Chì hè u metudu analiticu? Caratteristiche, regule, classificazione è ancu di più

Probabilmente in tutta a nostra vita pudemu truvà parechje metodulugie per investigà qualchì oggettu o fattu, cume u metudu analiticu.Prima di sapè in chì cunsiste, duvemu sapè chì ci hè più di un metudu di ricerca cum'è u metudu sinteticu.

Sicondu a RAE, "Analisi" hè definita cum'è a "distinzione è separazione di e parti di qualcosa per cunnosce a so cumpusizione". Mentre a "sintesi" hè cunnisciuta cum'è "cumpusizione di un inseme per a riunione di e so parti".

Una volta chì hè chjaru chì l'analisi hè correlata à "Decomposition", è sintesi uguale à "cumpusizioni", allora pudemu capisce chì u metudu analiticu hè quellu chì procede decomponendu i cumposti veri, o raziunali è ideali, in e so parti è u metudu sinteticu hè quellu chì procede da u simplice à u cumpostu è particulare.

U metudu sinteticu hè adupratu in e scienze sperimentali, postu chì per mezu di sta legge generalizante sò estratti. L'analiticu hè u prucessu derivatu da a cunniscenza da e lege. A sintesi genera una cunniscenza superiore aghjunghjendu nova cunniscenza chì ùn era micca in cuncetti precedenti.

Dunque di sti dui metudi si pò dì chì currispondenu à i dui tipi di ragiunamentu chì travaglianu in una manera puntuale à a comprensione umana, vale à dì, induzione è deduzione.

Allora ... Chì hè u metudu analiticu?

U metudu analiticu hè quellu prucessu di ricerca empiricu-analiticu chì si concentra nantu à a decomposizione di un tuttu, smuntendu lu in parechje parti o elementi per determinà e cause, a natura è l'effetti. A definizione di analisi hè u studiu è l'esame di un fattu o un ogettu particulare, hè u più adupratu in u campu di e scienze suciali è di e scienze naturali.

Per a stessa ragione, hè di primura chì per per realizà un metudu analiticu hè necessariu cunnosce a natura di u fenomenu è di l'ughjettu chì hè studiatu per capisce a so essenza è per trasmette una indagine adatta. Stu metudu ci aiuta à cunnosce di più nantu à l'ughjettu di studiu è e so caratteristiche cù chì hè pussibule: spiegà, fà analogie, capisce megliu u so cumpurtamentu è stabilisce nuove teorie.

L'analisi prende forma da ciò chì concretu à astrattu, postu chì cù u strumentu di astrazione hè pussibule di separà e parte di u tuttu è e so rilazioni di basa chì interessanu à un studiu intensivu.

Dopu u metudu analiticu porta cun ellu parechje caratteristiche, regule da seguità è passi per esse capace di realizà a metodulugia cù successu.

Caratteristiche

  1. Ùn cunsidereghja micca e so cunclusioni infallibili o finali, ponu esse sottumessi à cambiamenti grazia à una nova ricerca chì ricusa ogni ipotesi.
  2. U metudu hè aperta à l'incorporazione di novi sapè e prucedure per assicurà un approcciu megliu à a verità.
  3. Avete bisognu di campioni: U campionamentu hè una parte impurtante di u metudu analiticu, se u campionu hè presu in modu incorrettu i risultati saranu erroni o inutili.
  4. Consiste in una sperimentazione chì pudete avè errori, è à a fine uttene a verità.

Regule di u metudu analiticu

  • Prima di intraprende l'esame è a risoluzione di una domanda, hè necessariu realizà a so natura. In u listessu oggettu pudete esaminà è pruvà à scopre diversi elementi cum'è a so essenza, o e so proprietà è attributi, o ancu e so relazioni speciali cù altri esseri.
  • Hè cunvenutu scumpone l'avvenimentu o l'ughjettu tenendu à mente chì un esame meticulosu di e so parti, elementi o principii serà realizatu. Questa decomposizione pò esse reale è fisica, o raziunale è ideale, secondu l'ughjettu in questione. Hè ancu favurevule di piglià cura chì sta decomposizione sia verificata mantenendu e regule di a divisione, per evità cunfusioni.
  • Quandu esaminà l'elementi o parti di un ughjettu, Deve esse fattu in modu tale chì ùn perdinu micca di vista i so raporti trà di elli è ci sia una cunnessione trà tuttu per chì ci sia un sindicatu. Se un individuu hà cunsideratu e parti di un ogettu in modu isolatu, senza tene contu o cunsiderendu e relazioni trà di elli è cù l'inseme, sarebbe senza dubbiu assai prubabile chì l'idee imprecise è erronee si formessinu annantu à quellu oggettu.

Fasi di u metudu analiticu

Per aduprà u metudu analiticu in ricerca, duverà esse realizatu sistematicamente in modu obligatoriu attraversu parechje tappe chì sò:

Osservazione

Questa tappa si compone di una attività chì hè realizatu da l'esseri viventi per rilevà è assimilà l'infurmazioni. U terminu si riferisce ancu à a registrazione di certi eventi attraversu l'usu di strumenti.

Descripción

In questa fase l'essenziale hè di definisce qualcosa dendu una idea generale di ciò chì hè digià statu osservatu. A descrizzione hè impurtante postu chì furnisce infurmazioni utili nantu à ciò chì hè investigatu, cù u più dettagliu pussibule.

Esame criticu

Hè u prucessu di vede obiettivamente ciò chì hè analizatu furnisce pruposte logiche per uttene un risultatu chì deve esse capiscitoghju per esse interpretatu di manera chjara è concisa.

Segmentazione di u fenomenu

Prova à scumpartà e parte di ciò chì hè analizatu per pudè visualisalla da vari punti di vista è anguli chì palesa in un certu modu i prublemi pussibuli chì senza l'analisi ùn saria micca statu pussibule di realizà.

Enumerazione di i partiti

Si compone di l'esposizione cronologica è urdinata di e parti chì custituiscenu l'infurmazioni.

Tri è Classificazione

Organizazione di l'infurmazioni per classi. Questa fase include ancu l'analisi di l'infurmazioni ottenute, chì hà un spaziu per allargà e prestazioni in un modu più chjaru è più concisu. Consiste in a vera separazione di l'elementi cumpunenti di un inseme.

Altre persone condensanu tutte queste tappe in trè passi:

  • Sperimentazione: Hè realizatu cù un spezialistu o ricercatore chì mette e condizioni per scopre e caratteristiche fundamentali è e so relazioni essenziali.
  • Observazione: Stu passu hè realizatu prima, durante è dopu l'investigazione, vale à dì, in ogni momentu.
  • Misurazione o metudu deduttivu: In questu si basa più nantu à i numeri in statistiche per mezu di sondaggi, questionarii o altri strumenti.

Esempiu di metudu analiticu

Quandu un individu soffre di una malattia d'organu, hè necessariu studià e so cellule è tessuti per ghjunghje à una risposta basata nantu à varie teorie chì sò in relazione cù u prublema.

  • S'ellu hè, per esempiu, fatti o fenomeni singulariAvemu da fà l'usu di l'osservazione, l'esperienza è l'induzione.
  • Se si tratta verità più o menu generali, u ragiunamentu è a deduzzione sò u modu urdinariu per ghjunghje.
  • S'ellu si tratta d'ogetti è di verità liate à e belle arti, duvemu piglià in contu e funzioni di l'imaginazione.

Se, à u cuntrariu, si tratta di oggetti puramente spirituali è intelligibili, serà cunveniente di dispensà e riprisentazioni di l'imaginazione, è di curà e cuncepzioni di a ragione pura.

Similitudine in metudu sinteticu è analiticu

Ancu se a parolla "analisi" hè u cuntrariu cumpletu di "sintesi"Cum'è l'accennatu, i metudi analitici è sintetici tendenu à avè parechje similitudini in pratica, chì, s'elli ùn sò micca chjari, ponu purtà à una piccula cunfusione.

  • Hè cunveniente di presentà a dumanda è l'ughjettu da esse investigatu cun precisione è chiarezza, è dichjarà o definisce e parolle piatte. Cusì accelerà è a strada hè preparata per ghjunghje à a cunniscenza di l'ughjettu, è sopratuttu, e dumande di nome sò evitate.
  • L'attenzione deve esse fissata à l'ughjettu da cunnosce, lasciandulu da u più pussibule da l'altri oggetti. A pluralità di ughjetti indebulisce assai l'intensità di l'attenzione rispettu à ognunu in particulare.
  • L'esame di una materia è l'investigazione di a realtà devenu cumincià cù e cose più basiche o e più facili è cunnisciute in anticipu. A prucedura naturale di l'intelligenza in l'investigazione è a scuperta di a verità, hè un prucessu graduale è cuntinuu chì richiede naturalmente di sequenzà da u faciule à u difficiule, da u cunnisciutu à u scunnisciutu.
  • I strumenti per cunnosce un fattu devenu esse in relazione cù a natura è e cundizioni di l'ughjettu da cunnosce. Questa hè a regula più impurtante in questa materia: i mezi è i modi per ghjunghje à a verità sò diversi, cum'è e classi di oggetti è situazioni.

U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Un cummentariu, lasciate u vostru

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   Piacè dijo

    BONU CONTRIBUTU À I PRINCIPIANI IN RICERCA, GRAZIE