammiferi è infine da l'omu.

Sì solu a copia esistessi, u mondu sarebbe oghje pupulatu da una infinità d'esseri unicellulari, uguale à a prima chì hè nata milioni d'anni fà, o peghju: averianu succumbutu tutti inseme è in listessu tempu in una grande crisa geologica.

Ogni sucietà tende à ripruducesi, senza variazioni, generazione dopu generazione. Per questu, crea miti, tabù, tradizioni, leggi, sistemi educativi; Ma s'ellu ùn vole micca perisce per disadattamentu à i cambiamenti, hè ancu obligatu di generà dissidenti è ribelli; rivoluzionarii in i modi per interpretà a realtà.

Alcuni di sti rivoluzionarii coincidenu cù una crisa è furniscenu l'idee necessarie per superà ogni tappa suciale: l'accessu di e donne à l'educazione, a demucrazia o l'avanzate scentifiche ùn sarianu micca stati pussibuli senza quelle persone chì insistessinu nantu à i so "sbagli" in sucietà chì anu cunsideratu e so pruposte eretiche.

Oghje forse vale a pena di cunsiderà l'aspetti pusitivi chì i "sbagli" ponu avè è dissentimentu. Per esempiu, decine d'anni fà alcuni eretici sustenevanu manghjà senza carne è medicina naturale. Una pruposta più ragiunevule ogni ghjornu.

Praticà a tullerenza ùn cunsiste micca solu à scusà qualcosa chì no cunsideremu sbagliatu, nè à insistè chì sia amparata è curretta, ma à pudè, prima di ghjudicalla cum'è tale, di prova à capì lu è ancu cunsiderà se u veru errore ùn serà micca veramente in u nostru modu di capisce e cose.

Fernando Torrijos per Corpu è mente.

Per finisce vi lasciu cun un video motivazionale:


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.