Perchè a ghjente hà pregiudizii

preghjudizii simbolichi cù figure di scacchi

Durante tutta a vostra vita, hè più chì probabile chì avete intesu a parolla "preghjudiziu". Quandu si parla di pregiudiziu, si riferisce à l'attitudine ingiustificata o sbagliata (è soprattuttu negativa) versu una persona basata annantu à l'appartenenza di a persona à un gruppu suciale. Per esempiu, una persona pò avè vedute pregiudiziale per via di a razza o di u sessu di qualcunu.

Certe volte sò cunfunditi cù discriminazione. Cum'è l'avemu cummentatu in u primu paràgrafu, u preghjudiziu hè una attitudine inghjustificata ma quandu si riferisce à a discriminazione, si parla di un cumpurtamentu o di una seria d'azzioni negative versu un individuu o un gruppu di persone soprattuttu per via di sessu, razza, classe suciale, ecc.

Differenza trà pregiudiziu è discriminazione

Una persona preghjudiziale ùn agirà micca sempre in funzione di a so attitudine. Questu significa chì qualchissia chì li hà versu un certu gruppu ùn hà micca da discriminà contr'à elli. Nurmalmentu, u preghjudiziu hà generalmente trè cumpunenti chjave in attitudine: affettivu, cumportamentale è cognitivu. A discriminazione, invece, implica solu u cumpurtamentu di a persona chì discrimina.

indicendu un omu preghjudiziu

Ci sò quattru spiegazioni per capisce u preghjudiziu è a discriminazione in e persone: una personalità autoritaria, cunflittu trà e persone, stereotipi è avè una identità suciale concreta inflessibile.

Perchè esistenu i pregiudizii

A ghjente hà pregiudizii è parechje volte a mostranu senza vergogna. Sò spessu ghjustificati perchè e persone cun disordini mentali ponu esse periculosi, chì l'immigranti arrubanu impieghi, chì a cumunità LGBT currompe i valori tradiziunali di a famiglia, chì tutti i musulmani sò terroristi perchè sò cresciuti in l'odi, chì e persone chì parlanu male ùn anu educazione , ecc.

Tutti questi pregiudizii sò infundati è infundati ... allora perchè si verificanu? U preghjudiziu suciale hè abbastanza cumunu è di solitu si face perchè a ghjente si arrabbia quandu i valori chì credenu unichi è universali ùn sò micca seguitati.

A ghjente tende à sente pregiudiziu versu l'altri quandu si svia da a norma chì hè cunsiderata "nurmale", chì rompe questi schemi fisichi o suciali "normali". Ch'ellu sia un culore di pelle, un modu di vestesi, pratiche religiose o culturali ... s'elli si discostanu da valori suciali stabiliti da tantu tempu, chì sò cunsiderati cum'è un cumpurtamentu suciale accunsentutu da cunsensu ... Sembra chì allora, si sentenu scomodi.

omi cù fiaccule chì simbulizanu u pregiudiziu

Aversione versu a devianza

Partendu da ciò chì hè statu cummentatu sopra, allora si pò capisce chì u preghjudiziu suciale pò nasce da l'aversione generale à a deviazione: a ripartizione di u regulare, di ciò chì simu dighjà abituati.

Sì veru, allora u modu di pensà è di sente per e persone chì sembranu diverse, o si comportanu diversamente cà a norma, duverebbe esse analugicu à cumu pensemu è sentimu nantu à l'uggetti chì disturbanu a regulezza generale di a nostra sperienza visuale: a matita chì hè leggermente fora di linea in una fila di matite, u patch di vernice nantu à u muru di a camara hè un ombra più scura chì u restu di a stanza ... è tuttu què "sfarente" scomodu.

I pregiudizii cumpariscenu prestu in a vita

A disgrazia per a deviazione da a norma suciale apparisce in i primi tempi di a vita è esiste in guasi tutte e culture. Più grande hè u disagiu di una persona per quella "deviazione da u normale sociale accettatu" in a vita normale, più inflessibilità averanu versu e persone chì rompenu e norme sociali cum'è u vestitu diversu, avendu caratteristiche fisiche diverse di u normale (pelle di culore diversu, fisica deformità o ancu persone cun achondroplasia), o intolleranza di i gruppi razziali di minurità.

U preghjudiziu ùn vi face micca razzistu

Esse pregiudiziatu da altre persone ùn significa micca chì site razzistu. A parte di u cunfortu chì soffrenu queste persone pregiudiziate hè qualcosa di internu chì sperimentanu in risposta à quella "deviazione" suciale. Sò sentimenti negativi intestinali, hè simplicemente per vede chì un schema suciale hè rottu, nunda di più.

culture piene di pregiudizii

Tendemu à suppone chì i penseri è i sentimenti chì avemu nantu à e nostre famiglie, amichi, culleghi è stranieri sò u pruduttu di u ragiunamentu è di l'esperienza, è sò largamente rimossi da cumu pensemu à u mondu fisicu. Tuttavia, l'attitudini sociali, ciò chì ci piace è ciò chì ùn ci piace per i vari tipi di persone è e varie forme di comportamentu, sò più in relazione di ciò chì pudemu pensà à e nostre preferenze in u mondu fisicu, ciò chì avete amparatu culturalmente è e vostre esperienze persunali.

Sentimenti influenzati

I sentimenti di e persone sò direttamente influenzati è affettati da e sperienze vissute. Per esempiu, e riprisentazioni di calore fisicu è suciale sò in realtà cunnesse in u cervellu; da a nascita assucemu u calore fisicu (essendu vicinu à un'altra persona) cù u calore suciale (fiducia è cura), è questu effettu persiste per tutta a nostra vita.

U dulore fisicu è suciale si sovrappone ancu. U dolore suciale sperimentatu da esse rifiutatu da un'altra persona o gruppu attiva a stessa regione cerebrale sottostante cum'è l'esperienza di u dolore fisicu, à tal puntu chì piglià analgesici senza prescrizione per duie settimane aiuta in realtà a persona à superà una ruppa perchè site presentatu cun discomfort fisicu per via di disconfort emozionale.

Ùn ci hè micca una pillula magica per riduce i pregiudizi suciali, Ma hè un duvere chì hè avutu à livellu suciale è chì deve esse realizatu à scala massiccia. U prublema hè chì e persone chì anu preghjudizi pruvanu à ragiunalli o li danu in qualchì modu una logica chì spieca i so penseri, ciò chì face chì e false credenze ch'elli adopranu per ghjustificà i pregiudizii a cunsiderinu cum'è qualcosa di currettu, quandu in realtà, ùn l'anu micca. hè.

A sucietà deve cumincià à abbandunà queste ghjustificazioni insensate di pregiudiziu per cumincià à esse più tollerante è à campà in armunia senza l'odiu inghjustificatu di l'altri populi chì causanu cunflitti suciali. U travagliu nantu à l'empatia, l'accettazione, l'assertività è a tolleranza seria un grande iniziu suciale per finisce u preghjudiziu. Se tutti l'avissimu fattu, campariamu in una sucietà più cohesiva è felice.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

bool (veru)