L'infurmazioni più cumplette nantu à a respirazione branchiale

In a diversità di a fauna, ci sò parechje spezie chì anu diversi metodi di sopravvivenza, a stessa evoluzione hà fattu chì ognuna di elle si adatti à l'ambiente induve campanu, l'animali marini per esempiu, anu una vita tutalmente diversa da l'animali terrestri.

U metudu di alimentazione, ripruduzzione è ancu respirazione sò alcuni fattori chì determinanu l'evoluzione di l'animali. A respirazione branchiale, per esempiu, hè qualcosa di somma impurtanza per u sviluppu di i pesci è altri animali acquatichi, per via di questu, vulemu dassi tutte l'infurmazioni chì avete bisognu è meritanu di cunnosce nantu à u sistema respiratoriu di pesci è altri animali marini chì respiranu per e so branchie.

Chì sò e branchie?

Sò organi esterni chì permettenu à i pesci è à certi animali marini di fà u prucessu di assorbimentu di l'ossigenu da l'acqua. Capimu chì a cumpusizione chimica di l'acqua hè H2O, dunque, a branchia hè capace di estrarre u O2 d'acqua è cusì purtalla à l'altri organi di u corpu di l'animali in modu chì l'espulsi cum'è CO2  à mezu.

L'animali chì anu questu organu in u so corpu sò capaci di furnisce l'ossigenu chì assorbe à l'altri organi di u corpu per evità ogni intossicazione. A respirazione cellulare si face per via di a respirazione branchiale di l'animali è di a mitocondria, chì hè un organellu cellulare.

Caratteristiche di e branchie

  • A differenza di i pulmoni, e branchie sò organi esterni.
  • Sò adatti per u muvimentu costante chì l'animali sviluppa in l'acqua.
  • Anu duie forme, una simile à quella di un appendice chì hè attaccatu à l'animali, stu tipu di branchie si trova in i molluschi, larve, salamandre è tritoni.
  • A so altra forma hè quella di solitu vista in i pesci, chì sò urganizati in e strutture di a faringe di l'animali.
  • Sò in leia cù u sistema circulatoriu di l'animali.

Tipi di branchie

Grazie à l'evoluzione di e spezie, pudemu truvà animali marini cù dui tippi di branchie: interna è esterna. Sicondu i bisogni di ogni spezia acquatica, i so antenati anu sviluppatu una branchia specifica.

Per esempiu, i molluschi è i tritoni anu una branchia simile à un appendice chì si trova esternamente per fà u prucessi d'ossigenazione di l'animali un compitu assai più simplice per a vostra capacità respiratoria. A funzione di a prutezzione di ste branchie hè basata annantu à pudè rende u prucessu d'ossigenazione assai più faciule per e cellule di l'animali.

D'altra parte, e branchie interne sò ciò chì si vede spessu in i squali o altre spezie di picculi pesci. Queste branchie sò attaccate à u corpu à l'esternu per chì u pesciu ùn abbia alcuna difficultà à passassi per l'acqua è à so volta ùn abbia micca prublemi d'ossigenazione.

Branchi esterni

Stu tipu di branchie hè cumpostu da grandi foglii in forma di appendice chì si trovanu à l'esternu di l'animali.

Sicondu diverse teorie evoluzionarie, e branchie esterne sò e più antiche di u mondu marinu.

La branchia esterna Pò mette in periculu a vita di l'animali postu chì a rende più visibile per u predatore, ci hè ancu una pussibilità più grande chì l'animale sia feritu postu chì sò esposti à toccà tutti i lochi ch'ellu viaghja.

L'animali invertebrati sò quelli chì anu stu tipu di branchie; Hè statu ancu pruvatu chì ste strutture embrionali spariscenu in e larve, à u cuntrariu di e branchie interne chì fermanu in l'animali finu à a so metamorfosi o evoluzione.

Branchi interni

Per a so parte, e branchie interne sò ciò chì di solitu vedemu in a maiò parte di l'animali marini cum'è pesci è squali. Sicondu e teorie evoluzionarie, stu tipu di branchie hè u più ghjovanu in l'evoluzione.

Durante milioni di anni, l'animali acquatichi avianu branchie esterne, eranu in sè i più cumuni.

Dopu chì e spezie si sò diversificate, e branchie interne sò state messe in opera in l'organisimi di ogni animale; tuttu grazia à i sfarenti bisogni nutrizionali è di sopravvivenza chì l'animali avia.

Cet sistema respiratoriu hè assai più cumplessu cà quellu di a branchia esterna, postu chì si trova sottu à a faringe di u pesciu.

Ciascuna di e fessure hè rivestita da vasi sanguigni, cusì, l'ossigenu chì entra per a branchia pò viaghjà per tuttu u sistema circulatoriu di l'animale, ossigenendu l'altri organi chì u compunenu.

I vertebrati sò quelli chì anu stu tipu di branchie, chì malgradu esse u sistema respiratoriu u più cumplessu, postu chì hè quellu chì permette à l'animali di spustassi in l'acqua u più dinamisimu.

Cosa hè a respirazione branchiale è cumu funziona?

A respirazione branchiale consiste in u scambiu di gasi è ossigenu chì si face per e branchie.

Cum'è l'omu respira per i pulmoni è l'aria, l'essere chì pussede e branchie anu bisognu di assorbe l'acqua di l'oceanu, mare, fiume, lago è altri scenarii idrografichi per pudè aduprà l'ossigenu chì cumpone l'acqua è cusì mantene i so organi interni è e so propie spezie vive.

E lame branchi o branche sò situate nantu à a testa di l'animali, ghjustu in daretu.

Per chì u prucessu di respirazione branchiale sia cumpletu, hè necessariu chì l'animale marinu assorba l'ossigenu da l'acqua, ci sò parechje manere di fà lu, sia da u currente marinu chì u circonda, sia cù l'aiutu di un organu chjamatu operculu.

L'ossigenu chì l'animali assorbe hè mandatu à u sangue di l'animale o, in mancanza, à un altru fluidu chì cumple a stessa funzione di u sangue chjamatu hemolymph. Una volta chì l'ossigenu face stu viaghju, u gasu face una respirazione cellulare grazia à i mitocondri.

Una volta chì l'ossigenu hà fattu a so funzione in u corpu di l'animali, hè espulsu cum'è diossidu di carbonu in l'acqua. Hè necessariu chì stu gasu sia eliminatu da u corpu di l'animali per evità l'avvelenamentu.

Animali chì respiranu branchi

  • Rane
  • Pulpo
  • Clamu
  • Tiburón
  • Pulpo
  • Stingray
  • Lepre di mare
  • Grande tenda
  • Larve
  • Salamandri

 

E spezie marine devenu esse curate da l'omu, ognuna hà una ragione per esse è per esiste; Se ùn ci hè diversità in a fauna mundiale, i stessi prucessi evolutivi di l'omu ponu esse influenzati.

Hè per quessa chì ci tocca à esse cuscenti di i ghjetti chì sò ghjittati in mare, smette di fà stu tippu d'irresponsabilità, assicura chì a vita di e sfarente spezie marine sia durata in u tempu.  


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.