Perchè u tempu vola mentre invechjemu?

u tempu vola

"U tempu vola" o "pare d'eri" sò espressioni assai cunnisciute chì tutti noi, à un certu puntu, avemu sperimentatu.

Invechjemu cù u passatu di i ghjorni, ma, Perchè avemu a sensazione chì u tempu vola ancu più veloce u più vechju?

Parechji studii sò stati realizati nantu à a percepzione di u passaghju di u tempu (u primu in 2005 da M. Wittman è S. Lehnhoff è l'ultimu in lugliu 2013 da Friedman, Janssen è M. Naka) è u cunclusioni à chì sò ghjunti sò i seguenti:

 

-L'età hè un fattore impurtante, ma soprattuttu quandu si parla di lunghi periodi di tempu. Quandu ci hè dumandatu "quantu rapidità sò passati per voi l'ultimi 10 anni?", L'Adulti tendenu à valurizà u passaghju di quellu periodu hè più veloce cà a ghjuventù. Tuttavia, quandu a quistione hà riferitu à a velocità di passà ghjorni o mesi, età ùn hà micca fattu grande differenze.

-U sensu di u "pressione di u tempu"ghjoca un rolu impurtante. Eseguisce compiti cù una scadenza per cumpletalli crea spessu a sensazione chì ci manca sempre u tempu. Stu fattore hè indipendente da età è cultura; postu chì risultati simili sò stati uttenuti cù participanti Olandesi, Tedeschi, Austriaci, Giapponesi è Neozelandesi.

Età, pressione di tempu, intervalli di tempu... Ùn saparemu mai perchè sentimu chì u tempu passa sempre di più in più? I psiculoghi anu prupostu cinque teorii interessanti rispettà:

1. Misuremu u tempu per eventi memorabili.

Dopu à l'ipotesi chì William James hà espostu in u so libru "Principiu di psiculugia"; quandu invechjemu, u tempu pare avvicinassi più veloce perchè u numeru di eventi impurtanti diminuisce. Quandu misuremu u tempu per e prime sperienze (u primu basgiu, a prima vittura, graduazione ...) a fermata di avè li (à l'età), pò creà a sensazione chì u L'anni passanu vioti è guasi senza rendeci contu.

2. U tempu chì passa hè in leia cù l'età.

Mentre per un zitellu di 5 anni, un annu hè u 20% di tutta a so vita; per un adultu di 50 anni, sta stessa annata riprisenta solu a 2% di tutta a so vita.  Questu "Teoria di a prupurzione«, Hè statu prupostu da Janet in u 1877 è suggerisce chì paragunemu constantemente intervalli di tempu (ghjorni, mesi, anni) cù a quantità totale di tempu chì avemu digià campatu. Vale à dì, più avemu campatu, sti intervalli significanu "menu" in a nostra vita è dunque parenu passà più veloce.

3. U nostru rillogiu biologicu rallenta mentre invechjemu.

Invechjamentu pare esse accumpagnatu da un rallentamentu di qualchì tippu di pacemaker internu. Hè "Lentezza prugressiva" di u nostru roggiu biologicu Influenza in tale manera chì pudemu avè a sensazione chì, di colpu, i ghjorni passanu più veloce.

4. Quandu invechjemu, prestemu menu attenzione à u tempu.

Quandu eramu zitelli, à partesi da u 1 di dicembre contavamu i ghjorni finu à chì Babbu Natale o i Trè Re Magi ci purtessinu i nostri rigali. Tuttavia, cum'è adulti, simu più focalizati nantu à u travagliu, i shopping di Natale, i viaghji, e fatture è altri prublemi "adulti". A più attenzione chì prestemu à compiti cum'è questi, menu noteremu u passu di u tempu.

5. Stress, stress è più stress.

Cum'è i risultati di u studiu Wittmann è Lehnhoff, a sensazione chì ùn ci hè abbastanza tempu per fà e cose a riinterpretemu cù un sintimu chì u tempu passa troppu prestu. E persone anziane, per esempiu, anu spessu sta sensazione per via di cundizione fisica indebulita o di calata cognitiva.

Ancu se a sensazione chì u tempu "vola" hè inevitabile, forse pudemu rallentà un pocu stu Natale. Gudemu di u tempu cù a famiglia è l'amichi è prestemu più attenzione quelli mumenti chì di solitu passanu inosservati.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.