L'importante mudellu atomicu di Democritus

Un mudellu atomicu hè un modu di rapprisentanu a struttura di l'atomi, chì a so volta prova à spiegà u modu in u quali si cumportanu è e so proprietà, in tutta a storia di l'umanità, ci sò stati parechji di questi mudelli, ma u primu filosofu à postulà unu di questi hè statu Democritus, chì ellu hà cunsideratu l'atomo à esse a più chjuca particella di materia, chì era indivisibile è indistruttibile.  

Cunnisciutu cum'è u filosofu chì ride, per via di u fattu chì in a maiò parte di i so ritratti si ritrova cun un grande surrisu, era un filosofu è matematicu grecu presocraticu chì hà campatu trà u 460 è u 370 a.C. trà u V è u VI seculu a.C.

Quale hè Democritus?

In u so tempu era cunnisciutu cù soprannomi cum'è Milesa è Abderita, nata in a cità di Abdera (Tracia) una cità di a polis greca à u nordu di a foce di u fiume Nestos, chì era vicinu à l'isula Thasos, u nome Democritus si traduce in Spagnolu cum'è elettu da u populu, hè natu in u 460 a.C., è hà iniziatu u so apprentistatu durante a guerra medica contr'à i Grechi, induve hà amparatu a teologia è l'astrologia, da una età giovanile.

Ancu s’ellu era cuntempuraneu di Socrate, hè cunsideratu un filosofu presocraticu, ciò chì hè un sbagliu cumpletu, ancu s’ellu avia un tema physis, mentre Socrate seguita un stile eticu-puliticu, chì u distingue da i filosofi di l’epica.

Democritus era u principale discepulu di Leucippus, chì diventò più tardi u so succissore, tramindui essendu di a stessa terra, è spartendu assai insegnamenti, anu sappiutu strutturà un mudellu atomicu chì finu à oghje hè assai utile, malgradu avè più di 2 millennii di età.

Era un viaghjatore natu, è hà pigliatu un viaghju per parechje cità è culture sfarente, amparendu da i maghi persiani è egiziani induve hà ottenutu a cunniscenza di tutte quelle comunità, è ancu e leggende sò state raccontate nantu à ellu, cum'è una chì dice chì hà sbuchjatu fora i so ochji in modu chì ùn interferiscenu micca in a vostra meditazione.

Hà campatu finu à u 370 a.C., hè mortu à l'età di 90 anni, ancu se parechji sò d'accordu chì stu filosufu flamboyante hà avutu una vita più grande di 100 anni.

Durante tutta a so vita hè statu tutalmente ignoratu da u populu di Atene, ancu se hè statu ricunnisciutu da u grande Aristotele, chì hà sempre cummentatu ch'ellu ùn hà micca ottenutu abbastanza fama, perchè ùn era micca interessatu à ottene, è Socrate ùn l'hà mai cunnisciutu, ancu se l'aghju fattu cunnosce.

A causa di a so risata cuntinua, chì hà dettu di fà cum'è irunia à a direzzione chì u mondu pigliava, era cunnisciutu cum'è u filosofu chì ride, o l'Aderita sorridente, chì si pò vede in i so diversi ritratti, è hè riesciutu à esse u cuntrariu. à Eraclitu chì era cunnisciutu cum'è u filosofu chì pienghje, riflettendu una attitudine totalmente diversa.

Chì hè u mudellu atomicu di Democritus?

Essendu u primu mudellu atomicu postulatu da un grecu, Democritus hà sappiutu sviluppà inseme cù u so prufessore Leucippu, a teoria atomica di l'universu, chì ùn hè stata sviluppata cum'è i mudelli attuali per via di esperimenti, ma piuttostu, cù un ragiunamentu logicu è ancu se ellu esegue principalmente era u so prufessore, hè assai difficiule di differenzialli, postu chì sò assai simili.

In u so mudellu hà schematizatu chì l'atomi sò omogenei, eterni è indivisibili è à u listessu tempu sò invisibili è incomprensibili, è ùn sò micca differenziati da e so caratteristiche interne, ma da e so forme è dimensioni. Tuttu ciò chì capisce a forma di a materia dipende da l'atomi chì a facenu.

U nome atomi hè statu datu da ellu stessu, chì hè una spressione greca chì si traduce cum'è quelli chì ùn ponu micca esse contati, chì sò elementi originali chì pussedenu e qualità di immutabilità è eternità, chì per via di a so dimensione minuscula ùn ponu esse percepite da i sensi umani.

Democritus travagliendu inseme cù u so mentore Leucippu, hà determinatu chì u muvimentu hè un veru avvenimentu, chì hà fattu nasce a forza è l'inerzia chì sò aduprate in esperimenti fisichi finu à oghje, un tale pensamentu era di quelli seguitori di u muvimentu atomistu, mentre chì l'Eliate anu fattu micca accettà questu cum'è una realtà.

U Figliolu avia fattu chì l'atomi si riunissinu per via di e so sfarente forme, ancu se trà elli ci era una piccula quantità di spaziu chì permettia di distingue trà elli, è a so diversità, si sò spartuti solu per un certu periodu di tempu, causatu da a collisione trà elli è un altru inseme di atomi, chì ùn durò tantu, perchè seranu prestu riuniti cù l'altri, furmendu un novu corpu.

U muvimentu in l'atomi hè un prucessu naturale, seranu sempre in muvimentu in u spaziu, forse cambiendu di pusizione, ma mai distrutti, mantenenu a so forma per l'eternità, circhendu di fà parte di un inseme di elli, u più longu pussibule.

Tutti l'esseri è l'ogetti esistenti in l'universu sò cumposti di insemi di atomi, chì si scontranu trà di elli per furmà i so corpi è forme, ancu se a maiò parte sustene chì stu fattu hè una questione di furtuna, in u mudellu atomicu di Democritus, questu nasce da un bisognu di unione trà di elli, questi mudelli cumprenenu un pensamentu tutalmente materialisticu, in u sensu chì tuttu ciò furmatu è creatu hè una questione di furtuna è di reazioni in catena di ste piccule particelle chì li cumponenu.

Questi atomi sò quelli chì trasmettenu l'aspettu chì pò esse osservatu, è ancu furnisce a capacità di percepisce è di sente. Democritus sustinia chì a mente umana era cumposta da atomi leggeri è sferichi, mentre chì u corpu era cumpostu da atomi più pesanti è più forti, cum'è questi sò quelli chì anu acquistatu a cunniscenza è quelli chì avianu a capacità di sente tuttu ciò chì hè presente. it.

I filòsufi cum'è questu Abderita ridente, postulanu i so mudelli basati nantu à u ragiunamentu logicu è u pensamentu, ùn l'anu mai fattu cù esperienze sensoriali o esperimenti. Democritus in u so mudellu, hà fattu capisce chì i corpi sò cumposti da solu dui elementi, l'atomi chì li danu forma, è u viotu trà di elli.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.