Processi suciali - Cosa hè, tippi è caratteristiche

A Rivuluzione francese, chì hà marcatu a culminazione di l'epica monarchica in Francia; e guerre mundiali chì anu alteratu e relazioni pulitiche, suciale è ecunomiche in u mondu, a rivoluzione di genere in l'anni 70. Quessi sò tutti esempi di prucessi suciali chì avemu osservatu in a storia di l'umanità, in cui osservemu azzione cumuna di l'essere umanu guidatu à a ripartizione di l'ordine prestituitu, stabilendu nuove regule è codici di cumpurtamentu. Questu si traduce in un inseme di rete cumportamentali, in quale l'individui appartenenti à a sucietà sò implicati. Sò cicli cù varie tappe di sviluppu in cui si producenu cambiamenti.

I prucessi suciali sò basati nantu à cumpurtamenti chì implicanu cambiamenti, l'essere umanu travaglia versu a so avanzata versu un mudellu ideale.

A sucietà cum'è oggettu di un prucessu suciale

L'omu interagisce costantemente cù i nostri pari, tuttavia, l'armunia di stu fattu dipende da a creazione di mudelli chì regulanu u nostru rolu è quellu di l'altri. In questu modu, a sucietà hè stata custituita, chì ùn hè nunda di più cà l'ambiente d'interazione chì avemu creatu per via di percezioni, paradigmi è principii, è e so caratteristiche sò ligate à u mudellu prevalente di l'essere umanu in un certu tempu. L'evoluzione di e caratteristiche di l'essere umanu, di e so interazzione, sò fattori determinanti in u sviluppu di i prucessi suciali, o di u cambiamentu. A sucietà hè a variabile induve osservemu i cambiamenti operati da i prucessi suciali, è sò cumposti da l'elementi seguenti:

Statuti è regulamenti: Consistenu in un inseme di norme chì limitanu u cumpurtamentu in certi ambienti, chì ponu esse esposti o micca in un documentu, o solu trattanu questioni chì l'omi, adattati à u so ambiente, trattanu cun facilità.

Relazioni suciali: A sucietà hè custruita nantu à e relazioni sociali, è e mudificazioni ch'ella hà subitu in a so struttura anu dipindutu da l'evoluzione in questa zona (chì stessa implica un prucessu suciale).

Individuali: L'essere umanu, è e so caratteristiche in particulare determinanu u so sviluppu in a sucietà. Quì hè rilevata a rilevanza di a so presenza.

Motivazioni: Custituisce a forza chì cunduce l'azzioni di l'individui. Eccu e vostre aspettative, aspirazioni, ecc.

Credenze: Nanzu, a credenza professata da i membri di un gruppu suciale determinava u rolu ch'elli occupanu in ellu, è l'accettazione professata versu ellu. Oghje questu aspettu ùn hè micca cusì decisivu, in ogni casu, custituisce una limitazione.

Avà, quì cunsideremu in chì cunsiste un prucessu suciale. Per questu avemu da piglià in contu, in primu locu, un individu in isolatu, cù a so persunalità, percezioni, sperienze è caratteristiche; chì l'essaru umanu hà un cuncettu di realità è stabilisce relazioni cù u so ambiente. Assumemu chì l'eventi esterni esercitanu una influenza impurtante, chì pocu à pocu si traduce in cambiamenti in e caratteristiche individuali di a persona, alterendu a relazione cù i so pari. Pocu à pocu si aghjunghjenu picculi eventi di variazione, finu à chì un cambiamentu di percezione è d'attitudine glubale si faci, stu prucessu di cambiamentu, chì si faci à u livellu di e grande masse, hè definitu cum'è un prucessu suciale.

Caratteristiche chì determinanu l'occorrenza di prucessi suciali:

I prucessi suciali sò eventi di esecuzione di massa, chì esplodenu quandu a cumunità adotta una pusizione diversa in quantu à un cuncettu, avvenimentu, gruppu o sperienza, hè allora quandu l'azzioni di cambiamentu sò operate. I settori suciali ponu reagisce à a minaccia di cambiamentu in modu ostile, è questu hè determinatu da a paura di esse affettati da u novu ordine.

  • U puntu di partenza hè situatu quandu e interazioni sociali si sviluppanu sottu mudelli ripetitivi, in individui diversi. U sviluppu di i prucessi suciali pò esse spiegatu cusì:
  • Cambiamentu di percepzioni, un novu cuncettu o idea hè stabilitu, chì pò truvà a so genesi in una persona, o gruppu.
  • A ripetizione di l'interazzione suciale, quandu quella idea ribomba in altri individui, i mudelli di cumpurtamentu sò mudificati.
  • Azzioni cumune, a nova percezione riguardu à un avvenimentu risveglia u desideriu in l'essere umanu per un cambiamentu metodologicu, eccu perchè emette azzioni destinate à ghjunghje i so obiettivi.
  • Prucessu di cambiamentu, quandu u novu paradigma hà righjuntu una massa suciale di prupurzioni riprisentative, hè cunsideratu chì un cambiamentu hè statu fattu

Elementi determinanti in i prucessi suciali:

  • Realità suciale: chì abbraccianu caratteristiche, relazioni è paradigmi glubali chì abbraccianu un settore o gruppu.
  • L'individuu: Cum'è participante à u so ambiente, hè capace di esercità cambiamenti, per mezu di e so attitudini, basatu annantu à e so caratteristiche individuali, sperienze è relazione cù l'ambiente.
  • Relazioni suciali: Sò l’interazzione chì si facenu trà sfarenti individui.
  • Fattori esterni: Eventi pulitichi, storichi è ambientali chì ponu influenzà e prestazioni di l'individuu in particulare, è cum'è parte di u so gruppu.
  • Reazzioni à fattori esterni: Quì cunsideremu cumu l'ambiente è u cuntestu influenzanu a cuscenza cullettiva.

Interazzione suciale

Oghje in a mattina, quandu avete abbandunatu a vostra casa per andà à travaglià, site scontru cù u vostru vicinu carcu cù l'acquistu ch'ella hà fattu in u mercatu è avete salutatu gentilmente è tenutu a porta per facilità u so passaghju, site entratu in a vostra vittura, è in strada Avete azzicatu trè cunduttori chì vi bluccavanu a strada è mettite a manu fora da a finestra fendu un gestu impaziente. Site venutu à u vostru travagliu è avete scontru cù i vostri culleghi per unisce e forze à un prugettu. Quessi sò tutti esempi di interazioni sociali d'ogni ghjornu, chì ponenu a basa per u sviluppu sociale. Hè statu determinatu per studii è osservazioni chì l'agente causale di i prucessi suciali hè l'evoluzione di l'interazzione trà e diverse persone:

Empatia: Consiste in l'interazione affettiva cù a realtà di un'altra persona. Si tratta di capisce a realtà di un'altra persona, chì pò induce l'individuu à agisce per u benefiziu di a persona cù a quale hà empatizatu.

Mutualisimu: Hè una relazione cunveniente, in a quale e parti implicate ottenenu un benefiziu da a creazione di un accordu. Hè una azzione di cuuperazione, ma u benefiziu ùn hè micca situatu esternamente, ma piuttostu chì tutte e parti ricevenu gratificazione diretta.

Antagonismu: Sò relazioni d'antipatia à u cuncettu è a realtà di terze parti. Stablemu relazioni d'uppusizione è di cunflittu cù quelli chì sò antagonisti per noi. E relazioni di stu stile sò quelle chì di solitu anu a capacità di rompe cù l'ordine stabilitu in una manera contundente.

Cooperatività: Hè una relazione di partenariatu, in a quale parechje persone si riuniscenu per uttene un scopu cumunu. Questu articulu hè strettamente legatu à u cuncettu di sinergia, in cui a somma di sforzi cunduce in modu esponenziale un benu più grande.

Competizioni: Si tratta di a motivazione per superà i nostri pari in vari aspetti. Si tratta di misurà sforzi, piglià terze parti cum'è puntu di riferimentu, invece di sè stessu. Quandu i livelli crònichi sò ghjunti, l'individuu pò sviluppà u desideriu di eccellere in un diploma superlativu, finu à u puntu di cunsiderà se megliu di l'altri.

Azione di i prucessi suciali

Evoluzione di cuncetti, in quella frase pudemu includere l'effettu pruduttu da l'esecuzione di un'azione di cambiamentu in questu ordine. Grazie à elli, a sucietà hà sappiutu evoluzione in a so forma, adattendu si à i bisogni di l'omu d'oghje, un omu più tullerente è cumpletu in quantu à certi prublemi.

L'ughjettivu perseguitu da questi eventi hè u sviluppu di una sucietà più evoluta, In quale relazioni armoniose prevalenu trà l'individui. Una sucetà più ghjusta, induve ognunu cù e so individualità hà un spaziu d'accettazione.

Grazie à l'evoluzione suciale, u travagliu ghjornu per ghjornu hè fattu in un cuntestu più consistente, in cunfurmità cù i parametri di idealità gestiti, postu chì, malgradu sapè chì i stati ideali ùn sò micca uttenibili, è funzionanu solu cum'è parametri di paragone, per esse umani, sarete sempre travaglià per u miglioramentu di u sistema chì vi circonda.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.