Chì sò i nervi craniali?: Cumu sò custruiti in u corpu

U cervellu pò esse facilmente ricunnisciutu cum'è l'urganu u più impurtante di l'essaru umanu, postu chì hè quellu chì hè incaricatu di svolge tutte e funzioni impurtanti chì sò richieste, micca solu per avanzà, ma ancu per esiste. Cù u nostru cervellu ùn pensemu micca solu, ma regulemu ancu l'azzioni chì femu. Qualcosa di simplice cum'è respirà, camminà o alzà e mani Pò esse un campione di l'impurtanza di u nostru cervellu, postu chì senza ellu, nunda di ciò ùn pudemu fà in alcun modu.

Quandu parlemu di u cervellu, pudemu pensà à e sinapsi cuntinui chì st'organu svolge; in i neuroni chì ci permettenu di pensà è di fà cumpetenze, ch'elli sianu faciuli o cumplicati.

Tuttavia, in parechje occasioni vuleriamu sapè unepoche di cose in più di u so funziunamentu, è di tutti quelli elementi impurtanti chì, in ellu, permettenu à stu travagliu di cuntinuà. U nervi cranialiPer esempiu, cumprenenu una funzione nervosa impurtante in u cervellu, è sò una serie di nervi chì nascenu da a parte inferiore di u cervellu è continuanu finu à u collu è l'addome. In questu post anderemu in u cervellu è scopriremu e funzioni chì questi nervi svolgenu in ellu.

Chì sò ste coppie?

I nervi craniali, chì sò ancu cunnisciuti cum'è nervi craniali, sò una serie di dodici nervi chì lascianu u cervellu à u livellu di u troncu cerebrale, è si trovanu distribuitu in tutta a testa; Li pudemu truvà à a basa di u cranu, di u collu, di u troncu è di u torace.

A Nomenclatura Anatomica Internaziunale hà datu à u nervu terminale a definizione di un nervu craniale, malgradu esse atroficu in l'omu, è strettamente legatu à u sistema olfattivu.

I nervi craniali anu una origine apparente, chì si riferisce à u locu induve u nervu lascia o entra in u cervellu. A so vera origine hè diversa secondu a funzione ch'elli compie in u corpu; e fibre di i nervi craniali cù funzione motrice anu u so puntu d'origine in gruppi di cellule chì si trovanu in a parte più prufonda di u troncu cerebrale, è sò omologhi à e cellule di u cornu anteriore di a medula spinale.

E fibre di i nervi craniali chì esercitanu funzioni sensoriali o sensoriali anu e so cellule d'origine fora di u troncu cerebrale. Di solitu in ganglii chì sò omologhi à quelli di a radica dorsale di i nervi spinali.

Caratteristiche di i nervi craniali

Ci hè parechje caratteristiche chì questi nervi ponu sparte in u corpu umanu. Tuttavia, a caratteristica più interessante chì spartenu, è chì li rende unichi è speciali, hè u fattu chì venenu direttamente da u cervellu, saltendu u spinu. Hè cusì, questi nervi vanu da a parte inferiore di u cervellu, passendu per fori situati à a basa di u craniu per ghjunghje à a so destinazione. Curiosamente, questi nervi ùn vanu micca solu in e zone cum'è a testa, ma dinò Ancu finiscenu per esse diretti versu parti cum'è u collu o a zona di u torace è di l'addome.

In questu modu pudemu dì chì i nervi craniali custituisce quella parte di u sistema nervosu chì mette in relazione u cervellu cù e strutture craniche è cervicali. U restu di i stimuli nervi afferenti è eferenti di u Sistema Nervosu Centrale sò rializati attraversu i nervi spinali.

Classificazione di i nervi craniali

Quandu si parla di i nervi craniali si pò dì chì sò divisi in coppie, postu chì quandu si lascia l'emisferu dirittu di u cervellu, ci serà un altru nervu craniale chì lascerà l'emisferu dirittu, simmetricamente.

Quandu anderemu classificà i nervi craniali duvemu raggruppalli o classificalli secondu dui criteri cunnisciuti. Quessi sò: u locu da u quale partenu è a funzione chì cumprenenu.

Sicondu a vostra pusizione

I nervi craniali anu sempre un numeru rumanu assuciatu, chì hè u modu chì sò designati da a Nomenclatura Anatomica Internaziunale. Questi numeri vanu da 1 à 12 currispondenti, in ogni casu, à a coppia in questione.

I nervi craniali chì urigginanu:

  • Sopra à u troncu cerebrale sò cunnisciuti cum'è coppia I è coppia II.
  • Da u cervellu mezu sò e coppie III è IV.
  • Da u Ponte Brainstem (o Ponte Varolio) sò cunnisciuti cum'è nervi craniali V, VI, VII è VIII.
  • Da a Medulla oblongata, sò chjamati parelli IX, X, XI è XII.

Sicondu a so funzione

  • Quandu facenu parte di a funzione sensoriale, hè cumpostu di nervi craniali I, II è VIII.
  • S'elli sò assuciati à a mobilità oculare è à e palpebre: III, IV è VI.
  • Quandu anu esaltatu cù l'attivazione di i musculi di e parte di u collu è di a lingua: nervi craniali XI è XII.
  • Quelli chì sò cunsiderati cù funzione mista: coppie V, VII, IX è X.
  • Quandu funzionanu cum'è fibre di funzione parasimpatica: III, VII, IX è X.

I tippi di nervi craniali è ciò chì facenu

I nervi craniali anu una funzione specifica è li pudemu truvà funziunendu è travagliendu in varie parti di u corpu. Ùn sò micca limitati solu à a testa è u collu, ma continuanu à travaglià ancu più bassu. Eccu un elencu di i nervi craniali, ciò chì facenu, è induve si trovanu.

Nervu olfattivu:

Hè un nervu sensoriale, chì hè incaricatu di trasmette u stimuli olfattivi da u nasu à u cerbellu. A so vera origine hè data da e cellule di i bulbi olfattivi. Hè u nervu craniale I è hè cunsideratu u nervu cranicu più cortu di tutti.

Nervu otticu:

Questu, cum'è pudete immaginà, hè u nervu chì hè incaricatu di dirige stimuli da l'ochju à u cervellu. Hè cumpostu da assoni di u cellule ganglionali di a retina, è portanu l'infurmazioni à i fotorecettori in u cervellu. Urigineghja da u diecefalonu è currisponde à u nervu craniale II.

Nervu oculomotore

Questa coppia craniale hè incaricata di u muvimentu di l'ochji; Hè ancu rispunsevule per a dimensione di u pupulare. Urigineghja in u cervellu mezu è currisponde à u nervu craniale III.

Nervu trochleare

Hè un nervu cù funzioni motorie è somatiche, è hè cunnessu cù u musculu oblicu superiore di l'ochju, facendu chì gira o esca da u globu oculare. U nucleu nasci, cum'è in u precedente, in u midbrain, y currisponde à u coppiu IV.

Nervu trigeminu

Hè u più grande nervu trà i nervi craniali, è hè multifunzionale (sensoriale, motoru è sensoriale). A so funzione hè di purtà infurmazioni sensibili à u visu, cunduce infurmazioni da i musculi masticatori, stringe u timpanu, frà altre funzioni. Hè a coppia V.

Nervu Abducens

Stu nervu craniale hè cunnessu à l'ochju è hè incaricatu di trasmette stimuli à u musculu esternu di l'ochju. In questu modu l'ochju pò spustà versu u latu oppostu di induve avemu u nasu. Currisponde à a coppia VI.

Nervu facciale

Questa coppia hè ancu cunsiderata cumuna. Hè incaricatu di mandà vari stimuli à a faccia in modu chì, in questu modu, pudete esse capace di pruduce è creà espressioni facciali. Manda ancu signali à e ghiandole lacrimali è salivari. Currisponde à a coppia VII.

Nervu vestibulocucleare

Hè cunnisciutu ancu cum'è u nervu craniale di u nervu uditivu è vestibulare, formendu cusì u vestibulocucleare. Hè incaricatu di l'equilibriu è di l'orientazione in u spaziu, è ancu di a funzione uditiva. U so nervu craniale hè u VIII.

Nervu glossofaringiu

L'influenza di questu nervu reside in a faringe è in a lingua. Riceve infurmazione da e papille gustative è infurmazione sensoriale da a faringe. In listessu tempu cunduce l'ordini versu e ghiandole salivari è u collu, facilitendu l'azzione di inghiottire è inghiottire. Currisponde à u nervu craniale IX.

Vagus nervu

Stu nervu hè ancu cunnisciutu cum'è pneumogastricu. Urigineghja da a medulla oblongata è innerva a faringe, l'esofago, a laringe, a trachea, i bronchi, u core, u stomacu è u fegatu.

Cum'è u nervu anteriore, influenza l'azzione di ingoiare ma ancu in ciò chì si riferisce à l'invio è a trasmissione di segnali à u nostru sistema autonomicu, è pò ancu aiutà in ciò chì hè si riferisce à u regulamentu di a nostra attivazione è ancu per esse capace di cuntrullà i livelli di stress, o di mandà signalamenti direttamente à u nostru sistema simpaticu, è questu, à u so tornu, à i nostri visceri. U so nervu craniale hè u X.

Nervu accessoriu

Hè cunnisciutu cum'è unu di u "più puru". Hè un nervu spinali è motoru. Inerva u sternocleidomastoide, pruvucendu cusì u collu à girà versu u latu oppostu, mentre inclinendu a testa versu u latu. Stu nervu ci permette ancu di tirà a testa in daretu, cusì pudemu dì chì intervene in u muvimentu di u collu è di e spalle. U so nervu craniale hè u XI.

Nervu ipoglossale

Hè un nervu mutore, è cum'è u nervu vagu è glossopharyngeal, hè implicatu in a deglutizione è in i musculi di a lingua.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.