Ritardu Mentale - Classificazione, patologie è diagnosi

Cunnisciutu ancu cum'è disabilità intellettuale, affetta 1% di a pupulazione, perchè hè una disabilità cognitiva, micca una malattia mentale, chì si caratterizza per limità u sviluppu mentale di l'individuu finu à u puntu chì a cumunicazione hè difficiule, sia in famiglia o in a sucietà, vene à ùn avè aspirazioni o scopi, è ancu altera i bisogni fisiologichi di i stessi, si pò dì chì u ritardu mentale hè più prevalente dopu à 18 anni.

Ritardu mentale è a so classificazione

Oltre à limità l'individuu emozionalmente, fisicamente è psiculugicamente, hè ancu misurabile per mezu di una scala chì calcula l'intelligenza, un individuale nurmale deve avè risultati superiori à 70 in quella scala, se hè sottu hè digià cunsideratu cum'è ritardu mentale.

Leve

Da 50-70 secondu u calculu di l'intelligenza, l'individuu hè capace di socializà, avè un travagliu, esse cù a famiglia, esse indipendente, perchè a disabilità motoria hè minima, micca evidente, è ùn richiede mancu aiutu, ma in situazione di risicu , stress è prublemi finanziarii, sè pudete avè bisognu d'aiutu, o cercà tragicamente altre vie cum'è alcolu, droghe o ancu peghju suicidiu. Tuttu què hè duvutu à un ritardu mentale minimu, chì pò rende difficiule a realizazione di l'attività sopra menzionate, è hè quì chì a so disabilità si face cunnosce cun più notorietà. E persone più colpite sò zitelli da 0 à 5 anni.

Moderatu

Da 35-50 secondu u calculu di l'intelligenza, l'individuu in più di pudè studià è cunduce una vita nurmale cù un linguaghju adeguatu, hè capace di scrive è di leghje, ma ùn hà micca a capacità di capisce, sta disabilità serà latente à u tempu d'interpretazione di e poche cunniscenze ritenute, è in certe occasioni si sposteranu solu in lochi cunnisciuti dunque ùn hè micca cunsigliatu ch'elli campanu soli. Questa classificazione di disabilità cognitiva affetta 10% di a pupulazione, è campanu à circa 55 anni.

Grave

Da 20-35 secondu u calculu intellettuale, l'individuu in a zitiddina ùn hè micca capace di amparà à parlà, se micca da l'età prescolare, hè quì chì pò sprime una seria di parolle, ma cun difficultà considerableu, serà ancu Capace di esecutà travagliu cuntrullatu, perchè u livellu di ritardu mentale hè cunsideratu, ancu s'elli ùn ponu micca esse indipendenti. Affettanu u 4% di a pupulazione, è a so età di vita varieghja trà 40-45 anni s'elli ùn sò micca nati cù una disabilità motrice.

Prufondu

Da 20-0 secondu u calculu intellettuale, a maiò parte l'individuu soffre di una malattia neurologica, ciò chì li rende difficiule di parlà, di vestesi, di manghjà, frà altri. Suffre d'altre patologie cum'è e malatie cardiache è motorie, hè un essere umanu dipendente per via di a so disabilità mentale è neurologica. Stu livellu di ritardu mentale affetta u 2% di a pupulazione è l'età di a vita hè assai corta.

Ùn specifiche micca

Stu livellu di disordine mentale hè pocu cunnisciutu, postu chì secondu u test o u calculu mentale ùn hè micca capace di valutà u gradu di intelligenza necessariu per dimustrà chì hà a disabilità, ma l'individuu hà una serie di caratteristiche motorie chì a distingue cù u ritardu mentale, ponu purtà à una vita nurmale cuntrullata è sò capaci di travaglià, se a cumpagnia u permette.

Ritardu mentale è e so patologie

Queste disabilità cognitive sò soggette à eredità, disordini di u sviluppu, biochimica è genetica, eccu perchè tutte e malatie o sindromi induve una alterazione in i cromosomi di l'individu prevale risultati in ritardu mentale.

Sindrome di Prader-Willi

Stu sindromu hè carattarizatu da a perdita di u segmentu di u bracciu (q) di u cromusomu 15 d'origine paterna, l'individuu cù sta patologia in più di presentà caratteristiche facciali cume un picculu settu nasale è un labellu superiore magru, un aumentu di massa pò ancu esse nutatu corporeu. In tempi antichi anu cunfunditu sta patulugia cù l'obesità.Influenza à 1 in 15.000 zitelli in u mondu è ùn hè micca trasmessa da generazione in generazione.

Sindrome di Rett

Disordine neurologicu progressivu severu, ligatu à u cromusomu X, sta sindrome hè cunnisciuta solu in e femine è si sviluppa da i primi mesi di vita, finu à 6 mesi induve perdenu cumpletamente a parolla è ùn anu micca capacità motorie. Ùn hè micca cumunu in i zitelli vivi postu chì morenu in aborti spontanii, hè una malattia non ereditaria è una guarigione ùn hè ancu stata ottinuta.

U sindromu

Causatu da l'alterazione di u cromusomu 21 produttu da una trisomia, chì provoca un ritardu mentale da livelli lievi à profondi è 1 per ogni 600 zitelli nasce cun sta patologia. Tutte e mamme ponu avè un zitellu diagnusticatu di sindrome di Down, ma à 40 anni ci hè un risicu più grande durante a gravidanza.

Sindrome di Asperger

U disordine caratteristicu autisticu, l'individuu hà difficoltà cù u comportamentu, questu li porta à ùn socializà, sò assai intelligenti ma si sentenu solu in sintonia cù prublemi specifici, a so disabilità motoria hè notevole è tendenu à aduttà movimenti stereotipi.

Sindrome di Fragile X

Causatu da un genu unicu nantu à u cromusomu X. Hè cunsideratu cum'è u promotore di u ritardu mentale ereditariu, affetta entrambi i sessi, ma cù una intensità più grande in i masci, postu chì in e ragazze u sindromu agisce in modu moderatu, sò caratterizati da avè cognitivi disabilità, ritardu di a lingua è soffre di crisi ripetutamente.

Cumu diagnosticà u ritardu mentale

Attraversu i testi di intelligenza, u valore di un calculu d'intelligenza pò esse determinatu, questu pò esse attraversu u test, chì consiste in dumandà parechje dumande, è poi analizzà e risposte, è uttene un risultatu, chì pò esse osservatu in a classificazione di ritardu mentale descritta sopra.

L'eredità è a genetica ghjucanu un rolu assai impurtante in queste disabilità, hè impurtante chiede à i membri di a famiglia s'elli anu patitu di qualchì antecedente, o disabilità mentale è motrice, in tuttu u so albero genealogicu, questu aiuterà à scartà ogni malattia genetica o à ritardà a mente.

In casu d'avè figlioli, hè impurtante sapè se u zitellu hà una disabilità cognitiva, allora l'attitudini è u sviluppu di u zitellu devenu esse presi in contu.Certi esempii seranu mintuvati per guidà vi più faciule.

  • Prublemi di cumunicazione
  • Prublemi di cuncentrazione.
  • Difficultà à movesi.
  • Dopu à 11, hè difficiule per ellu di stà.
  • Dopu à 9 mesi ùn si striscia micca.
  • Difficultà di memorizà i testi.
  • Dopu à 8 mesi ùn site micca pusatu, ancu se vi sustene.
  • Dopu à 4 mesi di vita, ùn pò micca mantene a testa ferma.

L'obiettivu principale hè di mantene sempre una surveglianza di u prucessu di crescita di i zitelli, per esse capace di determinà à una età precoce, s'elli anu ritardu mentale.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.