Oligodendrociti: Neuroni di Supportu

Quandu ci riferemu à u cervellu umanu, generalmente pensemu chì hè cumpostu di neuroni chì determinanu u nostru pensamentu è intelligenza. Ebbè questu hè veru solu in una piccula percentuale.

U cervellu umanu hè fattu di più di 80.000 milioni di neuroni, ma sta fiura vene à riprisentà solu u 15% di e cellule tutali di l'organi chì a cumponenu.

E cellule è a so funzione in u corpu umanu

L'altru 85% hè cumpostu da altre cellule microscopiche chjamate cellule gliali, rispunsevuli di a furmazione di una sostanza chjamata glia chì si estende in tutti i cantoni di u sistema nervosu.

E cellule gliali sò responsabili di aiutà i neuroni in u so prucessu di trasmissione di impulsi elettrochimici attraversu u sistema nervosu.   E cellule gliali sò responsabili di furnisce nutrienti, mantene a struttura o accelera a cunduzione neurale stessa, ripara i danni è furnisce l'energia à i neuroni.

Trà queste parechje cellule gliali chì si trovanu in u cervellu, e cosiddette oligodendrociti per a so capacità di formà e guaine protettive di mielina di l'assoni di u sistema nervosu centrale.

  • Myelin hè una lipoproteina chì permette l'espansione di u putenziale d'azzione in tempu è distanza. Pruteggenu l'assone da l'impulsione elettrica fendu u so percorsu è impedisce a so dispersione attraversu a membrana neuronale.
  • Oligodendrociti, E cellule Schwann, l'astrociti è a microglia sò e quattru classi più impurtanti di cellule gliali.

Cellule Schwann

Sò i soli truvati in i nervi chì correnu in tuttu u corpu. (Sistema nervosu perifericu). Sò una spezia di guaine microscòpiche cum'è perle cumposte da myelin

Sò capace di segregà u "Fattore di crescita nervosa" (NCF), una molecula chì stimula a crescita neuronale durante u sviluppu.

E cellule Schwann sò responsabili di a furmazione di mielina in u sistema nervosu perifericu. E cellule Schwann si rotulanu intornu à un unicu assone attraversu u so citoplasma.

Astrociti

Sò cellule chì sò vicine à i neuroni, sò di aspettu stellatu, di dimensioni più grande paragunate à i neuroni, si trovanu in u sistema nervu cintrali (CNS) è da u nervu otticu.

Astrociti Sò una spezia di suldati chì sò membri di a Barriera Sangue-Cerebrale (BBB), chì hè una membrana protettiva di u CNS chì a so funzione ùn hè micca di permette à u sangue di circulà direttamente in ellu. 

L'astrociti sò rispunsevuli di filtrà ciò chì pò accade o micca à u CNS. Permettenu l'entrata di l'ossigenu è di u glucosiu; nutrimentu di i neuroni.

Microglia

Hè u gruppu di cellule chì custituiscenu a basa di u sistema immune di u cervellu. Perchè a Barriera Sangue-Cerebrale ùn permette micca u passaghju liberu di e cellule di u sistema immunitariu, u cervellu hà u so sistema difensivu è ste cellule sò i so suldati di prutezzione.

A funzione basica di queste cellule hè di difende è riparà u cervellu da e ferite causate da l'invasione di microorganismi, detriti cellulari è malatie.

Scannanu constantemente u CNS per placche, neuroni è agenti infettivi danneggiati. Sò sensibili à l'ambiente è sò capaci di rilevà i più chjucu cambiamenti in a cumpusizione biologica di u tissutu cerebrale. E cellule scannanu u CNS per localizà è neutralizà qualsiasi placca, frammenti di acidu desossiribonucleicu (DNA), intricciate neuronali, cellule morte, cellule danneggiate è materiali stranieri. Pò esse cunsiderate cum'è casalinghe di u cervellu pulendu i detriti cellulari.

Oligodendrociti

Hè un tipu di cellula chì hè incaricata di furmà e guaine di mielina chì circondanu l'assoni di u sistema nervosu centrale. Sò situati solu in u cervellu è in u midulare (CNS). Anu parechji prucessi chì avvolgenu intornu à l'assoni di vari neuroni.

E guaine di mielina create intornu à l'assoni di i neuroni sò destinate à isolarle è aumentà a velocità di trasmissione di impulsi elettrochimici.

Questa mielinizazione hè furmata in a medula a spina dorsale intornu à a settimana 16 di a vita intrauterina è progredisce dopu a nascita finu à chì praticamente tutte e fibre nervose sò mielinizate da u mumentu chì u zitellu cummencia à marchjà. Ancu in l'adultu umanu, l'oligodendrociti cuntinueghjanu à ripruducesi da e cellule staminali.

Tipi di oligodendrociti

Oligodendrociti ponu esse classificati principalmente per e so funzioni, ancu se strutturalmente è molecolarmente sò assai simili. Ci hè dui tippi principali: interfascicularu è satellitari.

  • l oligodendrociti interfasciculari, sò rispunsevuli di a furmazione di guaine di mielina, custituiscenu una parte di a materia bianca di u cervellu.
  • l oligodendrociti satellitari, custituiscenu una parte di a materia grigia, ùn sò micca pruduttori di mielina, ùn aderiscenu micca à i neuroni, nè facenu una funzione d'isulamentu. E so funzioni sò scunnisciute.

Funzioni

Postu chì ùn si sà esattamente ciò chì sò e funzioni di l'oligodendrociti satellitari, entreremu solu in a descrizzione di e funzioni di quelli interfasciculari.

Accelerazione di trasmissione neurale

A velocità di i putenziali d'azione aumenta quandu l'assoni sò stati mielinizzati. El funziunamentu currettu di u sistema ormonale è musculare hè favuritu davanti à un ritmu adeguatu di cunduzione neurale. L'intelligenza hè ancu favurita da l'azzione di ste cellule nant'à i neuroni.

Isolamentu di a membrana cellulare

L'isolamentu di l'assoni neuronali da l'ambiente esterno di e cellule impedisce a fuga di ioni attraversu a membrana cellulare.

Strutturendu u sistema nervosu

Postu chì i neuroni ùn sò micca capaci di eseguisce a so funzione solu, e cellule gliali, in particulare oligodendrociti interfasciculari, sò responsabili di supportà a struttura di rete di i neuroni.

Supportu per u sviluppu di i neuroni

Oligodendrociti sò pruduttori di proteine ​​chì, in a so interazione cù i neuroni, li rendenu permanenti attivi, evitendu cusì a morte cellulare programmata.  

Omeostasi di u fluidu extracellulare

Ancu sì oligodendrociti satellitari ùn anu micca funzione chjara, sò impurtanti per mantene l'equilibriu omeostaticu di l'ambiente esternu di i neuroni vicinu à elli.

Malatie associate à a mielina

Sindrome di Miller Fisher

Hè una variante di Sindrome di Guillain-Barré, una malatia autoimmune caratterizata da a produzzione d'anticorpi contr'à a mielina in i neuroni di u sistema nervosu perifericu.

A cunduzzione di u signale si perde trà u corpu è CNS, purtendu à una paralisi musculare potenzialmente severa. U funziunamentu di l'organi di u sensu hè ancu persu.

I sintomi associati à sta malatia sò l'oftalmologia, ataxia è areflexiaS'ellu hè assistitu à tempu, hà boni aspettative di miglioramentu à longu andà

Charcot - Marie - Malatia di u Dente, o CMT

Hè una malattia ereditaria chì affetta i nervi periferichi, hè cunnisciuta cum'è neuropatia periferica. Provoca danni à i nervi periferiali, a causa più cumuna hè a diabete.

Sclerosi multipla

Una malattia di u sistema nervosu chì blocca o rallenta a cumunicazione trà u cervellu è u corpu. Questu accade quandu a guaina di mielina chì prutege u e cellule nervose sò ferite, influenzanu u cervellu è midollo spinali.

I sintomi più frequenti sò dovuti à perdita di equilibriu, movimenti musculari involuntarii, prublemi di muvimentu, difficultà di coordinazione, tremore, debolezza, stinzia o disordini intestinali.

Sclerosi laterale amiotrofica (ALS)

Attacca progressivamente i neuroni motori, chì controllanu i musculi involuntarii. Sò carattarizati da una degenerazione graduale à u morte neuronale è urganisimu.

A malattia di Baló o a sclerosi cuncentrica di Baló

Affetta generalmente i zitelli è raramente l'adulti. Consiste in a perdita di mielina in u cervellu. Hè raru è u so Provoca paralisi progressiva, movimenti involuntarii di i musculi trà altri prublemi neurologichi.

Leuko-distrofie

Si compone di alterazioni di u visione è sistema di mutore. Hè causatu da a distruzzione di mielina da difetti enzimatici in a furmazione o mantenimentu di mielina o da prucessi d'origine infettiva, autoimmune, infiammatoria o tossica.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.