Narcolessia: sintomi, cause è trattamentu

ragazza cù narcolepsia à u travagliu

Puderete avè intesu parlà di narcolepsia o di vede video induve a ghjente s'addurmenta di colpu impotente. A volte questi video sò editati per sembrà divertente, Ma ùn ci hè nunda di buffu nantu à a narcolepsia è hè un disordine chì pò fà soffre assai à e persone è ancu mette a so vita in periculu s'addurmintanu à mumenti inopportuni.

Chì ghjè a narcolepsia

A narcolessia hè un disordine di u sonnu caratterizatu da una sonnolenza eccessiva, paralisi di u sonnu, allucinazioni è ancu episodi di cataplexia (perdita parziale o totale di cuntrollu musculare). Stu disordine pò accade in l'omi è in e donne è affetta 1 in 2.000 XNUMX persone.

I sintomi cumincianu in a zitiddina o l'adulescenza, ma parechje persone soffrenu sintomi senza riceve u diagnosticu currettu, è dunque ùn riceveranu micca u trattamentu necessariu per migliurà a so qualità di vita.

E persone chì soffrenu di stu disordine anu assai sonnu tutta a ghjurnata è sò capace di addurmintassi involuntariamente à ogni mumentu, fendu qualsiasi tippu d'attività cume guidà, cucinà, studià, camminà per strada ... Quandu una persona soffre di narcolessia, ùn ci hè nisuna cunfine stabilita in u so cervellu trà esse svegliatu è addurmintatu. cusì e caratteristiche di u sonnu ponu cumparisce ancu mentre a persona hè sveglia. Questu significa chì per esempiu, una persona cun narcolepsia pò avè cataplexia (paralisi musculare di u sonnu REM) mentre hè sveglia.

zitella chì s'addurmintò in u parcu

Avè una perdita improvvisa di u tonu musculu provoca debolezza immediata è estrema di i bracci, e gambe è u troncu, pruvucendu a persona à addurmintassi. Queste persone ponu ancu sperimentà allucinazioni scatenate da u cervellu (cume s'elli sunnieghinu ma sianu svegli) è ponu ancu sperimentà paralisi di u sonnu mentre s'addurmentanu o si sveglianu. Puderanu ancu avè sogni lunghi o incubi vivi chì li causanu una grande angoscia perchè ùn sanu micca sferenze se hè reale o s'ellu ùn hè micca in certe occasioni.

Cause

In realtà, a causa esatta di a narcolessia hè scunnisciuta. Ma quandu si faci cù a cataplessia hè causata da a perdita di una sostanza chimica in u cervellu chjamata ipocretina.. Questa chimica agisce nantu à i sistemi di alerta di u cervellu è ùn vi mantene micca svegliu o regulanu i vostri cicli di sonnu svegliu, perchè sta chimica ùn hè solu quì per svolge queste funzioni.

Questu chimicu manca perchè u gruppu di cellule chì producenu ipocretina (in l'ipotalamu) hè dannighjatu o distruttu. Senza ipocretina a persona pò avè prublemi à stà sveglia è pò ancu sperimentà interruzzioni in u sonnu riccu è a vigilia normale.

carusu cun narcolepsia in una cafeteria

Sintomi

I sintomi più caratteristici di a narcolessia includenu:

  • Sonnolenza eccessiva di ghjornu. Ancu se dormenu abbastanza a notte, e persone cun questu disordine anu nuvolosità mentale, mancanza d'energia è concentrazione. Anu ancu lacune di memoria, un umore bassu, è stanchezza estrema. Accade ogni ghjornu in situazioni nurmali cum'è lettura o situazioni inappropriate cum'è cunduce o cucinà. L'episodi ponu durà da minuti à ore. Pò accade progressivamente, bruscamente, o attacchi di sonnu chì ùn ponu micca esse cuntrullati.
  • Cataplessia Cum'è l'avemu menzionatu prima, stu sintomu cunsiste in una perdita improvvisa di tonu musculu quandu a persona hè sveglia perchè u cervellu indica chì u corpu entra in a fase REM. Hè tutalmente involuntariu è pò esse un crollu tutale di u corpu. Pò causà reazioni emotive intense.
  • Allucinazioni Cum'è l'emu menzionatu sopra, l'allucinazioni accadenu di solitu perchè u cervellu ùn distingue micca trà u sonnu è u svegliu. Queste esperienze sò assai vive è per quelli chì li soffrenu, ponu esse cumpletamente terrificanti perchè ùn sanu micca se sò veramente svegli o addurmintati. Ogni sensu pò esse implicatu in allucinazioni. Sò chjamate allucinazioni ipnagoniche quandu accumpagnanu l'iniziu di u sonnu è allucinazioni ipnopompiche quandu si verificanu à u svegliu.
  • Paralisi di u sonnu. Stu sintumu si verifica quandu ci hè una incapacità temporanea di muvimentu o di parlà mentre dorme o si sveglia è a persona hè pienu cuscente di ciò chì li accade. Ancu se sò brevi episodi chì duranu trà seconde à parechji minuti, a persona chì li soffre pò avè un sintimu di tempu distortu è chì s'elli sò per esempiu pochi minuti, sentenu chì sò in paralisi per parechje ore. Quandu a paralisi finisce, a persona hè capace di muvimentu è di parlà nurmalmente, ancu se qualchì volta, a so capacità si riprende gradualmente. In paralisi di u sonnu pudete ancu avè allucinazioni ipnagogiche / ipnopompiche.
  • Sognu frammentatu. Una persona cun narcolepsia pò avè svegliu per tutta a notte. Hè ancu prubabile d'avè parasomnie (incubi, sonnambulazioni, parlendu in sogni, agitazione musculare ...) Una persona cù narcolepsia entra in fase REM in pochi minuti da addurmintassi.
  • Altri sintomi chì ponu esse rilevati: cumpurtamentu automaticu (facenu e cose è dopu ùn si ne arricordanu micca), necessitanu brevi sunneste durante u ghjornu, sensazione di perdita di memoria o di ùn esse capace di cuncentrazione, stanchezza, fatica, disordini di l'umore, visione sfocata, manghjà disordini.

zitella chì s'addurmintò in cucina

Diagnostu è trattamentu

Stu disordine pò esse diagnosticatu in zitelli è adolescenti appena i primi sintomi apparsu. Normalmente trà l'età di 10 è 15, postu chì fà un diagnosticu accuratu ùn hè micca faciule è una variabilità di i sintomi deve esse presa in contu. À u principiu di u disordine, a ghjente ùn s'associa micca chì pò esse un disordine neurologicu è u trattamentu ùn hè micca sempre cercatu in un primu momentu, finu à chì cuminciò à peghju.

Un esame clinicu approfonditu è ​​clinicu deve esse effettuatu da u duttore postu chì parechji di i sintomi di a narcolessia ponu esse dovuti à altri disordini di u sonnu, infezioni virali o batteriche, tumori, ecc. Ancu piglià certi medicinali pò causà sonnolenza eccessiva di ghjornu. Una scarsa igiene di u sonnu pò ancu purtà à un sonnu eccessivu di ghjornu.

A diagnosi richiede una batteria di testi specifici da fà in una clinica di disordini di u sonnu prima di stabilisce un diagnosticu specificu. Un polisomnogramma è test di latenza multipla di u sonnu seranu realizati.

Ùn ci hè attualmente alcuna cura per a narcolessia, ma ci sò medicazione è terapie chì ponu aiutà à migliurà i sintomi è a qualità di vita di a persona interessata. Tutti ùn capiscenu micca bè stu disordine è a so gravità è hè necessariu chì sia a persona colpita sia u so ambiente possanu avè abbastanza informazioni per capisce esattamente ciò chì accade.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.