Tuttu ciò chì duvete sapè nantu à e quantità fundamentali è derivate

E quantità fisiche sò tutte quelle caratteristiche misurabili è quantificabili chì i corpi fisici ponu avè, Chì pò esse divisu in dui tippi, e quantità fundamentali chì ponu esse ottenute indipindente, è i derivati ​​chì dipendenu da i precedenti.

E scienze fisiche dipendenu per a maiò parte di l'esperimenti, perchè hè una scienza in a quale l'ipotesi necessitanu testi per certificà l'infurmazioni, in cui tutte e magnitudini apparenze, postu chì sò assai cumuni in questi esperimenti.

In termini fisichi, a magnitudine hè tutta quella pruprietà chì una sustanza, materiale o corpu fisicu pussede chì hè quantificabile è misurabile, cume a massa, a lunghezza o u vulumu, da a quale hè pussibule uttene i dati necessarii da elli.

Per i migliori risultati, procedemu à a misura, chì consiste di paragunà a magnitudines cù altri simili, chì sò generalmente chjamati unità, chì dà risultati megliu à l'esperimentu.

L'unità sò quantità chì sò aduprate da guida per misurà altre quantità di u listessu tippu, cume quandu si pesa un ogettu chì si dice avè dui chilogrammi, chì hà duie volte l'unità presa cum'è standard, chì hè u chilogrammu.

In tempi prima di u 1960, diverse magnitudini eranu aduprate in tuttu u pianeta, dunque in quellu annu, à l'undicesima riunione di a cunferenza generale di pesi è misure in Parigi, quali seranu e magnitudini fundamentali per u mondu sanu sò state chjamate. Mondu, senza eccezioni .

Prima, sò state definite e quantità fundamentali, postu chì sò indipendenti, per decide più tardi chì serianu i derivati, chì dipendenu da i precedenti da calculà o misurà.

Avà chì hè ricunnisciutu chì sò e magnitudini, ciò chì hè di misurà, à chì serve è cumu si face una misura, è chì sò l'unità, hè assai più faciule capisce ciò chì seranu e magnitudini fundamentali è derivate, in turnu cumu usalli.

Chì sò e quantità fundamentali?

Queste sò l'unità convenzionali è principali di misurazione di e pruprietà di un corpu fisicu, chì quandu cumbinate creanu e quantità derivate. Queste magnitudini sò state scelte da u sistema internaziunale di unità o megliu cunnisciutu da SI, chì hà datu 7 unità chì sò massa, lunghezza, temperatura, tempu, intensità di luce, quantità di sostanza è intensità di corrente, ognuna avendu una di queste hè a so unità di paragone è u so propiu simbulu chì a caratterizeghja.

Mass

Hè una pruprietà generale di a materia, chì misura a quantità di materia chì un corpu stessu cuntene, aduprendu u kilogramu cum'è unità chì hà u Kg cum'è simbulu, questu hè ottenutu cù a so inerzia, postu chì hè l'accelerazione chì esercita una forza nantu ad ellu.

A lunghezza

Questu hè uttenutu avendu una breve nuzione di a distanza di l'ughjettu, chì hè un cuncettu metricu, chì hè statu definitu cunnosce a distanza di un corpu geomitricu, chì ùn deve micca esse cunfusu, perchè a lunghezza serà sempre più grande di a distanza datu, hè una misura in una sola dimensione.

Sicondu Albert Einstein, a lunghezza ùn hè micca una pruprietà definita, perchè tutti i corpi fisichi sò misurabili, è secondu l'osservatore, si puderianu uttene risultati diversi.

U clima

Hè una prupietà fisica cù a quale l'eventi chì si verificanu sò determinati, chì ponu esse separati in passatu, futuru è un terzu chì ùn hè nunda di quì sopra, chì era chjamatu presente. Grazie à questu, l'eventi ponu esse urdinati è ancu a so durata determinata.

L'unità di questa magnitudine hè a seconda chì hè simbulizata cù a s, a lettera maiuscula o l'abbreviazione sec ùn devenu micca esse aduprate perchè u so simbulu rispettivu è currispundente hè quellu indicatu in primu locu.

Temperatura

Hè una magnitudine basata nantu à scale definite da l'energia interna di un corpu termodinamicu, quandu si parla in termini fisichi, à u so turnu hè ancu cunnisciuta cum'è quella pruprietà misurabile per mezu di un termometru, chì di solitu hè calore.

L'unità di temperatura chì u sistema internaziunale di unità definitu cum'è u fundamentale, hè u Kelvin simbulizatu da K, ancu se in esperimenti scientifichi sò usate parechje unità di temperatura, u più pupulare essendu u Celsius o gradi centigradi, è u Fahrenheit in i Stati Uniti

Intensità luminosa

Hè definita cum'è a quantità di flussu luminosu chì un corpu o una sustanza fisica pussede per ogni unità d'angulu solidu, a so unità hè a candela simbulizata da u Cd cuncessu da u sistema internaziunale di unità.

Una sorgente luminosa puntuale hè chjamata quella chì emette a so energia luminosa in tutte e direzzioni in modu uguale, cum'è e lampade, invece, quelle chì a luminiscenza varia secondu l'angulu di a direzzione cunsiderata è a so direzzione normale, à a quale sò chjamati Superficie riflettente Lambert.

Quantità di sustanza

Hè definitu cum'è u numeru di entità presenti in una sostanza o un corpu fisicu, secondu l'unità di quantità di sostanza scelta, puderia influenzà a costante di proporzionalità, chì hà u molu cum'è unità predefinita, chì hè definita cum'è a quantità di sustanza chì anu un corpu fisicu.

Amperaghju

Questu hè duvuta à u muvimentu di e cariche in questu, chì sò generalmente elettroni, chì hè u flussu di corrente elettrica chì un materiale pò viaghjà, questu hè ancu chjamatu flussu, chì hè a quantità di carica per unità di tempu. E so unità l'amperu simbolizatu da A.

U strumentu cù quale questa unità hè quantificata è misurata hè u galvanometru, chì quandu hè calibratu in amperi hè cunnisciutu cum'è amperometru.

Per queste magnitudini esiste ancu u sistema cegesimale di unità chì pò esse adupratu per misurà a massa, a lunghezza è u tempu, ognuna avendu a so rispettiva unità cegesimale chì serà mostrata sottu.

  • Massa: per questu hè adupratu u gram (g)
  • Lunghezza: centimetri (cm) sò aduprati per misurà sta pruprietà
  • Tempu: quandu si misura una certa quantità di sta magnitudine, si utilizanu i secondi

Chì sò e quantità derivate?

Quessi sò u risultatu di a cumminazione di quantità fundamentali, dendu questi derivati ​​cum'è risultati, trà i quali ci sò parechji, ma i più cumuni sò energia, forza, accelerazione, densità, volume è frequenza.

Per uttene queste magnitudini, hè necessariu unisce duie o più magnitudini fundamentali, per esempiu, se vulete ottene forza, duvete multiplicà a massa per a lunghezza è poi dividela duie volte per u tempu.

Queste magnitudini anu ancu e so unità rispettivi, chì sò e seguenti:

  • Forza: Newton (N) hè adupratu
  • Energie: per questu hè adupratu Julio (J)
  • Accelerazione: si usa u metru annantu à u secondu quadratu (m / s2)
  • Vulume: hè adupratu metru cubicu (m3)
  • Densità: In questu usemu u kilogramu per metru cubu (kg / m3)
  • Frequenza: per questu hè adupratu l'hertz (Hz)

Ci sò assai di questi, postu chì ancu più di duie quantità fundamentali ponu esse cumminate, ciò chì pò traduce in pruprietà cum'è u volumu molare, a pressione, a carica elettrica, u flussu magneticu, l'induttanza, trà assai altri.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.